Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die komen uiteindelijk bij Locadia uit. Let maar op. Dan is de vraag of Locadia op zijn 28e al terug wil naar NL.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik hoop het niet. Locadia is te goed voor Feyenoord, verslaat zojuist Dortmund met zijn goal. :neh:
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 30 apr 2022, 17:44
Brael schreef: 30 apr 2022, 16:05 We gaan er niet uitkomen. Ik lees alleen maar andere versies van hetzelfde idee, dat nog steeds niks meer en niks minder dan amateurpsychologie is.
Spelers hebben zo vaak in interviews aangegeven dat een 'winning streak' erg goed is voor het moraal en dat ze dan ook minder last hebben van pijntjes en vermoeidheid.
Het kan best een placebo zijn, maar zelf vinden ze dus dat winnen helpt.
Je haalt hier twee dingen door elkaar. Spelers kunnen zich makkelijker over pijntjes en vermoeidheid heenzetten als ze op voorsprong staan. Of ze de wedstrijden daarvóór wonnen (en bovendien nog een klein feestje gevierd hebben), is iets anders.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403319

Over Malacia gesproken. De Engelsen hebben de Telegraaf gelezen en de wedstrijd tegen Marseille bekeken. Twintig miljoen pond. Koekoek.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Locadia is transfervrij en ik meen dat ie onlangs heeft gezegd wel terug te willen naar Nederland. Is natuurlijk veel beter dan Dessers.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Daarom zou die 3e plek van Feyenoord echt nooit in gevaar komen. Twente en AZ zijn niet stabiel genoeg in punten pakken wanneer het erom gaat. Echte subtoppers wat dat betreft.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

En dat is dan weer voordelig voor ons; als Feyenoord vandaag wint bij Fortuna, is hun 3e plek min of meer veiliggesteld. Fc Twente staat dan op 5 punten van hen en AZ zelfs op 7, met nog 3 wedstrijden te spelen. Waarbij AZ nog tegen Ajax speelt en Twente Feyenoord zelf nog tegen komt op de slotdag.

Vijf punten voor Feyenoord in wedstrijden tegen Fortuna, PSV, GAE en FC Twente is voor hen voldoende. Vandaag winnen bij Fortuna en je hebt er al 3. Dan is het voornaamste dat FC Twente op de slotdag niet van hen wint. Slot zou zich in dit geval het beste kunnen richten op de uitwedstrijd tegen GAE, wat voor hen het sleutelduel zou kunnen zijn.

Feyenoord zou, in theorie, zelfs de wedstrijden tegen PSV en GAE kunnen 'laten lopen' en zich richten op hun competitieslot tegen FC Twente en een mogelijke Europese finale.

Dan staat er tegen PSV enkel prestige op het spel, maar ik denk dat Slot slim genoeg is om in dat geval meer prestige te zien in de twee genoemde wedstrijden. Dáár valt het nl voor hen te halen, niet tegen PSV.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 30 apr 2022, 18:43 Je haalt hier twee dingen door elkaar. Spelers kunnen zich makkelijker over pijntjes en vermoeidheid heenzetten als ze op voorsprong staan. Of ze de wedstrijden daarvóór wonnen (en bovendien nog een klein feestje gevierd hebben), is iets anders.
Ik haal niets door elkaar, ik geef aan wat spelers zelf aangeven in interviews.
Maar wat weten die er nu ook van.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 01 mei 2022, 10:35
Brael schreef: 30 apr 2022, 18:43 Je haalt hier twee dingen door elkaar. Spelers kunnen zich makkelijker over pijntjes en vermoeidheid heenzetten als ze op voorsprong staan. Of ze de wedstrijden daarvóór wonnen (en bovendien nog een klein feestje gevierd hebben), is iets anders.
Ik haal niets door elkaar, ik geef aan wat spelers zelf aangeven in interviews.
Maar wat weten die er nu ook van.
Laat me raden, als ik naar bronnen vraag, gooi je het waarschijnlijk weer op mijn manier van discussiëren om er geen te hoeven geven ;)
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoe zit het eigenlijk met blessuregevallen en/of de fitheid bij Feyenoord? Zij spelen al heel het seizoen met dezelfde kern en heb hier vaak voorbij zien komen dat ze het nog zwaar zouden krijgen met de wedstrijd op donderdag.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Die zijn zo fit als een hoentje. Zelfs in een relatief makkelijke wedstrijd als Fortuna-uit zien ze geen reden om iemand rust te gunnen. Na de snelle 0-3 konden ze wel wat gaan wisselen, ook met het oog op de fitheid, neem ik aan.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 01 mei 2022, 19:29
Ren Höek schreef: 01 mei 2022, 10:35

Ik haal niets door elkaar, ik geef aan wat spelers zelf aangeven in interviews.
Maar wat weten die er nu ook van.
Laat me raden, als ik naar bronnen vraag, gooi je het waarschijnlijk weer op mijn manier van discussiëren om er geen te hoeven geven ;)
Volgens mij is het niks nieuws dat verlies hard door kan werken, mentaal gezien? Dat dat een keer niet gebeurd is bij ons wil toch niet zeggen dat het gelijk allemaal onzin is?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 02 mei 2022, 09:42 Die zijn zo fit als een hoentje. Zelfs in een relatief makkelijke wedstrijd als Fortuna-uit zien ze geen reden om iemand rust te gunnen. Na de snelle 0-3 konden ze wel wat gaan wisselen, ook met het oog op de fitheid, neem ik aan.
Dan moet ik toch tot de conclusie komen dat er bij ons iets misgaat met alle blessuregevallen iedere keer. In ieder geval vreemd dat Feyenoord nergens last van heeft. Nu zullen wij vast wel een aantal wedstrijden meer hebben gespeeld, maar anders zou het rond deze tijd ook Feyenoord parten moeten spelen zou je zeggen.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Standbeeld schreef: 02 mei 2022, 10:08
Brael schreef: 02 mei 2022, 09:42 Die zijn zo fit als een hoentje. Zelfs in een relatief makkelijke wedstrijd als Fortuna-uit zien ze geen reden om iemand rust te gunnen. Na de snelle 0-3 konden ze wel wat gaan wisselen, ook met het oog op de fitheid, neem ik aan.
Dan moet ik toch tot de conclusie komen dat er bij ons iets misgaat met alle blessuregevallen iedere keer. In ieder geval vreemd dat Feyenoord nergens last van heeft. Nu zullen wij vast wel een aantal wedstrijden meer hebben gespeeld, maar anders zou het rond deze tijd ook Feyenoord parten moeten spelen zou je zeggen.
En die hebben nog een smallere selectie ook.

Edit:
FEYENOORD 52 officiële wedstrijden
PSV 55 officiële wedstrijden.

Dus dat scheelt elkaar niks zondag, alleen wel een bak aan blessures meer.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 02 mei 2022, 09:57
Brael schreef: 01 mei 2022, 19:29 Laat me raden, als ik naar bronnen vraag, gooi je het waarschijnlijk weer op mijn manier van discussiëren om er geen te hoeven geven ;)
Volgens mij is het niks nieuws dat verlies hard door kan werken, mentaal gezien? Dat dat een keer niet gebeurd is bij ons wil toch niet zeggen dat het gelijk allemaal onzin is?
Het is ook niks nieuws dat sporters na een verlies juist extra gemotiveerd kunnen zijn om dat verlies "recht te zetten" in de wedstrijd erna. Dus met dit soort redeneringen kun je alle kanten op. Enig overtuigend bewijs voor één van beide stellingen heb ik trouwens niet gezien.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 02 mei 2022, 09:42 Die zijn zo fit als een hoentje. Zelfs in een relatief makkelijke wedstrijd als Fortuna-uit zien ze geen reden om iemand rust te gunnen. Na de snelle 0-3 konden ze wel wat gaan wisselen, ook met het oog op de fitheid, neem ik aan.
Kijk je naar de speelminuten van de spelers ontloopt het elkaar niet veel met ons qua totaal aantal minuten dat de 1e 15 a 16 spelers hebben gespeeld. Alleen hebben wij in totaal meer wedstrijden gespeeld en een zwaardere verdeling van minuten plus een zwaarder programma gehad. Bij Feyenoord zie je dat ze bijna alles met 16 man hebben kunnen spelen, mede door dat programma. Hun nummer 16 qua minuten is Nelson met 1348 minuten en nummer 17 is Hendriks met 291 minuten. Kijk je bij ons is de nummer 16 Van Ginkel met 1670 minuten en de nummer 22 Pröpper heeft nog meer dan hun nummer 17, namelijk 518 minuten.

In totaal hebben ze ongeveer 90% van onze minuten in de benen, met een betere arbeid-rust verdeling en een minder zwaar programma, dus dat er verschil is in fitheid lijkt vrij logisch. Of een deel van onze blessures ook komt door de manier van trainen van Schmidt of voornamelijk door het programma blijft een interessante vraag, maar die is haast niet te beantwoorden voor ons. Het is makkelijk roepen hoor dat Feyenoord nu wel fit lijkt, maar het verschil is echt wel groot. En Ajax heeft ook redelijk veel blessures de laatste tijd en die hebben nog minder wedstrijden in de benen en een nog betere arbeid-rust verhouding. Dus een deel is en blijft geluk hebben.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik trek ook geen enkele vergelijking tussen onze fitheid en die van Feyenoord. Ik signaleer alleen dat de Feyenoord selectie topfit lijkt te zijn.

De bespreking van onze blessures dit seizoen heb ik al eens gemaakt in een apart topic. Maar met de beperkte gegevens die wij als buitenstaanders hebben, en de vele nuances die gemaakt moeten worden om tot een eerlijke vergelijking te komen, is het voor ons bijna niet te doen om conclusies te trekken.
Laatst gewijzigd door Brael op 02 mei 2022, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

AddoCultheld schreef: 02 mei 2022, 10:13
Standbeeld schreef: 02 mei 2022, 10:08
Dan moet ik toch tot de conclusie komen dat er bij ons iets misgaat met alle blessuregevallen iedere keer. In ieder geval vreemd dat Feyenoord nergens last van heeft. Nu zullen wij vast wel een aantal wedstrijden meer hebben gespeeld, maar anders zou het rond deze tijd ook Feyenoord parten moeten spelen zou je zeggen.
En die hebben nog een smallere selectie ook.

Edit:
FEYENOORD 52 officiële wedstrijden
PSV 55 officiële wedstrijden.

Dus dat scheelt elkaar niks zondag, alleen wel een bak aan blessures meer.
Zie mijn andere reactie voor totale verschil in wedstrijdminuten. Feyenoord speelt tegen ons hun 51e wedstrijd, wij tegen hun onze 56e dus je telling klopt niet helemaal.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 02 mei 2022, 10:35 Ik trek ook geen enkele vergelijking tussen onze fitheid en die van Feyenoord. Ik signaleer alleen dat de Feyenoord selectie topfit lijkt te zijn.

De bespreking van onze blessures dit seizoen heb ik al eens gemaakt in een apart topic. Maar met de beperkte gegevens die wij als buitenstaanders hebben, en de vele nuances die gemaakt moeten worden om tot een eerlijke vergelijking te komen, is het voor ons bijna niet te doen om conclusies te trekken.
Dat klopt inderdaad, ik las hem niet helemaal goed. In ieder geval wat duiding achter de cijfers.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

PSV heeft van de Nederlandse teams veruit de meeste wedstrijden gespeeld zonder voldoende rust (72 uur).
Dit helpt natuurlijk niet. Daarbij is het goed mogelijk dat Schmidt fysiek teveel vraagt van zijn spelers, maar dat is lastig te beoordelen door de vele wedstrijden met onvoldoende rust er tussen.

De factor geluk speelt ook een rol en daarmee heeft PSV het meestal niet erg getroffen.
Brael schreef: 01 mei 2022, 19:29 Laat me raden, als ik naar bronnen vraag, gooi je het waarschijnlijk weer op mijn manier van discussiëren om er geen te hoeven geven ;)
Nee hoor, ik heb simpelweg geen zin om het op te zoeken.
Het is de afgelopen jaren ook zo vaak voorbij gekomen, met name als een team succesvol is in Europa en daardoor extra wedstrijden tussendoor krijgt. Zoals Ajax toen ze de halve finale van de CL haalden.

Ik vind het vooral komisch dat jij je beweringen nooit ondersteund met bronnen, maar er andersom wel om vraagt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Wat een jankverhaal van Slot dat ze deze wedstrijd niet hadden hoeven moeten spelen om wat rust te krijgen. En dan volgende week na Marseille ook rust zeker en rondom de mogelijk finale ook en als iedereen op vakantie is moet Feyenoord nog 3 wedstrijden spelen.

Ik voel dat dit de week is dat we eindelijk weer eens in de Kuip winnen tegen Feyenoord. Het heeft te lang geduurd en Roger gaat dit voor ons fixen als afscheidscadeau. Dat het waarschijnlijk geen titel oplevert is niet het enige, we moeten een keer door die losing streaks heen zodat Ruud volgend jaar een mentaal zorgpunt minder heeft volgend jaar.

PSV heeft uit gewonnen bij Ajax met 0-4, uit bij AZ met 0-3, uit bij Leicester 0-0, uit bij Kopenhagen 0-4, uit bij Monaco 0-0 en uit in de Kuip tegen Ajax met 2-1 gewonnen. Al die tegenstanders verloren niet in het Philips stadion maar wel uit. Dus dat geeft vertrouwen. Het enige wat het moeilijk kan maken is dat onze basis 11 niet fit genoeg is om te starten maar als Ramalho/Götze mee kan doen dan hebben we 11 prima spelers om te starten + Veerman/Romero/v Ginkel/Bakayoko van de bank en dat moet genoeg zijn.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 02 mei 2022, 10:42 Nee hoor, ik heb simpelweg geen zin om het op te zoeken.
Het is de afgelopen jaren ook zo vaak voorbij gekomen, met name als een team succesvol is in Europa en daardoor extra wedstrijden tussendoor krijgt. Zoals Ajax toen ze de halve finale van de CL haalden.
Ok, dan blijft het bij wat losse flodders. Jij roept iets, en roept dat spelers dat aan de lopende band roepen, maar ondanks dat ze het aan de lopende band roepen, heb je geen enkel voorbeeld om dat te staven.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 02 mei 2022, 10:50
Ren Höek schreef: 02 mei 2022, 10:42 Nee hoor, ik heb simpelweg geen zin om het op te zoeken.
Het is de afgelopen jaren ook zo vaak voorbij gekomen, met name als een team succesvol is in Europa en daardoor extra wedstrijden tussendoor krijgt. Zoals Ajax toen ze de halve finale van de CL haalden.
Ok, dan blijft het bij wat losse flodders. Jij roept iets, en roept dat spelers dat aan de lopende band roepen, maar ondanks dat ze het aan de lopende band roepen, heb je geen enkel voorbeeld om dat te staven.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/279154/j ... -je-lekker
Hier heb je bijvoorbeeld al een trainer die het letterlijk zegt. "Maar als je wint, dan voelt een speler over het algemeen minder pijntjes dan wanneer je verliest".
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 02 mei 2022, 10:50
Ren Höek schreef: 02 mei 2022, 10:42 Nee hoor, ik heb simpelweg geen zin om het op te zoeken.
Het is de afgelopen jaren ook zo vaak voorbij gekomen, met name als een team succesvol is in Europa en daardoor extra wedstrijden tussendoor krijgt. Zoals Ajax toen ze de halve finale van de CL haalden.
Ok, dan blijft het bij wat losse flodders. Jij roept iets, en roept dat spelers dat aan de lopende band roepen, maar ondanks dat ze het aan de lopende band roepen, heb je geen enkel voorbeeld om dat te staven.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Tijn schreef: 02 mei 2022, 11:03
Brael schreef: 02 mei 2022, 10:50 Ok, dan blijft het bij wat losse flodders. Jij roept iets, en roept dat spelers dat aan de lopende band roepen, maar ondanks dat ze het aan de lopende band roepen, heb je geen enkel voorbeeld om dat te staven.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Dit is juist de nuance die ik eerder maakte.
Als je wint, voelt het iets minder zwaar. Dat gaat dus over de wedstrijd zelf. Maar voelt de wedstrijd tegen PSV ook minder zwaar omdat je de donderdag ervóór gewonnen hebt tegen Marseille?
Dát is namelijk de bewering, niet dit wat jij hier post. Ik heb namelijk nog nooit een speler horen zeggen: ja het voelde vandaag op zondag iets minder zwaar, want afgelopen donderdag hebben we gewonnen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dat gaat niet over de wedstrijd zelf, maar over hoe de speler zich na die wedstrijd voelt. En als je minder pijntjes voelt van de wedstrijd zelf is de kans groter dat je je in de voorbereiding op de volgende wedstrijd beter voelt. Je maakt er nu een soort absolutisme van, als het niet 100% aantoonbaar is dan is het amateurpsychologie en dus onzin. Niemand zegt dat het 100% altijd geldt, alleen zien velen het als een voordeel als Feyenoord mentaal een dreun krijgt donderdag dan wanneer ze een boost krijgen. Maar goed, ik hou ermee op, jij wou bewijs van deze uitspraken en nu draai je het weer bij.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord