Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2115 times

Actualiteiten

Bericht door Maikel_91 » 24 jun 2020, 19:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

@Brael en @Ren Höek Jullie zien zelf niet hoe irritant het is wat jullie nu aan het doen zijn?
Stuur elkaar een PM, laat je broek zakken en leg elkaars leuter naast elkaar om te kijken wie de langste heeft of ga desnoods samen op date. Maar zo'n commotie om 'discussietechniek' lijkt me onnodig.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 389 times
Been thanked: 510 times

Bericht door tijn0 » 24 jun 2020, 20:07

Als ze de leuters naast elkaar kunnen leggen, zonder binnen de anderhalve meter te komen, dan maakt het weinig uit wie de langste heeft, maar neem ik voor beiden de pet af.

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door Brael » 24 jun 2020, 20:22

Maikel_91 schreef:
24 jun 2020, 19:28
@Brael en @Ren Höek Jullie zien zelf niet hoe irritant het is wat jullie nu aan het doen zijn?
Stuur elkaar een PM, laat je broek zakken en leg elkaars leuter naast elkaar om te kijken wie de langste heeft of ga desnoods samen op date. Maar zo'n commotie om 'discussietechniek' lijkt me onnodig.
Vond ik dus ook al ;)

NESTA

Bericht door NESTA » 24 jun 2020, 20:25

tijn0 schreef:
24 jun 2020, 20:07
Als ze de leuters naast elkaar kunnen leggen, zonder binnen de anderhalve meter te komen, dan maakt het weinig uit wie de langste heeft, maar neem ik voor beiden de pet af.
Goed nieuws voor ze. De seksindustrie mag weer open, dus je leuter laten zien binnen 1,5 meter mag weer.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2140 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 25 jun 2020, 11:01

tijn0 schreef:
24 jun 2020, 20:07
Ga jij staan kijken dan?
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 25 jun 2020, 11:04

Denk het niet. Ik heb net verschillende slangenplaatjes gezien in het ergernissentopic, dus ik ben voorlopig weer voorzien.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 jun 2020, 11:05

tijn0 schreef:
25 jun 2020, 11:04
Denk het niet. Ik heb net verschillende slangenplaatjes gezien in het ergernissentopic, dus ik ben voorlopig weer voorzien.
Jij dacht dat het slangen waren..

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 370 times
Been thanked: 704 times

Bericht door PCGC » 27 jun 2020, 01:38

https://www.news.com.au/sport/motorspor ... 3e569bea89

En dit vind ik dus het irritante aan de hele discussie. Natuurlijk klopt het niet wat ie zegt, maar als je “black” nou eens vervangt voor “white” en andersom, is er niemand die er om maalt.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 27 jun 2020, 06:48

Ik snap de irritatie, maar we zitten in een fase van stilzitten en geschoren worden. Het is natuurlijk ook niet zo dat blanken te lijden hebben onder een door en voor zwart draaiend systeem.

Het punt dat hij maakt kan een waardevolle zijn, maar qua timing niet slim. Al snap ik het wel, hoeveel jaar heeft hij nou nog? En de meeste oudjes zijn veel minder genuanceerd.

Wat ik dan jammer vind is het gevoel direct afstand te moeten nemen van iemand als organisatie, terwijl hij veel betekend heeft voor de sport. Alsof je anders medeplichtig bent, of zo. Lijkt een beetje op dat artikel van Woody Allen in het MJ topic. Het verketteren en veroordelen vanuit een moreel besef is nogal eens moreel wankel.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 921 times
Been thanked: 2620 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 jun 2020, 09:48

We zijn aan een ramp ontsnapt luitjes. :lol: :lol: :lol:

Maar goed: kon wel eens ellende vandaag worden links en rechts. Schijnt dat groepen hooligans hebben afgesproken om te gaan rellen. Eerst maar eens zien.

.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 jun 2020, 12:16

ShovingNE2 schreef:
28 jun 2020, 09:48
We zijn aan een ramp ontsnapt luitjes. :lol: :lol: :lol:

Maar goed: kon wel eens ellende vandaag worden links en rechts. Schijnt dat groepen hooligans hebben afgesproken om te gaan rellen. Eerst maar eens zien.

Politie neemt stoepkrijt in beslag? Ik zie ze alleen maar hartjes tekenen :mrgreen:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2325 times
Been thanked: 873 times

Bericht door Ren Höek » 28 jun 2020, 13:43

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2115 times

Bericht door Maikel_91 » 28 jun 2020, 13:47

Politie is volgens mij alweer bezig met het Malieveld aan 't schoonvegen. De betogers komen namelijk ondanks meerdere verboden toch weet aankakken. Wat een idioten zeg.

En maar janken op social media over de politie en dictatuur en weet ik wat nog meer.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 921 times
Been thanked: 2620 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 jun 2020, 16:59

Als je nu klappen krijgt moet je niet zeiken hoor. Je vindt het gewoon lekker volgens mij.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Bericht door RaJitsu » 28 jun 2020, 21:12

PCGC schreef:
27 jun 2020, 01:38
https://www.news.com.au/sport/motorspor ... 3e569bea89

En dit vind ik dus het irritante aan de hele discussie. Natuurlijk klopt het niet wat ie zegt, maar als je “black” nou eens vervangt voor “white” en andersom, is er niemand die er om maalt.
De sociale positie van de groepen die je noemt is compleet anders. Dus je kan dingen niet zomaar omdraaien en vervolgens een vergelijk trekken omdat je een hoop relevante factoren negeert. Overigens zijn blanke mensen natuurlijk wel meer racistisch, omdat er meer aanleidingen zijn om dit te zijn. Racistisch gedrag heeft niet te maken met genen oid, maar met sociale factoren die ervoor zorgen dat iemand op een bepaalde manier denkt. En aangezien donkere mensen vaker the short end hebben als het om racistische trends gaat, zijn ze dus minder vaak racistisch omdat ze weten wat het is. Dit is ook de reden dat mensen die deel zijn van een particulariteit minder snel racistisch zijn of afwijzend jegens mensen die anders zijn.
Ren Höek schreef:
28 jun 2020, 13:43
Interessant stuk over ras:

https://www.topics.nl/-ras-bestaat-niet ... ent=topics
Goed item inderdaad. Op zich weinig nieuws voor mij, maar voor een hoop mensen waarschijnlijk wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat je op basis van DNA niets kan zeggen over iemands ras. Wel dat ras eigenlijk een vaag begrip is, al weet ik niet of het wel zo legitiem is om de definities als het om mensen gaat zo te bekritiseren. Als mensen er anders uitzien, kun je ze toch wel als een ander ras aanwijzen, op basis van alleen het uiterlijk, zonder dat je daar verder overige eigenschappen aan verbindt?

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 82 times

Bericht door PSV90 » 28 jun 2020, 23:35

Het stuk lijkt te insinueren dat het voor racisme/racisten belangrijk is dat er een genetisch verschil is tussen de verschillende 'rassen'. Ik vraag me af of dat klopt. Zowel in het geval van onbewust/inactief racisme als in het geval van actief racisme denk ik niet dat het heel veel uitmaakt.

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 29 jun 2020, 10:56

RaJitsu schreef:
28 jun 2020, 21:12
Goed item inderdaad. Op zich weinig nieuws voor mij, maar voor een hoop mensen waarschijnlijk wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat je op basis van DNA niets kan zeggen over iemands ras. Wel dat ras eigenlijk een vaag begrip is, al weet ik niet of het wel zo legitiem is om de definities als het om mensen gaat zo te bekritiseren. Als mensen er anders uitzien, kun je ze toch wel als een ander ras aanwijzen, op basis van alleen het uiterlijk, zonder dat je daar verder overige eigenschappen aan verbindt?
Je kunt op basis van DNA wel heel veel zeggen, namelijk over de kleur van iemands ogen, haren en huid, en meer fysieke kenmerken.

Het punt is volgens haar alleen dat je op basis van deze kenmerken niemand in een bepaald "ras" kan indelen, omdat "ras" een begrip is dat eigenlijk geen stand houdt.

Deze quote vind ik wel vreemd:
Wanneer president Trump zegt dat Mexicanen niet welkom zijn in de VS maar Noren wel, is dat direct terug te brengen op de rassentheorie die stelt dat rassen strak en onveranderlijk in te delen zijn volgens fysieke en andere kenmerken en dat ongelijkheid bestrijden dus geen zin heeft.
Ze zegt zelf dat discriminatie veelal is terug te voeren op cultuur in plaats van "ras", maar vervolgens zegt ze wel dat Trumps uitspraak puur op ras gebaseerd is, en niet op culturele verschillen tussen Mexicanen en Noren.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 82 times

Bericht door PSV90 » 29 jun 2020, 14:33

Twijfel of deze hier moest of in het plaatjes topic. Maar aangezien het waarschijnlijk niet haar bedoeling was om grappig te zijn zet ik hem toch maar hier neer.

Afbeelding

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 414 times
Been thanked: 691 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 29 jun 2020, 14:54

:D

Goh, die doet wel echt veel om aandacht te krijgen. He zielig ben je.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 29 jun 2020, 14:55

Het eerste punt is een beetje genant. Uiteindelijk zit het in haar hoofd dat er aap wordt gezegd en dat het racistisch is.

Een beetje historisch besef meegeven vind ik altijd goed.

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 29 jun 2020, 15:18

Op alle slakken zout leggen, noemen ze dat.

En ja, als je je een beetje ingeleefd had in de Nederlandse cultuur en gezegdes, dan weet je wel wat er bedoeld wordt als iemand voor NSB'er wordt uitgemaakt. Iemand die actie onderneemt tegen racisme is geen NSB'er omdat hij actie onderneemt tegen racisme. Hij wordt in dit geval NSB'er genoemd voor de manier waarop hij zijn "teamgenoten" in de steek laat. En dan wil ik niet op de vraag ingaan of die typering terecht is of niet, maar zo iemand als Sunny Bergman legt volledig verkeerde verbanden en gaat vervolgens op die verkeerd gelegde verbanden afgeven. Heel zwak.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 29 jun 2020, 15:33

Ik zou zeggen dat deze Sunny Bergman zelf ontzettend racistische gedachte heeft en dit overcompenseert in haar uitspraken en acties. Helaas toont ze daarmee wel haar ware aard aan en blijkt ze zelf toch echt de puntmuts in deze.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 29 jun 2020, 18:12

Ik zal die Twitter account van jou eens laten monitoren...

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 968 times
Been thanked: 1323 times

Bericht door ruuddevil » 29 jun 2020, 18:36

Ik wil een Meldpunt voor schandelijke Ajax promotie. Bestuurder wordt Tirzah.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Bericht door RaJitsu » 29 jun 2020, 20:10

ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 17:50
De media krijgt definitief een splitsing. Er komt een meldpunt voor foute media. Zoals gezegd: we gaan naar een tweedeling in de samenleving en de media start het zelf.

Als je fout bent komen er sancties. Het hoeft geen betoog welke kant van het politieke spectrum bepaalt of je fout bent toch?

Ik ben er inmiddels ook wel klaar mee: wie mag wel en wie mag niet wat zeggen. Kom maar op met die tweedeling van de maatschappij. Dit is zo bizar eng. Prima, dan maar overboord met de huidige maatschappij zoals we hem kennen.
Welke twee delen hebben we het dan over?
Journalisten durven nooit meer kritiek te hebben op iemand 'van kleur'. Levert gegarandeerd meldingen op.
Welk persoon van kleur verdient kritiek maar wordt om de reden die jij noemt, niet aangepakt?
Het cancellen is begonnen. Te wit = fout en wordt gecancelled.
Waar heb je het over? Omdat Derksen blank is? Speel je nu niet een racismekaart? Derksen wordt bekritiseerd op basis van zijn woorden. Niet op basis van zijn huidskleur.
Afbeelding
Ik zie hier weinig verschillen tov wat de norm is binnen tal van organisaties.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 216 times
Been thanked: 331 times

Bericht door koetje » 29 jun 2020, 20:13

ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 17:50
De media krijgt definitief een splitsing. Er komt een meldpunt voor foute media. Zoals gezegd: we gaan naar een tweedeling in de samenleving en de media start het zelf.

Als je fout bent komen er sancties. Het hoeft geen betoog welke kant van het politieke spectrum bepaalt of je fout bent toch?

Ik ben er inmiddels ook wel klaar mee: wie mag wel en wie mag niet wat zeggen. Kom maar op met die tweedeling van de maatschappij. Dit is zo bizar eng. Prima, dan maar overboord met de huidige maatschappij zoals we hem kennen.

Journalisten durven nooit meer kritiek te hebben op iemand 'van kleur'. Levert gegarandeerd meldingen op.

Het cancellen is begonnen. Te wit = fout en wordt gecancelled.

Afbeelding
McCarthy meets die Stasi

Gesloten