NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

In het tweede kwart hebben de Warriors wel een stuk meer controle op Morant, en dan zie je meteen dat de Grizzlies aanvallend al minder worden. Wel blijft het erg slordig van beide kanten, Draymond al met 5 turnovers. Dat is echt wel te veel. Daarentegen staat Jordan Poole inmiddels ook geweldig te spelen zeg.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is toch wel heel zwaar gestraft voor Draymond Green?! Zonde hoor. Nu is het wel echt aan Grizzlies om hier van te profiteren.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Pff jaaa zonde! GSW is zichzelf nog niet. Echt een aantal open threes gemist, totaal niet GSW. Ik denk dat GSW dit Memphis echt kan overrompelen als men in het ritme begint te komen. Maar nu met Green eruit. En Curry en Thompson op 3, die beide t nog niet hebben.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is game Grizzlies hoor. Weer een moment van verstandsverbijstering bij Draymond Green. Geweldige speler en leuke gast, maar dit heeft ie te vaak. Slaat Clarke en trekt hem dan aan het shirt naar beneden. Enige vraag was of ze hem een flagrant 1 gunden of echt de 2 zouden geven. Lijkt me een terecht besluit.

En dan zie je direct Ja Morant weer uit zijn korte slump komen met een alley-oop finish en een buzzer beater. Tot de ejection gaf ik eigenlijk de Warriors meer kans, want ze leken Ja uit te schakelen, JJJ kon niet meer zo overnemen als toen Ja op de bank zat en Jordan Poole kwam helemaal los. Eens kijken maar het begin van de tweede helft of de Warriors iets kunnen verzinnen of dat de Grizzlies uitlopen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Niet Morant & Curry, maar Poole en Jaren Jackson zijn de sterren vandaag :mrgreen:
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Geweldig inderdaad. Blijft echt een close game zo. En dan is de vraag wie er het beste is onder druk. Klay is tot nu afwezig, maar het zou me niks verbazen als die straks nog opstaat. Al hoop ik zelf stiekem op Ja Morant, ik vind dat echt een geweldige, jonge speler en hoop dat ie de stap maakt om een echte topspeler te worden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

NEE! Ja Morant had de kans nadat Klay twee vrije worpen miste en de scheidsrechter een foute call maakten. Toch een soort gerechtigheid zo.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Morant was geweldig, maar mist daar dé game winner! Wel een statement win dit van Golden State hoor. In Memphis winnen, met een matige Thompson en geen Green in de tweede helft, dat komt wel even aan.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ook wel even SO naar GP II. Dat is echt een heerlijke speler vind ik. Knappe overwinning verder van GSW. Curry en Thompson zaten er echt totaal niet in. Echt behoorlijk aantal open threes gemist Green ook nog onterecht ejected imo. En dat tegen een fenomenale Grizzlies, specifiek Morant en Jackson Jr. Ook credits naar hun, dit zal wel hard aankomen.

Met een Curry en Thompson in betere vorm moet dit toch een ticket naar de volgende ronde worden voor GSW? Of wat denken jullie?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat denk ik wel ja. Ondanks dat ik groot fan ben van Morant, is hij in een serie van 7 wel te verdedigen uiteindelijk. Hij is super explosief, maar je weet ook wel een beetje wat ie gaat doen. Een soort Robben, maar dan in het basketbal :mrgreen: En ik verwacht niet dat Jaren Jackson elke wedstrijd zó goed zal blijven spelen. Terwijl de Warriors in principe nog voldoende ruimte voor verbetering hebben.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vanavond 2 ronde in de semi finals of de playoffs. Kunnen Jackson Jr en Morant weer een fenomenale score neerzetten? Kan Bane wellicht zich manifesteren (viel licht tegen in game 1)? Gaan de officials weer in het voordeel van Memphis fluiten? Of schieten Curry en Klay ditmaal wel met scherp? Ik zet persoonlijk mijn geld in op GSW.

En dan de andere game: bucks-celtics. Kunnen de Celtics zich revancheren? Of wordt het toch weer Giannis time. Als Bucks deze winnen, is die series wel over lijkt mij. Geldt ook voor GSW tho.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Godverdomme wat een start van Boston. 15 vs 3. Giannis geen schijn van kans nog tegen Horford en Williams. Benieuwd of de Celtics dit vol kunnen houden. En dat zonder Smart ook nog.

Edit: met een fenomenale Jaylen Brown. Nu in 10 min 14 punten met 80% fg. :money:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

65-40 voor de Celtics. Giannis maar 5 punten, die wilt zich revancheren in de 2e helft. Wordt wel een hele taaie voor de bucks nu nog, maar you never know. Jaylen Brown, Grant Williams en Tatum weer erg goed. Laatste mag alleen nog ff wat meer puntjes maken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Giannis antwoord met 18 in de 3rth quarter. Celtics offense had het even niet (teveel als game 1), maar Udoka maakte een time-out en men begon weer raak te schieten. Brown wel hamstringklachten... Hopelijk valt dat mee. Tis inmiddels een 17 point gap. Bucks hebben snel een goede run nodig, Celtics moeten vooral doen wat ze in de 1st half deden. In principe mogen zij dit niet meer weggeven.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Pff deze Memphis-GSW series. Brooks na 3 min al een flagrant 2. Tillman had niet veel later ook een flagrant 2 moeten hebben imo.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik heb het allemaal niet gezien, maar Ja Morant 47 punten, 8 rebounds en 8 assists?! Dat is nog eens terugkomen van een gemiste buzzer beater. Bane en Jackson jr hadden het niet zo, maar dat was dus ook niet nodig.

En knap van de Celtics. Dit worden zo twee echte series, die moeilijk voorspelbaar zijn.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Intussen geniet KD van z'n vakantie door een EuroLeague wedstrijd van Olympiacos mee te pakken :mrgreen:

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Waar we twee fantastische series hebben al in de eerste twee wedstrijden, zijn de match-ups van afgelopen nacht een stuk minder veelbelovend. De Miami Heat zijn vooralsnog een paar maatjes te groot voor de 76-ers zonder Embiid. Maxey en Harris spelen sterk, maar Harden lukt het niet om zich te onderscheiden. De Heat staan bekend om hun winnaarsmentaliteit en laten dat ook nu weer zien. Met Jimmy Butler en Bam Adebayo hebben ze twee fantastische spelers, die niet gezien worden als absolute supersterren, omdat die zo in dienst spelen van het collectief. Ondertussen zijn ze daarmee nog steeds de meest onderschatte ploeg van allemaal. Ik gun ze wel wat succes.
De Suns ondertussen laten zien dat de Mavericks echt geen bijzondere ploeg hebben buiten Doncic. Alle anderen zijn uit te schakelen, waardoor er teveel bij Doncic komt te liggen. Mogelijk dat Dinwiddie nog een niveautje kan opschakelen, want anders is het aan Doncic om een sweep te voorkomen, want er een echte serie van maken zit er zo niet in.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zelfs met Embiid vind ik Philly een wat overschat team, zonder is het inderdaad niet eens spannend tegen de Heat. Ik had in eerste instantie wel vertrouwen in Harden en hij begon daar ook goed. Maar het lijkt wel een oude man als je hem ziet spelen, z'n prime is nu wel echt voorbij. En als je ook ziet hoe Simmons nog altijd niet fit is, en zelfs geopereerd moet worden is eigenlijk nog niemand iets op geschoten met die hele trade.

Verder zijn de Suns inderdaad echt te sterk. Vind ik wel jammer, want heb best een zwak voor de Mavericks. Luka wordt nu verweten dat hij alles te veel alleen wilt doen, maar als je ziet hoe Dinwiddie en Brunson door het ijs zakken/gewoon niet beter kunnen, kan je hem dat toch niet echt kwalijk nemen wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Philly ook niet per se een heel goed team, ik denk dat dat ook te maken heeft met Doc Rivers. Maar ze beschikken wel over veel individuele klasse. Met Harris, Maxey en Harden hebben ze drie uitstekende spelers in huis. Harden levert dan wel niet altijd, hij is toch elke avond minimaal goed voor 15 points. Dat is best waardevol. Ze missen gewoon Embiid die echt wel wat extra's kan bieden aan het team. Ik vind Philly geen kampioenswaardig team, maar ze zijn met hun materiaal wel een team dat kan verrassen.

De spanning zit idd nu in GSW-Memphis en Bucks-Celtics. Is de 3point shooting van de Celtics consistent genoeg tegen de Bucks? Kunnen de Celtics de floor blijven runnen, zoals ze dat in de 1st half deden in game 2? Dan geef ik ze wel een aardige kans. Zeker gezien ze met Grant Williams en Horford twee spelers in huis hebben die 1op1 Giannis kunnen verdedigen, lijkt het.

Ik ben ook benieuwd naar het tweeluik van GSW nu in hun thuisarena. Tegen de Nuggets leken opeens alle puzzelstukjes in elkaar te vallen. Dat lijkt nu toch wel weer anders ofzo. Tegelijkertijd is het duidelijk dat er veel meer rek in zit bij GSW dan bij de Grizzlies. Die zijn echt afhankelijk van Morant en Jackson Jr die samen consistent richting de 70 points moeten presteren. En dan nog lijkt het dat erbij GSW nog veel meer inzit.

Suns lijken iig nu voor mij wel de favoriet in the west. Celtics of Bucks voor de east, afhankelijk van wie er doorgaat denk ik.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Eigenlijk wel prettig om via de ESPN app met Amerikaans commentaar te kijken. Niet heel hoogstaand, maar duidelijk beter dan het Nederlandse vaak, waar ze niet eens alle spelers lijken te kennen.

Ik snapte overigens niet hoe na die eerste twee wedstrijden de tendens kon zijn dat de Celtics nu de grote favoriet zijn. Het waren namelijk twee wedstrijden in Boston, dus ze zijn juist het thuisvoordeel verloren. Eens kijken of de Bucks hun thuisvoordeel vandaag in elk geval waar zullen maken. De eerste minuten gaat het gelijk op, maar is het ook nog niet geweldig.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Geen goede wedstrijd nog van de Bucks. Veel te slordig, te veel turnovers en al meerdere starters in foul trouble. Gaat nog een spannende tweede helft worden zo.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maar dan een geweldig derde kwart zeg! Giannis uiteraard weer een baas, maar ook Holiday en Brook Lopez goed hoor. Aan de andere kant valt Tatum enorm tegen, een magere 8 punten is te weinig.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 07 mei 2022, 23:39 Maar dan een geweldig derde kwart zeg! Giannis uiteraard weer een baas, maar ook Holiday en Brook Lopez goed hoor. Aan de andere kant valt Tatum enorm tegen, een magere 8 punten is te weinig.
Zoveel schoten en zoveel missers mag niet als grote speler. Defensief speelt ie overigens wel goed en ik denk dat het fysieke basketbal, waar er veel harde overtredingen op hem werden gemaakt, hem wel iets hebben ontregeld.

Giannis weer briljant overigens, zowel in scoren, defensief alsook assists. Bijna triple-double.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Net een tiende van een seconde te laat om een verlenging af te dwingen. Horford en Brown wel erg sterke wedstrijd vandaag, waardoor ze Tatums offensieve offday bijna compenseerden, maar Giannis en co waren te goed daarvoor.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Overigens mochten de Bucks niet klagen dat Smart geen drie vrije worpen kreeg volgens mij. Al is het niet eenvoudig om die allemaal raak te schieten uiteraard. Maar oei Tatum. 4 uit 19... Als hij zelfs maar gemiddeld had gespeeld, was het waarschijnlijk genoeg geweest.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal