Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het grote probleem van Ünüvar is toch vooral dat hij 1.65m is en misschien net 60 kilo weegt? Dan kun je technisch nog zo goed zijn, maar in het hedendaagse topvoetbal kom je daar niet mee weg.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Die 60kg moet te fixen zijn. Gewoon wat vaker met Mootje op pad gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

nilssonH schreef: 02 mei 2022, 13:38 Het grote probleem van Ünüvar is toch vooral dat hij 1.65m is en misschien net 60 kilo weegt? Dan kun je technisch nog zo goed zijn, maar in het hedendaagse topvoetbal kom je daar niet mee weg.
Dat valt dus wel mee. Je moet fysiek wel in orde zijn, qua duelkracht en qua loopvermogen, maar zijn lengte hoeft daarin geen probleem te zijn. Genoeg voorbeelden van topvoetballers die de 1.70m niet halen.
Uiteraard heb je het Messi-voorbeeld, maar ook N'Golo Kanté heeft volgens Transfermarkt dezelfde lengte als Ünüvar.

Die lengte hoeft dus geen beperking te zijn. Aan het fysieke gestel zal hij moeten werken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Misschien denkt Erik dat Unuvar niet kan lopen op Eredivisie niveau.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

mateja schreef: 02 mei 2022, 13:35
Balinho schreef: 02 mei 2022, 13:34

Ik ook niet. Er zijn tegenwoordig situaties genoeg waarin dergelijke conclusies als "racistisch" bestempeld worden en er direct openbare excuses nodig zijn om de boel te corrigeren. Hoeft niet voor mij hoor, maar ik ben wel wel benieuwd waar de vermeende link met Bob Marley in zit mbt dit shirt.
Racistisch?

Het gaat toch gewoon om three little birds?
Welke verwijzing op die foto's van dat nieuwe uitshirt linkt naar dat nummer dan? Misschien zie ik het compleet over het hoofd hoor, kan goed zijn...
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

De link met Marley is niets anders dan de link van een deel vd supporters uit Asd ZO daarmee, toch?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Balinho schreef: 02 mei 2022, 13:59
mateja schreef: 02 mei 2022, 13:35

Racistisch?

Het gaat toch gewoon om three little birds?
Welke verwijzing op die foto's van dat nieuwe uitshirt linkt naar dat nummer dan? Misschien zie ik het compleet over het hoofd hoor, kan goed zijn...
De vraag hier is wat de link tussen Marley en Ajax is, en dat is dat nummer.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

mateja schreef: 02 mei 2022, 14:02
Balinho schreef: 02 mei 2022, 13:59

Welke verwijzing op die foto's van dat nieuwe uitshirt linkt naar dat nummer dan? Misschien zie ik het compleet over het hoofd hoor, kan goed zijn...
De vraag hier is wat de link tussen Marley en Ajax is, en dat is dat nummer.
Nee, de vraag is welk detail op die foto's van dat nieuwe Ajax uitshirt (wederom) een verwijzing is naar Bob Marley.

>
Juancho schreef: 01 mei 2022, 21:48 Das toch weer zo'n verwijzing naar Bob Marley?
Dus nogmaals, welke verwijzing op dat nieuwe uitshirt?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Geen idee joh. Kleuren? Vlaggetje dat lijkt op de vlag van Jamaica? Maar wat zou nou racistisch zijn volgens jou?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het lijkt me duidelijk dat de ontwerper van dat shirt hartstikke stoned was. Is dat genoeg Bob Marley link?
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

mateja schreef: 02 mei 2022, 14:07 Geen idee joh. Kleuren? Vlaggetje dat lijkt op de vlag van Jamaica? Maar wat zou nou racistisch zijn volgens jou?
Volgens mij dus helemaal niets. Da's precies wat ik hierboven in een eerdere post aangeef. Maar mogelijkerwijs een motiefje dat wellicht wat Afrikaans aandoet als een nieuwe verwijzing naar Bob Marley beschouwen, zou hedentendage voor sommige lieden reden ter over zijn om over racisme en excuses te moorden en branden. Schnaptenou?

Enfin, en ik schnap inmiddels nog steeds niet waarom deze foto's van dat shirt naar Bob Marley zouden refereren.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Balinho schreef: 02 mei 2022, 14:20
mateja schreef: 02 mei 2022, 14:07 Geen idee joh. Kleuren? Vlaggetje dat lijkt op de vlag van Jamaica? Maar wat zou nou racistisch zijn volgens jou?
Volgens mij dus helemaal niets. Da's precies wat ik hierboven in een eerdere post aangeef. Maar mogelijkerwijs een motiefje dat wellicht wat Afrikaans aandoet als een nieuwe verwijzing naar Bob Marley beschouwen, zou hedentendage voor sommige lieden reden ter over zijn om over racisme en excuses te moorden en branden. Schnaptenou?

Enfin, en ik schnap inmiddels nog steeds niet waarom deze foto's van dat shirt naar Bob Marley zouden refereren.
Hahaha wat een onzin 😅
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

mateja schreef: 02 mei 2022, 14:21
Hahaha wat een onzin 😅
Dat bedoel ik dus.

En welke Jamaicaanse vlag? Ik zie enkel een motiefje in de kraag waarin dezelfde kleuren voorkomen als elders in het shirt. Geel, rood en donkerblauw. Zwart, geel en groen zijn kleuren van de Jamaicaanse vlag.

Gewoon een spuuglellik shirt, met een spuuglellike kraag. Daar Bob Marley aan willen koppelen is (wederom) een stomp in de ondermaag van ieder zichzelf respecterende cultuurliefhebber. Cuturele toe-eigening van het goedkoopste soort.

Onzin.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Balinho schreef: 02 mei 2022, 14:26
mateja schreef: 02 mei 2022, 14:21
Hahaha wat een onzin 😅
Dat bedoel ik dus.

En welke Jamaicaanse vlag? Ik zie enkel een motiefje in de kraag waarin dezelfde kleuren voorkomen als elders in het shirt. Geel, rood en donkerblauw. Zwart, geel en groen zijn kleuren van de Jamaicaanse vlag.

Gewoon een spuuglellik shirt, met een spuuglellike kraag. Daar Bob Marley aan willen koppelen is (wederom) een stomp in de ondermaag van ieder zichzelf respecterende cultuurliefhebber. Cuturele toe-eigening van het goedkoopste soort.

Onzin.
Ja joh, ik weet niet waarom je dit allemaal tegen mij aanhoudt. Ik leg die link niet met het shirt en Marley, ik zeg alleen waarom de link Marley en Ajax er volgens mij is.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

mateja schreef: 02 mei 2022, 14:30
Ja joh, ik weet niet waarom je dit allemaal tegen mij aanhoudt. Ik leg die link niet met het shirt en Marley, ik zeg alleen waarom de link Marley en Ajax er volgens mij is.
Zo ver was ik al wel vriend. ;)

Dat men zich daar Three Little Birds als lijflied heeft toegeëigend vond ik al erg genoeg als Bob Marley liefhebber/bewonderaar, dat ze vorig jaar dat rasta shirt op de markt brachten vond ik helemaal verschrikkelijk (al ben ik de eerste om te erkennen dat het marketingtechnisch welllicht een geniale zet was, ondanks esthetisch beschouwd m.i. een grote gruwel).

Ik begin dus tegen jou omdat de vraag dus niet was wat de link tussen Marley en Ajax is. 8)
De vraag was dus gericht aan degene die over Marley begon mbt dat nieuwe uitshirt, en dat was [mention]Juancho[/mention].
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Mee eens. Gelukkig pakken wij alle diehard Tina Turner ajax fans hard terug met ons lijflied 😅
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik dacht dat die kleuren van Jamaica waren en dan is de link naar Bob natuurlijk gemaakt. Als het niet klopt, excuses dan voor deze mega blunder. Ben ik nu de nieuwe Derksen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Juancho schreef: 02 mei 2022, 15:05 Ik dacht dat die kleuren van Jamaica waren en dan is de link naar Bob natuurlijk gemaakt. Als het niet klopt, excuses dan voor deze mega blunder. Ben ik nu de nieuwe Derksen?
ZIt er ook stiekem een kaars in dat shirt dan?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja Juancho begon. Cancellen die gast :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

https://www.vi.nl/nieuws/rangnick-wacht ... an-ten-hag

Heeft niemand Rangnick ingelicht dat Ten Hag een contactverbod heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ten Hag zoekt nog een tolk die Rangnick voor hem wil bellen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Zal even een reactie in zijn algemeenheid geven.

Zeker, zit er qua media rond Ajax een bepaald segment wat graag de boel de hemel in praat. Henk Spaan vind ik daarin eigenlijk het beste voorbeeld. Maar je hebt ook de nodige sites die dat graag doen en sensatie proberen te maken en tenslotte heb je veel analisten die zich als talentontdekker proberen te profileren door als eerste heel euforisch over een nog niet zo bekende speler te zijn. Als je echt op de geluiden afgaat dan zul je zien dat het met name media rond Ajax zijn die met eufemismen en dergelijke komen en minder de mensen die actief bij de club betrokken zijn qua werkzaamheden.

Je hebt supporters die zelf als behoorlijk overoptimistisch zijn en je hebt er die zich laten meeslepen door de media en zich dan een bepaald beeld aanmeten van een speler. Maar ik kan menigeen hier verklappen dat ik ook genoeg uberkritische Ajaxsupporters ken die juist niet met hun hoofd in de wolken lopen.
Omgekeerd krijg je dan ook vaak een tegenbeweging onder andere supporters die zegt ‘Ah die Ajax talenten kunnen er weinig van, allemaal overschat’ Maar in wezen is dat net zo weinig waardevol als diegenen die met hun kop in de wolken lopen.

In het verleden had ik regelmatig discussies met Thomas Schaling over spelers en aanstormende talenten en hoe die ingeschat werden. Maar dan probeer je dat in zekere zin wel te kaderen, waaom vind ik een speler goed en waarom niet. Ook daarin kan je genoeg verkeerde conclusies trekken. Het centrale ding is dat als je gaat terugkijken je bij sommige spelers meer ontwikkeling verwacht die blijven stilstaan en het omgekeerde (Thomas was ooit wel enthousiast over Calvin Jong-a-pin bijvoorbeeld). Ook zaken als mentale weerbaarheid en blessuregevoeligheid kunnen een enorm carrierebepalend verloop geven, terwijl dat zaken zijn die je voor jonge talenten nog moeilijk kan inschatten. Daarom is het ook gevaarlijk om te roepen waar een talent dat nog niet gedeubuteerd heeft zal gaan staan, dat is verschrikkelijk onvoorspelbaar in veel gevallen. Het beste voorbeeld is misschien wel het Barcelona-team waarin Messi speelde, die was dus niet het beste van zijn team. Maar die kent niemand meer:

Punt is dat je talent wel als uitgangspunt moet nemen, Ajax heeft nu een groep spelers in de 16 tot 19 jarigen die het kunnen gaan halen qua talent. Maar ook de andere factoren spelen een rol. Zekerheidjes heb je dus niet, maar voor een aantal spelers is het wel zo dat ze op basis van talent wel een kans verdienen en die deur is te vaak dicht geweest dit seizoen. Van spelers zoals Rensch die nog negentien zijn verwacht ik nog niet dat ze er al compleet staan. Niet elke ontwikkeling is linear, ook spelers kennen hun mindere periodes. Wel heeft Rensch nog steeds de leeftijd en het talent om hem kansen te geven en nog niet af te schrijven, dat moet je in mijn ogen pas gaan doen als hij op zijn 22ste nog tekort komt.
Ook een speler als Unuvar heeft in principe nog de tijd. Die wordt binnenkort pas negentien. Voor hem zal van belang zijn dat er een trainer komt die het in hem ziet zitten, Ten Hag was dat niet.
Er is voor Ajax werk aan de winkel deze zomer, dat is iedereen wel duidelijk. Overmars is weg maar daarin wanhoop ik niet. Toen Overmars geen grote zakken geld meekreeg kwam hij terug met namen als Duarte, Van der Hoorn, Sigthorssonm Sana, etc. De middelen hebben er voor gezorgd dat hij meer kon doen, hoewel hij ook daarin genoeg canards maakte. Ik denk dat Ajax qua aankoopmogelijkheden niet heel beperkt zal zijn door een nieuwe TD-duo.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018





Rik maakt even subtiel die fanboy belachelijk
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Die verweij blijft ook verbazen. Wat een ongelofelijke droeftoeter is dat zeg.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wat een volslagen klapmongool die verweij.

Totale idioot die moet wel knaken krijgen van de neuzen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 19:09 Wat een volslagen klapmongool die verweij.

Totale idioot die moet wel knaken krijgen van de neuzen.
Neuh dat lijkt me niet, de deur zit al een tijdje potdicht van Ajaxkant aangaande de T. vandaar ook de grote lastercampagne naar Ten Hag. Mike Verweij is een enorme druiloor die onder de meeste Ajaxsupporters ook al niet serieus genomen wordt. Daarnaast is het gewoon een narcist die niet tegen kritiek kan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Ajax