Mario Götze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die contractverlenging is wel echt een goede geweest want je hebt geen 4 miljoen in je zak ipv 0 euro. Dat je afhankelijk bent wie wanneer en hoe Gotze weg haalt neem je dan met de koop toe. Roger bewijst ons een dienst om het nu al te doen al is het maar de vraag of Roger in deze fase al Gotze of Benfica hier concreet naar vraagt. Dat vind ik hem niet passen eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Is allemaal speculeren. Schmidt is hier echt niet mee bezig zolang het seizoen loopt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 02 mei 2022, 22:31 Het wordt gewoon een gemis hoor. Dit is de meest ervaren en geslepen speler van je selectie. Speelt inderdaad niet altijd, maar je zag tegen Leicester en Ajax hoe belangrijk hij kan zijn. Niet z'n enige ijzersterke prestaties. Je kan dat simpelweg niet vervangen met één nieuwe aankoop. Je zal ervoor moeten zorgen dat je in de breedte aan kwaliteit wint. Je bent straks weliswaar het enorme salaris kwijt, maar je raakt ook een absolute topspeler kwijt. Jammer.
Als je een speler kan halen die technisch/tactiek niet van zijn niveau is maar wel meer rendement heeft kom je denk ik al een heel einde. Tis altijd lastig zulke vergelijkingen want een speler als Gotze is op zijn manier weer uniek, maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Het ligt er puur aan welke speler je terughaalt en wat die speler voor specifieke kwaliteiten heeft en toevoegt aan het nieuwe PSV. Misschien haal je wel een assistenkoning terug die de nieuwe spits een goal of 30 laat maken. Ga je er op dat gebied weer (flink) op vooruit :D
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Is belangrijk maar niet zo belangrijk dat we met hem de toppers winnen. Daar hebben we meer goals en een goede verdediging incl keeper voor nodig.

Speelt dan denk ik ook CL bij de Portugezen, misschien winnen ze volgend seizoen de CL wel ;)
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Benfica heeft Ajax uitgeschakeld, en die gingen de CL winnen. Overigens moet Benfica voorronde spelen.

Volgens het ED zijn de belangenbehartigers van Gotze afgelopen week in Eindhoven geweest en wil PSV hem graag houden. Gotze kan oa naar de MLS en het is waarschijnlijk dat ie vertrekt.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 02 mei 2022, 23:10
Ykhim schreef: 02 mei 2022, 22:31 Het wordt gewoon een gemis hoor. Dit is de meest ervaren en geslepen speler van je selectie. Speelt inderdaad niet altijd, maar je zag tegen Leicester en Ajax hoe belangrijk hij kan zijn. Niet z'n enige ijzersterke prestaties. Je kan dat simpelweg niet vervangen met één nieuwe aankoop. Je zal ervoor moeten zorgen dat je in de breedte aan kwaliteit wint. Je bent straks weliswaar het enorme salaris kwijt, maar je raakt ook een absolute topspeler kwijt. Jammer.
Als je een speler kan halen die technisch/tactiek niet van zijn niveau is maar wel meer rendement heeft kom je denk ik al een heel einde. Tis altijd lastig zulke vergelijkingen want een speler als Gotze is op zijn manier weer uniek, maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Het ligt er puur aan welke speler je terughaalt en wat die speler voor specifieke kwaliteiten heeft en toevoegt aan het nieuwe PSV. Misschien haal je wel een assistenkoning terug die de nieuwe spits een goal of 30 laat maken. Ga je er op dat gebied weer (flink) op vooruit :D
Ligt dat laatste aan Götze of ligt dat aan de spitsen bij PSV? Zet voor Götze een betere doelpuntenmaker en ik weet zeker dat zijn rendement omhoog gaat. Qua Chances created is Götze de nummer 3 van PSV achter Gakpo (die op 13 assists staat, maar ook veel “voor zichzelf” creëert) en Veerman (beetje vertekend want is incl Heerenveen-periode). Als je een spits hebt die meer met de gegeven kansen gaat doen…

Een vervanger van Götze moet veel meer kwaliteiten hebben dan enkel rendement (we hebben Narsingh ook ooit om zijn assists gekocht :P ), anders gaat Götze echt vreselijk gemist worden.
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021



Wat mij betreft prima als je hem kan behouden. Ik denk namelijk dat het lastig is een goede opvolger voor hem te halen.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ik vind het maar slappe hap dat je 6 maanden geleden voor 2 jaar verlengt en allemaal zo enorm gelukkig bent, en nu een transferverzoek indient.

Götze speelt 5 a 7 keer per seizoen echt heel goed, dan is hij de beste van de eredivisie. Nog een keer of 10 is hij goed en verder vaak onopvallend. Ik denk dat Veerman een prima vervanger is.

Voor 4 miljoen verkopen plus 2 jaar 3 miljoen salaris levert toch weer 10 miljoen op voor een speler die fysiek natuurlijk gewoon niet meer top is en ook vrij veel wedstrijden mist elk jaar.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Voor 10 miljoen haal je niets dat ook maar enigszins in de buurt komt van Götze
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Eindhovenvoetbal schreef: 03 mei 2022, 08:16 Ik vind het maar slappe hap dat je 6 maanden geleden voor 2 jaar verlengt en allemaal zo enorm gelukkig bent, en nu een transferverzoek indient.

Götze speelt 5 a 7 keer per seizoen echt heel goed, dan is hij de beste van de eredivisie. Nog een keer of 10 is hij goed en verder vaak onopvallend. Ik denk dat Veerman een prima vervanger is.

Voor 4 miljoen verkopen plus 2 jaar 3 miljoen salaris levert toch weer 10 miljoen op voor een speler die fysiek natuurlijk gewoon niet meer top is en ook vrij veel wedstrijden mist elk jaar.
Götze heeft dit seizoen precies 5 wedstrijden gemist en loopt regelmatig het meest van iedereen wat betreft high-intensity runs, fysiek niet meer top en mist vrij veel wedstrijden?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Eindhovenvoetbal schreef: 03 mei 2022, 08:16 voor een speler die fysiek natuurlijk gewoon niet meer top is en ook vrij veel wedstrijden mist elk jaar.
Götze heeft na Drommel en Sangare de meeste speelminuten gemaakt dit seizoen…

Edit: [mention]Sensation[/mention] was me voor
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 03 mei 2022, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En ik heb even gemist dat Götze een transferverzoek ingediend heeft.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Mario slap noemen kan echt niet.

https://i2-prod.dailystar.co.uk/incomin ... _Gotze.jpg
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Sensation schreef: 03 mei 2022, 08:21
Eindhovenvoetbal schreef: 03 mei 2022, 08:16 Ik vind het maar slappe hap dat je 6 maanden geleden voor 2 jaar verlengt en allemaal zo enorm gelukkig bent, en nu een transferverzoek indient.

Götze speelt 5 a 7 keer per seizoen echt heel goed, dan is hij de beste van de eredivisie. Nog een keer of 10 is hij goed en verder vaak onopvallend. Ik denk dat Veerman een prima vervanger is.

Voor 4 miljoen verkopen plus 2 jaar 3 miljoen salaris levert toch weer 10 miljoen op voor een speler die fysiek natuurlijk gewoon niet meer top is en ook vrij veel wedstrijden mist elk jaar.
Götze heeft dit seizoen precies 5 wedstrijden gemist en loopt regelmatig het meest van iedereen wat betreft high-intensity runs, fysiek niet meer top en mist vrij veel wedstrijden?
6 en vorig seizoen nog veel meer. Seizoenen daarvoor nog veel meer. Dit seizoen lijkt gezien alle vorige seizoenen vooral een uitzondering. Fysiek verder geen reden om hem niet graag bij PSV te zien hoor. Ik zie hem ook graag blijven, maar check dit topic even op de wedstrijddagen. Hij wordt ook wel weer 3 klasses beter gemaakt dan dat hij in heel veel wedstrijden is geweest.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Grasmat schreef: 03 mei 2022, 08:23 En ik heb even gemist dat Götze een transferverzoek ingediend heeft.
Staat in het bericht van VI
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Eindhovenvoetbal schreef: 03 mei 2022, 08:26
Sensation schreef: 03 mei 2022, 08:21

Götze heeft dit seizoen precies 5 wedstrijden gemist en loopt regelmatig het meest van iedereen wat betreft high-intensity runs, fysiek niet meer top en mist vrij veel wedstrijden?
6 en vorig seizoen nog veel meer. Seizoenen daarvoor nog veel meer. Dit seizoen lijkt gezien alle vorige seizoenen vooral een uitzondering. Fysiek verder geen reden om hem niet graag bij PSV te zien hoor. Ik zie hem ook graag blijven, maar check dit topic even op de wedstrijddagen. Hij wordt ook wel weer 3 klasses beter gemaakt dan dat hij in heel veel wedstrijden is geweest.

Haha ja tuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Eindhovenvoetbal schreef: 03 mei 2022, 08:26
Sensation schreef: 03 mei 2022, 08:21

Götze heeft dit seizoen precies 5 wedstrijden gemist en loopt regelmatig het meest van iedereen wat betreft high-intensity runs, fysiek niet meer top en mist vrij veel wedstrijden?
6 en vorig seizoen nog veel meer. Seizoenen daarvoor nog veel meer. Dit seizoen lijkt gezien alle vorige seizoenen vooral een uitzondering. Fysiek verder geen reden om hem niet graag bij PSV te zien hoor. Ik zie hem ook graag blijven, maar check dit topic even op de wedstrijddagen. Hij wordt ook wel weer 3 klasses beter gemaakt dan dat hij in heel veel wedstrijden is geweest.
Lulkoek. Dit seizoen 5 gemist. Ja, vorig seizoen veel; 15. Seizoenen daarvoor nog veel meer? Nee. 19/20? 5. Mede door quarantaine (iets met corona..). 18/19? 5.

Verder ga je ook niet in op mijn punt over dat ik het er niet mee eens ben dat hij fysiek niet meer top is;
Hij vocht tegen Ajax liefst 25 duels uit en kwam 12 keer als winnaar uit de strijd. Luuk de Jong was de laatste PSV’er die meer duels aan ging, op 25 april 2019 tegen Willem II (36 aangegaan – 17 gewonnen).
Tijdens de Europa League-wedstrijd tegen Real Sociedad (2-2) deed hij de PSV-staf al eens versteld staan met zijn loopvermogen. De Duitser liep toen namelijk 4,3 kilometer op high intensity wat neerkwam op 36 procent van zijn totale afstand. Dat was het hoogste percentage dat de data-analisten van PSV ooit zagen bij voetballers van hun club.
Laatst gewijzigd door Sensation op 03 mei 2022, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

Ik sta er simpel in:
Als Mario Götze blijft moet er wat mij betreft wel een serieuze backup gehaald worden. Want we zien allemaal dat hij te blessuregevoelig is om puur op te leunen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26050
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sensation schreef: 03 mei 2022, 08:21 Götze heeft dit seizoen precies 5 wedstrijden gemist en loopt regelmatig het meest van iedereen wat betreft high-intensity runs, fysiek niet meer top en mist vrij veel wedstrijden?
Wat beeldvorming al niet kan doen....
Eindhovenvoetbal schreef: 03 mei 2022, 08:16 Ik vind het maar slappe hap dat je 6 maanden geleden voor 2 jaar verlengt en allemaal zo enorm gelukkig bent, en nu een transferverzoek indient.
Dat is uiteraard ten tijde van de verlenging gewoon besproken met PSV. Wellicht hangt de clausule ook nog af van het wel of niet blijven van Schmidt. Who know's. Jij noemt het slappe hap: hij zorgt ervoor dat hij per saldo gewoon heel goedkoop voor ons heeft gespeeld. Het is eerder een geste dan slappe hap. Maar goed: als je al zo enorm mis zit aangaande hoeveel hij gespeeld heeft.... Je insteek is gewoon heel negatief richting Mario. Vind ik raar: zo'n speler die op absoluut topniveau heeft gespeeld, je zou verwachten dat je blij bent dat zo'n speler in ons shirt gespeeld heeft. Ik heb geen seconde getwijfeld om een thuisshirt met zijn naam te kopen hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Er zijn er hier een paar die duidelijk met de rug naar het veld hebben gestaan. Ongelofelijk anders dat je niet ziet hoe belangrijk hij is geweest.
Drommels
Lid 2e elftal
2
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 feb 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ik mag toch hopen dat het PSV lukt om Götze te behouden ga maar eens een waardig vervanger zoeken dat gaat je veel meer kosten. Idd wat hier al word besproken we hebben dan wel echt een back-up achter Götze nodig hij mist zo nu en dan toch een wedstrijd en in Jong hebben we ook niks lopen wat op die positie al iets kan brengen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik sta er van te kijken dat mensen niet zien hoe belangrijk hij is voor PSV. Een bekende van me zei ook al dat hij hem niet zou missen, met een strik er om heen. Hier werd al eens eerder aangegeven dat sommige mensen enkel goals en assists zien. Dat blijkt wel weer.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als hij CL wilt spelen heeft hij daar bij Benfica evenmin zekerheid op dan bij PSV natuurlijk, die spelen ook gewoon voorrondes. Zullen waarschijnlijk wel een gunstigere loting hebben ivm de geplaatste status die wij denk ik niet zullen hebben. Wel betere salaris en werken met Schmidt. Anderzijds weer ver van huis met z'n gezin. Ik denk dat PSV daarom wel een kansje ziet en hem zal proberen over te halen. De VS zal voor het avontuur en salaris zijn, als hij dát graag wil ben je als PSV natuurlijk kansloos, of je haalt hem over om dat een jaartje on hold te zetten.
Hij heeft inderdaad een nieuw contract getekend maar dat betekent niet dat hij die ook zal uitdienen, dat weet je wel als je de voetballerij de afgelopen 25 jaar een beetje hebt gevolgd. Dat was vooral gunstig voor PSV, aangezien we nu 3-4 miljoen meer zullen pakken dan als hij dat niet had gedaan. Vorig jaar had hij meerdere blessures maar dit jaar is hij fysiek gewoon top geweest. 5 wedstrijdjes moeten missen, wat een heel stuk minder is dan de meeste andere spelers dit jaar. Sterker nog, hij heeft de meeste wedstrijden gespeeld van de hele selectie. Ik zou als PSV er alles aan doen om zo iemand te behouden eerlijk gezegd.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Niemand zal ontkennen dat Mario goed kan voetballen, maar we hoeven echt niet elke dag naar de kerk om een gebedje te doen en dankbaar te zijn dat de grote Mario Gotze bij PSV speelt.

Wil of gaat ie weg? Prima. Het gaat bij lange na niet zo'n grote impact hebben als een vertrek van Gakpo of Sangaré.
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Madueke schreef: 03 mei 2022, 09:46 Niemand zal ontkennen dat Mario goed kan voetballen, maar we hoeven echt niet elke dag naar de kerk om een gebedje te doen en dankbaar te zijn dat de grote Mario Gotze bij PSV speelt.

Wil of gaat ie weg? Prima. Het gaat bij lange na niet zo'n grote impact hebben als een vertrek van Gakpo of Sangaré.
Zo denk ik er ook over.
Het zou hem sieren als ie blijft.

4 miljoen en 3.5 miljoen salaris.
Dan komt er stiekem toch 7.5 miljoen vrij.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Fc Denzel schreef: 03 mei 2022, 09:58
Madueke schreef: 03 mei 2022, 09:46 Niemand zal ontkennen dat Mario goed kan voetballen, maar we hoeven echt niet elke dag naar de kerk om een gebedje te doen en dankbaar te zijn dat de grote Mario Gotze bij PSV speelt.

Wil of gaat ie weg? Prima. Het gaat bij lange na niet zo'n grote impact hebben als een vertrek van Gakpo of Sangaré.
Zo denk ik er ook over.
Het zou hem sieren als ie blijft.

4 miljoen en 3.5 miljoen salaris.
Dan komt er stiekem toch 7.5 miljoen vrij.
Maar kun je voor 7.5 miljoen (en dan dus ook inclusief salaris voor een seizoen als je dat van Mario meetelt) een vervanger halen die hetzelfde of ongeveer hetzelfde brengt? Imo is Mario een speler die veel meer brengt dan wij denken. Hoe vaak je een bal bij hem kwijt kunt op een vierkante meter waar hij dan heel rustig wat mee doet, een slimme overtreding waardoor het tempo eruit is, even gaan liggen op een manier waardoor je altijd een vrije trap krijgt, in een onmogelijke positie een ingooi overhouden, net dat ene passje zien die een ander niet ziet waardoor er snelheid in de aanval komt... Dit zijn allemaal dingen die we snel over het hoofd zien maar waar Götze wat mij betreft echt van topniveau is. Nee hij maakt niet veel goals en levert niet veel assists, maar hij is denk ik toch langzaamaan onmisbaar geworden. Laten we zeggen dat er 2.5 miljoen over is en dat we 10 miljoen uit kunnen geven aan een vervanger van Götze inclusief salaris, dan zul je een voltreffer moeten hebben...

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mario Götze