Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat gaat niet over de wedstrijd zelf, maar over hoe de speler zich na die wedstrijd voelt. En als je minder pijntjes voelt van de wedstrijd zelf is de kans groter dat je je in de voorbereiding op de volgende wedstrijd beter voelt. Je maakt er nu een soort absolutisme van, als het niet 100% aantoonbaar is dan is het amateurpsychologie en dus onzin. Niemand zegt dat het 100% altijd geldt, alleen zien velen het als een voordeel als Feyenoord mentaal een dreun krijgt donderdag dan wanneer ze een boost krijgen. Maar goed, ik hou ermee op, jij wou bewijs van deze uitspraken en nu draai je het weer bij.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het is eerder andersom. Ik zeg alleen dat het soms de ene kant op kan met die mentale dreun, maar dat het soms ook de andere kant op kan, met die mentale dreun. Dat maakt een uitspraak over die mentale dreun geen onzin (het kan best kloppen), maar wel amateurpsychologie. Het kan immers net zo goed níet kloppen, er is namelijk geen bewijs van.

Ik draai daarnaast natuurlijk niks bij, ik focus alleen heel sec op de uitspraak die gedaan wordt. Dat jij een soort circumstancial evidence aandraagt en dat ik dat dus nuanceer, is iets anders dan dat ik dingen bij draai. Ik moet eerder iets terugdraaien omdat jij "ander" bewijs levert dan waar ik om vraag. Maar wat betreft het bewijs dat je levert, heb je gelijk: direct na de wedstrijd neemt de euforie het over en maskeert dat pijntjes en vermoeidheid. Dat is echter niet de hypothese, de hypothese is dat die euforie (of een ander mentaal fenomeen) 3 dagen later nog steeds de pijntjes en vermoeidheid maskeert. Dat betwijfel ik.

Een mentale dreun kan inderdaad leiden tot een mindere prestatie, maar het kan ook leiden tot revanche gevoelens en daardoor dus extra motivatie. Een goede prestatie kan leiden tot een "positieve flow", het kan ook leiden tot gemakzucht. Hoe dat allemaal wordt opgepakt, hangt heel erg van speler tot speler en van situatie tot situatie af. Welke optie cijfermatig gezien het vaakst voorkomt en dus het meest realistisch is; geen idee. Met mijn voorbeeld van PSV wil ik alleen maar aantonen dat het negatieve effect van een mentale dreun dus geen absolutisme is.

Dat sommigen het als een voordeel zien als Feyenoord mentaal een dreun krijgt, is helemaal prima, dat is hun mening. Maar dat is het ook he, een mening. Geen absolutisme. Men doet hier alsof het een argument is dat altijd 100% valide is, maar dat is het dus niet.

Ik zie Feyenoord liever doorgaan. Enerzijds is dat goed voor de coëfficiëntenpunten, en de spelers zullen dan waarschijnlijk wel een klein feestje vieren, waarvan wél vaststaat dat dat bijdraagt aan gevoelens van vermoeidheid. Anderzijds hoeft die mentale dreun dus helemaal geen voordeel voor ons te zijn, dat kan ook zomaar andersom uitpakken.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 02 mei 2022, 10:29
mateja schreef: 02 mei 2022, 09:57

Volgens mij is het niks nieuws dat verlies hard door kan werken, mentaal gezien? Dat dat een keer niet gebeurd is bij ons wil toch niet zeggen dat het gelijk allemaal onzin is?
Het is ook niks nieuws dat sporters na een verlies juist extra gemotiveerd kunnen zijn om dat verlies "recht te zetten" in de wedstrijd erna. Dus met dit soort redeneringen kun je alle kanten op. Enig overtuigend bewijs voor één van beide stellingen heb ik trouwens niet gezien.
Jij haalt als tegenbewijs de bekerfinale aan. Er zijn nog twee Ajax-PSV potten geweest die je voor het gemak negeert: de JC schaal toen we een paar dagen daarvoor gewonnen hadden in de CL voorronde: 0-4 en nadat we verloren hadden tegen Monaco: 5-0.

Daarnaast zijn er natuurlijk de verhalen van spelers en trainers, zoals hierboven al gedeeld. Ik denk dat je het mentale én het mentale in relatie met het lichaam een beetje onderschat. Dat je jezelf na een nederlaag extra wil bewijzen zal vast ook zo zijn, maar ik gok dat de invloed van een nederlaag dus deuk in het vertrouwen, vermoeidheid die meer voelbaar is, terugreizen naar NL, 1 dagje uitlopen, seizoen dat als een nachtkaars uitgaat en tegen een uitgerust PSV spelen ze een flink kleinere kans op een overwinning zal geven dan wanneer ze doorstoten naar de finale, dus flink vertrouwen, seizoen is nog in volle gang, etc etc.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 02 mei 2022, 12:21
Brael schreef: 02 mei 2022, 10:29 Het is ook niks nieuws dat sporters na een verlies juist extra gemotiveerd kunnen zijn om dat verlies "recht te zetten" in de wedstrijd erna. Dus met dit soort redeneringen kun je alle kanten op. Enig overtuigend bewijs voor één van beide stellingen heb ik trouwens niet gezien.
Jij haalt als tegenbewijs de bekerfinale aan. Er zijn nog twee Ajax-PSV potten geweest die je voor het gemak negeert: de JC schaal toen we een paar dagen daarvoor gewonnen hadden in de CL voorronde: 0-4 en nadat we verloren hadden tegen Monaco: 5-0.

Daarnaast zijn er natuurlijk de verhalen van spelers en trainers, zoals hierboven al gedeeld. Ik denk dat je het mentale én het mentale in relatie met het lichaam een beetje onderschat. Dat je jezelf na een nederlaag extra wil bewijzen zal vast ook zo zijn, maar ik gok dat de invloed van een nederlaag dus deuk in het vertrouwen, vermoeidheid die meer voelbaar is, terugreizen naar NL, 1 dagje uitlopen, seizoen dat als een nachtkaars uitgaat en tegen een uitgerust PSV spelen ze een flink kleinere kans op een overwinning zal geven dan wanneer ze doorstoten naar de finale, dus flink vertrouwen, seizoen is nog in volle gang, etc etc.
Sec genomen is er nog geen enkel verhaal van een speler of trainer gedeeld, zoals ik al uitlegde. In elk geval niet heel specifiek over het onderwerp waarover we praten.

Maar helemaal prima, jij mag gokken dat de invloed van een nederlaag van Feyenoord positief is voor onze kansen. Maar dat is wel wat je zegt: een gok, geen vaststaand feit.

[mention]Tijn[/mention] Ik dacht, ook eens voor de lol kijken naar het resultaat van AZ na die overwinning tegen Napoli, waarvan Dani de Wit dus de vermoeidheid een stukje minder voelde, direct na de wedstrijd. Het bleek een teleurstellend gelijkspelletje tegen ADO Den Haag te zijn, waar ADO in de laatste 5 minuten van de wedstrijd de gelijkmaker scoorde. Eigenlijk een typerend beeld voor een wedstrijd waarin de vermoeidheid dus wél een rol gaat spelen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 02 mei 2022, 12:24
mateja schreef: 02 mei 2022, 12:21

Jij haalt als tegenbewijs de bekerfinale aan. Er zijn nog twee Ajax-PSV potten geweest die je voor het gemak negeert: de JC schaal toen we een paar dagen daarvoor gewonnen hadden in de CL voorronde: 0-4 en nadat we verloren hadden tegen Monaco: 5-0.

Daarnaast zijn er natuurlijk de verhalen van spelers en trainers, zoals hierboven al gedeeld. Ik denk dat je het mentale én het mentale in relatie met het lichaam een beetje onderschat. Dat je jezelf na een nederlaag extra wil bewijzen zal vast ook zo zijn, maar ik gok dat de invloed van een nederlaag dus deuk in het vertrouwen, vermoeidheid die meer voelbaar is, terugreizen naar NL, 1 dagje uitlopen, seizoen dat als een nachtkaars uitgaat en tegen een uitgerust PSV spelen ze een flink kleinere kans op een overwinning zal geven dan wanneer ze doorstoten naar de finale, dus flink vertrouwen, seizoen is nog in volle gang, etc etc.
Sec genomen is er nog geen enkel verhaal van een speler of trainer gedeeld, zoals ik al uitlegde. In elk geval niet heel specifiek over het onderwerp waarover we praten.

Maar helemaal prima, jij mag gokken dat de invloed van een nederlaag van Feyenoord positief is voor onze kansen. Maar dat is wel wat je zegt: een gok, geen vaststaand feit.

@Tijn Ik dacht, ook eens voor de lol kijken naar het resultaat van AZ na die overwinning tegen Napoli, waarvan Dani de Wit dus de vermoeidheid een stukje minder voelde, direct na de wedstrijd. Het bleek een teleurstellend gelijkspelletje tegen ADO Den Haag te zijn, waar ADO in de laatste 5 minuten van de wedstrijd de gelijkmaker scoorde. Eigenlijk een typerend beeld voor een wedstrijd waarin de vermoeidheid dus wél een rol gaat spelen.
Laten we het even omdraaien: heeft vertrouwen invloed op hoe een team presteert?

En dan de vervolgvraag:

Denk je dat een sporter meer vertrouwen heeft na een overwinning of na een nederlaag?

Dan hebben we het nog geeneens over pijntjes, waar echt wel genoeg verhalen over zijn dat die meer doorwerken na een nederlaag dan na een overwinning. Als je enige analyse van Bruggink, Perez of wie dan ook gevolgd hebt het afgelopen jaar; vaak genoeg voorbij gekomen. Zelfs ook voor de bekerfinale, toen het gelukkig niet in een nederlaag resulteerde. En als je zelf gevoetbald hebt weet je dit toch ook gewoon?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Vertrouwen kan zeker een rol spelen. Net als heel veel andere factoren, zoals revanchegevoelens.

En ja, iedereen blijft maar roepen dat er genoeg verhalen zijn over pijntjes en vermoeidheid die wel of niet doorwerken, maar blijkbaar is het ondanks die talloze verhalen toch lastig om daar één voorbeeld van te vinden.

Verder voetbal ik zelf ook, maar niet op een dermate hoge intensiteit dat vermoeidheid van de wedstrijd ervoor enige rol van betekenis speelt. Relevanter is de vraag hoeveel alcohol er de avond vantevoren genuttigd is :D
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 02 mei 2022, 12:48 Vertrouwen kan zeker een rol spelen. Net als heel veel andere factoren, zoals revanchegevoelens.

En ja, iedereen blijft maar roepen dat er genoeg verhalen zijn over pijntjes en vermoeidheid die wel of niet doorwerken, maar blijkbaar is het ondanks die talloze verhalen toch lastig om daar één voorbeeld van te vinden.

Verder voetbal ik zelf ook, maar niet op een dermate hoge intensiteit dat vermoeidheid van de wedstrijd ervoor enige rol van betekenis speelt. Meer relevanter is de vraag hoeveel alcohol er de avond vantevoren genuttigd is :D
Dat laatste snap ik heel goed haha. Maar ik doel meer pijntjes na een wedstrijd. Mentaal gezien kon ik zelf die makkelijker eruitlopen na een overwinning dan na een nederlaag. Als we kansloos achter stonden waren de spelers die gewisseld wilden worden vanwege blessures ook altijd een stuk meer.

Over dat eerste: tsja, dan geloof je het niet. Daar kan ik niet veel aan veranderen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 02 mei 2022, 12:53 Dat laatste snap ik heel goed haha. Maar ik doel meer pijntjes na een wedstrijd. Mentaal gezien kon ik zelf die makkelijker eruitlopen na een overwinning dan na een nederlaag.
Dit herken ik zelf niet zo, en daarmee komen we eigenlijk precies bij het punt dat ik wil aangeven: voor de ene werkt dit wel zo, voor de ander niet.
mateja schreef: 02 mei 2022, 12:53 Als we kansloos achter stonden waren de spelers die gewisseld wilden worden vanwege blessures ook altijd een stuk meer.
Dat herken ik wel, maar dat gaat weer over het verloop van de wedstrijd zelf, niet over het resultaat van de vorige wedstrijd.
mateja schreef: 02 mei 2022, 12:53 Over dat eerste: tsja, dan geloof je het niet. Daar kan ik niet veel aan veranderen.
Ik zeg niet dat ik het niet geloof. Ik geef alleen aan dat ik het niet als vaststaand feit wil aannemen, zoals velen hier wel lijken te doen. Zo werkt het gewoon niet. Je weet niet hoe dit Feyenoord mentaal gaat reageren op een nederlaag, of op een overwinning. Je kunt daarover speculeren, en dat is prima. Maar bij speculaties blijft het.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

De vermoeidheid slaat hoe dan ook toe bij feyenoord want dat is normaal aan het einde van het seizoen en zeker als je nu nog donderdag-zondag moet spelen. Dan heb ik daarbovenop liever een deuk in het vertrouwen dan een mentale boost. En ik gok dat bijna iedereen dat zo ziet, het is natuurlijk ook de ervaring die we als supporters inmiddels hebben.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 02 mei 2022, 12:58
mateja schreef: 02 mei 2022, 12:53 Over dat eerste: tsja, dan geloof je het niet. Daar kan ik niet veel aan veranderen.
Ik zeg niet dat ik het niet geloof. Ik geef alleen aan dat ik het niet als vaststaand feit wil aannemen, zoals velen hier wel lijken te doen. Zo werkt het gewoon niet. Je weet niet hoe dit Feyenoord mentaal gaat reageren op een nederlaag, of op een overwinning. Je kunt daarover speculeren, en dat is prima. Maar bij speculaties blijft het.
Niemand beweert dat het een vaststaand feit is, alleen zijn er een stuk meer beweringen te vinden die onderbouwen dat het een negatieve factor is dan dat er onderbouwingen te vinden zijn dat het positief gaat uitpakken. De wedstrijd tegen ons is ook geen finale voor ze, maar een competitiewedstrijd met wat extra prestige. Na minder dan 72 uur rust is de kans op een overwinning sowieso kleiner voor ze, aangezien dat statistisch al is bewezen, maar met een kleinere kans kunnen ze nog steeds winnen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Tijn schreef: 02 mei 2022, 13:15 Niemand beweert dat het een vaststaand feit is, alleen zijn er een stuk meer beweringen te vinden die onderbouwen dat het een negatieve factor is dan dat er onderbouwingen te vinden zijn dat het positief gaat uitpakken.
Je bracht het in eerste instantie anders behoorlijk als "zo is het en niet anders".

Dat er meer beweringen zijn die het onderbouwen, dat kan. Ik heb er (ondanks dat een paar mensen hier roepen dat er talloze beweringen te vinden zijn) nog steeds geen enkel voorbeeld van gezien.

Anyhow, ik denk dat alles wel een beetje gezegd is verder. Ik hoop dat Feyenoord wint donderdag. Wél na een slopende wedstrijd en een paar blessures die nét zwaar genoeg zijn om de wedstrijd van zondag te moeten missen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 02 mei 2022, 13:23
Tijn schreef: 02 mei 2022, 13:15 Niemand beweert dat het een vaststaand feit is, alleen zijn er een stuk meer beweringen te vinden die onderbouwen dat het een negatieve factor is dan dat er onderbouwingen te vinden zijn dat het positief gaat uitpakken.
Je bracht het in eerste instantie anders behoorlijk als "zo is het en niet anders".

Dat er meer beweringen zijn die het onderbouwen, dat kan. Ik heb er (ondanks dat een paar mensen hier roepen dat er talloze beweringen te vinden zijn) nog steeds geen enkel voorbeeld van gezien.

Anyhow, ik denk dat alles wel een beetje gezegd is verder. Ik hoop dat Feyenoord wint donderdag. Wél na een slopende wedstrijd en een paar blessures die nét zwaar genoeg zijn om de wedstrijd van zondag te moeten missen.
Maar dat laatste geeft de wisselsspelers juist de motivatie om van ons te winnen zondag, die willen zich namelijk bewijzen ;)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Haha heb jij weer een punt. Laat Jorrit Hendrix maar lekker opdraven ;)
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403391

Ze gaan weer eens full retard bij Feyenoord. Eerst de fans die een transfer willen financieren (wat officieel niet mag), vervolgens weer een of andere Rotterdamse ondernemer met een te grote mond die het wel even lapt, eindstand staan ze weer met lege handen. Zo gaat dat nu al jaren daar. Slim doordacht beleid kennen ze daar niet. En dan nog over Dessers: 4mln omdat hij er nu (al dan niet als pinchhitter) een paar inschiet op zijn 27e jarige leeftijd. Daar gaan ze geen winst meer op maken.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 02 mei 2022, 19:44 https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403391

Ze gaan weer eens full retard bij Feyenoord. Eerst de fans die een transfer willen financieren (wat officieel niet mag), vervolgens weer een of andere Rotterdamse ondernemer met een te grote mond die het wel even lapt, eindstand staan ze weer met lege handen. Zo gaat dat nu al jaren daar. Slim doordacht beleid kennen ze daar niet. En dan nog over Dessers: 4mln omdat hij er nu (al dan niet als pinchhitter) een paar inschiet op zijn 27e jarige leeftijd. Daar gaan ze geen winst meer op maken.
Zou weer zo'n typische feyenoord aankoop zijn, heerlijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik vind dit voor 4 miljoen echt een goede aankoop hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 19:51 Ik vind dit voor 4 miljoen echt een goede aankoop hoor.
Voor feyenoord is 4 miljoen echt veel geld en ik heb Dessers echt enorm veel kansen zien missen voor de hype die er in rotterdam om hem heen is gecreëerd.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 19:51 Ik vind dit voor 4 miljoen echt een goede aankoop hoor.
Ik vind het ook best te verantwoorden, echter wordt het geen aankoop waar je nog op gaat verdienen en dat is wel een van de problemen van Feyenoord.

Desalniettemin zou het voor Rotterdamse begrippen wel eens een recordzomer kunnen worden qua uitgaande transfers met Sinisterra, Malacia, Kokcu? en Senesi.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 20:06 Ik vind het ook best te verantwoorden, echter wordt het geen aankoop waar je nog op gaat verdienen en dat is wel een van de problemen van Feyenoord.
Want? Ik denk dat als hij nog zo'n seizoen draait dat hij echt wel voor een miljoen of 8 gaat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 20:12
VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 20:06 Ik vind het ook best te verantwoorden, echter wordt het geen aankoop waar je nog op gaat verdienen en dat is wel een van de problemen van Feyenoord.
Want? Ik denk dat als hij nog zo'n seizoen draait dat hij echt wel voor een miljoen of 8 gaat.
Leeftijd met name. Hij is 27, 5. Dat betekent na dat seizoen 28,5. Wetende dat spitsen zoals hij meestal maar echt meegaan tot hun 32ste -33ste betekent dus dat de club die hem koopt hem een salarisverbetering + hoge transfersom zal moeten betalen. Dat zie ik niet snel gebeuren, omdat die kopende club weet dat hij erna weinig transferwaarde meer zal hebben. Alleen als hij hele gekke cijfers kan voorleggen volgend seizoen zie ik zoiets nog gebeuren.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik denk vooral dat ze niet nog eens zo'n (Europees) seizoen gaan draaien. Volgend kaar al minder voorronde potjes volgens mij en ze gaan echt niet twee keer zo ver komen. En in de competitie is het maar matigjes allemaal. Dus ja, hier 4 miljoen op stukslaan als armoedige club is helemaal prima, voor ons. :opzijnkop:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mooie voorbeschouwing wel :grin:

Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/pro/fifa-verbiedt-cro ... ls-dessers

Ik kan het artikel niet lezen want heb geen pro, maar die crowdfunding mag dus niet..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ComeOnPSV schreef: 03 mei 2022, 11:38 https://www.vi.nl/pro/fifa-verbiedt-cro ... ls-dessers

Ik kan het artikel niet lezen want heb geen pro, maar die crowdfunding mag dus niet..
Third party ownership mag niet en als het een schenking is moet er schenkbelasting worden betaald.

Ander artikel:
https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-acht ... urstellend

Feyenoord vond het gooien van voorwerpen "passend gedrag". Ik heb er niets van gezien dus waarmee hebben ze dan gegooid? Bloemen? Teddyberen?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 20:12
VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 20:06 Ik vind het ook best te verantwoorden, echter wordt het geen aankoop waar je nog op gaat verdienen en dat is wel een van de problemen van Feyenoord.
Want? Ik denk dat als hij nog zo'n seizoen draait dat hij echt wel voor een miljoen of 8 gaat.
Europees gezien valt er veel de goede kant op voor Dessers dit seizoen.
Maar in de Eredivisie heeft hij ongeveer een half seizoen geen basisplaats gehad (op de bank gehouden door Bryan Linssen) en pas 6 doelpunten gemaakt.

Er is nu, vanwege de Europese prestaties, een enorme hype rond Feyenoord, maar misschien nog wel meer rond Dessers. Maar als je door die hype heenprikt is 4 miljoen best een stevig bedrag voor hem. En daarnaast, de kans dat hij volgend seizoen weer zoveel doelpunten maakt in Europa is vrijwel nul. Als laatste inderdaad zijn leeftijd; hij gaat niet meer beter worden dan dat hij nu is.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dessers is me 100 procent meegevallen, maar het zou ook zo maar een eendagsvlieg kunnen zijn. Dus prima als Feyenoord veel geld gaat steken in een speler op leeftijd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord