Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Elke transfer heeft een bepaald doorverkooppercentage over de winst naar de vorige club.
Dat is een groot voordeel voor de eigen opgeleide spelers. Daar heb je die miljoenen kosten niet.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Mocht PSV Gakpo kunnen behouden, dan wordt de financiële urgentie om Sangaré te gaan verkopen wel groter.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als Sangaré wil en kan blijven en je voelt de urgentie om hem te verkopen dan moet je daar vooral niet naar luisteren. Als Sangaré weg wil dan loodst hij ons eerst naar de CL en dan kan hij een mooie transfer maken voor de hoofdprijs. Er komt linksom of rechtsom genoeg geld binnen om hem niet nu te moeten verkopen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 05 mei 2022, 17:51 Mocht PSV Gakpo kunnen behouden, dan wordt de financiële urgentie om Sangaré te gaan verkopen wel groter.
Is dat zo? Dumfries en Malen vallen ook in dit boekjaar. Ik denk daarnaast dat je met de "kleine" verkopen al een heel eind komt: Doan, Max, Mwene, mogelijk Gotze en Guti. Dat zal alles bij elkaar toch zeker een 20-25mln minimaal op moeten leveren en dan schat ik het conservatief in. Daarnaast had PSV afgelopen winter geld om een verdediger te halen dus ik neem aan dat er sowieso ook nog een klein transferpotje beschikbaar is wat daar nog bij komt. Dit is wel allemaal gebaseerd op mijn gevoel maar ik denk dat die urgentie enigzins meevalt.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Diana Ross is op 27 juli verkocht geloof ik dus die 6 miljoen zou ook bij dit jaar moeten zitten.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Daar twijfelde ik over, vandaar dat ik hem erbuiten liet. Bedankt.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dan nog heb je het traditionele gat in je begroting plus nog Corona. We hebben minstens 1 grote transfer nodig. Ons eigen vermogen is meer dan gehalveerd sinds vorig seizoen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De datum op transfermarkt is vaak de dag bekendmaking. 27 juli. Maar als het voor 1 juli is kunnen clubs ervoor kiezen het pas 1 juli door te voeren. Dat gebeurt nog wel eens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat gat is al gevuld door de verkopen Malen, Dumfries en Rosario. Aan het eigen vermogen werken we volgend seizoen wel. Gakpo en Sangare gaan ons eerst naar het kampioenschap schieten waardoor we CL spelen, en vervolgens worden ze beiden verkocht.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Menno1 schreef: 05 mei 2022, 19:28 Dan nog heb je het traditionele gat in je begroting plus nog Corona. We hebben minstens 1 grote transfer nodig. Ons eigen vermogen is meer dan gehalveerd sinds vorig seizoen.
Zonder weer in een discussie te belanden.... een paar kleine transfers of een grote maakt niet zoveel uit toch. Ik bedoel Sadilek, Baumi, Bruma en Gotze voor 12 miljoen is ook netjes.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

PSV heeft al gezegd niet te hoeven verkopen, dus dat kan ook de prullenbak in.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk alleen wel dat het een stuk moeilijker is om Sangare te behouden. Cody kan nog blijven uit echte clubliefde maar Sangare zal vast een stap willen maken deze zomer. Heeft toch minder binding. Zou wel echt hele grote klasse zijn als John het lukt om hem te behouden.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Het is ook gezond om elk jaar een goede uitgaande transfer te doen. Maar dat je niet HOEFT te verkopen, betekent ook dat je gewoon lekker kunt wachten op een serieus bod. En dan zou ik zowel bij Sangaré als Gakpo pas gaan praten vanaf 40 miljoen. Wil niemand dat geven? Dan niet!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2022, 19:34
Menno1 schreef: 05 mei 2022, 19:28 Dan nog heb je het traditionele gat in je begroting plus nog Corona. We hebben minstens 1 grote transfer nodig. Ons eigen vermogen is meer dan gehalveerd sinds vorig seizoen.
Zonder weer in een discussie te belanden.... een paar kleine transfers of een grote maakt niet zoveel uit toch. Ik bedoel Sadilek, Baumi, Bruma en Gotze voor 12 miljoen is ook netjes.
Klopt maar dan moet het wel voor 30 juni verkocht worden. Sadilek is 1, maar er moet nog aardig wat weg. Wat wel kan helpen zijn transfers van Piroe en Scamacca waar stevige bedragen kan uitkomen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Menno1 schreef: 05 mei 2022, 21:14
11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2022, 19:34

Zonder weer in een discussie te belanden.... een paar kleine transfers of een grote maakt niet zoveel uit toch. Ik bedoel Sadilek, Baumi, Bruma en Gotze voor 12 miljoen is ook netjes.
Klopt maar dan moet het wel voor 30 juni verkocht worden. Sadilek is 1, maar er moet nog aardig wat weg. Wat wel kan helpen zijn transfers van Piroe en Scamacca waar stevige bedragen kan uitkomen.
En waarom is dat zo? In de podcast wordt gewoon keihard gezegd dat PSV winst schrijft en niet hoeft te verkopen. Dan hoef je toch juist niet voor 30 juni iets te verkopen lijkt me
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Wat je moet doen nu is de ballast en misbare spelers verkopen:
Max
Guti
Bruma
Doan
Baumgartl
Sadilek
Luckassen

Zeg dat je hier 30 miljoen voor vangt.
Dan kun je door een aantal sterke transfers en wellicht wat doorstromende jeugd (in ieder geval Bakayoyo) die makkelijk instroomt in een goedlopend elftal met sterkhouders zoals Gakpo en Sangare, echt een enorm sterke selectie neerzetten.

Als toekomstige cashcows (25+) heb je dan in je selectie:
Gakpo
Madueke
Sangare

Je mag in de toekomst aardige transfersommen (15+) verwachten voor spelers zoals:
Veerman
Mauro Junior

En wellicht in de toekomst ook een miljoen of 10 voor:
Teze
Boscgali
Romero

Dat is een prima uitgangspositie voor je selectie gezien eigelijk alle namen ook (grote) waarde op het veld hebben.

Als je aankopen deze zomer dan ofwel ervaring hebben en veel bijdragen, ofwel het zijn potentiële cashcows - dan ben je goed bezig en leg je de basis voor succesvolle jaren. Dan is het aan Ruud en de zijnen.

Voor die 30 miljoen aan inkomsten, tezamen met het financieel aardig op orde hebben moet je dan gericht versterken op de volgende posities (en met een boerenslimheidstransferbeleid):
Keeper (stabiel)
Rechtsback (talent)
Spits (Luuk)
Centrale middenvelder (talent)
Aanvallende middenvelder (talent)
Linksvoor (talent)
Alle talenten in de categorie 18-23 met groeipotentieel.
Laatst gewijzigd door Skuddem op 05 mei 2022, 22:26, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Weljat laten we de hele selectie verkopen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

De Realist schreef: 05 mei 2022, 22:14 Weljat laten we de hele selectie verkopen
Dat zegt hij niet toch?

Die lijstjes daaronder zijn juist de spelers die dan blijven én waarde vertegenwoordigen. Alleen het bovenste lijstje is een verkoop-lijstj.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik heb er maar even -toekomstig- bij gezet inderdaad
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ook dat lijstje daarboven vind ik al behoorlijk. Bij geen fatsoenlijk bod en persoonlijke motivatie zie ik geen reden om guti en doan te laten gaan, buiten dat vind ik 30 miljoen voor dat lijstje behoorlijk stevig.

En daarnaast, we zijn een voetbalclub en geen handelshuis. Ik heb graag dat goede voetballers hier lang blijven spelen als er geen absolute noodzaak is te verkopen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

De Realist schreef: 05 mei 2022, 22:24 Ook dat lijstje daarboven vind ik al behoorlijk. Bij geen fatsoenlijk bod en persoonlijke motivatie zie ik geen reden om guti en doan te laten gaan, buiten dat vind ik 30 miljoen voor dat lijstje behoorlijk stevig.

En daarnaast, we zijn een voetbalclub en geen handelshuis. Ik heb graag dat goede voetballers hier lang blijven spelen als er geen absolute noodzaak is te verkopen
Maar juist door deze spelers nu te verkopen, kun je doorselecteren en de lat omhoog krijgen - temeer omdat de 30 miljoen ervoor zorgt dat Sangare, Gakpo en Madueke niet verkocht moeten worden. Dan ben je zowel voor het heden als de toekomst goed bezig volgens mij. Afhankelijk van je inkomende transfers, uiteraard..

Wanneer je Max, Guti en Doan verkoopt heb je al wel 20 miljoen. De laatste 10 miljoen moet je een beetje geluk mee hebben.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

De Realist schreef: 05 mei 2022, 22:24 Ook dat lijstje daarboven vind ik al behoorlijk. Bij geen fatsoenlijk bod en persoonlijke motivatie zie ik geen reden om guti en doan te laten gaan, buiten dat vind ik 30 miljoen voor dat lijstje behoorlijk stevig.

En daarnaast, we zijn een voetbalclub en geen handelshuis. Ik heb graag dat goede voetballers hier lang blijven spelen als er geen absolute noodzaak is te verkopen
7 verkopen is heel normaal. De goede spelers blijven daardoor juist met gezonde doorselecteren eromheen. Ik kan mij er heel erg in vinden, of het realistisch/haalbaar is alle andere spelers te behouden is een vraag.

Max 8mil
Guti 6mil
Bruma 3-4mil
Doan 7-8mil
Baumgartl 3,5mil (de koopoptie van Union)
Sadilek 1,5mil
Luckassen 1[mention]ShovingNE2[/mention]

Ga je toch al wel richting de 30mil. Quitte kunnen spelen op Max, Guti en Doan moet toch wel mogelijk zijn. Doan wellicht dus vraagprijs hoger dan aankoopprijs, na dit seizoen zou ook hetzelfde voor Guti kunnen gelden. Op Max ga je mss verlies maken, helaas.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Max gaat niet voor 8 miljoen weg denk ik. De rest van de bedragen kloppen wel op Luckassen ook nog na.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik help het jullie hopen. Ik begrijp de achterliggende gedachte wel maar volgens mij is juist gezegd dat het sowieso niet noodzakelijk is spelers te verkopen. Dan moet je er toch echt eerst voor zorgen dat er voor bv een guti een goeie vervanger is voordat hij zou vertrekken. Anders is het echt alles helemaal opnieuw opbouwen, en juist daar moeten we geen zin in hebben. We zitten op een goede koers met de PSV upgrade tov eind periode van Bommel en die koers moeten we niet volledig gaan veranderen vind ik
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Standbeeld schreef: 05 mei 2022, 18:35
Massimo schreef: 05 mei 2022, 17:51 Mocht PSV Gakpo kunnen behouden, dan wordt de financiële urgentie om Sangaré te gaan verkopen wel groter.
Is dat zo? Dumfries en Malen vallen ook in dit boekjaar. Ik denk daarnaast dat je met de "kleine" verkopen al een heel eind komt: Doan, Max, Mwene, mogelijk Gotze en Guti. Dat zal alles bij elkaar toch zeker een 20-25mln minimaal op moeten leveren en dan schat ik het conservatief in. Daarnaast had PSV afgelopen winter geld om een verdediger te halen dus ik neem aan dat er sowieso ook nog een klein transferpotje beschikbaar is wat daar nog bij komt. Dit is wel allemaal gebaseerd op mijn gevoel maar ik denk dat die urgentie enigzins meevalt.
Het zit hem niet specifiek in dit boekjaar, al denk ik dat het voor veel mensen begin oktober toch weer flink tegen zal gaan vallen, maar voor het volgende seizoen. Van die kleinere verkopen blijft niet zo heel veel van over onder aan de streep. Behalve dat PSV 1,5 tot 2 grote verkopen nodig heeft plus wat klein bier met het huidige beleid, zal het je komende zomer ook vele meer slagkracht geven. Van mij mag hij blijven, maar pak de jaarrekeningen van de laatste 3-4 jaar er maar eens bij en kijk eens wat er onder aan de streep steeds over is gebleven na toch diverse verkopen en Europees voetbal. De spelers op de balans, de afschrijvingslasten en de salarislasten zijn daar dusdanig hoog voor. Tevens blijft er in de meeste gevallen zo'n 20 tot 40% netto minder over dan de bedragen die gemiddeld in de media gepubliceerd worden. (Hier is PSV niet de enige in hoor)
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

De Realist schreef: 05 mei 2022, 22:44 Ik help het jullie hopen. Ik begrijp de achterliggende gedachte wel maar volgens mij is juist gezegd dat het sowieso niet noodzakelijk is spelers te verkopen. Dan moet je er toch echt eerst voor zorgen dat er voor bv een guti een goeie vervanger is voordat hij zou vertrekken. Anders is het echt alles helemaal opnieuw opbouwen, en juist daar moeten we geen zin in hebben. We zitten op een goede koers met de PSV upgrade tov eind periode van Bommel en die koers moeten we niet volledig gaan veranderen vind ik
Guti zou je kunnen houden, prima middenvelder. Het probleem is dat zijn contract nog maar een jaar doorloopt. De rest van de handel kan PSV prima missen (Max, Doan, Buma, Baumgartl, Zahavi, Drommel). Sterker nog, hier moet PSV vanaf om de voorwaarden te scheppen om vervolgens een stap vooruit te gaan zetten. PSV suddert, maar er moet weer vuurwerk komen, zoals Kees Ploegsma het laatst zei.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ibrahim Sangaré