Vandaag Inside

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 01 mei 2022, 14:19
Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 14:05Leuk weer die pedante toon. Alsof het de verlichten eindelijk gelukt is de barbaren te verdrijven. Standaard 8 a 900.000 kijkers die onder druk van de Twitter terreur hun dagelijkse uur vermaak wordt ontnomen. Noem het maar niets.
Ik heb niet zoveel met dit soort sentimentele teksten. Als 900k mensen het niet kunnen redden zonder hun dagelijkse uur vermaak dat met enige regelmaat ten koste gaat van anderen, dan hebben we als samenleving misschien wel grotere problemen dan zogenaamde Twitter-terreur.
Ik heb ook niet zo veel met sentimentele meuk, daarom snap ik niet dat een slecht verhaal tot zoveel commotie kan leiden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 15:47Ik heb ook niet zo veel met sentimentele meuk, daarom snap ik niet dat een slecht verhaal tot zoveel commotie kan leiden.
Het is ook vooral een van de laatste druppels in een toch al volle emmer. Het is niet zo alsof dit de eerste commotie is, of dat Derksen voor het eerst kritiek krijgt na een hele lange, vlekkeloze en weinig controversiële TV-carrière.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 01 mei 2022, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ligt ook aan VI zelf, die zijn er 3 avonden lang op doorgegaan. En dat voed natuurlijk de boel enorm. Gewoon vreselijk dom afgehandeld van Johan zelf en van VI als programma.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is op zich wel grappig, dat een dergelijk verhaal, waarvan ik het ernstig betwijfel of het überhaupt waar is, het einde lijkt te betekenen (lijkt, want we hebben dit vaker gezien) terwijl er hele domme maatschappelijke theorieën opgehangen zijn in dit programma, zowel over het voetbal als daarbuiten.

En nu al die woke-VI huilebalken (ja, janken over woke, SJW's, etc is in feite het meest woke SJW gedrag dat er is, maar dan voor de andere zijde). Je leest nu dat er sprake zou zijn van cancelcultuur, maar de mensen die ze zo enorm steunden en ze voorzagen van de bubble waarin ze van alles konden roepen, steunden hen nog steeds. En ook Talpa heeft niemand ontslagen. Er is gewoon een soort verontwaardiging waardoor ze van buiten die kritiekloze bubble nu bekritiseerd worden waardoor Derksen zich meteen in zijn kruis getast voelt. Dit heeft niets met cancelcultuur te maken. De ophef gaat over iets dat Derksen zelf gezegd heeft. Het is geen algemeen idee waardoor Derksen onterecht aangepakt wordt oid. Hij zegt dat hij dit gedaan heeft, en anderen vinden dit afkeurenswaardig en spreken dit uit.

Zou Derksen van iets beticht worden dat niet waar is waarop er van alles in gang gezet wordt om hem het werken onmogelijk te maken, dan zou het wat anders zijn. Hier is echter geen sprake van.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

RaJitsu schreef: 01 mei 2022, 16:23 Zou Derksen van iets beticht worden dat niet waar is waarop er van alles in gang gezet wordt om hem het werken onmogelijk te maken, dan zou het wat anders zijn. Hier is echter geen sprake van.
RaJitsu schreef: 01 mei 2022, 16:23 Het is op zich wel grappig, dat een dergelijk verhaal, waarvan ik het ernstig betwijfel of het überhaupt waar is
Euh…..ok
Ook gewoon in hetzelfde lul verhaaltje he 😂
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

PCGC schreef: 01 mei 2022, 18:56
RaJitsu schreef: 01 mei 2022, 16:23 Zou Derksen van iets beticht worden dat niet waar is waarop er van alles in gang gezet wordt om hem het werken onmogelijk te maken, dan zou het wat anders zijn. Hier is echter geen sprake van.
RaJitsu schreef: 01 mei 2022, 16:23 Het is op zich wel grappig, dat een dergelijk verhaal, waarvan ik het ernstig betwijfel of het überhaupt waar is
Euh…..ok
Ook gewoon in hetzelfde lul verhaaltje he 😂
Het gaat erom dat hij dit verteld heeft, dan kun je er dus op reageren alsof het waar is. Derksen zou ook kunnen zeggen/toegeven dat het niet waar was, maar dan verliest hij geloofwaardigheid.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

RaJitsu schreef: 01 mei 2022, 16:23 En nu al die woke-VI huilebalken (ja, janken over woke, SJW's, etc is in feite het meest woke SJW gedrag dat er is, maar dan voor de andere zijde).
Bekend fenomeen.
De mensen die het vaakst "snowflake" roepen zijn het juist zelf.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 01 mei 2022, 15:59
Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 15:47Ik heb ook niet zo veel met sentimentele meuk, daarom snap ik niet dat een slecht verhaal tot zoveel commotie kan leiden.
Het is ook vooral een van de laatste druppels in een toch al volle emmer. Het is niet zo alsof dit de eerste commotie is, of dat Derksen voor het eerst kritiek krijgt na een hele lange, vlekkeloze en weinig controversiële TV-carrière.
Ik denk helemaal niet dat die emmer vol was. Misschien voor de mensen die hem toch al van de buis wilden, maar niet voor het publiek, en kennelijk ook niet voor de sponsors. Laten we even doen alsof het programma vanaf pakweg 2010 deze stijl kent. 12 jaar heeft het altijd sponsors en publiek getrokken. Die sponsors wisten donders goed welk programma inclusief inhoud ze sponsorden. Het is echt dit onderwerp waar momenteel de nodige krampachtigheid over bestaat.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... a-kaarsrel

Lekker Johan!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 15:47 Ik heb ook niet zo veel met sentimentele meuk, daarom snap ik niet dat een slecht verhaal tot zoveel commotie kan leiden.
Omdat seksueel misbruik niet bepaald iets is wat je lacherig op gaat biechten.
Er zijn nu eenmaal grenzen en Derksen is duidelijk een grens over gegaan, helemaal in deze tijd.

Als je dat niet begrijpt, dan mis je in mijn ogen feeling met de huidige maatschappij, de me-too beweging en de argumentatie en redenen daarachter.
Alleen al in Nederland heeft 1 op de 3 vrouwen te maken (gehad) met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een anekdote vertellen over een verkrachting en daar vervolgens lacherig over doen slaat de plank volledig mis en gaat voor velen echt te ver. En dat is maar goed ook. Dat dit verhaal daarna afgezwakt werd doet er niet toe, dat is ook niet de kern van het probleem.

Het is geen "slecht verhaal", het is diep triest.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ren Höek schreef: 02 mei 2022, 09:29
Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 15:47 Ik heb ook niet zo veel met sentimentele meuk, daarom snap ik niet dat een slecht verhaal tot zoveel commotie kan leiden.
Omdat seksueel misbruik niet bepaald iets is wat je lacherig op gaat biechten.
Er zijn nu eenmaal grenzen en Derksen is duidelijk een grens over gegaan, helemaal in deze tijd.

Als je dat niet begrijpt, dan mis je in mijn ogen feeling met de huidige maatschappij, de me-too beweging en de argumentatie en redenen daarachter.
Alleen al in Nederland heeft 1 op de 3 vrouwen te maken (gehad) met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een anekdote vertellen over een verkrachting en daar vervolgens lacherig over doen slaat de plank volledig mis en gaat voor velen echt te ver. En dat is maar goed ook. Dat dit verhaal daarna afgezwakt werd doet er niet toe, dat is ook niet de kern van het probleem.

Het is geen "slecht verhaal", het is diep triest.
https://www.nu.nl/metoo/6198255/hulplij ... inden.html
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat is natuurlijk wel een beetje de kern van de discussie. De ene groep zegt dat de gevoelens uit de samenleving niet gesnapt worden, of niet op waarde geschat worden. De andere groep zegt dat de woorden van Derksen, en in het algemeen de opzet van het programma VI, niet gesnapt worden of niet op waarde geschat worden.

Ik zit er een beetje tussenin, maar ik vind de extreme reacties op het verhaal van Derksen misschien nog wel heftiger dan het verhaal van Derksen zelf.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.mediacourant.nl/2022/05/eva ... -heel-erg/

Even terugkomend op het stukje uit de show van Jinek. Ik heb het filmpje veel voorbij zien komen online. Ze heeft er werk van gemaakt en komt nu met een reactie. Lijkt me een goede reactie.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Nogal tegenstrijdig bericht met:
https://www.nu.nl/sport/962206/sparta-w ... bodai.html
Verantwoordelijk voor het getreiter zijn volgens Obodai Sparta-spelers Danny Schenkel, Yuri Rose, Sjaak Polak en Wouter Gudde. "Ik vroeg me af waarom. Ik werd vorig seizoen uitgeroepen tot beste speler, ben een aardige jongen en praat met iedereen", vertelt Obodai in de Telegraaf.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Waarschijnlijk net als bij Derksen een storm in een glas water. Met als verschil dat de nasleep bij Derksen een afrekening is.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Inderdaad een afrekening. De directie van Talpa heeft geen enkele moeite gedaan deze show te behouden. Je maakt een programma op het randje en dan ga je er een keer overheen. Geen reden tot paniek lijkt me. Baantje jr zat liever op vrijdagochtend bij Radio 1 (want afspraak) dan op hetzelfde moment over de toekomst van een de meest bekeken SBS6 programma’s te praten. Nou dat zegt genoeg.

Erg jammer dit. Dit programma was wellicht belangrijker dan Jinek en Op1 bij elkaar. Dat is allemaal zo binnen de lijntjes wat niet goed is voor het publieke debat.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 02 mei 2022, 09:29
Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 15:47 Ik heb ook niet zo veel met sentimentele meuk, daarom snap ik niet dat een slecht verhaal tot zoveel commotie kan leiden.
Omdat seksueel misbruik niet bepaald iets is wat je lacherig op gaat biechten.
Er zijn nu eenmaal grenzen en Derksen is duidelijk een grens over gegaan, helemaal in deze tijd.

Als je dat niet begrijpt, dan mis je in mijn ogen feeling met de huidige maatschappij, de me-too beweging en de argumentatie en redenen daarachter.
Alleen al in Nederland heeft 1 op de 3 vrouwen te maken (gehad) met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een anekdote vertellen over een verkrachting en daar vervolgens lacherig over doen slaat de plank volledig mis en gaat voor velen echt te ver. En dat is maar goed ook. Dat dit verhaal daarna afgezwakt werd doet er niet toe, dat is ook niet de kern van het probleem.

Het is geen "slecht verhaal", het is diep triest.
Het is wat mij betreft niet zo dat alleen vrouwen of een bepaalde leeftijdsgroep dé maatschappij vertegenwoordigen. Dat zijn we met z'n allen, inclusief de kijkers van VI en mensen die dergelijke grappen wel vinden kunnen. Ik heb zelf ook twee dochters, dus ik heb ook belang bij een veilige samenleving. Echter, ergens een opmerking of een grap over maken is voor mij totaal iets anders. En als ik een grap slecht vind of te ver vind gaan, dan neem ik daar geen aanstoot aan en schakel ik over.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

koetje schreef: 02 mei 2022, 12:14 Inderdaad een afrekening. De directie van Talpa heeft geen enkele moeite gedaan deze show te behouden. Je maakt een programma op het randje en dan ga je er een keer overheen. Geen reden tot paniek lijkt me. Baantje jr zat liever op vrijdagochtend bij Radio 1 (want afspraak) dan op hetzelfde moment over de toekomst van een de meest bekeken SBS6 programma’s te praten. Nou dat zegt genoeg.

Erg jammer dit. Dit programma was wellicht belangrijker dan Jinek en Op1 bij elkaar. Dat is allemaal zo binnen de lijntjes wat niet goed is voor het publieke debat.
De directie van Talpa zijn ook maar trekpoppen van John. John zal er zelf ook wel wat klaar mee zijn geweest anders zou hij de eerste zijn die Johan zou bellen om te zeggen dat hij ze aan het contract zal houden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Standbeeld schreef: 02 mei 2022, 13:44
koetje schreef: 02 mei 2022, 12:14 Inderdaad een afrekening. De directie van Talpa heeft geen enkele moeite gedaan deze show te behouden. Je maakt een programma op het randje en dan ga je er een keer overheen. Geen reden tot paniek lijkt me. Baantje jr zat liever op vrijdagochtend bij Radio 1 (want afspraak) dan op hetzelfde moment over de toekomst van een de meest bekeken SBS6 programma’s te praten. Nou dat zegt genoeg.

Erg jammer dit. Dit programma was wellicht belangrijker dan Jinek en Op1 bij elkaar. Dat is allemaal zo binnen de lijntjes wat niet goed is voor het publieke debat.
De directie van Talpa zijn ook maar trekpoppen van John. John zal er zelf ook wel wat klaar mee zijn geweest anders zou hij de eerste zijn die Johan zou bellen om te zeggen dat hij ze aan het contract zal houden.
Ik denk dat John heel blij is met de afleiding, die dit heeft gecreëerd van zijn zoon, zwager en internationale bestseller (The Voice). Ik denk dat het niet de opzet was in deze mate, maar Derksens uitspraken waren wel duidelijk bedoeld om de zaak rondom Johnny te bagatelliseren. John de Mol kon nu niet anders door de zaak rondom The Voice, zijn eigen reactie daarop, waarop vrouwen binnen Talpa een statement maakten en daaropvolgend de zaak met Johnny. Hierdoor kon John de Mol het zich niet veroorloven om dit programma overeind te houden.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ondertussen zijn we nog niet klaar. We gaan nu door totdat DERKSEN hetzelfde wordt behandeld als Mein Kampf.

https://www.telegraaf.nl/c/352964114/

We zijn helemaal krankjorum geworden…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 02 mei 2022, 13:55
Standbeeld schreef: 02 mei 2022, 13:44
De directie van Talpa zijn ook maar trekpoppen van John. John zal er zelf ook wel wat klaar mee zijn geweest anders zou hij de eerste zijn die Johan zou bellen om te zeggen dat hij ze aan het contract zal houden.
Ik denk dat John heel blij is met de afleiding, die dit heeft gecreëerd van zijn zoon, zwager en internationale bestseller (The Voice). Ik denk dat het niet de opzet was in deze mate, maar Derksens uitspraken waren wel duidelijk bedoeld om de zaak rondom Johnny te bagatelliseren. John de Mol kon nu niet anders door de zaak rondom The Voice, zijn eigen reactie daarop, waarop vrouwen binnen Talpa een statement maakten en daaropvolgend de zaak met Johnny. Hierdoor kon John de Mol het zich niet veroorloven om dit programma overeind te houden.
Ik geloof ook dat het zo gegaan zal zijn. In die richting.
PCGC schreef: 02 mei 2022, 14:00 Ondertussen zijn we nog niet klaar. We gaan nu door totdat DERKSEN hetzelfde wordt behandeld als Mein Kampf.

https://www.telegraaf.nl/c/352964114/

We zijn helemaal krankjorum geworden…
De media speelt hier ook wel een rol in hoor. Wat boeit mij het nu weer als een of andere nono zijn mening geeft of tot iets oproept? Zo'n Telegraaf maakt hier nu een artikel van en gaan de uitgeverij bellen waardoor je van iets heel erg kleins (iemand roept iets) ineens iets groots probeert te maken, te meer omdat het nu hot news is en ze het klaarblijkelijk door willen laten sudderen. Vervolgens post de Telegraaf het vast weer op hun socials en het riedeltje begint weer opnieuw.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 02 mei 2022, 12:56Echter, ergens een opmerking of een grap over maken is voor mij totaal iets anders. En als ik een grap slecht vind of te ver vind gaan, dan neem ik daar geen aanstoot aan en schakel ik over.
Maar juist daar zit dus de frictie, want voor heel veel mensen is dit niet slechts een opmerking of een grap. Het is voor die groep een trap in het gezicht, en dat los je niet op door weg te schakelen. Een probleem zoals dit los je niet op door de TV uit te zetten, alsof het daardoor helemaal verdwijnt. Ik neem er persoonlijk ook geen aanstoot aan, maar ik mis in dit hele debat wel het besef dat de opmerkingen van iemand als Derksen praktische implicaties hebben. Niet alleen in deze specifieke casus, maar ook in eerdere commoties. Dat is ook gewoon de keerzijde van een enorm publiek hebben.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

What the fuck, echt deze mensen die hiertoe oproepen zijn zo'n stelletje engnekken. De NSB-ers van deze generatie, walgelijk zeg.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Standbeeld schreef: 02 mei 2022, 10:14 https://www.mediacourant.nl/2022/05/eva ... -heel-erg/

Even terugkomend op het stukje uit de show van Jinek. Ik heb het filmpje veel voorbij zien komen online. Ze heeft er werk van gemaakt en komt nu met een reactie. Lijkt me een goede reactie.
Ik vind het helemaal geen goede reactie. Hoezo is de reactie van het slachtoffer relevant, het gaat juist toch om de daad en de lacherige sfeer waarin het verteld werd/wordt?

Misschien werd het slachtoffer van Derksen de volgende dag wel lachend wakker met die kaars tussen de benen, is dat überhaupt gecheckt?
Misschien schaamt Obodai zich wel voor het feit dat hij het helemaal niet grappig vond en niet durfde toe te geven dat hij werd gepest, weet zij veel? Niet voor niets dat Obodai met de staart tussen de benen naar RKC vertrok vanwege die pesterijen.

Zoveel aannames, maar het is alleszeggend hoe extreem er met 2 maten gemeten wordt in deze.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/show/rutger-castricum ... ~ae896d88/

Toevallig.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is opgenomen voor het hele gebeuren hè?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Vandaag Inside