Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 11:06
ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 09:13 Ik gun het veel Feyenoorders wel. Ajax gun ik rampspoed omdat 99% van de supporters succes gebruiken om anderen naar beneden te trappen. Feyenoorders zijn gewoon blij.

Knap gedaan hoor.
Elke supportersgroep die succes heeft gaat dat gedrag vertonen hoor, daar is Ajax echt geen uitzondering op.
Jawel. Die beginnen gelijk dat dankzij hun er meer plaatsen komen. Dat ze uit de Eredivisie willen etc.

Ga nou niet roepen dat iedereen zo arrogant is als Ajax want dat is echt volslagen onzin. Nog niet bijna dat Feyenoorders er nu bij in de buurt komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Galactico schreef: 06 mei 2022, 13:58 Gewoon knappe prestatie van Feyenoord. Ik had ons nog wel eens willen zien tegen Marseille. De focus en wilskracht die ik bij Feyenoord zag, heb ik bij ons alleen in de bekerfinale gezien. Benieuwd of we dat zondag ook kunnen. Anders wordt het een standaard overwinning voor de rotterdammers.
Ja, ik had Marseille ook liever willen zien tegen PSV. Wat een matig elftal is dat zeg, zat totaal geen voetbal in. Vond 1 speler het redelijk doen, dat was die Rongier (leek wel het Franse neefje van Ryan Thomas).
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Uiteindelijk is het voor PSV zaak om de komende jaren überhaupt niet meer in de UCL terecht te komen. Te beginnen met komende zomer weer eens de CL voorrondes te overleven.

Wat betreft Feyenoord vind ik het wat flauw om dit te downplayen. Elke Europese finale is een knappe prestatie voor een Nederlandse club, ongeacht het niveau en de route. En zeker als je ziet waar Feyenoord vandaan komt is dit gewoon goed gedaan.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 14:14
VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 11:06

Elke supportersgroep die succes heeft gaat dat gedrag vertonen hoor, daar is Ajax echt geen uitzondering op.
Jawel. Die beginnen gelijk dat dankzij hun er meer plaatsen komen. Dat ze uit de Eredivisie willen etc.

Ga nou niet roepen dat iedereen zo arrogant is als Ajax want dat is echt volslagen onzin. Nog niet bijna dat Feyenoorders er nu bij in de buurt komen.
Qua arrogantie overtreffen ze ajax misschien niet, maar qua (verbale) aggressiviteit zijn ze #1.

Daarom snap ik al die brave felicitaties van PSVers aan feyenoorders niet.
Zondag wensen ze alles wat PSV is de teringtyfus en erger. (wat ze eigenlijk altijd doen)
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

nilssonH schreef: 06 mei 2022, 14:31 Uiteindelijk is het voor PSV zaak om de komende jaren überhaupt niet meer in de UCL terecht te komen. Te beginnen met komende zomer weer eens de CL voorrondes te overleven.

Wat betreft Feyenoord vind ik het wat flauw om dit te downplayen. Elke Europese finale is een knappe prestatie voor een Nederlandse club, ongeacht het niveau en de route. En zeker als je ziet waar Feyenoord vandaan komt is dit gewoon goed gedaan.
Dat wij de bekerfinale haalden werd ook behoorlijk gedownplayed gezien de route er naartoe en terecht overigens. De route naar een finale toe maakt wel een groot verschil van hoe groot de prestatie is dat je er komt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De felicitaties zijn vooral aan mensen die ik ken. Ik ga een goede maat gewoon feliciteren hoor. Sterker nog : voor hem hoop ik vurig dat ze winnen hoor. Ik gun hem zo'n ervaring van harte.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 14:39
ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 14:14

Jawel. Die beginnen gelijk dat dankzij hun er meer plaatsen komen. Dat ze uit de Eredivisie willen etc.

Ga nou niet roepen dat iedereen zo arrogant is als Ajax want dat is echt volslagen onzin. Nog niet bijna dat Feyenoorders er nu bij in de buurt komen.
Qua arrogantie overtreffen ze ajax misschien niet, maar qua (verbale) aggressiviteit zijn ze #1.

Daarom snap ik al die brave felicitaties van PSVers aan feyenoorders niet.
Zondag wensen ze alles wat PSV is de teringtyfus en erger. (wat ze eigenlijk altijd doen)
Een minuut stilte was al te veel gevraagd bijvoorbeeld. Het is een ander slag volk dan de 'Red Sea pedestrians', maar je punt over doorgeslagen agressie is terecht.
JandeVakantieman
Talent
2
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 feb 2022
Clubvoorkeur: PSV

Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 14:39
ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 14:14

Jawel. Die beginnen gelijk dat dankzij hun er meer plaatsen komen. Dat ze uit de Eredivisie willen etc.

Ga nou niet roepen dat iedereen zo arrogant is als Ajax want dat is echt volslagen onzin. Nog niet bijna dat Feyenoorders er nu bij in de buurt komen.
Qua arrogantie overtreffen ze ajax misschien niet, maar qua (verbale) aggressiviteit zijn ze #1.

Daarom snap ik al die brave felicitaties van PSVers aan feyenoorders niet.
Zondag wensen ze alles wat PSV is de teringtyfus en erger. (wat ze eigenlijk altijd doen)
Ik mag hopen dat ze ons zondag de teringtyfus wensen. Ik wens hun tijdens de wedstrijd hetzelfde toe. Die strijd hoort er bij een top wedstrijd naar mijn beleving gewoon bij (er zijn wel grenzen natuurlijk).

Na de wedstrijd kan ik prima met vrienden van mij die voor Feyenoord zijn een pilske drinken. Die gasten gun ik het Europese succes wel, net zoals zij dat mij en PSV gunnen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 14:41 De felicitaties zijn vooral aan mensen die ik ken. Ik ga een goede maat gewoon feliciteren hoor. Sterker nog : voor hem hoop ik vurig dat ze winnen hoor. Ik gun hem zo'n ervaring van harte.
Ik gun het Feyenoord ook wel; waarom niet? Sterker nog, PSV heeft hier indirect profijt van als we er 2 CL plaatsen voor terug krijgen. Daarnaast is Feyenoord een club zonder veel successen de laatste 40 jaar and counting. Dit is voor hun once in a lifetime, dus waarom niet gunnen? En ik vind dit Feyenoord een leuk team, met een goede spelopvatting. Een enorm verschil met vorig seizoen, ik vind dat ze een leuke gun factoor hebben.

neemt niet weg dat ik stront jaloers ben, want had maar wat graag in de finale gestaan met PSV.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee joh. 90% vam de PSV supporters is blij dat we eruit liggen. Was sowieso een schande dat we Conference League speelden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 16:29 Nee joh. 90% vam de PSV supporters is blij dat we eruit liggen. Was sowieso een schande dat we Conference League speelden.
Hoe kom je daar nou bij? Dat was eerder de media die dat riepen; ik en velen met mij/ons was toch dolblij dat we in de uCL konden spelen? Het stadion was volledig uitverkocht tegen Leicester oa en prima sfeer filmpjes gezien in Leicester en Kopenhagen. Dat mensen teleurgesteld waren vlak na uitschakeling van de EL is logisch, want dat zou minimaal ons niveau moeten zijn. Maar de knop was daarna wel snel om toch? Ook bij de spelers trouwens.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Menno1 schreef: 06 mei 2022, 16:17
ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 14:41 De felicitaties zijn vooral aan mensen die ik ken. Ik ga een goede maat gewoon feliciteren hoor. Sterker nog : voor hem hoop ik vurig dat ze winnen hoor. Ik gun hem zo'n ervaring van harte.
Sterker nog, PSV heeft hier indirect profijt van als we er 2 CL plaatsen voor terug krijgen.
Dat ligt eraan, als we volgend seizoen kampioen worden zou ik juist liever geen 2 CL plaatsen hebben. Gun Ajax wel zo'n supervroege voorbereiding met hopelijk geen CL kwalificatie, daar hebben wij weer profijt van ;)
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

JandeVakantieman schreef: 06 mei 2022, 15:24
Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 14:39
Qua arrogantie overtreffen ze ajax misschien niet, maar qua (verbale) aggressiviteit zijn ze #1.

Daarom snap ik al die brave felicitaties van PSVers aan feyenoorders niet.
Zondag wensen ze alles wat PSV is de teringtyfus en erger. (wat ze eigenlijk altijd doen)
Ik mag hopen dat ze ons zondag de teringtyfus wensen. Ik wens hun tijdens de wedstrijd hetzelfde toe. Die strijd hoort er bij een top wedstrijd naar mijn beleving gewoon bij (er zijn wel grenzen natuurlijk).

Na de wedstrijd kan ik prima met vrienden van mij die voor Feyenoord zijn een pilske drinken. Die gasten gun ik het Europese succes wel, net zoals zij dat mij en PSV gunnen.
Ik gun gewoon -buiten PSV- geen enkele andere Nederlandse ploeg iets. Enkel FCE en Helmond Sport, omdat de een EIndhoven is en de ander hier dicht tegenaan ligt.

Standaard de teringtyfus namens Mr. Spock. It's only......logical.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 06 mei 2022, 16:38
ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 16:29 Nee joh. 90% vam de PSV supporters is blij dat we eruit liggen. Was sowieso een schande dat we Conference League speelden.
Hoe kom je daar nou bij? Dat was eerder de media die dat riepen; ik en velen met mij/ons was toch dolblij dat we in de uCL konden spelen? Het stadion was volledig uitverkocht tegen Leicester oa en prima sfeer filmpjes gezien in Leicester en Kopenhagen. Dat mensen teleurgesteld waren vlak na uitschakeling van de EL is logisch, want dat zou minimaal ons niveau moeten zijn. Maar de knop was daarna wel snel om toch? Ook bij de spelers trouwens.
Lees de topics hier maar terug hoor.

En ja. Het stadion was uitverkocht. Online een grote bek dat het schande was en jut en jul competitie maar wel volle bak juichen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Eerlijk, ik vond het heel jammer dat we uitgeschakeld waren. Had graag gezien dat we ook deze prijs hadden gepakt.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

JandeVakantieman schreef: 06 mei 2022, 15:24
Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 14:39
Qua arrogantie overtreffen ze ajax misschien niet, maar qua (verbale) aggressiviteit zijn ze #1.

Daarom snap ik al die brave felicitaties van PSVers aan feyenoorders niet.
Zondag wensen ze alles wat PSV is de teringtyfus en erger. (wat ze eigenlijk altijd doen)
Ik mag hopen dat ze ons zondag de teringtyfus wensen. Ik wens hun tijdens de wedstrijd hetzelfde toe. Die strijd hoort er bij een top wedstrijd naar mijn beleving gewoon bij (er zijn wel grenzen natuurlijk).

Na de wedstrijd kan ik prima met vrienden van mij die voor Feyenoord zijn een pilske drinken. Die gasten gun ik het Europese succes wel, net zoals zij dat mij en PSV gunnen.
Geloof mij nou, als ajax punten verspeelt tegen AZ hopen die diehard fans gewoon dat we winnen hoor. Net als 4 jaar terug.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Absoluut
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

mateja schreef: 06 mei 2022, 18:39
JandeVakantieman schreef: 06 mei 2022, 15:24

Ik mag hopen dat ze ons zondag de teringtyfus wensen. Ik wens hun tijdens de wedstrijd hetzelfde toe. Die strijd hoort er bij een top wedstrijd naar mijn beleving gewoon bij (er zijn wel grenzen natuurlijk).

Na de wedstrijd kan ik prima met vrienden van mij die voor Feyenoord zijn een pilske drinken. Die gasten gun ik het Europese succes wel, net zoals zij dat mij en PSV gunnen.
Geloof mij nou, als ajax punten verspeelt tegen AZ hopen die diehard fans gewoon dat we winnen hoor. Net als 4 jaar terug.
Hordes feyenoorders die als ze moeten kiezen tussen PSV en ajax voor ajax gaan.
"PSV is nep, fabrieksclub" en "ajax is kudt, maar wel de enige echte rivaal"

Zag omgekeerd ook al ajax fans reageren dat liever feyenoord dan PSV in de Conference finale zien.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25080
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 19:26
mateja schreef: 06 mei 2022, 18:39

Geloof mij nou, als ajax punten verspeelt tegen AZ hopen die diehard fans gewoon dat we winnen hoor. Net als 4 jaar terug.
Hordes feyenoorders die als ze moeten kiezen tussen PSV en ajax voor ajax gaan.
"PSV is nep, fabrieksclub" en "ajax is kudt, maar wel de enige echte rivaal"

Zag omgekeerd ook al ajax fans reageren dat liever feyenoord dan PSV in de Conference finale zien.
Ach het is maar Feyenoord. Wat de Feyenoorders allemaal over PSV zeggen maakt mij niet zoveel uit. Een hoop van die lui roepen wat dingen uit emotie, die weten niet veel beter. Wij moeten daar boven staan. Als ze de halve finale winnen ben ik gewoon bereid ze te feliciteren. Dat past ook wel bij een club als PSV en haar supporters, vind ik. Ik geloof dat wij een relatief nette volwassen topclub zijn.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 19:26
mateja schreef: 06 mei 2022, 18:39

Geloof mij nou, als ajax punten verspeelt tegen AZ hopen die diehard fans gewoon dat we winnen hoor. Net als 4 jaar terug.
Hordes feyenoorders die als ze moeten kiezen tussen PSV en ajax voor ajax gaan.
"PSV is nep, fabrieksclub" en "ajax is kudt, maar wel de enige echte rivaal"

Zag omgekeerd ook al ajax fans reageren dat liever feyenoord dan PSV in de Conference finale zien.
Zou best kunnen. Toch zal de fanatieke feyenoordfan altijd ajax dwars willen zitten.

Er wordt niet voor niets bij trainingen gevraagd om te verliezen van ons zodat ajax geen kampioen wordt (als die situatie zich voordoet). Ik sprak een paar fanatieke lui bij de opstap op HIA voor fey-PSV in 2018 en die wilden gewoon dat wij wonnen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Voor een club die graag wil dat Ajax geen kampioen wordt deden ze erg hun best om een doelpunt te maken in de 94e minuut.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Even een onderbelicht (en wellicht weinig populair) punt, maar ik ga het toch benoemen.
Hoewel hun eerste helft echt drama was, is het wel enorm knap zoals ze de tweede helft gespeeld hebben, nadat ze donderdag ook al 90+ minuten tot het gaatje zijn gegaan.
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 09 mei 2022, 14:38 Even een onderbelicht (en wellicht weinig populair) punt, maar ik ga het toch benoemen.
Hoewel hun eerste helft echt drama was, is het wel enorm knap zoals ze de tweede helft gespeeld hebben, nadat ze donderdag ook al 90+ minuten tot het gaatje zijn gegaan.
Volgens mij geen speld tussen te krijgen. Ik geloof ook niet dat ze hier en bij PSV dat niet durven te erkennen. Het gaat met name over de penalty. Verder ook het interview van Slot na afloop gezien. Dat vond ik ook klasse, aangeven dat de penalty onterecht is en nog even hinten dat ze 'in een andere topwedstrijd iets soortgelijks ervoeren'. Dan weet ik wel welke 'topwedstrijden' hij bedoelt. Verder vond ik ook dat hij Kraay corrigeerde door te erkennen dat PSV een uitmuntende eerste helft speelde.
Laatst gewijzigd door Ricardo Zamora op 09 mei 2022, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 09 mei 2022, 14:38 Even een onderbelicht (en wellicht weinig populair) punt, maar ik ga het toch benoemen.
Hoewel hun eerste helft echt drama was, is het wel enorm knap zoals ze de tweede helft gespeeld hebben, nadat ze donderdag ook al 90+ minuten tot het gaatje zijn gegaan.
Ja dat lees je nu overal, maar ze speelde in de 2e helft wel met vijf nieuwe krachten. In de rust zijn er drie gewisseld en in de 75e minuut nog eens twee. Omdat Feyenoord geen/nauwelijks blessures hadden konden ze die nieuwe krachten ook brengen.

De drie wissels in de rust hebben naar mijn inzien het verschil gemaakt en dat was een goede ingreep van Slot.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ricardo Zamora schreef: 09 mei 2022, 14:51 Verder ook het interview van Slot na afloop gezien. Dat vond ik ook klasse, aangeven dat de penalty onterecht is en nog even hinten dat ze 'in een andere topwedstrijd iets soortgelijks ervoeren'. Dan weet ik wel welke 'topwedstrijden' hij bedoelt. Verder vond ik ook dat hij Kraay corrigeerde door te erkennen dat PSV een uitmuntende eerste helft speelde.
Mee eens.
Slot kan irritant zijn, maar ik vind hem vaak ook eerlijk en open. Erg prettig dat hij na afloop aangaf dat vermoeidheid niet het probleem was in de 1e helft, maar dat PSV 'gewoon' veel beter was. En inderdaad gaf hij ook aan dat de penalty onterecht was.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

koetje schreef: 09 mei 2022, 15:02 Ja dat lees je nu overal, maar ze speelde in de 2e helft wel met vijf nieuwe krachten. In de rust zijn er drie gewisseld en in de 75e minuut nog eens twee. Omdat Feyenoord geen/nauwelijks blessures hadden konden ze die nieuwe krachten ook brengen.

De drie wissels in de rust hebben naar mijn inzien het verschil gemaakt en dat was een goede ingreep van Slot.
Fysiek en mentaal blijft het ontzettend knap wat ze de tweede helft hebben neergezet. Tactisch goede ingreep van Slot, ook dat is waar.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord