Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De Russen gaan naar de tyfus in de Donbas. Net begonnen, nu al een uitputtingsslag voor de Russen. Er gaat een hele generatie jonge Russen geslacht worden daar. En dat is meer dan uitstekend nieuws! Straks met mobilisatie drukken ze kantoorklerken een verroest geweer in de klauwen. Nog voor een schot gelost te hebben gaan ze in een bodybag terug.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat zou idd echt fantastisch zijn, ik durf het gewoon nog niet te geloven.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De moderne en zwaardere wapens die NATO geleverd heeft betaalt uit zo lijkt het. Tegen de oude gammele troep van de Nazi's
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hmm... Moldavië is helemaal niet zo anti-Rusland schijnbaar. Als ze erbij willen horen: lekker doen! We gaan geen land helpen als ze zelf die kant op willen. Zijn hier meer berichten over?

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En dit is dan weer mooi.



En mogen we uit onderstaande concluderen dat Oekraïne op Russisch grondgebied lekker sabotage acties aan het uitvoeren is? Hopelijk kunnen ze het in heel het land.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 01 mei 2022, 11:46 Hmm... Moldavië is helemaal niet zo anti-Rusland schijnbaar. Als ze erbij willen horen: lekker doen! We gaan geen land helpen als ze zelf die kant op willen. Zijn hier meer berichten over?

Moldavië is zo arm dat mensen massaal in het buitenland werken, vaak in Rusland. Nationaal probleem is dat kinderen daardoor grotendeels alleen / met opa en oma opgroeien, er is ook sprake van veel zelfmoord onder jongeren... een hele trieste bedoeling. Maar, de banden met Rusland zijn dus duidelijk en begrijpelijk.

Tegelijkertijd is een meerderheid pro-EU wat blijkt uit zowel de laatste presidentsverkiezingen (2020, 57% vs. 43%) als de laatste parlemensverkiezingen (2021, 63 vs. 32 zetels).

https://www.reuters.com/markets/commodi ... 021-12-14/

Ik denk dat je het moet zien als vergelijkbaar met de situatie zoals die in Oekraïne was: ja een significant deel van de mensen heeft Russische sympathieën, maar nee dat betekent niet dat ze Russisch willen worden en ook niet dat ze niet bij de EU willen. Het is Rusland wat die zaak dan op de spits drijft: als je naar de EU stapt zien zij dat als een soort oorlogsverklaring. Dat proberen ze dus te voorkomen met allerlei drukmiddelen waar het bestaan van Transnistrië er één van is.
ShovingNE2 schreef: 01 mei 2022, 11:46Als ze erbij willen horen: lekker doen!
Is m.i. dus helemaal niet zo, ik ben ook altijd wat verbaasd over teksten als 'maar de bevolking is verdeeld', dat zeiden ze hier in 2014 ook steeds over Oekraïne (was één van de droeve argumenten tegen het associatieverdrag) tsja maar elke bevolking is toch verdeeld? Kennen we überhaupt een democratie waar de regering een gigantische meerderheid heeft? Hebben we hier ook niet, wij zijn dus ook zeer verdeeld, betekent dat hier dan ook burgeroorlog? Nee en daar ook niet, tenzij de Russen er één in scène zetten met veel bruut geweld, zoals in Oekraïne.

Liever niet, die Russische grens moet juist de andere kant op, wat mij betreft reduceren we ze tot Mongolië ;) :huh:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het was weer raak:
https://www.kyivpost.com/ukraine-politi ... raine.html

Gerasimov schijnt er ook bijna aan te zijn geweest:




Ook is een explosie gemeld in Belgorod, Rusland waar op dit moment schijnbaar een hoog beraad van de Russen plaatsvindt... tering wat doen die Oekraïners dat goed.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Stickerkaart vol. Nu mogen ze een maarschalk naar keuze omleggen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Schijnbaar was de aanval op Izyum specifiek gericht op Gerasimov en dus helaas mislukt: een scherf in z'n been zonder botbreuken, wordt gemeld. Gerasimov is de figuur die de boel even persoonlijk zou gaan leiden daar om de Russen een glorieuze overwinning te bezorgen (met name: Slovyansk veroveren, waarmee een omsingeling van het Oekraïense verdedigingsbolwerk bij Donetsk mogelijk zou kunnen worden).

Gelukkig dus wel het einde van Simonov én een terugtrekking.



[mention]Grasmat[/mention] Maarschalken hebben ze op 't moment helaas niet in Rusland. Best jammer want dan kunnen ze ook niet afgeknald worden. Gerasimov is nu de allerhoogste pief.

Bijna, bijna....


Intussen eindelijk evacuaties uit Azovstal/Mariupol, onder de vlag van de VN. Erg fijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ik las ook op Twitter een theorie dat Gerasimov naar het front is gestuurd om als zondebok te dienen. Dat hij naar het front is gestuurd met de boodschap; ofwel haal je de zege in Oekraïne of je gaat er dood. Indien het laatste kan Poetin de nederlaag afschuiven op een senior figuur als Gerasimov.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 01 mei 2022, 16:42
@Grasmat Maarschalken hebben ze op 't moment helaas niet in Rusland. Best jammer want dan kunnen ze ook niet afgeknald worden. Gerasimov is nu de allerhoogste pief.
Ik heb echt al heel lang geen Stratego meer gespeeld dus ik gokte maar wat qua rangen. Heeft Rusland wel mineurs?
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Blijkbaar is Gerasimov gewond afgevoerd naar Moskou. Bij de aanval op het Russische hoofdkwartier in Izium blijkbaar veel Russische slachtoffers en dan vooral senior officieren. Mooie slag voor de Oekraïners.

Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Blijkbaar is Gerasimov gewond afgevoerd naar Moskou. Bij de aanval op het Russische hoofdkwartier in Izium blijkbaar veel Russische slachtoffers en dan vooral senior officieren. Mooie slag voor de Oekraïners.

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 01 mei 2022, 18:19Ik heb echt al heel lang geen Stratego meer gespeeld dus ik gokte maar wat qua rangen. Heeft Rusland wel mineurs?
Geen idee maar ik heb begrepen dat de feestmuziek op 9 mei iig wel in mineur zal zijn.
Johann Vogel schreef: 01 mei 2022, 17:44 Ik las ook op Twitter een theorie dat Gerasimov naar het front is gestuurd om als zondebok te dienen. Dat hij naar het front is gestuurd met de boodschap; ofwel haal je de zege in Oekraïne of je gaat er dood. Indien het laatste kan Poetin de nederlaag afschuiven op een senior figuur als Gerasimov.
In dat geval zal Poetin wel pissig zijn want nu heeft ie geen van beiden :mrgreen:

Misschien moet ie minister hartaanval maar ff sturen. Of waarom gaat ie zelf eigenlijk niet he, hij was toch zo stoer... kan me wat foto's herinneren

https://pbs.twimg.com/media/FRrngsSXoAU ... name=large
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

ziege maar ook zagge schreef: 01 mei 2022, 18:42
Grasmat schreef: 01 mei 2022, 18:19Ik heb echt al heel lang geen Stratego meer gespeeld dus ik gokte maar wat qua rangen. Heeft Rusland wel mineurs?
Geen idee maar ik heb begrepen dat de feestmuziek op 9 mei iig wel in mineur zal zijn.
Johann Vogel schreef: 01 mei 2022, 17:44 Ik las ook op Twitter een theorie dat Gerasimov naar het front is gestuurd om als zondebok te dienen. Dat hij naar het front is gestuurd met de boodschap; ofwel haal je de zege in Oekraïne of je gaat er dood. Indien het laatste kan Poetin de nederlaag afschuiven op een senior figuur als Gerasimov.
In dat geval zal Poetin wel pissig zijn want nu heeft ie geen van beiden :mrgreen:

Misschien moet ie minister hartaanval maar ff sturen. Of waarom gaat ie zelf eigenlijk niet he, hij was toch zo stoer... kan me wat foto's herinneren

https://pbs.twimg.com/media/FRrngsSXoAU ... name=large
Of hij pleegt binnenkort ‘zelfmoord’. Zoals menig oligarch de laatste tijd de hand aan zichzelf slaat.

Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 01 mei 2022, 19:54
Vraag me af of ze er meer aan hebben dan aan een paar S300's, maar het feit dat de Israëli de Russen zo dwars zitten is iig zeker goed nieuws 8)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020



En nog maar een.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Bizar, ik had dat nog niet zo meegekregen. Als ik 't zo beschouw denk ik dat de kans wel groot is dat er de nodige zelfmoord bij zit.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ziege maar ook zagge schreef: 01 mei 2022, 23:29 Bizar, ik had dat nog niet zo meegekregen. Als ik 't zo beschouw denk ik dat de kans wel groot is dat er de nodige zelfmoord bij zit.
https://www.google.com/amp/s/globalnews ... raine/amp/
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johann Vogel schreef: 01 mei 2022, 18:23 Blijkbaar is Gerasimov gewond afgevoerd naar Moskou. Bij de aanval op het Russische hoofdkwartier in Izium blijkbaar veel Russische slachtoffers en dan vooral senior officieren. Mooie slag voor de Oekraïners.

Geweldig nieuws. Benieuwd hoe ze aan de intel komen. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de Amerikanen ook wel eens wat doorspelen naar Oekraïne. Maar dit is een forse klap voor ze zeg.

En dat zelfmoord zo besmettelijk is zeg. Als ik Oligarch zou zijn dan zou ik een mondkapje gaan dragen. Hij die leeft dankzij Putler, zal ook sterven dankzij Putler.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 07:10
Johann Vogel schreef: 01 mei 2022, 18:23 Blijkbaar is Gerasimov gewond afgevoerd naar Moskou. Bij de aanval op het Russische hoofdkwartier in Izium blijkbaar veel Russische slachtoffers en dan vooral senior officieren. Mooie slag voor de Oekraïners.

Geweldig nieuws. Benieuwd hoe ze aan de intel komen. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de Amerikanen ook wel eens wat doorspelen naar Oekraïne. Maar dit is een forse klap voor ze zeg.

En dat zelfmoord zo besmettelijk is zeg. Als ik Oligarch zou zijn dan zou ik een mondkapje gaan dragen. Hij die leeft dankzij Putler, zal ook sterven dankzij Putler.
De SBU heeft 35.000 man personeel en dan hebben we nog de Amerikaanse en Britse veiligheidsdiensten die helpen, dat is algemeen bekend. De reden dat de eerste dagen Oekraine zo goed weerstand kon bieden is doordat ze qua intelligence precies wisten waar de Russen zouden toeslaan. Maar een van de belangrijkste redenen in mijn ogen is dat Rusland ook een corrupt systeem is, dat betekent dat bepaalde intelligence ook gewoon te koop was.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Overigens de Amerikanen speken wel committment uit nu;

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 01 mei 2022, 23:29 Bizar, ik had dat nog niet zo meegekregen. Als ik 't zo beschouw denk ik dat de kans wel groot is dat er de nodige zelfmoord bij zit.
Mja ik heb er een dubbel gevoel bij. Ik denk dat daar toch wat operaties van de FSB bijzitten. Komt natuurlijk wel lekker uit die dood van een hele familie i.p.v. slechts de olicharcgh zelf. Anders had je telkens gekregen "Hij was helemaal niet depressief" volgens de partner en kinderen, en als dat telkens opnieuw teruggekomen was dan was zelfs in Rusland dat verdacht. De reden dat ik er zo over denk is omdat in de loop der jaren ook heel veel diplomaten onder verdachte omstandigheden zijn overleden. Je kan dat statistisch geen toeval meer noemen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 10:15
ziege maar ook zagge schreef: 01 mei 2022, 23:29 Bizar, ik had dat nog niet zo meegekregen. Als ik 't zo beschouw denk ik dat de kans wel groot is dat er de nodige zelfmoord bij zit.
Mja ik heb er een dubbel gevoel bij. Ik denk dat daar toch wat operaties van de FSB bijzitten. Komt natuurlijk wel lekker uit die dood van een hele familie i.p.v. slechts de olicharcgh zelf. Anders had je telkens gekregen "Hij was helemaal niet depressief" volgens de partner en kinderen, en als dat telkens opnieuw teruggekomen was dan was zelfs in Rusland dat verdacht. De reden dat ik er zo over denk is omdat in de loop der jaren ook heel veel diplomaten onder verdachte omstandigheden zijn overleden. Je kan dat statistisch geen toeval meer noemen.
Denk ik ook zeker. Een financiële crash maken kan een goede reden voor zelfmoord zijn, maar kan evengoed reden zijn om kritiek te leveren op Krimson. Zelfmoord omdat de baas dat wil (de derde optie) lijkt me iets minder waarschijnlijk als je je gezin met je meeneemt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... g-26556571

Het was al een tijdje gaande. Verder kunnen we ook kijken naar de dood van personen zoals Berezovsky etc. Soms opereert Rusland met gif: Joesjenko, Litvinenko, Skripal om een signaal af te geven. Maar heel vaak zijn het ook verdachte hartaanvallen, zelfmoorden etc. Het gebeurt statistisch te vaak om het toeval te noemen. Ik denk dat zeker een deel FSB operaties zijn die het moeten doen lijken op een zelfmoord of ongeluk. Waarom? Waarschijnlijk is het bij Poetin zo dat als hij ook maar twijfelt aan iemands loyaliteit of bevreesd is voor contraspionage of dubbelagenten hij mensen wel laat omleggen. Wat dat betreft even paranoia als Stalin. Bij een enkele olicharcgh zal het misschien een echte zelfmoord zijn vanwege de stress van de sancties en wat je zag bij grote hedgefundmanagers die veel verloren tijdens de crisis. Dat kan ik me voor een aantal wel voorstellen, maar dit is gewoon te veel om het daar alleen op te steken.


Dingen zoals dit ook, gebeurt mij net wat te vaak dat mensen van een klif of uit een raam van grote hoogte vallen om het nog toeval te noemen.
https://www.bbc.com/news/world-europe-59175317
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne