Vandaag Inside

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
Plaats reactie
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mannen zijn fout en vrouwen zijn heilig. En nu weer door.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 27 apr 2022, 21:34Daarom heb ik ook moeite met de argumentatie van @Thijs dar bijvoorbeeld vrouwelijke voice medewerkers een verantwoordelijkheid hebben voor een veilige werkomgeving. Die ,,verantwoordelijkheid” zou helemaal niet nodig zijn als mannen gewoon hun poten zouden thuis houden. Dus ik zie op geen enkele manier in waarom hier een verantwoordelijkheid bij vrouwen belegd zou moeten worden
Tja, als iedereen zich altijd netjes aan de regels hield, had jij ook geen baan gehad natuurlijk. Het lijkt me iets te idealistisch om te denken dat dit reëel is. Mijn voorbeeld over de Voice medewerkers was een reactie op jouw benoeming van mannen die erbij staan en niks doen. Ik ben het met je eens dat een omgeving moet ingrijpen om de daders (die echt niet plots zullen stoppen, omdat jij en ik dat willen) te stoppen. Echter ben ik het er niet mee eens dat in die omgeving enkel mannen een verantwoordelijkheid hebben.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 27 apr 2022, 22:39
We moeten de verkrachters niet uit de bosjes halen, nee vrouwen moeten maar wat minder vaak naar het bos gaan. Het slachtoffer moet zich aanpassen, niet degene die fout zit.

Dit soort gedachten kronkels. Ik ga ze echt nooit begrijpen.
Als je het in het belachelijke trekt moet je niet verontwaardigd doen over dat het belachelijk is. Dat doe je namelijk zelf. Het is én-én. Als vader zeg je tegen je dochter dat ze niet alleen over het donkere paadje naar huis moet komen. Dat doe je niet, omdat je vindt dat ze het anders verdient om verkracht te worden, dat doe je omdat je de kans wil verkleinen, omdat de realiteit is dat er mensen/mannen zijn die zoiets doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als het gaat om handtastelijk worden in kroegen en cafés, dan hebben ook genoeg vrouwen het e.e.a. op te biechten hoor. Dat is echt niet alleen een mannenprobleem.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Inderdaad, in de kroeg is het billenknijpen 50-50, zeker onder invloed van alcohol.
#FreeGeneratie4
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Thijs schreef: 27 apr 2022, 22:50
trouwepsvfan schreef: 27 apr 2022, 21:34Daarom heb ik ook moeite met de argumentatie van @Thijs dar bijvoorbeeld vrouwelijke voice medewerkers een verantwoordelijkheid hebben voor een veilige werkomgeving. Die ,,verantwoordelijkheid” zou helemaal niet nodig zijn als mannen gewoon hun poten zouden thuis houden. Dus ik zie op geen enkele manier in waarom hier een verantwoordelijkheid bij vrouwen belegd zou moeten worden
Tja, als iedereen zich altijd netjes aan de regels hield, had jij ook geen baan gehad natuurlijk. Het lijkt me iets te idealistisch om te denken dat dit reëel is. Mijn voorbeeld over de Voice medewerkers was een reactie op jouw benoeming van mannen die erbij staan en niks doen. Ik ben het met je eens dat een omgeving moet ingrijpen om de daders (die echt niet plots zullen stoppen, omdat jij en ik dat willen) te stoppen. Echter ben ik het er niet mee eens dat in die omgeving enkel mannen een verantwoordelijkheid hebben.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 27 apr 2022, 23:04 Inderdaad, in de kroeg is het billenknijpen 50-50, zeker onder invloed van alcohol.
Ik doe ook altijd om en om bij mannen en vrouwen :pul:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dat het door vrouwen ook gebeurt maakt het natuurlijk niet minder fout. Ongewenst aan anderen zitten moet je gewoon niet doen, welk geslacht dan ook.
Maar dat lijkt me logisch.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

PCGC schreef: 27 apr 2022, 22:38De setting is een bruine kroeg/voetbalkantine.
Ja maar het grote verschil is dat hier desalniettemin iedereen meekijkt he, lol. Dit is geen besloten kring. Je woorden dragen 1000x verder en dus heb je ook 1000x meer verantwoordelijkheid en kun je 1000x meer reactie verwachten.

Saville, duh
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 27 apr 2022, 23:07 Dat het door vrouwen ook gebeurt maakt het natuurlijk niet minder fout. Ongewenst aan anderen zitten moet je gewoon niet doen, welk geslacht dan ook.
Maar dat lijkt me logisch.
Helemaal eens, maar Trouwe probeert het een "mannenprobleem" te maken. Onterecht.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 27 apr 2022, 23:10
PCGC schreef: 27 apr 2022, 22:38De setting is een bruine kroeg/voetbalkantine.
Ja maar het grote verschil is dat hier desalniettemin iedereen meekijkt he, lol. Dit is geen besloten kring. Je woorden dragen 1000x verder en dus heb je ook 1000x meer verantwoordelijkheid en kun je 1000x meer reactie verwachten.

Saville, duh
Volgens mij wordt dat ook gewoon geaccepteerd. Alleen tegenwoordig is door de social media die reactie veel sterker, en wordt er gevraagd om acties
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 27 apr 2022, 21:06
trouwepsvfan schreef: 27 apr 2022, 21:00

Er zijn weinig dingen in de wereld zo zwart wit als het feit dat je geen fucking kaarsen in de vagina van een bewusteloze vrouw steek

Me dunkt.
Weet je waar het hier wringt Trouwe? Jij doet hier een moreel appèl op mannen in het algemeen, maar je bent zelf niet bereid om verder te kijken dan je eigen emoties. Volgens mij is dat precies dé manier om niets voor elkaar te krijgen.
Ik heb er maar niet op gereageerd, maar je slaat de spijker op de kop.

Vanmiddag al gezegd dat ik het een smakeloos verhaal / actie vindt. Inmiddels blijkt dat het iets genuanceerder ligt. Niet dat het nu een top verhaal is, maar het is in ieder geval geen verkrachting. Ik word zo moe van die hysterie. Je wordt overstroomd met reacties van iedere boerenlul/trut die dan ook nog eens gaat roeptoeteren in naam van het slachtoffer. Precies zoals onze forum dame doet.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 27 apr 2022, 23:13Volgens mij wordt dat ook gewoon geaccepteerd. Alleen tegenwoordig is door de social media die reactie veel sterker, en wordt er gevraagd om acties
Maarja toen er nog geen social media was, was dit programma er ook niet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 27 apr 2022, 23:26
Josef Dettelbacher schreef: 27 apr 2022, 23:13Volgens mij wordt dat ook gewoon geaccepteerd. Alleen tegenwoordig is door de social media die reactie veel sterker, en wordt er gevraagd om acties
Maarja toen er nog geen social media was, was dit programma er ook niet.
Niet in deze stijl, maar het bestaat al ruim 20 jaar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Overigens ben ik net als vd Gijp van mening dat Johan z'n verhaal gewoon niet waar is, en gewoon sterk verzonnen.

Ten eerste lijkt het me vrij onmogelijk om "uit stilstand" zon grote unit naar binnen te duwen. Je maakt mij niet wijs dat hoeveel je ook hebt gedronken, dat je daar niet wakker van wordt. Dat zou een zeer pijnlijk tafereel zijn.

Ten tweede, als die kaars gewoon tussen de benen werd gezet, dan is dat wel zodanig onschuldig dat het niet eens de moeite waard is om te vertellen. Laat staan te onthouden. En al helemaal niet mogelijk te insinueren dat het uit te leggen is als verkrachting.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 27 apr 2022, 23:44 Overigens ben ik net als vd Gijp van mening dat Johan z'n verhaal gewoon niet waar is, en gewoon sterk verzonnen.

Ten eerste lijkt het me vrij onmogelijk om "uit stilstand" zon grote unit naar binnen te duwen. Je maakt mij niet wijs dat hoeveel je ook hebt gedronken, dat je daar niet wakker van wordt. Dat zou een zeer pijnlijk tafereel zijn.

Ten tweede, als die kaars gewoon tussen de benen werd gezet, dan is dat wel zodanig onschuldig dat het niet eens de moeite waard is om te vertellen. Laat staan te onthouden. En al helemaal niet mogelijk te insinueren dat het uit te leggen is als verkrachting.
Ik denk dat hij teruggefloten is door de grote baas en zijn advocatenteam en vriendelijk maar dringend verzocht is zijn verhaal een paar tandjes te downgraden.

Maar niemand kan daar iets zinnigs overde waarheid inschatten als hij/zij er niet zelf bij is geweest destijds...
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joh we gaan steeds verder terug in de tijd. Nog een storing en we hebben het weer over de Akwasi rel.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 29 apr 2022, 14:34 Joh we gaan steeds verder terug in de tijd. Nog een storing en we hebben het weer over de Akwasi rel.


:lol: :lol: :lol:


Jammer dat het programma ten einde is gekomen. Ik keek altijd met plezier.
Helaas is Johan zwaar uit de bocht gevlogen met het verhaal van dinsdag.
Was natuurlijk een heftig verhaal en dan blijkt (zo zegt hij zelf) dat het ook niet eens waar is..
Echt jammer dat hij dat heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik moet zeggen dat ik de uitzending van gisteren wel sterk vond. Stukken beter dan de dag ervoor. Als ze een dag ervoor deze uitzending hadden gemaakt dan was er een stuk minder heisa geweest. Jammer dat er eerst grote maatregelen moeten volgen alvorens Johan daadwerkelijk na begint te denken. Ik vond het optreden van Angela en ook de inbreng van Wierd goed.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En toch vind ik het extreem jammer dat het zo is gegaan. Ongeacht welk onderdeel van het verhaal nu waar is of niet, ik heb niet het idee dat men nog bereid was te luisteren. Johan was op dag 1 al veroordeeld, en op dag 2 en 3 was men doof voor zijn nuancering. Lukt het niet meer met het inbrengen van de kaars, dan is het wel het "lollig doen om dergelijke situaties".

Verder denk ik dat Johan en Wierd zeer terecht een punt hebben dat er vandaag de dag alleen nog maar binnen de lijntjes gekleurd mag worden. Al het andere moet een walk of shame ondergaan.

Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ik helemaal geen tv of social media meer tot me neem (ik zat er al niet meer op, maar ik ging het niet actief uit de weg), en het houd bij m'n e-reader en streaming abonnementen. Ik voel me er niet meer mee verbonden of in vertegenwoordigd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Er hoeft helemaal niet binnen de lijntjes gekleurd te worden. Je kunt in dit land echt alles zeggen, maar in tegenstelling tot vroeger praten de groepen over wie Derksen en co al jaren lang seksistische, homofobe en racistische grappen maken ook eens terug. Het lijkt me in een vrije democratie heel gezond dat groepen die jarenlang door Derksen en Co gemarginaliseerd en uitgelachen zijn ook eens gebruik maken van hún vrijheid om te zeggen dat ze dat niet pikken.

Vrijheid van meningsuiting werkt twee kanten op.

Bovendien verwart men vvmu nog al eens met het vrijblijvend en zonder gevolgen kunnen uitdrukken van je mening. Ja, je hebt in dit land de vrijheid om alles te zeggen, maar er bestaat geen vrijheid om tegelijkertijd ook je sponserdealtjes of baantjes te behouden. Want werkgevers of bedrijven hebben namelijk ook de vrijheid om zich wel of niet te associëren met iemand die bepaalde uitspraken doet
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Stel je toch voor, dat je denkt dat je moet beginnen over "woke" en "de jaren 60 en 80 kun je niet vergelijken met nu!" in deze setting.

Als het klopt wat er is gebeurd, heeft hij een meisje, dat buiten bewustzijn was misbruikt. Hij heeft haar seksueel misbruikt. Zonder instemming. Het maakt niet uit of ze naakt was, of ze eventueel in zou stemmen in seks. Ze was buiten bewustzijn. Je blijft met je gore poten er van af.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 29 apr 2022, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

trouwepsvfan schreef: 29 apr 2022, 15:10 Er hoeft helemaal niet binnen de lijntjes gekleurd te worden. Je kunt in dit land echt alles zeggen, maar in tegenstelling tot vroeger praten de groepen over wie Derksen en co al jaren lang seksistische, homofobe en racistische grappen maken ook eens terug.

Vrijheid van meningsuiting werkt twee kanten op.
Je kunt in dit land niet alles zeggen. Vraag dat maar aan Geert Wilders of aan willekeurig welke cabaretier (die allemaal zeggen hun grappen zorgvuldig af te wegen of zelfs in te slikken). Mensen als Theo van Gogh en Pim Fortuyn kun je het al niet meer vragen.

En terugpraten is één ding, volgens mij is Johan Derksen daar niet bang voor, maar de massaliteit waarmee alles en iedereen een (vaak ongefundeerde) mening heeft, is het eerste probleem. Het tweede probleem is de groep die daarin direct doorslaat. En met doorslaan bedoel ik mensen thuis opzoeken, mensen uitschelden, mensen bedreigen, maar ook de enorme cancelcultuur die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind dit een goede samenvatting:
En wat mij ook nog opviel: Derksen vertelde zijn verhaal om aan te geven dat iedereen wel eens rare dingen heeft gedaan in zijn leven. Daarmee lijkt hij de situatie behoorlijk wat kleiner te maken dan het was. Het is niet zo erg, want velen doen het, een beetje dat idee. Volgens mij is dat nu juist het probleem. Dit soort misbruik is juist een groot probleem omdat velen het doen.

Johan Derksen heeft – meestal terecht – een broertje dood aan mensen die over hem oordelen. Hij is dan ook vrij om te zeggen wat hij wil zeggen. Kleedkamer-humor. Beetje geinen. Doorgaans moet dat prima kunnen. Maar je zou toch denken dat er ergens wel grenzen zijn aan wat je lacherig op kunt biechten.

Als seksueel misbruik geen grens is, dan weet ik ook niet meer waar die grens wel ligt.
https://chrisklomp.nl/johan-derksen-lac ... -misbruik/
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ren Höek schreef: 29 apr 2022, 15:18 Ik vind dit een goede samenvatting:
En wat mij ook nog opviel: Derksen vertelde zijn verhaal om aan te geven dat iedereen wel eens rare dingen heeft gedaan in zijn leven. Daarmee lijkt hij de situatie behoorlijk wat kleiner te maken dan het was. Het is niet zo erg, want velen doen het, een beetje dat idee. Volgens mij is dat nu juist het probleem. Dit soort misbruik is juist een groot probleem omdat velen het doen.

Johan Derksen heeft – meestal terecht – een broertje dood aan mensen die over hem oordelen. Hij is dan ook vrij om te zeggen wat hij wil zeggen. Kleedkamer-humor. Beetje geinen. Doorgaans moet dat prima kunnen. Maar je zou toch denken dat er ergens wel grenzen zijn aan wat je lacherig op kunt biechten.

Als seksueel misbruik geen grens is, dan weet ik ook niet meer waar die grens wel ligt.
https://chrisklomp.nl/johan-derksen-lac ... -misbruik/
Kan mij hier ook sterk in vinden.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Joh die Derksen en co hebben in al die jaren toch genoeg mensen te kijk gezet? Of zelfs kapot gemaakt? Prima hoor die mening, maar dan moet je ook niet janken als je nu eens flinke weerstand krijgt als je net wel / net niet over de grens gaat. Ik heb de uitzendingen ook ff terug gekeken en ik vind het vooral lachwekkend terugkrabbelen en bagatelliseren van Derksen. En dat gelul dat er geen ruimte meer is voor die mannen, natuurlijk is die ruimte er wel. Ze kunnen alsnog alles zeggen met wel rekening houdend dat er natuurlijk voor iedereen wel grenzen zijn. Daar heb je een beetje rekening mee te houden. Uitdelen, incasseren en daarin de juiste tussenweg vinden. Dus opstappen is vooral laf en slap van Derksen. En die andere koekenbakkers die dan ook maar stoppen helemaal.

Als het allemaal zo overdreven lollig en grappig bedoelt was met een flinke portie leugens... wees dan een vent en zeg dat en daarbij een sorry want het is nou eenmaal een onderwerp waar je niet zo lacherig over doet. Wees een vent. Maar Johan maakt het zichzelf zo moeilijk dat ik dus juist denk dat hij er sowieso al liever mee wil kappen maar contractueel (?) niet kon.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Vandaag Inside