Eredivisie in Europa

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Assy
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 723
Lid geworden op: 4 nov 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Massimo schreef: 17 mar 2022, 20:39Ja krijgen ze.
Volgens voetbalzone (ja ik weet, geen betrouwbare bron) heeft AZ maar 1 punt gekregen voor hun 'overwinning na 90mins'.

PSV: 2 pt
Fey: 2 pt
Vit en AZ 1 pt ieders
Samen 6punten / 5 deelnemers = 1,2 punten voor NL.
Totaal komt uit op 47,5 over 5 jaar. Dat laatste staat ook op die Bert Kassies (?) site.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Jammer. Maar toch goed seizoen geweest voor NL. Next
Yanost
Ballenjongen
3
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 nov 2020

Assy schreef: 18 mar 2022, 01:06
Massimo schreef: 17 mar 2022, 20:39Ja krijgen ze.
Volgens voetbalzone (ja ik weet, geen betrouwbare bron) heeft AZ maar 1 punt gekregen voor hun 'overwinning na 90mins'.

PSV: 2 pt
Fey: 2 pt
Vit en AZ 1 pt ieders
Samen 6punten / 5 deelnemers = 1,2 punten voor NL.
Totaal komt uit op 47,5 over 5 jaar. Dat laatste staat ook op die Bert Kassies (?) site.
Om onduidelijke redenen telt de uitslag na 120 minuten
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Assy schreef: 18 mar 2022, 01:06
Massimo schreef: 17 mar 2022, 20:39Ja krijgen ze.
Volgens voetbalzone (ja ik weet, geen betrouwbare bron) heeft AZ maar 1 punt gekregen voor hun 'overwinning na 90mins'.

PSV: 2 pt
Fey: 2 pt
Vit en AZ 1 pt ieders
Samen 6punten / 5 deelnemers = 1,2 punten voor NL.
Totaal komt uit op 47,5 over 5 jaar. Dat laatste staat ook op die Bert Kassies (?) site.
Ik zie het ook op de site van Bert Kassies staan. (Geweldig site wat betreft dit. https://kassiesa.net/uefa/index.html) Ik dacht dat het resultaat na 90 minuten gold wat tot vorig jaar altijd het geval is geweest.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Strijd met Portugal gaat door. Braga heeft goede Europa League loting met Rangers, nog alle kans om verder te komen.
Maar met nog twee teams in Conference League zou Nederland wel meer punten moeten kunnen pakken.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lijkt me ook sterk dat dit geldt. Daar heeft een team daar veel meer voordeel van omdat ze 30 minuten extra de kans krijgen om extra punten te pakken. Dit had AZ niet. Kan me niet voorstellen dat het 120 minuten is
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Hopelijk vind Alexander Bah het weer hier zo fijn dat een belletje naar Praag genoeg is om hem in het PSV tricot te hijsen.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Heerlijke loting! Ja, ik had liever ook Slavia Praag maar tegen Leicester ga je een hoog niveau moeten halen om door te gaan. Spelers kunnen zich in de kijker spelen en Engelsen liggen ons vaak goed.
#simplythebest
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Braga zou wel eens een party pooper kunnen zijn want Rangers is echt te doen maar Benfica is klaar. Buiten het feit dat ze Liverpool hebben geloot beginnen ze ook nog eens thuis dus dan gaat Liverpool sowieso op zijn best zijn en de return zie ik Benfica dan ook geen punten meer pakken, laat staan doorgaan.

Feyenoord en PSV moeten beide toch minimaal 1 wedstrijd kunnen winnen en als er dan 1 van beide door gaat dan denk ik dat we ok zijn qua NL.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ajax doet toch alles voor het Nederlandse voetbal in Europa? Dan zorgen ze er dus voor dat ze over 2 jaar buiten de top 3 van de Eredivisie vallen ;)

loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Iets preciezer zullen ze dan waarschijnlijk wel vierde moeten worden; er lijkt een extra voorwaarde aan die hoge coefficientenplekken te zitten dat alle hogergeeindigde ploegen in de competitie zich ook voor de CL moeten hebben geplaatst. Verder hoeft de nr 3 van 2023/24 in dit scenario mogelijk geen CL-voorronde te spelen in 2024 als de EL-winnaar van 2024 zich ook al via de competitie voor de CL heeft geplaatst; Frankrijk krijgt als 5e land op de ranglijst dan nl. ook een extra plek in de CL die dan dus naar hun nr 3 zal gaan die nu nog voorronde moet spelen als de EL-winnaar zich niet voor CL heeft geplaatst. De doorschuifplek als de EL-winnaar zich ook via de competitie voor de CL heeft geplaatst gaat dan dus naar de nr 3 van land 6 op de ranglijst.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

De kampioen van de eredivisie kan volgend seizoen in pot 1 komen, als de winnaar van CL Real is of als Liverpool ook kampioen wordt.

Mocht dat niet zo zijn dan zit Ajax hoogstwaarschijnlijk pot 2 en PSV denk ik pot 3.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Even gekeken voor Pot 3 heeft PSV 8 teams nodig die met een lager coëfficiënt instromen in de CL. veel voorronde teams daarbij. Met de afwezigheid van Russische teams schuiven hier en daar wat plekken op.

in CZ kan Vic. Pilsen nog kampioen worden
As Monaco kan in FR nog derde worden
Turkije Trabzonspor al kampioen ook nummer twee zal lagere ranking hebben
Paok en Aek spelen in Gr play off voor voorronde ticket
FC Zürich is in Zwitserland kampioen
De kampioenen van Roemenië, Zweden, Bulgarije, Slovakije, Kazachstan, Cyprus, Noorwegen, Bosnië, Azerbeidzjan hebben ook allen een lager coëfficiënt
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heel lief, maar wij worden kampioen en Real wint de CL, dus je hoeft niet te kijken voor pot 3 :*
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Grasmat schreef: 05 mei 2022, 09:28 Heel lief, maar wij worden kampioen en Real wint de CL, dus je hoeft niet te kijken voor pot 3 :*
Ik sluit het niet uit, maar ik denk altijd in scenario's ;)

Ik denk om er toch nog even op terug te komen. Er stromen er vier in via de kampioensroute en twee via de niet kampioensroute.

De twee via de niet kampioensroute, dan moet PSV zich sowieso wel kwalificeren en normaliter is er dan een ander team kan b.v. Benfica, Shaktar, Dinamo Kiev die een hoger coefficient hebben. Ofwel clubs als Monaco, Celtic, Nice die een lager coefficient hebben.

Voor de kampioensroute hebben Trabzonspor, Kopenhagen(als die kampioen worden), Olympiakos, Slavia Praag (als die kampioen worden), Rode Ster (als die kampioen worden) een hoger coefficient.

Qua directe kwalificatie zal je in Belgie bijvoorbeed moeten hopen op een kampioenschap van Union. Maar over de hele bekeken denk ik bij nader inzien dat PSV dan toch in pot 4 terrecht komt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

VeresRivne schreef: 05 mei 2022, 08:53 De kampioen van de eredivisie kan volgend seizoen in pot 1 komen, als de winnaar van CL Real is of als Liverpool ook kampioen wordt.

Mocht dat niet zo zijn dan zit Ajax hoogstwaarschijnlijk pot 2 en PSV denk ik pot 3.
PSV als we geen kampioen worden zeker in pot 4, zoveel clubs met een hoger coëfficiënt dan ons.
Voor ons zou pot 1 wel echt groot voordeel zijn. Voor Ajax maakt qua loting pot 1 of 2 weinig uit, pot 2 is ook erg sterk.
Dat voordeel hadden we in 2015-16 dat we in pot 1 zaten, omdat Nederland toen 8e stond op coefficientenranking en winnaar EL werd nog niet beloond met plek in pot 1.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Park schreef: 05 mei 2022, 13:01
VeresRivne schreef: 05 mei 2022, 08:53 De kampioen van de eredivisie kan volgend seizoen in pot 1 komen, als de winnaar van CL Real is of als Liverpool ook kampioen wordt.

Mocht dat niet zo zijn dan zit Ajax hoogstwaarschijnlijk pot 2 en PSV denk ik pot 3.
PSV als we geen kampioen worden zeker in pot 4, zoveel clubs met een hoger coëfficiënt dan ons.
Voor ons zou pot 1 wel echt groot voordeel zijn. Voor Ajax maakt qua loting pot 1 of 2 weinig uit, pot 2 is ook erg sterk.
Oftewel: voor het belang van het Nederlands voetbal kan ajax het beste ons gewoon kampioen laten worden.

Ze roepen toch altijd dat ze dat zo belangrijk vinden? Nou hup, daad bij het woord voegen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Indien Ajax 1e, PSV 2e, Twente 3e, Feyenoord 4e en AZ 5e wordt met PSV als bekerkampioen en Feyenoord als winnaar van de ECL, met hoeveel ploegen zit NL dan minimaal in de poulefases van alle europese competities?
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Volgens mij maar 1, de kampioen in de CL. Rest moet voorrondes spelen.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2022, 13:59 Indien Ajax 1e, PSV 2e, Twente 3e, Feyenoord 4e en AZ 5e wordt met PSV als bekerkampioen en Feyenoord als winnaar van de ECL, met hoeveel ploegen zit NL dan minimaal in de poulefases van alle europese competities?
In dat geval met vier clubs. Kampioen groepsfase CL, nummer 2 voorronde CL en bij uitschakeling daarin groepsfase EL, winnaar ECL groepsfase EL. Nummer 3 voorronde EL en als ze daarin verliezen groepsfase conference league.
Voor Nederlands voetbal zou dit prachtig zijn. Twente laag coëfficiënt, dus die zouden het erg lastig krijgen in voorronden, maar als ze derde worden zijn ze al zeker van groepsfase. En AZ met goed coëfficiënt heeft het in voorronde stukken makkelijker, dus dan reëel dat alle clubs in groepsfase komen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Park schreef: 05 mei 2022, 15:00
11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2022, 13:59 Indien Ajax 1e, PSV 2e, Twente 3e, Feyenoord 4e en AZ 5e wordt met PSV als bekerkampioen en Feyenoord als winnaar van de ECL, met hoeveel ploegen zit NL dan minimaal in de poulefases van alle europese competities?
In dat geval met vier clubs. Kampioen groepsfase CL, nummer 2 voorronde CL en bij uitschakeling daarin groepsfase EL, winnaar ECL groepsfase EL. Nummer 3 voorronde EL en als ze daarin verliezen groepsfase conference league.
Voor Nederlands voetbal zou dit prachtig zijn. Twente laag coëfficiënt, dus die zouden het erg lastig krijgen in voorronden, maar als ze derde worden zijn ze al zeker van groepsfase. En AZ met goed coëfficiënt heeft het in voorronde stukken makkelijker, dus dan reëel dat alle clubs in groepsfase komen.
+ AZ kan flink punten pakken in de ECL, Feyenoord kan na de EL doorstromen in de ECL en zelfs PSV zou in de EL inmiddels ook een prima coëfficient hebben, zeker zonder de Russische ploegen.

Dus PSV hoeft in geen enkel gevoel voorronde te spelen voor de EL poulefase?
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2022, 15:09 + AZ kan flink punten pakken in de ECL, Feyenoord kan na de EL doorstromen in de ECL en zelfs PSV zou in de EL inmiddels ook een prima coëfficient hebben, zeker zonder de Russische ploegen.

Dus PSV hoeft in geen enkel gevoel voorronde te spelen voor de EL poulefase?
Ja in geen enkel geval voorronde EL, PSV stroomt een ronde later in dan vorig jaar. Door hogere ranking Nederland op coefficientenranking. Vorig jaar stroomde PSV in tweede voorronde in en als je in tweede voorronde uitgeschakeld wordt moet je wel voorronde EL spelen. Bij derde voorronde stromen we nu in en dan ben je zeker van EL groepsfase.
Nou zo'n goed coëfficiënt hebben we niet en zoveel zal het niet schelen dat Russische clubs niet meedoen, die hebben ook niet bijzonder coëfficiënt. In EL zullen we in pot 2 zitten waarschijnlijk. Net als dit seizoen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Voordeel voor PSV is in ieder geval dat er altijd wel ploegen boven PSV op de club ranking staan die dat seizoen geen Europees spelen.
PSV zal altijd Europees spelen -1 jaar haha
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Oh ja wij hebben sowieso groepsfase EL indd, dus minimaal 2 clubs in een groepsfase ipv 1. En als Feyenoord de ECL wint zitten zij ook in groepsfase EL.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Nederland zit al met zeker drie clubs in groepsfase. Als Leicester ECL wint heeft Feyenoord ervan uitgaande dat ze derde worden EL groepsfase en als ze daarin uitgeschakeld worden hebben ze Conference League groepsfase. Als Feyenoord, Marseille of Roma de ECL winnen is Feyenoord als het derde wordt al zeker van groepsfase Europa League. Ticket van winnaar Conference League gaat als die zich al geplaatst heeft voor de CL of EL naar de nummer 3 van land 7 Feyenoord dus. Dus daarmee al kans groot dat Feyenoord groepsfase EL heeft zonder voorronde te hoeven spelen.
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Het is goed voor de Coëfficiënten Ranglijst! 2 CL plekken zou wel fijn zijn...
En nog steeds super jammer dat we het tegen Leicester thuis weggeven..

Zul je net zien da de Eredivisie ploegen er volgend jaar niks van bakken en Schmidt met Benfica de CL of de EL wint..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie in Europa