Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gekkies hier. Ik schijt op Feyenoord.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

RIO schreef: 06 mei 2022, 02:05 Gekkies hier. Ik schijt op Feyenoord.
#MeToo. Uit bronnen heb ik vernomen dat Amber Heard dat ook doet.
Het nationale feyenoordfapping is begonnen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Gewoon een knap resultaat van Feyenoord. Natuurlijk hadden ze geluk met de loting, maar toch een aantal prima tegenstanders verslagen.

Ik geef ze tegen Roma ook een goede kans. Ik vond Vitesse eigenlijk een stuk beter in dat tweeluik..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Goed voor de coëfficiëntenlijst dit weer hoor. Als ze hem winnen krijgt Nederland een vol punt las ik laatst. Knap gedaan van de havenslaven.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Mooie prestatie van Feyenoord! Op voorhand had ik dit niet verwacht, gezien Marseille toch een hele serieuze tegenstander is. Nu de finale tegen Roma, je zou denken dat Roma met Mourinho een maatje te groot is.. maar met Feyenoord weet je het maar nooit. Krijgt NL nog bonuspunten voor de coefficienten als Feyenoord de finale weet te winnen?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Gezellig topic hier weer zeg, kunnen die persoonlijke vetes voortaan gewoon ff via PM?

Kleine persoonlijke noot; bijzonder vermakelijk dat het grootste benoemde pijnpunt van Schmidt is dat hij veel te weinig heeft bereikt in de topwedstrijden, daar was praktisch iedereen op dit forum het wel mee eens. Dat dat niet direct in dit topic benoemd hoeft te worden ben ik het mee eens, maar dat er een aantal direct als aasgieren opduiken en net doen alsof Schmidt het fantastisch gedaan heeft, en dan een ander berichten van de waarheid verdraaien. Ach het zal wel bedtijd zijn geweest.. Ik denk dat een blinde nog kan zien dat Slot het tactisch in topwedstrijden beter voor elkaar heeft dan Schmidt. Dat Feyenoord Europees een makkelijkere route had zal niemand het mee oneens zijn, maar ik verlang net als [mention]trouwepsvfan[/mention] weer terug naar de tijden dat we het Barcelona, Inter en Atletico in eigen huis behoorlijk moeilijk maken ipv, met alle respect, fucking Benfica en Leicester City.

Anyway, Feyenoord in de finale. Het boeit me niet heel veel. Ajax gun ik altijd een mooie uitschakeling maar of Feyenoord die finale nou wint of niet, we krijgen echt geen borstklopperij met “wij zijn de beste”, gelukkig… wel goed voor de coëfficiënten dat ze een Franse ploeg hebben uitgeschakeld.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

[mention]Sensation[/mention] Het is niet dat Schmidt het geweldig gedaan heeft nee, maar de vergelijking die gemaakt wordt is nu alsof Feyenoord wel grote wedstrijden wint van goede ploegen en dat is ook niet zo. Daarbij werd voor PSV ineens alleen de thuiswedstrijden meegenomen en werd van de overwinning op Ajax gezegd dat Ajax daar gehavend was (ik heb even de basisopstelling bekeken tijdens de JC-schaal, daar ontbrak alleen Anthony), terwijl juist wij bijna alle topwedstrijden gehavend waren, te weinig rust hadden en ook nog vaak de scheidsrechterlijke beslissingen niet meezaten.

Feyenoord heeft in de basis echt geen zwakke selectie, maar zijn zwakker in de breedte, alleen die hebben bijna alles met de basiself kunnen spelen. Ze hebben in Europa amper een fatsoenlijke ploeg geloot, pas nu met Marseille de eerste en daar viel ook nog eens Payet uit. Echt een wonderploeg is het ook niet, want die werden ook 3e in een EL poule met Galatasaray, wat vervolgens weer geen topploeg is volgens diezelfde trouwepsvfan. Een finale halen is knap hoor, maar met hun loting is het ook geen wereldprestatie. Slot zet het tactisch goed neer, maar heeft ook in de basis wel een prima selectie verder en hij staat in de competitie ondanks het makkelijkere programma en het winnen van de onderlinge wedstrijd 7 punten achter.

Persoonlijk gun ik Feyenoord ook Europees niet zoveel succes en heb ik een hekel aan het overdreven gedoe in de media over hoe goed ze zijn, maar om nou op een PSV forum te doen alsof het een wereldprestatie is van Feyenoord en dan ook nog je eigen club verder naar beneden te halen door selectief de nederlagen uit te vergroten dat is wel erg verrassend. Bij ons kan het allemaal veel beter en moet het veel beter, maar met dezelfde loting en programma als Feyenoord hadden wij ook makkelijk de finale gehaald volgens mij.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 06 mei 2022, 07:51 Gezellig topic hier weer zeg, kunnen die persoonlijke vetes voortaan gewoon ff via PM?

Kleine persoonlijke noot; bijzonder vermakelijk dat het grootste benoemde pijnpunt van Schmidt is dat hij veel te weinig heeft bereikt in de topwedstrijden, daar was praktisch iedereen op dit forum het wel mee eens. Dat dat niet direct in dit topic benoemd hoeft te worden ben ik het mee eens, maar dat er een aantal direct als aasgieren opduiken en net doen alsof Schmidt het fantastisch gedaan heeft, en dan een ander berichten van de waarheid verdraaien. Ach het zal wel bedtijd zijn geweest.. Ik denk dat een blinde nog kan zien dat Slot het tactisch in topwedstrijden beter voor elkaar heeft dan Schmidt. Dat Feyenoord Europees een makkelijkere route had zal niemand het mee oneens zijn, maar ik verlang net als @trouwepsvfan weer terug naar de tijden dat we het Barcelona, Inter en Atletico in eigen huis behoorlijk moeilijk maken ipv, met alle respect, fucking Benfica en Leicester City.

Anyway, Feyenoord in de finale. Het boeit me niet heel veel. Ajax gun ik altijd een mooie uitschakeling maar of Feyenoord die finale nou wint of niet, we krijgen echt geen borstklopperij met “wij zijn de beste”, gelukkig… wel goed voor de coëfficiënten dat ze een Franse ploeg hebben uitgeschakeld.
Niet elke discussie is een persoonlijke vete toch?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Waarom wordt die finale eigenlijk in zo'n ministadion gespeeld? 22500 is nog ruim onder niveautje Heerenveen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Verbreding draagvlak UEFA, dus stemmen winnen voor plannetjes :mrgreen:
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Sensation schreef: 06 mei 2022, 07:51 maar ik verlang net als @trouwepsvfan weer terug naar de tijden dat we het Barcelona, Inter en Atletico in eigen huis behoorlijk moeilijk maken ipv, met alle respect, fucking Benfica en Leicester City.
Als PSV terug wil naar betere tijden, dan ligt de sleutel in het aankoopbeleid. Door de jaren heen hebben we 8 a 9 spelers van fatsoenlijk niveau, maar worden de laatste 2-3 posities afgeraffeld. De ene keer hebben we geen linksback, de volgende keer geen linksbuiten. Soms hebben we in de spits iemand die de ballen van zijn voet laat springen i.p.v. de verdedigers in de problemen te brengen. Dan hebben we weer een keeper die de ballen te makkelijk doorlaat (Drommel of 10 jaar lang Waterreus). Het is de PSV-manier van werken. In Nederland gaat het lang best goed, maar Europees breekt de ketting op de zwakste schakel.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik gun het veel Feyenoorders wel. Ajax gun ik rampspoed omdat 99% van de supporters succes gebruiken om anderen naar beneden te trappen. Feyenoorders zijn gewoon blij.

Knap gedaan hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Niet alleen de zwakste schakel. Het niveau van de betere spelers is met regelmaat ook niet hoog genoeg. Je hebt nu 3 of 4 spelers die echt goed zijn, de rest is vrij inwisselbaar. Het moet aan de bovenkant ook omhoog.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Ykhim schreef: 06 mei 2022, 09:14 Niet alleen de zwakste schakel. Het niveau van de betere spelers is met regelmaat ook niet hoog genoeg. Je hebt nu 3 of 4 spelers die echt goed zijn, de rest is vrij inwisselbaar. Het moet aan de bovenkant ook omhoog.
Mee eens, de lat moet omhoog. Vanuit de RvC (v.d. Wallen) komen er nieuwe impulsen in de goede richting. Degenen die de ambities vorm moeten geven zijn De Jong en Brands (die in het verleden vaak genoeg heeft zitten suffen op de momenten dat er iets extra's had moeten gebeuren). De mooie plannen moeten nog wel even waargemaakt worden. Ik ben benieuwd of het lukt.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 06 mei 2022, 07:51 Gezellig topic hier weer zeg, kunnen die persoonlijke vetes voortaan gewoon ff via PM?

Kleine persoonlijke noot; bijzonder vermakelijk dat het grootste benoemde pijnpunt van Schmidt is dat hij veel te weinig heeft bereikt in de topwedstrijden, daar was praktisch iedereen op dit forum het wel mee eens. Dat dat niet direct in dit topic benoemd hoeft te worden ben ik het mee eens, maar dat er een aantal direct als aasgieren opduiken en net doen alsof Schmidt het fantastisch gedaan heeft, en dan een ander berichten van de waarheid verdraaien. Ach het zal wel bedtijd zijn geweest.. Ik denk dat een blinde nog kan zien dat Slot het tactisch in topwedstrijden beter voor elkaar heeft dan Schmidt. Dat Feyenoord Europees een makkelijkere route had zal niemand het mee oneens zijn, maar ik verlang net als @trouwepsvfan weer terug naar de tijden dat we het Barcelona, Inter en Atletico in eigen huis behoorlijk moeilijk maken ipv, met alle respect, fucking Benfica en Leicester City.

Anyway, Feyenoord in de finale. Het boeit me niet heel veel. Ajax gun ik altijd een mooie uitschakeling maar of Feyenoord die finale nou wint of niet, we krijgen echt geen borstklopperij met “wij zijn de beste”, gelukkig… wel goed voor de coëfficiënten dat ze een Franse ploeg hebben uitgeschakeld.
Ik reageer omdat ik ook even meedeed aan de discussie: van mijn kant was het zeker geen persoonlijke vete, dat heb ik met niemand hier en dat hou ik graag zo. Wat de inhoud betreft: niemand zei of vindt dat Schmidt het fantastisch gedaan heeft, dan trek je het erg ver naar het extreme. Er werd echter op basis van deze tweeluik een conclusie getrokken over hoeveel beter Feyenoord het Europees heeft gedaan, wat werd weerlegd door de route te benoemen, wat vervolgens werd verbreed naar prestaties in topwedstrijden, wat weer werd weerlegd door het feit dat Feyenoord daarin niet veel beter is geweest in z'n totaliteit, waarna er weer een selectie werd gemaakt (alleen thuiswedstrijden, geen finales) om toch dat argument in stand te houden. Waarna ik eindigde met het benoemen van de beroerde prestaties van Slot/Feyenoord in lastige uitwedstrijden, waarvan ze geen 1 hebben gewonnen behalve in Eindhoven, om aan te tonen dat je met selectief zijn allerlei conclusies over hetzelfde onderwerp kan trekken. Feyenoord heeft het zeker knap gedaan, maar hun prestatie zegt niks over PSV of Schmidt.

Verder verlangt iedereen wel naar de periode 2004-2007, om maar iets te benoemen. Echt niemand is het daarmee oneens. De realiteit is echter dat wij al bijna een jaar of 10 bezig zijn geweest met het steeds verder weg raken van die tijden. Wij hebben al sinds 2011 dieptepunt na dieptepunt na dieptepunt bereikt in Europa, met uitschakelingen tegen teams als Chernomorets, Rostov, Osijek, Basel en LASK. Dat is gewoon het beroerde niveau waarin we waren terechtgekomen, en daarom had iemand het over het opkrabbelen onder Schmidt. Niemand vindt dat hij het Europees uitstekend heeft gedaan, maar, hoe beroerd het ook is, de waarheid is gewoon dat de prestaties de afgelopen 2 jaar echt wel als opkrabbelen kunnen worden bestempeld als we kijken naar al die jaren ervoor. Wij willen allemaal weer uitstekende prestaties in Europa, maar dat is niet 1 2 3 gedaan als je kijkt naar waar we vandaan komen. Er is de afgelopen 2 jaar een stap genomen, en het is nu zaak om verdere stappen te nemen en het niveau verder omhoog te krikken want iedereen is het ermee eens dat dit nog niet goed genoeg is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden [mention]Persepolis[/mention]. Daarom heb ik het jou laten doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Persepolis schreef: 06 mei 2022, 09:51
Sensation schreef: 06 mei 2022, 07:51 Gezellig topic hier weer zeg, kunnen die persoonlijke vetes voortaan gewoon ff via PM?

Kleine persoonlijke noot; bijzonder vermakelijk dat het grootste benoemde pijnpunt van Schmidt is dat hij veel te weinig heeft bereikt in de topwedstrijden, daar was praktisch iedereen op dit forum het wel mee eens. Dat dat niet direct in dit topic benoemd hoeft te worden ben ik het mee eens, maar dat er een aantal direct als aasgieren opduiken en net doen alsof Schmidt het fantastisch gedaan heeft, en dan een ander berichten van de waarheid verdraaien. Ach het zal wel bedtijd zijn geweest.. Ik denk dat een blinde nog kan zien dat Slot het tactisch in topwedstrijden beter voor elkaar heeft dan Schmidt. Dat Feyenoord Europees een makkelijkere route had zal niemand het mee oneens zijn, maar ik verlang net als @trouwepsvfan weer terug naar de tijden dat we het Barcelona, Inter en Atletico in eigen huis behoorlijk moeilijk maken ipv, met alle respect, fucking Benfica en Leicester City.

Anyway, Feyenoord in de finale. Het boeit me niet heel veel. Ajax gun ik altijd een mooie uitschakeling maar of Feyenoord die finale nou wint of niet, we krijgen echt geen borstklopperij met “wij zijn de beste”, gelukkig… wel goed voor de coëfficiënten dat ze een Franse ploeg hebben uitgeschakeld.
Ik reageer omdat ik ook even meedeed aan de discussie: van mijn kant was het zeker geen persoonlijke vete, dat heb ik met niemand hier en dat hou ik graag zo. Wat de inhoud betreft: niemand zei of vindt dat Schmidt het fantastisch gedaan heeft, dan trek je het erg ver naar het extreme. Er werd echter op basis van deze tweeluik een conclusie getrokken over hoeveel beter Feyenoord het Europees heeft gedaan, wat werd weerlegd door de route te benoemen, wat vervolgens werd verbreed naar prestaties in topwedstrijden, wat weer werd weerlegd door het feit dat Feyenoord daarin niet veel beter is geweest in z'n totaliteit, waarna er weer een selectie werd gemaakt (alleen thuiswedstrijden, geen finales) om toch dat argument in stand te houden. Waarna ik eindigde met het benoemen van de beroerde prestaties van Slot/Feyenoord in lastige uitwedstrijden, waarvan ze geen 1 hebben gewonnen behalve in Eindhoven, om aan te tonen dat je met selectief zijn allerlei conclusies over hetzelfde onderwerp kan trekken. Feyenoord heeft het zeker knap gedaan, maar hun prestatie zegt niks over PSV of Schmidt.

Verder verlangt iedereen wel naar de periode 2004-2007, om maar iets te benoemen. Echt niemand is het daarmee oneens. De realiteit is echter dat wij al bijna een jaar of 10 bezig zijn geweest met het steeds verder weg raken van die tijden. Wij hebben al sinds 2011 dieptepunt na dieptepunt na dieptepunt bereikt in Europa, met uitschakelingen tegen teams als Chernomorets, Rostov, Osijek, Basel en LASK. Dat is gewoon het beroerde niveau waarin we waren terechtgekomen, en daarom had iemand het over het opkrabbelen onder Schmidt. Niemand vindt dat hij het Europees uitstekend heeft gedaan, maar, hoe beroerd het ook is, de waarheid is gewoon dat de prestaties de afgelopen 2 jaar echt wel als opkrabbelen kunnen worden bestempeld als we kijken naar al die jaren ervoor. Wij willen allemaal weer uitstekende prestaties in Europa, maar dat is niet 1 2 3 gedaan als je kijkt naar waar we vandaan komen. Er is de afgelopen 2 jaar een stap genomen, en het is nu zaak om verdere stappen te nemen en het niveau verder omhoog te krikken want iedereen is het ermee eens dat dit nog niet goed genoeg is.
Prima. In die bewoordingen kan ik mij wat beter vinden, maar vond het vooral bizar dat er 4-5man gelijk bovenop duiken en aan weerszijde zaken uit zijn verband werden gerukt (heb ik ook even gedaan om de nuance te triggeren :mrgreen: )

Overigens doel ik op een periode minder ver terug dan 2004/2007, het was slechts een paar jaar geleden onder Cocu dat we Barcelona, Atletico en Inter flink lastig konden maken en goed mee konden doen in verschillende CL-poules. Tijd om stappen te zetten om iig dat niveau weer aan te gaan tikken. We zijn op de goede weg, maar we zijn er nog niet, deze zomer gaat cruciaal zijn.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

https://nos.nl/l/2427680

Ik zie in de foto bij dit artikel die Jahanbaksh zichzelf helemaal in de voorgrond zetten. Ben ik dan een eikel als ik vind dat als je echt alles fout hebt gedaan in de beperkte minuten die je kreeg, je gewoon beter even achter de vlag was gaan zitten?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat is nou typisch de plek die je inneemt als iedereen al lang klaar staat voor de foto, en je er nog snel ff bij moet. Dan kun je kiezen, helemaal achteraan of helemaal vooraan.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

[mention]Sensation[/mention]
Onder Cocu hebben we niet tegen Barcelona en Inter gespeeld, dat was onder Van Bommel en met de twee wedstrijden tegen Spurs erbij was dat 2 puntjes uit 6 wedstrijden dus in die zin niks beter dan dit seizoen. Onder Cocu is er één goed Europees seizoen geweest, dat was 2015/16. Toen hebben we het Man Utd, CSKA Moskou, Wolfsburg en Atletico lastig gemaakt. In al zijn overige seizoenen was het bij een beetje tegenstand meteen gedaan, soms al bij iets wat nog niet eens de naam tegenstand zou mogen verdienen. Tov die jaren hebben wij onder Schmidt echt wel een stap vooruit gezet, nu is het tijd voor de volgende.
Laatst gewijzigd door loginnaam op 06 mei 2022, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 06 mei 2022, 10:06 https://nos.nl/l/2427680

Ik zie in de foto bij dit artikel die Jahanbaksh zichzelf helemaal in de voorgrond zetten. Ben ik dan een eikel als ik vind dat als je echt alles fout hebt gedaan in de beperkte minuten die je kreeg, je gewoon beter even achter de vlag was gaan zitten?
Vini heeft ook niet heel veel klaargespeeld bij ons, maar hij ging wel voorop in de strijd tijdens het feesten na de bekerfinale. Ach, het is een teamprestatie en nog altijd beter dan jezelf verstoppen omdat je minder of niet gespeeld hebt.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

loginnaam schreef: 06 mei 2022, 10:15 @Sensation
Onder Cocu hebben we niet tegen Barcelona en Inter gespeeld, dat was onder Van Bommel en met de twee wedstrijden tegen Spurs erbij was dat 2 puntjes uit 6 wedstrijden dus in die zin niks beter dan dit seizoen. Onder Cocu is er één goed Europees seizoen geweest, dat was 2015/16. Toen hebben we het Man Utd, CSKA Moskou, Wolfsburg en Atletico lastig gemaakt. In al zijn overige seizoenen was het bij een beetje tegenstand meteen gedaan, soms al bij iets wat nog niet eens de naam tegenstand zou mogen verdienen. Tov die jaren hebben wij onder Schmidt echt wel een stap vooruit gezet, nu is het tijd voor de volgende.
Op basis waarvan hebben we onder Schmidt een stap vooruit gezet? We zijn in de kwalificatiefase van de CL uitgeschakeld en in de groepsfase van de Europa League vervolgens ook uitgeschakeld. Dat er sinds dit jaar een extra vangnet is gekomen betekent toch niet dat Schmidt ons vooruit heeft geholpen?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Mr. Spock schreef: 06 mei 2022, 07:11
RIO schreef: 06 mei 2022, 02:05 Gekkies hier. Ik schijt op Feyenoord.
#MeToo. Uit bronnen heb ik vernomen dat Amber Heard dat ook doet.
Het nationale feyenoordfapping is begonnen.
Aaaah, Johnny Depp had een Feyenoord dekbed dus!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Thijs schreef: 06 mei 2022, 10:19
loginnaam schreef: 06 mei 2022, 10:15 @Sensation
Onder Cocu hebben we niet tegen Barcelona en Inter gespeeld, dat was onder Van Bommel en met de twee wedstrijden tegen Spurs erbij was dat 2 puntjes uit 6 wedstrijden dus in die zin niks beter dan dit seizoen. Onder Cocu is er één goed Europees seizoen geweest, dat was 2015/16. Toen hebben we het Man Utd, CSKA Moskou, Wolfsburg en Atletico lastig gemaakt. In al zijn overige seizoenen was het bij een beetje tegenstand meteen gedaan, soms al bij iets wat nog niet eens de naam tegenstand zou mogen verdienen. Tov die jaren hebben wij onder Schmidt echt wel een stap vooruit gezet, nu is het tijd voor de volgende.
Op basis waarvan hebben we onder Schmidt een stap vooruit gezet? We zijn in de kwalificatiefase van de CL uitgeschakeld en in de groepsfase van de Europa League vervolgens ook uitgeschakeld. Dat er sinds dit jaar een extra vangnet is gekomen betekent toch niet dat Schmidt ons vooruit heeft geholpen?
Aangezien het Europa League toernooi ook is verkleind van 48 naar 32 clubs kan je dit niet zomaar vergelijken. In de oude opzet waren we misschien niet 3e geëindigd in de poule omdat de loting dan anders was geweest. Dus uiteindelijk kan je alleen op geheel resultaat beoordelen en dat is onder Schmidt gewoon 2x overwinteren in Europa.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

loginnaam schreef: 06 mei 2022, 10:22
Thijs schreef: 06 mei 2022, 10:19

Op basis waarvan hebben we onder Schmidt een stap vooruit gezet? We zijn in de kwalificatiefase van de CL uitgeschakeld en in de groepsfase van de Europa League vervolgens ook uitgeschakeld. Dat er sinds dit jaar een extra vangnet is gekomen betekent toch niet dat Schmidt ons vooruit heeft geholpen?
Aangezien het Europa League toernooi ook is verkleind van 48 naar 32 clubs kan je dit niet zomaar vergelijken. In de oude opzet waren we misschien niet 3e geëindigd in de poule omdat de loting dan anders was geweest. Dus uiteindelijk kan je alleen op geheel resultaat beoordelen en dat is onder Schmidt gewoon 2x overwinteren in Europa.
Je weet dat we derde werden in een poule met het slechtste Monaco in tijden, Real Sociedad en Sturm Graz? Dat stelde echt niet zoveel voor. Onder Bommel werden we derde in een poule met LASK Linz, Sporting en Rosenborg, dus als er toen ook een vangnet was geweest had Van Bommel Europees een goede prestatie geleverd?
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Vind niet dat we te denigrerend moeten doen over de prestatie van Feyenoord. Hun poule was EL waardig met Union, Slavia en Maccabi Haifa. Ze hadden samen met Vitesse met afstand de zwaarste groep. Die winnen ze vervolgens ongeslagen met 14 punten. Als groepswinnaar loot je dan altijd makkelijker. Vervolgens hadden ze met Partizan een gunstige tegenstander. Maar het viel wel mee hoeveel zwaarder bv Bodo, Vitesse, Basel, Kopenhagen, Lask waren. Vervolgens had het zwaarder gekund met Leicester, Marseille en Roma en makkelijker met PAOK of Bodo. Tenslotte Marseille in de halve finale, toch de nummer twee van Frankrijk. Over de hele gesproken is het in mijn ogen wat makkelijk om te spreken over zoveel geluk, Feyenoord dwong het daarnaast in de poulefase ook gedeeltelijk af.

Nette prestatie van Slot en zijn mannen. 14 punten pakken in de poule was ook heel netjes.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord