Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik vond nog een overtuigende studie naar de (on)mogelijkheid van het instellen van een no fly zone in Oekraïne. Conclusie: kan niet.
https://www.ethicsandinternationalaffai ... otherwise/


Mooi nieuws van dat schip als het waar is... geloof dat er alleen wat rook is gezien op een satellietfoto, rook die als ik het goed begrijp ook plausibele andere oorzaken zou kunnen hebben. Intussen hoop ik dat de Amerikanen en Britten een beetje hun gemak houden, er wordt m.i. teveel naar buiten geflapt (o.a. inzake de Moskva en de Oekraïense generaals).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 06 mei 2022, 11:06 Ik vond nog een overtuigende studie naar de (on)mogelijkheid van het instellen van een no fly zone in Oekraïne. Conclusie: kan niet.
https://www.ethicsandinternationalaffai ... otherwise/


Mooi nieuws van dat schip als het waar is... geloof dat er alleen wat rook is gezien op een satellietfoto, rook die als ik het goed begrijp ook plausibele andere oorzaken zou kunnen hebben. Intussen hoop ik dat de Amerikanen en Britten een beetje hun gemak houden, er wordt m.i. teveel naar buiten geflapt (o.a. inzake de Moskva en de Oekraïense generaals).
Hoe bedoel je dat laatste?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 11:09Hoe bedoel je dat laatste?
Amerikanen roepen dat zij daar een sleutelrol in gespeeld hebben, Britten roepen dat ze Oekraïense soldaten trainen in India, enz.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

https://www.ad.nl/economie/waarschuwing ... ~a6407bfd/

Wat mij betreft is dat mij niet waard..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

milansandro schreef: 06 mei 2022, 12:30 https://www.ad.nl/economie/waarschuwing ... ~a6407bfd/

Wat mij betreft is dat mij niet waard..
Dat is een troef die Putin nog heeft, nu misschien minder relevant maar wat als de winter invalt in Europa en meneer Putin draait de kraan dicht?
We moeten als Europa dan alle vloeibare gas kopen wat nog niet vermarkt is in contracten, de solidariteit en eenheid binnen de EU gaat dan écht op de proef gesteld worden. Net als even helemaal van de Russische olie af, het streven is mooi de praktijk heel lastig en niet zonder enorme risico's.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tegelijkertijd zie je dat zo'n besluit zaken mogelijk maakt die eerder niet mogelijk leken... onder druk wordt alles vloeibaar zeg maar. En inderdaad: doen we het niet dan heeft Poetin een wapen, een wapen wat hij ook 100% zeker in zal zetten, wat hij immers al lang inzet. We hebben dus niet echt een keuze.

Maar ja, vooral bijv. de Duitsers kunnen gigantisch in de problemen komen, hoe kunnen we dat voorkomen? Ik vind het erg onterecht dat de Duitsrs zoveel kritiek krijgen voor hun terughoudendheid hierin. De EC zou er intussen wellicht verstandig aan doen om de lijntjes wat korter te houden, dwz rechtstreeks met de regeringen consulteren ipv de boel eerst op straat te gooien.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.reuters.com/investigates/sp ... s-soldiers

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... teden.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

milansandro schreef: 06 mei 2022, 12:30 https://www.ad.nl/economie/waarschuwing ... ~a6407bfd/

Wat mij betreft is dat mij niet waard..
Ik kan het artikel niet lezen. Maar ik denk dat we niet anders kunnen dan sanctioneren. Het is niet dat we uit luxe zulke maatregelen nemen. Ook als we niks doen worden we getroffen door de gevolgen van de oorlog, met oa vluchtelingenstromen. Maar ook de noodzakelijke extra investeringen in onze defensie.

Overigens vraag ik me sowieso af of deze oorlog ons nou in een recessie gaat droppen. Ik las laatst dat de voortdurende lockdown in China vele malen schadelijker is. De hele keten is daardoor verstoord.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Op weg naar nr 25 schreef: 06 mei 2022, 12:56
milansandro schreef: 06 mei 2022, 12:30 https://www.ad.nl/economie/waarschuwing ... ~a6407bfd/

Wat mij betreft is dat mij niet waard..
Dat is een troef die Putin nog heeft, nu misschien minder relevant maar wat als de winter invalt in Europa en meneer Putin draait de kraan dicht?
We moeten als Europa dan alle vloeibare gas kopen wat nog niet vermarkt is in contracten, de solidariteit en eenheid binnen de EU gaat dan écht op de proef gesteld worden. Net als even helemaal van de Russische olie af, het streven is mooi de praktijk heel lastig en niet zonder enorme risico's.
Het is nu al relevant toch? Er zijn toch de nodige landen die hun bedenkingen hebben bij een verbod op olie import vanuit Rusland. Met name in Oost-Europa maar ook in Duitsland. Hongarije en Slowakije willen een uitzonderingspositie krijgen voor deze import verbod. Andere landen maken zich sterk om dit verbod pas eind dit jaar of begin volgend jaar te laten ingaan.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Johann Vogel schreef: 06 mei 2022, 15:31
Op weg naar nr 25 schreef: 06 mei 2022, 12:56

Dat is een troef die Putin nog heeft, nu misschien minder relevant maar wat als de winter invalt in Europa en meneer Putin draait de kraan dicht?
We moeten als Europa dan alle vloeibare gas kopen wat nog niet vermarkt is in contracten, de solidariteit en eenheid binnen de EU gaat dan écht op de proef gesteld worden. Net als even helemaal van de Russische olie af, het streven is mooi de praktijk heel lastig en niet zonder enorme risico's.
Het is nu al relevant toch? Er zijn toch de nodige landen die hun bedenkingen hebben bij een verbod op olie import vanuit Rusland. Met name in Oost-Europa maar ook in Duitsland. Hongarije en Slowakije willen een uitzonderingspositie krijgen voor deze import verbod. Andere landen maken zich sterk om dit verbod pas eind dit jaar of begin volgend jaar te laten ingaan.
Ja het is zeker al relevant, ik bedoelde eigenlijk dat we nu nog redelijk een eenheid zijn als EU/Europa/EC maar als men in de kou komt te zitten wanneer het najaar invalt is de kans veel groter dat die eenheid (deels) verdwijnt. We kunnen simpelweg niet zonder Russisch gas, dat willen we graag maar dat is schier onmogelijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vergeten dat we Rusland ooit gaan vervolgen of straffen. Tribunaaltje voor de buhne.

Schuldig verklaren en tot 4 generaties straffen. Russen tot de parias van deze wereld maken. Iedereen die er nu woont blijft er en komt er nooit meer weg. En dan afknijpen.

Korea heeft er navy seals zitten. Volgens mij is de hele wereld erop gebrand dat we zoveel mogelijk deze jonge generatie Russen afmaken in Oekraïne. Allemaal slachten. Er gaan trouwens onderschepte berichten dat Russen zand in de brandstof tanks van de tanks en andere voertuigen gooien om maar niet te hoeven vechten.. Ze weten dat ze geslacht worden.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sancties zijn wat mij betreft prima, alleen moet wel worden afgewogen bij elk pakket wat de meerwaarde is tegenover de extra eigen kosten/beperkingen. Het moet én vol te houden zijn, én we moeten nog wat achter de hand houden.

Voor wat betreft die deals: is dat geverifieerd? Ik zou het opmerkelijk vinden van Korea. Die liggen toch in een hot zone met Noord Korea en China, bondgenoten van Rusland. Als Zuid Korea wordt aangevallen, dan zit Amerika er ook middenin. Dan is ook gelijk Japan betrokken , gezien de vele Amerikaanse militaire kampen op Okinawa. Al met al gewaagd dus.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Even een stukje Russische tv:

Afbeelding
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze zijn het volk aan het voorbereiden op een nucleaire oorlog. Hopelijk kunnen we reageren en denken we niet dat ze het niet zullen doen. Binnen 1,5 minuut moeten we zeker 20 raketten richting dat godvergeten klote land sturen. Putler boeit het niet, die is op een suïcide missie. Geef het hem dan maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 06 mei 2022, 18:52 Even een stukje Russische tv:

Afbeelding
Rusland mag dan groot zijn, volgens mij zit 80% van de bevolking op slechts 25% van het land.

Verder denk ik écht dat de FSB liever een aanslag op Poetin beraamt dan dat het een kernbom van het westen ontvangt op Moskou of St Petersburg.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Intussen zijn die Russen druk bezig bezette gebieden doodleuk te annexeren. Russische en/of Sovjetvlaggen, standbeelden, aangepaste plaatsnaamborden, Russische TV, introductie van de roebel, uitschrijven van fopreferenda enz.

Niemand die ze tegenhoudt :I
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 06 mei 2022, 21:51 Intussen zijn die Russen druk bezig bezette gebieden doodleuk te annexeren. Russische en/of Sovjetvlaggen, standbeelden, aangepaste plaatsnaamborden, Russische TV, introductie van de roebel, uitschrijven van fopreferenda enz.

Niemand die ze tegenhoudt :I
Ik snap oprecht niet waarom ze die moeite nu al doen, behalve voor wat interne propaganda. Hun winst is nog alles behalve zeker. Bezetten en behouden zijn twee verschillende dingen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze zijn daar letterlijk aan het omvolken. Oekraïners weggevoerd naar Siberië en Russen geïmporteerd. Die kan je dus ook zien als bezetter en wacht eenzelfde lot als de Russische soldaten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is ook typisch Russische strategie he: de wereld voor een voldongen feit plaatsen. Op zich erg slim en precies waar het aan onze kant aan schort. Daardoor zijn zij iedereen steeds een stapje voor.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017



Fucking monsters zijn het, de Nazi's van deze tijd.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

https://www.change.org/p/save-mariupol- ... e_petition Deze even tekenen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 07 mei 2022, 09:32 Is ook typisch Russische strategie he: de wereld voor een voldongen feit plaatsen. Op zich erg slim en precies waar het aan onze kant aan schort. Daardoor zijn zij iedereen steeds een stapje voor.
Ik ga er vanuit dat Oekraïne die mensen als bezetter beschouwt en niet als burgers. Dus gewoon als de vijand benaderen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 07 mei 2022, 16:57 https://www.change.org/p/save-mariupol- ... e_petition Deze even tekenen.
Dit soort zaken lijken me helaas kansloos. Daar gaat geen enkele wereldleider harder door lopen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Terug naar het echte leed in de wereld. De smerige tiran in het Kremlin heeft geen greintje menselijkheid in dat lelijke hoofd van hem.

Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Overigens lees ik steeds meer dat een van de mogelijke motieven voor deze oorlog het omver werpen van de petro dollar systeem. Ik ben benieuwd in hoeverre dat waar is en welke gevolgen dat heeft op langer termijn.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Johann Vogel schreef: 08 mei 2022, 19:31 Overigens lees ik steeds meer dat een van de mogelijke motieven voor deze oorlog het omver werpen van de petro dollar systeem. Ik ben benieuwd in hoeverre dat waar is en welke gevolgen dat heeft op langer termijn.
Daar wordt al

langer over geschreven:

www.forbes.com/sites/energysource/2014/ ... trodollar/

Dat Europese verhaal komt wel goed in de buurt inmiddels. Zou verder wel een domme uitvoering van dat plan zijn nu heel de westerse wereld Rusland richting de financiële afgrond helpt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne