Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maar de kans dat we verliezen neemt af bij een 14:30 wedstrijd.

Feyenoord is ons trouwens voorbij op de UEFA Club Coëfficienten lijst...
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als ze nu niet meer winnen staan we begin volgend jaar weer gewoon boven ze. Met name 17/18 was rampzalig. Geen beste prestatie, overigens, maar de twee jaren Schmidt kunnen die plek op de ranglijst de komende jaren nog enigszins glans gaan geven. We moeten echt een keer boven de 10.000 punten uit gaan komen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Juancho schreef: 23 apr 2022, 14:16 Ik zal wel de enige niet Feyenoorder zijn die het allemaal best treurig vindt. PSV is mijn cluppie maar ik ben ook vooral voetballiefhebber. En ik heb werkelijk totaal geen zin in een competitie waarbij Feyenoord door alle wantoestanden ergens in de middenmoot gaat komen en Ajax zoals sommigen willen uit de ED stapt. Dan houd je PSV over en de rest wat daar ver, heel ver achter zit. Ik zit daar zelf echt totaal niet op te wachten.

Niks mooier dan een goede competitie met minimaal 3 concurrenten die om de titel strijden en een groepje subtopper die elkaar elk jaar afwisselen als verrassende kandidaat die ook mee kan doen. En uiteraard wel met PSV 3/4 van de jaren als kampioen.
Dit is zeker waar, alleen kan dat het beste even wachten tot na seizoen 2023/2024. In dat jaar moet PSV absoluut minimaal 2e worden, want vanaf 2024 verdubbelen de CL inkomsten. Als je dan de boot mist heb je een probleem.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ze worden wel enorm opgehemeld weer vanwege de geweldige prestaties in Europa. Ze zijn echt nog niet 1 echt fatsoenlijke ploeg tegengekomen en Slavia miste zelfs nog veel spelers tegen ze. Er wordt in de media geschreven alsof ze echt een topprestatie hebben geleverd al, maar hadden ze er dan uit moeten vliegen tegen Partizan Belgrado ofzo? Laat ze er maar uit vliegen tegen Olympique Marseille nu, al zit het ze daar ook weer niet tegen lijkt het. Zelf mogen ze ondanks de voorwaardelijke straf die al een keer opgeschoven was nog steeds met supporters spelen en OM zonder volgens mij.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vooralsnog een loting zoals wij die hadden in de beker. Echter nu wel een tegenstander van formaat dus we zullen zien waar ze daadwerkelijk staan. Hartstikke leuk voor de rotterdamse supporters en in tegenstelling tot de (k)neuzen gun ik ze dat best.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ze hebben het goed gedaan door eerste te worden in de poule. Daarna hebben ze het niet al te zwaar gehad en zit je dus met een loting Partizan en Slavia opeens in de halve finale. Aan de andere kant lagen ze in het verleden er al uit tegen Partizan. Het heeft ze tot nu toe meegezeten, maar ze hebben het goed gedaan door hiervan ook te profiteren.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Massimo schreef: 27 apr 2022, 11:55 Ze hebben het goed gedaan door eerste te worden in de poule. Daarna hebben ze het niet al te zwaar gehad en zit je dus met een loting Partizan en Slavia opeens in de halve finale. Aan de andere kant lagen ze in het verleden er al uit tegen Partizan. Het heeft ze tot nu toe meegezeten, maar ze hebben het goed gedaan door hiervan ook te profiteren.
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen wordt het echt opgehemeld. De vergelijking met 2002 bijvoorbeeld alsof ze ongeveer een gelijkwaardige prestatie hebben neergezet. Toen hadden ze in de 1/16e finale Freiburg uitgeschakeld, daarna Glasgow Rangers en in de kwartfinale ons (doet nog steeds pijn die onterechte nederlaag). Nu zijn ze in de 1/2 finale gekomen via Partizan Belgrado en Slavia Praag, dat is echt wel een enorm verschil. Maar goed, typisch de media. Als PSV ver komt is het een toernooi van niks, als Feyenoord ver komt is het een wereldprestatie.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Tijn schreef: 27 apr 2022, 12:01
Massimo schreef: 27 apr 2022, 11:55 Ze hebben het goed gedaan door eerste te worden in de poule. Daarna hebben ze het niet al te zwaar gehad en zit je dus met een loting Partizan en Slavia opeens in de halve finale. Aan de andere kant lagen ze in het verleden er al uit tegen Partizan. Het heeft ze tot nu toe meegezeten, maar ze hebben het goed gedaan door hiervan ook te profiteren.
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen wordt het echt opgehemeld. De vergelijking met 2002 bijvoorbeeld alsof ze ongeveer een gelijkwaardige prestatie hebben neergezet. Toen hadden ze in de 1/16e finale Freiburg uitgeschakeld, daarna Glasgow Rangers en in de kwartfinale ons (doet nog steeds pijn die onterechte nederlaag). Nu zijn ze in de 1/2 finale gekomen via Partizan Belgrado en Slavia Praag, dat is echt wel een enorm verschil. Maar goed, typisch de media. Als PSV ver komt is het een toernooi van niks, als Feyenoord ver komt is het een wereldprestatie.
Waar zie je toch allemaal die vermeende vijandigheid aar PSV? Ik zag en hoorde rond de wedstrijden tegen Leicester toch bijna allemaal positieve verhalen over het podium en de kwaliteit van de wedstrijden. En de kritiek die er was was een algemene, die gold voor PSV maar ook gewoon voor Feyenoord. Als wij nu in de halve finale hadden gestaan was er net zo over gesproken als nu over Feyenoord en geloof maar dat de Conference League opnieuw afgekraakt wordt als je na twee fantastische CL wedstrijden straks naar Feyenoord-Marseille hebt gekeken.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 27 apr 2022, 12:01
Massimo schreef: 27 apr 2022, 11:55 Ze hebben het goed gedaan door eerste te worden in de poule. Daarna hebben ze het niet al te zwaar gehad en zit je dus met een loting Partizan en Slavia opeens in de halve finale. Aan de andere kant lagen ze in het verleden er al uit tegen Partizan. Het heeft ze tot nu toe meegezeten, maar ze hebben het goed gedaan door hiervan ook te profiteren.
Maar goed, typisch de media. Als PSV ver komt is het een toernooi van niks, als Feyenoord ver komt is het een wereldprestatie.
Moet je alleen maar blij mee zijn dat de lat voor ons veel hoger ligt, bij hun is het bijzonder als ze ver komen. Wij zijn deze eeuwwisseling gewoon vrij vaak ver doorgestoten in Europese competities.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Thijs schreef: 27 apr 2022, 12:15
Waar zie je toch allemaal die vermeende vijandigheid aar PSV? Ik zag en hoorde rond de wedstrijden tegen Leicester toch bijna allemaal positieve verhalen over het podium en de kwaliteit van de wedstrijden. En de kritiek die er was was een algemene, die gold voor PSV maar ook gewoon voor Feyenoord. Als wij nu in de halve finale hadden gestaan was er net zo over gesproken als nu over Feyenoord en geloof maar dat de Conference League opnieuw afgekraakt wordt als je na twee fantastische CL wedstrijden straks naar Feyenoord-Marseille hebt gekeken.
Is al langer een bron van ergernis. Ja tegen Leicester werd er positief gesproken over de wedstrijden, maar voorafgaand aan die wedstrijden werd wel erg vaak vermeld dat het een competitie van niks was en dat Leicester de nummer 9 of 10 is van de PL, terwijl dat de laatste jaren gewoon een top 5 ploeg is, die dit seizoen veel blessures had voor ze tegen PSV moesten. Misschien zit er wat extra gevoeligheid en valt het puur in dit geval mee, al denk ik nog steeds van niet, maar bij Feyenoord wordt ook continu alles opgehemeld. Als ze van RKC en NEC winnen is iedereen weer rijp voor de wereldtop, waar er bij onze spelers toch vaak vermeld wordt dat spelers het eerst in belangrijke wedstrijden of in Europa moeten laten zien. Of ben jij echt van mening dat de media echt net zo over PSV als over Feyenoord praten/schrijven?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 27 apr 2022, 12:43
Thijs schreef: 27 apr 2022, 12:15
Waar zie je toch allemaal die vermeende vijandigheid aar PSV? Ik zag en hoorde rond de wedstrijden tegen Leicester toch bijna allemaal positieve verhalen over het podium en de kwaliteit van de wedstrijden. En de kritiek die er was was een algemene, die gold voor PSV maar ook gewoon voor Feyenoord. Als wij nu in de halve finale hadden gestaan was er net zo over gesproken als nu over Feyenoord en geloof maar dat de Conference League opnieuw afgekraakt wordt als je na twee fantastische CL wedstrijden straks naar Feyenoord-Marseille hebt gekeken.
Is al langer een bron van ergernis. Ja tegen Leicester werd er positief gesproken over de wedstrijden, maar voorafgaand aan die wedstrijden werd wel erg vaak vermeld dat het een competitie van niks was en dat Leicester de nummer 9 of 10 is van de PL, terwijl dat de laatste jaren gewoon een top 5 ploeg is, die dit seizoen veel blessures had voor ze tegen PSV moesten. Misschien zit er wat extra gevoeligheid en valt het puur in dit geval mee, al denk ik nog steeds van niet, maar bij Feyenoord wordt ook continu alles opgehemeld. Als ze van RKC en NEC winnen is iedereen weer rijp voor de wereldtop, waar er bij onze spelers toch vaak vermeld wordt dat spelers het eerst in belangrijke wedstrijden of in Europa moeten laten zien. Of ben jij echt van mening dat de media echt net zo over PSV als over Feyenoord praten/schrijven?
Ik denk dat je de media hierin met een korreltje zout moet nemen. En als je het dan toch zo serieus neemt dan zou je het ook als compliment naar PSV op kunnen vatten. Van PSV wordt gewoon meer verwacht, wat logisch is want wij zijn meer succesvol en sterker dan Feyenoord. De media vindt het gewoon mooi dat Feyenoord in deze moeilijke tijden weer eens wat bereikt, of dat nou via een makkelijke of moeilijke route is gegaan is verder voor de media ook niet relevant.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Tijn schreef: 27 apr 2022, 12:43
Thijs schreef: 27 apr 2022, 12:15
Waar zie je toch allemaal die vermeende vijandigheid aar PSV? Ik zag en hoorde rond de wedstrijden tegen Leicester toch bijna allemaal positieve verhalen over het podium en de kwaliteit van de wedstrijden. En de kritiek die er was was een algemene, die gold voor PSV maar ook gewoon voor Feyenoord. Als wij nu in de halve finale hadden gestaan was er net zo over gesproken als nu over Feyenoord en geloof maar dat de Conference League opnieuw afgekraakt wordt als je na twee fantastische CL wedstrijden straks naar Feyenoord-Marseille hebt gekeken.
Is al langer een bron van ergernis. Ja tegen Leicester werd er positief gesproken over de wedstrijden, maar voorafgaand aan die wedstrijden werd wel erg vaak vermeld dat het een competitie van niks was en dat Leicester de nummer 9 of 10 is van de PL, terwijl dat de laatste jaren gewoon een top 5 ploeg is, die dit seizoen veel blessures had voor ze tegen PSV moesten. Misschien zit er wat extra gevoeligheid en valt het puur in dit geval mee, al denk ik nog steeds van niet, maar bij Feyenoord wordt ook continu alles opgehemeld. Als ze van RKC en NEC winnen is iedereen weer rijp voor de wereldtop, waar er bij onze spelers toch vaak vermeld wordt dat spelers het eerst in belangrijke wedstrijden of in Europa moeten laten zien. Of ben jij echt van mening dat de media echt net zo over PSV als over Feyenoord praten/schrijven?
Bij Feyenoord is hartstikke duidelijk dat de media hopen dat ze weer aansluiting vinden, zodat er een top drie ontstaat, wat goed is voor de aandacht die de competitie genereert. PSV wordt echter stelselmatig gezien en besproken als de enige echte concurrent van Ajax, dus dat lijkt me vrij passend. Dat rijp voor de wereldtop van Feyenoord maak je er echt zelf van of je neemt die Krabbendam serieus. Welke van de twee dan ook, daar heb je alleen jezelf iets in te verwijten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Hele knappe prestatie van Feyenoord gisteravond.
Ik heb niks met Feyenoord, maar ben altijd voor het Nederlands voetbal.
Prachtige sfeer en mooi dat ze hebben gewonnen. Helaas net geen 4-2 want dan hadden ze voor 80% het ticket binnen. Nu moet ik het nog maar zien..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Misschien je naam dan veranderen in ComeOnNederlandsVoetbal?
#FreeGeneratie4
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik zie Marseille wel doorgaan volgende week. Al viel hun verdediging mij ontzettend tegen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Haha zeker niet [mention]PCGC[/mention] , maar voor ons is het ook goed dat Hollandse clubs goed presteren
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Fijn dat ze extra hard aan de bak moeten daar uit.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Puike wedstrijd, al heb ik alleen de tweede helft volledig kunnen zien, de eerste uitsluitend in samenvatting. Heb wel tandenknarsend zitten kijken, want in de halve finale hadden (ook) wij moeten staan. En de finale had eventueel de sportieve wraak op 2002 kunnen zijn, al is dat al weer een generatie geleden (ja, kinderachtig, zit mij ook nog steeds wat dwars :brain: ). De uitschakeling tegen Leicester doet dus nog steeds zeer, hoewel het herstel daarna prachtig was, laten we dat vooral niet vergeten. Het opportunistische popiejopie journaille neigt inderdaad inderdaad wel weer wat teveel naar het über positieve, maar vooruit: ere wie ere toekomt. Maar wij, maar wij... :mrgreen:
Enifn, maar hopen dat e.e.a. ons uiteindelijk op 8 mei geen windeieren zal leggen :devil:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als je de finale haalt krijgen we als Nederland 1 vol punt. Dus lekker die finale halen zou ik zeggen. En als je er dan toch staat, ach win die beker dan ook maar. Nederlandse voetbal kan wel wat succes gebruiken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Succes genoeg al. Laat Marseille maar lekker doorgaan na een slopende verlenging en strafschoppen, anders komt VI dadelijk weer met zo'n fijne cover, voorbij op alle fronten. :grin:
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Precies. Leek gisteren wel een totale offday van Marseille kant. Het beperkte vermogen aan de bal, zeker de opbouw van achteruit. En de defensieve kwetsbaarheid bij hoge ballen achter de laatste linie. Het wordt interessant volgende week, ik hoop gewoon dat ze het redden. In tegenstelling tot een bepaalde andere NL club gun ik het de Feyenoorders ook veel meer.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Marseille was onherkenbaar gisteren.
Ik heb Car nog nooit zo slecht zien spelen.
Wel vind ik het al jaren raar dat Kamara als verdedigende middenvelder speelt, terwijl hij met Salina de beste centrale verdediger is en je ook nog Guendouzi hebt. Payet is en blijft een fenomeen.

Een heel erg knap resultaat van Feyenoord.
Zeker verdiend, maar over en weer toch grote onverzilverde kansen.
Hopelijk levert het Feyenoord uiteindelijk een finale plek en wie weet wat extra miljoenen op in transfers.
-Senesi, speelde zijn beste wedstrijd opbouwend en als leider.
- Malaci, bleef wederom fluitend overeind en had meerwaarde verdedigend als aanvallend waar mogelijk.
- Kokcu, speelde ook een wereldpot en was de aanjager op het middenveld.
- Sinisterra, liet wederom iedereen zien tot waar hij toe is staat is tegen een grote Europese ploeg.

Dit is dan wel bijna meteen ook het enige kapitaal wat ze op het veld hebben staan,dat dan weer wel.

Leuke wedstrijd met een grote amusementswaarde.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 29 apr 2022, 14:50 anders komt VI dadelijk weer met zo'n fijne cover, voorbij op alle fronten.
Uiteindelijk hebben wij hier de grootste lol om gehad met zijn allen.
Mogen ze best nog een keertje doen hoor haha.

Kans dat er een verlenging komt is natuurlijk heel groot. Feyenoord zal uit toch iets defensiever spelen en dan hebben zij teveel kwaliteit om een goal te maken.
Verlenging zou wel top zijn voor ons ja.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Volgende week 1-0 en dan verlenging en eruit na penalties graag.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ComeOnPSV schreef: 29 apr 2022, 14:33 Haha zeker niet @PCGC , maar voor ons is het ook goed dat Hollandse clubs goed presteren
Hollandse clubs?
Dus niet PSV?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Wat een scheldwoord

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord