Eredivisie in Europa

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het is goed voor de Coëfficiënten Ranglijst! 2 CL plekken zou wel fijn zijn...
En nog steeds super jammer dat we het tegen Leicester thuis weggeven..

Zul je net zien da de Eredivisie ploegen er volgend jaar niks van bakken en Schmidt met Benfica de CL of de EL wint..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Hoe zit het met de instroomroute voor de nummer twee in de VCL. Vorig jaar hing dat van de winst van Man Utd af of je twee of drie ronden mest spelen. Hoe zit het dit jaar?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 10:27 Hoe zit het met de instroomroute voor de nummer twee in de VCL. Vorig jaar hing dat van de winst van Man Utd af of je twee of drie ronden mest spelen. Hoe zit het dit jaar?
Volgens mij sws al instromen in de derde voorronde, waardoor de nummer 2 iig al zeker is van groepsfase EL (want verlies derde voorronde -> groepsfase EL). Zoiets meen ik gelezen te hebben rondom de bekerfinale, omdat daar natuurlijk een EL ticket op het spel staat maar die voor zowel Ajax als PSV dus niet van toepassing was.
EsselynJ
Jeugdspeler
3
Berichten: 38
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak N

Awards:

VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 10:27 Hoe zit het met de instroomroute voor de nummer twee in de VCL. Vorig jaar hing dat van de winst van Man Utd af of je twee of drie ronden mest spelen. Hoe zit het dit jaar?
[mention]Park[/mention] weet dit beter dan ik, maar we stromen vergeleken met vorig jaar een ronde later in. Komt omdat wij (NL of PSV, dat weet ik dan niet zeker) zoveel coëfficientenpunt heeft gepakt dat we hoger staan en dus later instromen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als Rangers de EL finale wint dan zijn ze geplaatst voor de groepsfase.

Maar als ik het goed begrijp zouden we indien Club Brugge, Marseille en Kopenhagen zich plaatsen dan zijn zij geplaatst en wij niet maar ik zou op zich Club Brugge of Kopenhagen best een geschikte tegenstander vinden voor de 3e voorronde. En dan speel je nog tegen de winnaar van de ongeplaatste en de overige geplaatsten dus die route lijkt me voor PSV niet onmogelijk, zeker niet als de selectie gewoon tijdig compleet is.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

EsselynJ schreef: 06 mei 2022, 10:35
VeresRivne schreef: 06 mei 2022, 10:27 Hoe zit het met de instroomroute voor de nummer twee in de VCL. Vorig jaar hing dat van de winst van Man Utd af of je twee of drie ronden mest spelen. Hoe zit het dit jaar?
@Park weet dit beter dan ik, maar we stromen vergeleken met vorig jaar een ronde later in. Komt omdat wij (NL of PSV, dat weet ik dan niet zeker) zoveel coëfficientenpunt heeft gepakt dat we hoger staan en dus later instromen.
Ja, Nederland staat nu hoger op coefficientenranking, waardoor de nummer 2 van Nederland zeker is van ronde later instromen. Dus stromen in derde voorronde in en zekerheid van EL groepsfase. Ondertussen is aan de voorronden al meer veranderd nu Russische teams uitgesloten zijn, dus ook al stond Nederland nog lager op ranking dan waren we nu toch zeker van derde ronde.

In die derde ronde lijken we geen geplaatste status te hebben, maar dat kan nog veranderen en vraag hoe de voorronde eruit komt te zien als Rangers EL wint en daardoor niet in de voorronde zit. Rennes staat momenteel derde in Frankrijk en die hebben hoger coefficient dan ons, dus om geplaatste status te krijgen goed als bijvoorbeeld in plaats van Rennes Monaco derde zou worden. Daarnaast zou het goed zijn als Club Brugge kampioen wordt, want die hebben ook hogere coëfficiënt dan ons.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Twente gaat Europa in, dat zal nog lastig worden voor ze om de groepsfase Conference League te bereiken. Eenmaal groepsfase bereikt is Conference League niet zo moeilijk, maar voorronden zowat moeilijker dan groepsfase. Er is aparte voorronde voor kampioenen, waardoor er eigenlijk maar weinig tickets zijn voor niet-kampioenen voorronde en dat is lastig als ongeplaatste ploeg door te komen.
Hopen dat AZ de playoffs winnen. Die hebben met hun coefficient tenminste een geplaatste status in alle voorronden, dus die hebben veel betere kans groepsfase te halen en veel punten te halen dan andere clubs die meedoen met playoffs.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Twente gaat die ECL wel halen denk ik.
Moeten ze eigenlijk ook wel halen en er blijven toch een hoop belangrijke spelers.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dat gaat echt van de loting afhangen of Twente het gaat halen of niet. Als ze bijv. de Spaanse deelnemer aan de Conference League, waarschijnlijk Villarreal of Sociedad, treffen in de PO-ronde dan kunnen ze het wel bijna vergeten. Treffen ze een club uit een kleiner land dan hebben ze misschien een kans. Maar het zal pittig voor ze worden en ze zullen niet favoriet zijn om de Conference League te halen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Gaat inderdaad een groot voordeel zijn als ze een geplaatste status hebben. Ben benieuwd.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 13 mei 2022, 19:30 Gaat inderdaad een groot voordeel zijn als ze een geplaatste status hebben. Ben benieuwd.
Die hebben uit mijn hoofd sinds 2014 geen Europees voetbal meer gespeeld. Kans is 0.0 dat zij een geplaatste status gaan hebben
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ze krijgen meer dan 9.000 punten, omdat de Eredivisie dat gemiddelde heeft.
Dat is nog best hoog vergeleken met die kleine clubs uit kleine landen.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Daarmee hebben ze wel geplaatste status in de derde ronde, maar niet in de vierde ronde.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

AZ pakte vorige week de volle punten (0.2 coefficient punt) en mag vanavond weer spelen tegen het altijd lastige Tuzla City. Bij winst komt daar weer 0.2 punt bij en dan gaan ze volgens mij moeten spelen tegen Dundee. Dat is ook niet onoverbrugbaar lijkt me en dan komt er nog een play off voordat ze in de poulefase zitten. Dat kan volgens mij wel een loting worden zoals bv Vitesse vorig jaar had tegen Anderlecht.

Hup AZ.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mag toch lijen dat ze het vanavond tegen die halve amateurs wel bolwerken. Anders zitten we coëfficiënt-technisch helemaal in zak en az.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als AZ doorgaat spelen ze inderdaad tegen Dundee. Als ze naar de playoffs gaan zijn ze wel geplaatst, dus dat is een voordeel. Er zijn wel een aantal ongeplaatste clubs die lastig zijn, zoals Fiorentina, Köln, Antwerp, Fenerbahçe en Nice. Al zouden een paar van die wel opeens een geplaatste status kunnen krijgen als hoger geplaatste clubs uitgeschakeld worden.

Twente stroomt volgende ronde in en speelt hoogstwaarschijnlijk tegen Cukaricki uit Servië. Winnen zij die dan gaan zij ook door naar de playoffs, en hebben dan een ongeplaatste status. Die zouden dan clubs als Villarreal, Basel of West Ham kunnen loten. Maar ook clubs als Molde, BATE, Maccabi Tel Aviv en Rapid Wien.

Overigens zit Feyenoord sowieso in pot 2, maar hebben ze ook een kans op pot 1 in de EL groepsfase. Daarvoor moet van het groepje Olympiakos (momenteel EL voorronde) Dinamo Zagreb, Kopenhagen, Rode Ster Belgrado (CL voorronde kampioenen), Dynamo Kiev, Benfica en Rangers (CL voorronde niet kampioenen) maximaal 2 in de EL groepsfase terecht komen. Van de laatste 3 komt er sowieso 1 in de groepsfase. Kans is dus heel erg klein. Zou mooi zijn als wij hun hoogstpersoonlijk pot 2 in knikkeren door Benfica/Rangers naar de EL te sturen ;)
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 28 jul 2022, 12:30 Als AZ doorgaat spelen ze inderdaad tegen Dundee. Als ze naar de playoffs gaan zijn ze wel geplaatst, dus dat is een voordeel. Er zijn wel een aantal ongeplaatste clubs die lastig zijn, zoals Fiorentina, Köln, Antwerp, Fenerbahçe en Nice. Al zouden een paar van die wel opeens een geplaatste status kunnen krijgen als hoger geplaatste clubs uitgeschakeld worden.

Twente stroomt volgende ronde in en speelt hoogstwaarschijnlijk tegen Cukaricki uit Servië. Winnen zij die dan gaan zij ook door naar de playoffs, en hebben dan een ongeplaatste status. Die zouden dan clubs als Villarreal, Basel of West Ham kunnen loten. Maar ook clubs als Molde, BATE, Maccabi Tel Aviv en Rapid Wien.

Overigens zit Feyenoord sowieso in pot 2, maar hebben ze ook een kans op pot 1 in de EL groepsfase. Daarvoor moet van het groepje Olympiakos (momenteel EL voorronde) Dinamo Zagreb, Kopenhagen, Rode Ster Belgrado (CL voorronde kampioenen), Dynamo Kiev, Benfica en Rangers (CL voorronde niet kampioenen) maximaal 2 in de EL groepsfase terecht komen. Van de laatste 3 komt er sowieso 1 in de groepsfase. Kans is dus heel erg klein. Zou mooi zijn als wij hun hoogstpersoonlijk pot 2 in knikkeren door Benfica/Rangers naar de EL te sturen ;)
Fijne uitleg! Ik heb het vier keer door moeten lezen voordat ik er iets van begreep (vooral na "Overigens zit ...), maar ik ben weer op de hoogte!
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Beter op de hoogte dan uit de hoogte zeg ik altijd maar.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 28 jul 2022, 13:31 Beter op de hoogte dan uit de hoogte zeg ik altijd maar.
Ik ben 1m92, dan is het soms lastig om niet uit de hoogte te doen :I
La vida és massa curta per no fer broma
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

DadOfFour schreef: 28 jul 2022, 13:25
Persepolis schreef: 28 jul 2022, 12:30 Als AZ doorgaat spelen ze inderdaad tegen Dundee. Als ze naar de playoffs gaan zijn ze wel geplaatst, dus dat is een voordeel. Er zijn wel een aantal ongeplaatste clubs die lastig zijn, zoals Fiorentina, Köln, Antwerp, Fenerbahçe en Nice. Al zouden een paar van die wel opeens een geplaatste status kunnen krijgen als hoger geplaatste clubs uitgeschakeld worden.

Twente stroomt volgende ronde in en speelt hoogstwaarschijnlijk tegen Cukaricki uit Servië. Winnen zij die dan gaan zij ook door naar de playoffs, en hebben dan een ongeplaatste status. Die zouden dan clubs als Villarreal, Basel of West Ham kunnen loten. Maar ook clubs als Molde, BATE, Maccabi Tel Aviv en Rapid Wien.

Overigens zit Feyenoord sowieso in pot 2, maar hebben ze ook een kans op pot 1 in de EL groepsfase. Daarvoor moet van het groepje Olympiakos (momenteel EL voorronde) Dinamo Zagreb, Kopenhagen, Rode Ster Belgrado (CL voorronde kampioenen), Dynamo Kiev, Benfica en Rangers (CL voorronde niet kampioenen) maximaal 2 in de EL groepsfase terecht komen. Van de laatste 3 komt er sowieso 1 in de groepsfase. Kans is dus heel erg klein. Zou mooi zijn als wij hun hoogstpersoonlijk pot 2 in knikkeren door Benfica/Rangers naar de EL te sturen ;)
Fijne uitleg! Ik heb het vier keer door moeten lezen voordat ik er iets van begreep (vooral na "Overigens zit ...), maar ik ben weer op de hoogte!
Op de een of andere manier lees ik bij jou dan toch dat je het vier keer voor hebt moeten lezen…
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

AZ doet goede zaken voor de coefficienten.
De Portugezen nog 0-0 dus misschien wel topdag qua coefficienten.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Die Fedde de Jong van AZ is wel interessante speler
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Nu mogen ze het op gaan nemen tegen Dundee United FC, de huidige club van onze oud 'topper' Aziz Behich..
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Rikkert1234 schreef: 28 jul 2022, 22:31 Die Fedde de Jong van AZ is wel interessante speler
Ik zag opeens 2x F. de Jong op het scorebord staan 🧐
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ComeOnPSV schreef: 28 jul 2022, 22:19 AZ doet goede zaken voor de coefficienten.
De Portugezen nog 0-0 dus misschien wel topdag qua coefficienten.
Welke Portugezen?
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Vitoria de Guimaraes staat nog 0-0

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie in Europa