Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Schandalig dat hij gisteren niet in mocht vallen. Hij heeft er toch 3 gemaakt tegen VVV, wat moet hij nog meer doen!?
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Rensch heeft het vorig seizoen prima gedaan, maar is dit seizoen wel heel erg teruggevallen. Over Taylor en Regeer vind ik het allemaal nog veel te prematuur. Laat ze eerst het volgende week maar laten zien als ze uit spelen tegen AZ en daarna eventueel met een goede voorbereiding in het nieuwe seizoen. Dit soort potjes tegen NEC en PEC zegt me niet zoveel. Helemaal omdat het niet alleen om de weerstand gaat, maar ook om de constantheid. Dat is er niet na 1, 2 of 3 wedstrijden c.q. invalbeurten. Geldt ook voor spelers van Jong PSV als die de kansen krijgen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 01 mei 2022, 11:09 PEC speelde met lef, die zijn niet meer dat kansloze team van de eerste seizoenshelft.
Klopt, maar ik zag gisteren geen lef.
PEC had zich vooraf al bij een nederlaag neergelegd, dat bleek uit alles. Logisch ook wel, aangezien ze tegen Ajax niet de punten moeten halen en volop in een degradatiestrijd zitten. Dus gewoon lekker voetballen en met een redelijk kleine nederlaag en iedereen nog fit weer fijn terug naar huis. Zo'n wedstrijd was het. Ideaal voor Ajax.
Rensch is negentien, waar zijn plafond ligt zal blijken.
Natuurlijk.
Maar hij was vrij recent nog hét talent bij Ajax en haalde zelfs Oranje, na enkele potjes in Ajax 1. Sinds de winterstop hoor je echter zo goed als niets meer van hem en is hij zelfs gepasseerd als reserve rechtsback. Dat is opvallend.

Zoals über wereld toptalent Ünüvar nog steeds op 0 minuten staat in de Eredivisie. Zelfs na een 1e seizoenshelft waarin Ajax regelmatig met 5-0 tegenstanders wegblies.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Dit soort reacties.
Zou Ajax met terugwerkende kracht de knvb beker nog gaan krijgen van die pipo's uit Zeist? Als die 1-0 van PSV niet gewoon afgekeurd wordt is het ook idioot dat die twee Ajax goals in de finale zijn afgekeurd
:mrgreen: 8)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wat is dit voor oogaids? :sick:

https://blogger.googleusercontent.com/i ... -kit-1.jpg

https://www.footyheadlines.com/2021/12/ ... d.html?m=1
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Lookie lookie 10 euro op de markt.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ons uitshirt krijgt nagenoeg dezelfde kleur. Ook zo'n kleur blauw. Maar dan wel mooi.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

100% garantie van footyheadlines, dan wordt dit m dus gewoon, wat spuug lelijk zeg
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Das toch weer zo'n verwijzing naar Bob Marley?

Wbt Bergwijn, het zal denk ik afhangen van welke keuzes hij kan maken. Als daar clubs van caliber Sevilla tussen zitten... Kan ik me niet voorstellen dat Ajax zijn voorkeur heeft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Juancho schreef: 01 mei 2022, 21:48 Das toch weer zo'n verwijzing naar Bob Marley?
Alweer? Een beetje commercieel hoereren over de rug van een dode terwijl daar geen enkele historische binding mee is. Een keertje kan ik nog inkomen, maar dit is gewoon uitmelken.

Misschien moeten wij volgend jaar maar ipv broekjes met Tina Turner glitterrokjes gaan spelen. :grin:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Grasmat schreef: 01 mei 2022, 22:13
Juancho schreef: 01 mei 2022, 21:48 Das toch weer zo'n verwijzing naar Bob Marley?
Alweer? Een beetje commercieel hoereren over de rug van een dode terwijl daar geen enkele historische binding mee is. Een keertje kan ik nog inkomen, maar dit is gewoon uitmelken.

Misschien moeten wij volgend jaar maar ipv broekjes met Tina Turner glitterrokjes gaan spelen. :grin:
Ik vond het de vorige keer al gênant, het uitventen van iemand waar je als club geen enkele relatie mee hebt. Maar toen was het visueel nog geslaagd, nu is het zielig en lelijk.

Bij Feyenoord gaan ze dit doen met Willie Batenburg.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik zie de link met Bob Marley niet maar kan aan mij liggen.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Doet mij meer denken aan de schakelketting van die patserige dikke gouden schakelketting dragende Albert Cuijp marktkoopmannen met hun hoog getoupeerde Wallenkoninginnen / Bolle Jan uitbaatster met panternbloeske aan hun zij. Ofwel past precies.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Lopen lekkere wijven rond hoor op de Albert cuyp
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Grasmat schreef: 01 mei 2022, 22:13
Juancho schreef: 01 mei 2022, 21:48 Das toch weer zo'n verwijzing naar Bob Marley?
Alweer? Een beetje commercieel hoereren over de rug van een dode terwijl daar geen enkele historische binding mee is. Een keertje kan ik nog inkomen, maar dit is gewoon uitmelken.

Misschien moeten wij volgend jaar maar ipv broekjes met Tina Turner glitterrokjes gaan spelen. :grin:
Nee, nee, nee.

Mad Max.

Philipp en Maxi hebben we al.

Afbeelding
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

[mention]Ren Höek[/mention]
Maar hij was vrij recent nog hét talent bij Ajax en haalde zelfs Oranje, na enkele potjes in Ajax 1. Sinds de winterstop hoor je echter zo goed als niets meer van hem en is hij zelfs gepasseerd als reserve rechtsback. Dat is opvallend.
Ik lees de PSV fora al twintig jaar zo ongeveer en dat is altijd wel het narratief wat je meekrijgt. De Ajaxtalenten zijn overschat en de hemel in gepraat en helemaal niet zo goed, dat kon je ook over Sneijder, Eriksen of De Ligt lezen etc.
Rensch had dit seizoen het probleem dat hij Mazraoui voor zich had. Mazraoui was een van de betere spelers van de eerste seizoenshelft bij Ajax. Die jongen is daarnaast voor het eerst eens een heel seizoen fit en speelde voor transfer dat kon je aan alles zien. In de eerste seizoenshelft was er weinig reden hem in te brengen al heeft hij nog wel wat minuutjes gemaakt. Ook kun je zeggen dat zijn vorm dit seizoen minder is, al kun je daarbij tegelijk afvragen of dat ook niet samengaat met mindere motivatie door perspectief en gebrek aan ritme door het beperkt aantal kansen.
Voor wat betreft de huidige situatie. Rensch heeft een harmstringblessure gehad van eind maart tot eind april. Ik vind het niet meer dan logisch dat hij een invalbeurt kreeg i.p.v. meteen in de basis. Regeer staat er bij Jong Ajax ook goed op, en hoewel dat omgeturnde middenvelder is die het nodige moet leren hield hij zich staande zondag. Maar dat Regeer daarmee Rensch voorbij is is veel te prematuur.

We gaan het aankomend seizoen na de voobereiding wel zien. Ajax heeft dan drie rechtsbacks met Rensch, Regeer en Klaiber en dat zou voldoende moeten zijn om het seizoen mee in te gaan. Ajax heeft de afgelopen twintig jaar zn meeste rechtsbacks opgeleid. De keren dat het rechtsbacks aantrok was het eigenlijk nooit echt een succes. Bruno Silva, Ogararu, Klaiber, Orejuela.
Zoals über wereld toptalent Ünüvar nog steeds op 0 minuten staat in de Eredivisie. Zelfs na een 1e seizoenshelft waarin Ajax regelmatig met 5-0 tegenstanders wegblies.
In normale omstandigheden had Unuvar waarschijnlijk ook meer kansen gehad. Maar dit seizoen was de selectie eigenlijk al volgeparkeerd met spelers wat ik ook als voornaamste reden voor het gebrek aan doorstroom zag. Unuvar concurreert op de vleugels met Tadic, Anthony, Berghuis, Daramy, Labyad. En voor de positie van aanvallende middenvelder weer et Berghuis, Klaassen, Labyad. Zeker een speler als Labyad was in alles overbodig dit seizoen, daar had je Unuvar moeten hebben. Maar Ten Hag heeft in alles een soort oogstseizoen ervan willen maken waarbij het risico om talenten te brengen grotendeels vermeden is. Enerijds om de grote ego’s van de ‘vedettes’ niet te krenken. Anderijds lag de druk daarmee ook wel heel erg op het talent want zodra het talent dan niet levert gaan figuren als Berghuis alweer zeuren bij de trainer.
Voor wat Unuvar liet zien dit seizoen had hij in normale omstandigheden echt wel zijn kansen mogen krijgen. Waarmee ik niet zeg dat hij definitief was aangehaakt. Het zal daarom deze zomer moeten worden. In eerdere beschouwingen gaf ik al aan; Labyad gaat en die mag een op een vervangen worden met Unuvar. Schiet hij en andere talenten echt te kort dan repareer je het einde van de zomer of in de winterstop maar.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 12:04 Maar dit seizoen was de selectie eigenlijk al volgeparkeerd met spelers wat ik ook als voornaamste reden voor het gebrek aan doorstroom zag. Unuvar concurreert op de vleugels met Tadic, Anthony, Berghuis, Daramy, Labyad.
Ooit was de levensader van Ajax de doorstroom van talenten en daar hele forse winsten op maken. (want geen aankoopsom) Unuvar krijgt geen kans door 5 aankopen. Dit was 5 jaar geleden ondenkbaar geweest bij Ajax.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 12:04 @Ren Höek
Maar hij was vrij recent nog hét talent bij Ajax en haalde zelfs Oranje, na enkele potjes in Ajax 1. Sinds de winterstop hoor je echter zo goed als niets meer van hem en is hij zelfs gepasseerd als reserve rechtsback. Dat is opvallend.
Ik lees de PSV fora al twintig jaar zo ongeveer en dat is altijd wel het narratief wat je meekrijgt. De Ajaxtalenten zijn overschat en de hemel in gepraat en helemaal niet zo goed, dat kon je ook over Sneijder, Eriksen of De Ligt lezen etc.
Rensch had dit seizoen het probleem dat hij Mazraoui voor zich had. Mazraoui was een van de betere spelers van de eerste seizoenshelft bij Ajax. Die jongen is daarnaast voor het eerst eens een heel seizoen fit en speelde voor transfer dat kon je aan alles zien. In de eerste seizoenshelft was er weinig reden hem in te brengen al heeft hij nog wel wat minuutjes gemaakt. Ook kun je zeggen dat zijn vorm dit seizoen minder is, al kun je daarbij tegelijk afvragen of dat ook niet samengaat met mindere motivatie door perspectief en gebrek aan ritme door het beperkt aantal kansen.
Voor wat betreft de huidige situatie. Rensch heeft een harmstringblessure gehad van eind maart tot eind april. Ik vind het niet meer dan logisch dat hij een invalbeurt kreeg i.p.v. meteen in de basis. Regeer staat er bij Jong Ajax ook goed op, en hoewel dat omgeturnde middenvelder is die het nodige moet leren hield hij zich staande zondag. Maar dat Regeer daarmee Rensch voorbij is is veel te prematuur.

We gaan het aankomend seizoen na de voobereiding wel zien. Ajax heeft dan drie rechtsbacks met Rensch, Regeer en Klaiber en dat zou voldoende moeten zijn om het seizoen mee in te gaan. Ajax heeft de afgelopen twintig jaar zn meeste rechtsbacks opgeleid. De keren dat het rechtsbacks aantrok was het eigenlijk nooit echt een succes. Bruno Silva, Ogararu, Klaiber, Orejuela.
Zoals über wereld toptalent Ünüvar nog steeds op 0 minuten staat in de Eredivisie. Zelfs na een 1e seizoenshelft waarin Ajax regelmatig met 5-0 tegenstanders wegblies.
In normale omstandigheden had Unuvar waarschijnlijk ook meer kansen gehad. Maar dit seizoen was de selectie eigenlijk al volgeparkeerd met spelers wat ik ook als voornaamste reden voor het gebrek aan doorstroom zag. Unuvar concurreert op de vleugels met Tadic, Anthony, Berghuis, Daramy, Labyad. En voor de positie van aanvallende middenvelder weer et Berghuis, Klaassen, Labyad. Zeker een speler als Labyad was in alles overbodig dit seizoen, daar had je Unuvar moeten hebben. Maar Ten Hag heeft in alles een soort oogstseizoen ervan willen maken waarbij het risico om talenten te brengen grotendeels vermeden is. Enerijds om de grote ego’s van de ‘vedettes’ niet te krenken. Anderijds lag de druk daarmee ook wel heel erg op het talent want zodra het talent dan niet levert gaan figuren als Berghuis alweer zeuren bij de trainer.
Voor wat Unuvar liet zien dit seizoen had hij in normale omstandigheden echt wel zijn kansen mogen krijgen. Waarmee ik niet zeg dat hij definitief was aangehaakt. Het zal daarom deze zomer moeten worden. In eerdere beschouwingen gaf ik al aan; Labyad gaat en die mag een op een vervangen worden met Unuvar. Schiet hij en andere talenten echt te kort dan repareer je het einde van de zomer of in de winterstop maar.

Maar dat over de Ajaxtalenten en de hemel ingepraat is natuurlijk gewoon 100% waar. Het is ook gewoon een keuze om je eigen spelers godenzonen te noemen. Ik denk dat weinig clubs in de wereld de arrogantie hebben om dat te doen.

Er zijn meer voorbeelden van spelers die hun belofte niet ingelost hebben dan andersom. En ze waren stuk voor stuk de nieuwe dit, de nieuwe dat. Sommige haalden compleet onterecht het NL elftal. Kishna, Van Rhijn, Fischer, El Ghazi, Andersen, Cerny, Van Der Wiel, Anita, Kluivert, Sierhuis, Riedewald, Bakker, Lang, De Wit, Denswil, Dijks, Tete en ik vergeet er vast nog een paar.

Dit zijn stuk voor stuk spelers die groot gepraat zijn, voordat ze ook maar een stap in het betaalde voetbal gezet hadden. Het lijkt me ook gewoon onnodig om ze zoveel druk op te leggen.

En het probleem zit hem er niet in dat ze geen verdienstelijke carrière hebben, maar wel dat er bij Ajax, en de media eromheen, geen nuance lijkt te zijn. Het is allemaal geniaal, de beste in dit of dat. En wanneer je zo groots over je eigen talenten praat (club én supporters) worden ze ook op die manier beoordeeld. Dus ik denk dat het heel logisch is als supporters van andere clubs wat skeptischer zijn op dat soort verhalen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 12:27
VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 12:04 Maar dit seizoen was de selectie eigenlijk al volgeparkeerd met spelers wat ik ook als voornaamste reden voor het gebrek aan doorstroom zag. Unuvar concurreert op de vleugels met Tadic, Anthony, Berghuis, Daramy, Labyad.
Ooit was de levensader van Ajax de doorstroom van talenten en daar hele forse winsten op maken. (want geen aankoopsom) Unuvar krijgt geen kans door 5 aankopen. Dit was 5 jaar geleden ondenkbaar geweest bij Ajax.
Klopt. Want Cruyff
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention]
Rensch heeft bijna net zoveel minuten gemaakt als Tagliafico dit seizoen en heeft eigenlijk niks laten zien. Die is wel echt enorm gehyped al eind vorig seizoen en misschien komt het er volgend seizoen wel weer uit, maar dit seizoen is hij wel een voorbeeld van de Ajax-hype trein hoor. Moest direct het NL elftal in, zelfs al speelde hij niet eens bij Ajax, maar heeft dit seizoen niks laten zien verder.

Dat Unüvar in de weg gezeten is door Labyad is ook wel kostelijk, want Labyad heeft dit seizoen maar 25 minuten gespeeld en Daramy als toch redelijk grote aankoop ook maar 328 minuten. En vervolgens halen ze ook nog Ihattaren die eerder mee mag doen. Lijkt me dan eerder dat Ten Hag toch echt heel weinig vertrouwen heeft in Unüvar. Eigenlijk zie je bij Ten Hag dit seizoen dat hij vanwege het programma bijna alles met zijn basis elf heeft kunnen doen. Klaassen is de enige reserve die nog echt behoorlijk wat minuten heeft gemaakt, met 2178 en daarna volgt Schuurs met 1496 en Tagliafico/Rensch met 1000.

En aangezien ze in de winter Bergwijn al wilden halen acht ik de kans ook niet groot dat een Unüvar volgend seizoen wel veel minuten gaat maken. Jullie hebben een enorm brede selectie, met een hele dure bank die al amper aan spelen toekomt. Dus de talenten die erachter zitten krijgen het nog zwaar om minuten te maken en als ze die kans krijgen gaat het dus ten koste van een dure aankoop. Maar aanvallend breekt er al vrij lang weinig door, omdat daar de portemonnee wel getrokken wordt steeds.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 02 mei 2022, 12:27
VeresRivne schreef: 02 mei 2022, 12:04 Maar dit seizoen was de selectie eigenlijk al volgeparkeerd met spelers wat ik ook als voornaamste reden voor het gebrek aan doorstroom zag. Unuvar concurreert op de vleugels met Tadic, Anthony, Berghuis, Daramy, Labyad.
Ooit was de levensader van Ajax de doorstroom van talenten en daar hele forse winsten op maken. (want geen aankoopsom) Unuvar krijgt geen kans door 5 aankopen. Dit was 5 jaar geleden ondenkbaar geweest bij Ajax.
Maak er zes jaar van. Goed beleid is gebasseerd op een balans, daar waar in het verleden soms de balans te veel de ene kant ophelde is er de afgelopen jaren juist te veel nadruk gelegd op de andere kant. Je kunt posts van mij teruglezen van afgelopen zomer waarin ik dat al aanstip en daarom o.a. tegen de Berghuis aankoop was. Deze zomer wordt het voor Ajax tijd schoon schip te maken op een aantal vlakken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Heissenberrug schreef: 02 mei 2022, 00:13 Ik zie de link met Bob Marley niet maar kan aan mij liggen.
Drugs
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

[mention]VeresRivne[/mention] schoon schip maken... Heb zo maar een onderbuikgevoel dat het huidige management van Ajax daartoe wellicht niet geheel geëquipeerd zal blijken te zijn met het vertrek van dickpic Markie, maar wie weet heb ik het verkeerd, we gaan het zien. T.a.v. het omhoogschrijven van Ajax talenten: ik weet niet hoor, maar je moet welhaast moeite doen om het niet te zien. Maar wellicht speelt mijn PSV :nerd: mij hier parten
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Heissenberrug schreef: 02 mei 2022, 00:13 Ik zie de link met Bob Marley niet maar kan aan mij liggen.
Ik ook niet. Er zijn tegenwoordig situaties genoeg waarin dergelijke conclusies als "racistisch" bestempeld worden en er direct openbare excuses nodig zijn om de boel te corrigeren. Hoeft niet voor mij hoor, maar ik ben wel wel benieuwd waar de vermeende link met Bob Marley in zit mbt dit shirt.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Balinho schreef: 02 mei 2022, 13:34
Heissenberrug schreef: 02 mei 2022, 00:13 Ik zie de link met Bob Marley niet maar kan aan mij liggen.
Ik ook niet. Er zijn tegenwoordig situaties genoeg waarin dergelijke conclusies als "racistisch" bestempeld worden en er direct openbare excuses nodig zijn om de boel te corrigeren. Hoeft niet voor mij hoor, maar ik ben wel wel benieuwd waar de vermeende link met Bob Marley in zit mbt dit shirt.
Racistisch?

Het gaat toch gewoon om three little birds?
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het grote probleem van Ünüvar is toch vooral dat hij 1.65m is en misschien net 60 kilo weegt? Dan kun je technisch nog zo goed zijn, maar in het hedendaagse topvoetbal kom je daar niet mee weg.

Ajax