Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vind niet dat we te denigrerend moeten doen over de prestatie van Feyenoord. Hun poule was EL waardig met Union, Slavia en Maccabi Haifa. Ze hadden samen met Vitesse met afstand de zwaarste groep. Die winnen ze vervolgens ongeslagen met 14 punten. Als groepswinnaar loot je dan altijd makkelijker. Vervolgens hadden ze met Partizan een gunstige tegenstander. Maar het viel wel mee hoeveel zwaarder bv Bodo, Vitesse, Basel, Kopenhagen, Lask waren. Vervolgens had het zwaarder gekund met Leicester, Marseille en Roma en makkelijker met PAOK of Bodo. Tenslotte Marseille in de halve finale, toch de nummer twee van Frankrijk. Over de hele gesproken is het in mijn ogen wat makkelijk om te spreken over zoveel geluk, Feyenoord dwong het daarnaast in de poulefase ook gedeeltelijk af.

Nette prestatie van Slot en zijn mannen. 14 punten pakken in de poule was ook heel netjes.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Gewoon goed gedaan van Feyenoord, een geweldige tijd voor de Feyenoord fans en wij kunnen niet anders dan met lede ogen toekijken, met al onze goede bedoelingen en ambities.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 06 mei 2022, 10:06 https://nos.nl/l/2427680

Ik zie in de foto bij dit artikel die Jahanbaksh zichzelf helemaal in de voorgrond zetten. Ben ik dan een eikel als ik vind dat als je echt alles fout hebt gedaan in de beperkte minuten die je kreeg, je gewoon beter even achter de vlag was gaan zitten?
Hij houdt niet voor niks z'n armen precies voor 'road to Tirana', omdat hij zelf ook wel weet daar geen bijdrage aan geleverd te hebben... ;)
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 09:13 Ik gun het veel Feyenoorders wel. Ajax gun ik rampspoed omdat 99% van de supporters succes gebruiken om anderen naar beneden te trappen. Feyenoorders zijn gewoon blij.

Knap gedaan hoor.
Elke supportersgroep die succes heeft gaat dat gedrag vertonen hoor, daar is Ajax echt geen uitzondering op.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Thijs schreef: 06 mei 2022, 10:30
loginnaam schreef: 06 mei 2022, 10:22

Aangezien het Europa League toernooi ook is verkleind van 48 naar 32 clubs kan je dit niet zomaar vergelijken. In de oude opzet waren we misschien niet 3e geëindigd in de poule omdat de loting dan anders was geweest. Dus uiteindelijk kan je alleen op geheel resultaat beoordelen en dat is onder Schmidt gewoon 2x overwinteren in Europa.
Je weet dat we derde werden in een poule met het slechtste Monaco in tijden, Real Sociedad en Sturm Graz? Dat stelde echt niet zoveel voor. Onder Bommel werden we derde in een poule met LASK Linz, Sporting en Rosenborg, dus als er toen ook een vangnet was geweest had Van Bommel Europees een goede prestatie geleverd?
Dat slechtste Monaco in tijden staat anders nu op de 4e plek in Ligue 1 met maar een achterstand van 3 punten op de 2e plek dus zo slecht waren die niet. LASK was tweede in Oostenrijk geworden, de plek die nu door Sturm Graz wordt bekleed. Je wil toch niet serieus beweren dat Sporting en LASK toen net zo goed waren als Monaco en Sociedad nu?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

[mention]VeresRivne[/mention] Feyenoord had als groepswinnaar ook meteen in de 1/8e finale Leicester kunnen loten, iets wat nu groepswinnaar Rennes overkwam. Dan was het waarschijnlijk meteen over en sluiten geweest.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 09:13 Ik gun het veel Feyenoorders wel. Ajax gun ik rampspoed omdat 99% van de supporters succes gebruiken om anderen naar beneden te trappen. Feyenoorders zijn gewoon blij.

Knap gedaan hoor.
Rationeel gezien heb je absoluut gelijk. Feyenoord heeft het Europees gezien deze eeuw beter gedaan dan PSV. De laatste finale van de club is in 1988. Sommige forumleden waren toen nog niet eens geboren.

Feyenoord hoort wat mij betreft gewoon bij de Randstad kongsi. De gemiddelde Feyenoorder is als supporter niet beter dan de gemiddelde Amsterdammer. Hopelijk winnen de Italianen.
JandeVakantieman
Talent
2
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 feb 2022
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 09:13 Ik gun het veel Feyenoorders wel. Ajax gun ik rampspoed omdat 99% van de supporters succes gebruiken om anderen naar beneden te trappen. Feyenoorders zijn gewoon blij.

Knap gedaan hoor.
Ik gun het ze ook wel. De Feyenoorders die ik ken zijn nooit te beroerd om mij te feliciteren wanneer PSV succes behaalt. Ze doen ook niet vervelend wanneer zij iets winnen maar zijn inderdaad gewoon blij.

Ajacieden weten m'n telefoonnummer altijd te vinden wanneer Ajax van PSV wint of wanneer ze kampioen zijn geworden, maar na zo'n bekerfinale zoals drie weken terug blijft het toch akelig stil. Er zal wel een storing geweest zijn in Amsterdam.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 06 mei 2022, 11:08Dat slechtste Monaco in tijden staat anders nu op de 4e plek in Ligue 1 met maar een achterstand van 3 punten op de 2e plek dus zo slecht waren die niet.
Als ik Marseille zo zie dan stelt die Ligue 1 echt geen zak voor. Dat Monaco was ook echt heel erg matig, we hebben het toch gezien?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Datzelfde Ligue 1 staat nog wel 5e op de coëfficiëntenlijst dus zo slecht is het daar ook weer niet.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind persoonlijk dat Feyenoord veel te veel credits krijgt voor het bereiken van deze finale. Ik vind wel knap dat ze het zo ver hebben geschopt en dat is een prestatie op zich maar ik vind dat er veel extra credits bij worden gehaald wat mij ook een beetje een nare smaak geeft. Laat ik positief beginnen;

+ 18 Europese wedstrijden en slechts 1 verloren, blijken dus heel moeilijk te verslaan
+ Hebben in 15 van de 18 wedstrijden tenminste 1 goal gemaakt maar in 14 van de 18 wedstrijden 2 goals of meer
+ De 3 wedstrijden waar ze niet gescoord hebben houden ze de nul
+ De spirit in de ploeg laat het team beter spelen dan de kwaliteit van de selectie
+ De fitheid van Feyenoord dit jaar is ongekend, jaloersmakend zelfs

Waar ik me aan erger is dat Slot als een soort Guardiola neer wordt gezet. Gisteren speelde Feyenoord hetzelfde als thuis tegen Ajax, uit bij PSV en uit bij AZ. Helemaal niet zo aanvallend, zelf weinig gevaar stichten en hopen op dat balletje wat er dan in vliegt. Vorige week had je eerst de wedstrijd van City tegen Real en die werd in 1 zin genoemd met Feyenoord tegen Marseille maar dat was vooral omdat het een foutenfestival aan beide kanten was. Ook gisteren was het echt een beton wedstrijd zoals eerdere wedstrijden zoals ik hierboven zeg. Slot is geen wonderdokter maar het is wel een uitstekende manager die ook een tactisch oog heeft maar die Feyenoord buiten Europa helemaal niet zo goed laat presteren. Feyenoord tegen AZ, Twente, Vitesse, Groningen en Utrecht (niveau Conference league?) in 10 wedstrijden slechts 2 gewonnen (3 gelijk en 5 verloren). Tegen Ajax PSV AZ staan ze nu op 6 punten en dat kan na zondag hetzelfde resultaat zijn als Roger om maar wat te noemen.

Feyenoord kan er niets aan doen dat ze een gunstige loting hebben gehad dus dat is net als PSV in de beker iets om te koesteren. Maar Ajax won vorig jaar in de beker geloof ik van AZ Vitesse PSV Utrecht en Heerenveen terwijl wij dit jaar niet verder komen dan Ajax en wat kleintjes. Dat maakt voor de boeken en voor de prijzen niet uit maar dan kun je wel zeggen dat de route van Ajax destijds wat lastiger was op papier dan PSV had dit jaar. Maar wat Feyenoord nu doet is doen of zij de creme de la creme van de Conference League hebben verslagen maar dat vind ik onterecht. Zelfs Marseille (die ik op voorhand hoog had ingeschat) was echt slecht. Niet alleen qua individuele acties of kwaliteiten maar vooral qua tempo, techniek, inzicht etc. Roma schat ik misschien ook te hoog in maar die gaan op zijn Italiaans spelen maar daar ga je denk ik wel echt het niveauverschil zien. Als ze ook nog van Roma winnen dan hebben ze het uitstekend gedaan.

Nu zondag zullen ze wel willen maar ik denk niet dat ze het kunnen. Als wij een representatief elftal op het veld kunnen krijgen kan het niet anders dan dat we winnen. Ik vermoed een beetje zoals we toen bij AZ ook met 0-3 wonnen. Indien dat gaat gebeuren dan moet Feyenoord nog wel even opletten dat ze niet met helemaal lege handen achter blijven. Tegelijk kunnen ze zich plaatsen voor groepsfase EL en dat vind ik het enige positieve aan dit avontuur.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

We kunnen wel al die ploegen van de laatste jaren de hemel in prijzen, maar wat heeft dat voor zin. We winnen niet als het geen lamme of blinde tegenstander is. Elk dubbeltje op z'n kant valt zo'n beetje verkeerd. De rode draad: Het gaat al jaren mis in het aankoopbeleid.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En nu verliezen van ons zondag pauper club.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 06 mei 2022, 11:15Datzelfde Ligue 1 staat nog wel 5e op de coëfficiëntenlijst dus zo slecht is het daar ook weer niet.
Da's waar maar ja, er zijn nu eenmaal nogal wat zwakke competities in Europa. Dat Frankrijk het wint van de veel kleinere landjes Portugal en Nederland lijkt me geen prestatie van formaat?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het Kanon schreef: 06 mei 2022, 11:19 We kunnen wel al die ploegen van de laatste jaren de hemel in prijzen, maar wat heeft dat voor zin. We winnen niet als het geen lamme of blinde tegenstander is. Elk dubbeltje op z'n kant valt zo'n beetje verkeerd. De rode draad: Het gaat al jaren mis in het aankoopbeleid.
Nou ja de coaching speelt ook een rol, en de blessures... de club is zoekende.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Die kanten van het verhaal tellen ook mee, maar het begint met 11 goede spelers binnen de lijnen. Waarom was PSV in 2004-05 zo goed? Geen zwakke plekken in het elftal. Hoe kan het dat Ajax Europees gewicht in de schaal legt en PSV niet? Die nemen inmiddels geen genoegen meer met een spits als Zahavi die constant balverlies leidt en weinig scoort of Baumgartl die gaat staan prutsen of een Sadilek die het op linksback moet zien te rooien. Want daar redt je het simpelweg niet mee. De zwakke plekken worden afgestraft. De PSV-wagen bestaat altijd (en dat gaat ver terug), op een hoge uitzondering na, uit 9 wielen en 2 reservebandjes. Om Europees mee te tellen moeten alle 11 wielen mee rijden. We gaan met verse ambitie de zomer is en ik zou willen dat dat inzicht een keer neerdaalt bij de club. Je kunt 9 supertalenten aantrekken, als de 10e en 11e speler transfervrije gokjes zijn die het niet kunnen bijbenen, dan ga je alsnog de boot in.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Goed gedaan Feyenoord. Klaar.

Nu weer door. En 25 mei verliezen aub, die datum hoort bij ons.
#FreeGeneratie4
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

loginnaam schreef: 06 mei 2022, 11:08
Thijs schreef: 06 mei 2022, 10:30

Je weet dat we derde werden in een poule met het slechtste Monaco in tijden, Real Sociedad en Sturm Graz? Dat stelde echt niet zoveel voor. Onder Bommel werden we derde in een poule met LASK Linz, Sporting en Rosenborg, dus als er toen ook een vangnet was geweest had Van Bommel Europees een goede prestatie geleverd?
Dat slechtste Monaco in tijden staat anders nu op de 4e plek in Ligue 1 met maar een achterstand van 3 punten op de 2e plek dus zo slecht waren die niet. LASK was tweede in Oostenrijk geworden, de plek die nu door Sturm Graz wordt bekleed. Je wil toch niet serieus beweren dat Sporting en LASK toen net zo goed waren als Monaco en Sociedad nu?
Maar zei jij niet dat je op resultaat beoordeelt en dat is dan toch beide keren 3de? Dat LASK heeft die jaren trouwens in Europa goed gepresteerd en Monaco is er dit jaar, volgens mij, tegen Braga of zo uitgevlogen, dus laten we niet doen alsof dat zo hoogstaand is. Monaco staat vierde, Marseille staat 2de, dus ofwel het niveau valt tegen of Feyenoord heeft een soort wonder verricht gisteren.
Hoe dan ook hebben we onder Schmidt moeizaam gewonnen over twee wedstrijden tegen Maccabi Tel Avviv en 1 goede wedstrijd gespeeld tegen Kopenhagen. Om dan te doen alsof dit een heel goede prestatie is, vind ik raar. Want dat we boven Sturm Graz zijn geëindigd in de Europa League vind ik ook niet tellen als naar een hoger niveau te zijn gegaan met Schmidt.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

4000 kaarten. Idioot.

Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

11 Sir Tinus schreef: 06 mei 2022, 11:19 Ik vind persoonlijk dat Feyenoord veel te veel credits krijgt voor het bereiken van deze finale. Ik vind wel knap dat ze het zo ver hebben geschopt en dat is een prestatie op zich maar ik vind dat er veel extra credits bij worden gehaald wat mij ook een beetje een nare smaak geeft. Laat ik positief beginnen;

+ 18 Europese wedstrijden en slechts 1 verloren, blijken dus heel moeilijk te verslaan
+ Hebben in 15 van de 18 wedstrijden tenminste 1 goal gemaakt maar in 14 van de 18 wedstrijden 2 goals of meer
+ De 3 wedstrijden waar ze niet gescoord hebben houden ze de nul
+ De spirit in de ploeg laat het team beter spelen dan de kwaliteit van de selectie
+ De fitheid van Feyenoord dit jaar is ongekend, jaloersmakend zelfs

Waar ik me aan erger is dat Slot als een soort Guardiola neer wordt gezet. Gisteren speelde Feyenoord hetzelfde als thuis tegen Ajax, uit bij PSV en uit bij AZ. Helemaal niet zo aanvallend, zelf weinig gevaar stichten en hopen op dat balletje wat er dan in vliegt. Vorige week had je eerst de wedstrijd van City tegen Real en die werd in 1 zin genoemd met Feyenoord tegen Marseille maar dat was vooral omdat het een foutenfestival aan beide kanten was. Ook gisteren was het echt een beton wedstrijd zoals eerdere wedstrijden zoals ik hierboven zeg. Slot is geen wonderdokter maar het is wel een uitstekende manager die ook een tactisch oog heeft maar die Feyenoord buiten Europa helemaal niet zo goed laat presteren. Feyenoord tegen AZ, Twente, Vitesse, Groningen en Utrecht (niveau Conference league?) in 10 wedstrijden slechts 2 gewonnen (3 gelijk en 5 verloren). Tegen Ajax PSV AZ staan ze nu op 6 punten en dat kan na zondag hetzelfde resultaat zijn als Roger om maar wat te noemen.

Feyenoord kan er niets aan doen dat ze een gunstige loting hebben gehad dus dat is net als PSV in de beker iets om te koesteren. Maar Ajax won vorig jaar in de beker geloof ik van AZ Vitesse PSV Utrecht en Heerenveen terwijl wij dit jaar niet verder komen dan Ajax en wat kleintjes. Dat maakt voor de boeken en voor de prijzen niet uit maar dan kun je wel zeggen dat de route van Ajax destijds wat lastiger was op papier dan PSV had dit jaar. Maar wat Feyenoord nu doet is doen of zij de creme de la creme van de Conference League hebben verslagen maar dat vind ik onterecht. Zelfs Marseille (die ik op voorhand hoog had ingeschat) was echt slecht. Niet alleen qua individuele acties of kwaliteiten maar vooral qua tempo, techniek, inzicht etc. Roma schat ik misschien ook te hoog in maar die gaan op zijn Italiaans spelen maar daar ga je denk ik wel echt het niveauverschil zien. Als ze ook nog van Roma winnen dan hebben ze het uitstekend gedaan.

Nu zondag zullen ze wel willen maar ik denk niet dat ze het kunnen. Als wij een representatief elftal op het veld kunnen krijgen kan het niet anders dan dat we winnen. Ik vermoed een beetje zoals we toen bij AZ ook met 0-3 wonnen. Indien dat gaat gebeuren dan moet Feyenoord nog wel even opletten dat ze niet met helemaal lege handen achter blijven. Tegelijk kunnen ze zich plaatsen voor groepsfase EL en dat vind ik het enige positieve aan dit avontuur.
Ik kan mij er niet druk om maken.
Gun het die gasten enorm,had het zelf liever met PSV meegemaakt als we Leicester hadden gewonnen, ach ja.


Ik kan er juist om lachen dat ze zich als de crème de la crème van de Conference League zien en Desserts als de verlosser. Als hij aangetrokken wordt en ze verkopen dit seizoen op het juiste moment spelers als Malacia, Senesi, Sinisterra en wellicht Geertruida dan stroomt er een hoop geld binnen. Alleen met vier miljoen voor het aantrekken van het kaliber Dessers stroomt het er ook met dezelfde snelheid uit. Er moeten dan nog steeds minimaal een linksback, centrale verdediger en buitenspeler worden aangetrokken. Dit wordt een kopie na hun kampioenschap in 2017 toen ook alles verkeerd geïnvesteerd werd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25081
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 06 mei 2022, 13:16 4000 kaarten. Idioot.

Die mensen gaan dat niet afwachten hoor. Kaartje of geen kaartje, ze zullen in Tirana zijn.
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

FC Drita - FC Luzern - IF Elsborg - Maccabi Haifa - Slavia Praag - Union Berlin - Partizan - Marseille

Veel makkelijker dan dit krijg je het bijna niet om een finale te behalen in Europa.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Gewoon knappe prestatie van Feyenoord. Ik had ons nog wel eens willen zien tegen Marseille. De focus en wilskracht die ik bij Feyenoord zag, heb ik bij ons alleen in de bekerfinale gezien. Benieuwd of we dat zondag ook kunnen. Anders wordt het een standaard overwinning voor de rotterdammers.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die finale gaan ze overigens niet winnen tegen Mourinho. Zie bijvoorbeeld United - Ajax van een paar jaar geleden.
Mvogoat
Bankzitter
2
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2022
Seizoenkaart: Vak HH

Joosth schreef: 06 mei 2022, 13:51 FC Drita - FC Luzern - IF Elsborg - Maccabi Haifa - Slavia Praag - Union Berlin - Partizan - Marseille

Veel makkelijker dan dit krijg je het bijna niet om een finale te behalen in Europa.
onze route was een stuk lastig maar nogsteed een prima prestatie. Zeker de stijgende lijn door het seizoen. Marseille is dan de kers op de taart.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 11:06
ShovingNE2 schreef: 06 mei 2022, 09:13 Ik gun het veel Feyenoorders wel. Ajax gun ik rampspoed omdat 99% van de supporters succes gebruiken om anderen naar beneden te trappen. Feyenoorders zijn gewoon blij.

Knap gedaan hoor.
Elke supportersgroep die succes heeft gaat dat gedrag vertonen hoor, daar is Ajax echt geen uitzondering op.
Jawel. Die beginnen gelijk dat dankzij hun er meer plaatsen komen. Dat ze uit de Eredivisie willen etc.

Ga nou niet roepen dat iedereen zo arrogant is als Ajax want dat is echt volslagen onzin. Nog niet bijna dat Feyenoorders er nu bij in de buurt komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord