AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dank. Ik zal volgend seizoen op hem gaan letten en ben benieuwd of hij het niveau AZ aankan en vanuit daar verder kan groeien. Dumfries had als specifieke bij Heerenveen al een gigantische drive wat hem nu bij Inter gebracht heeft en was bij Heerenveen ook al betrokken bij 11 doelpunten in de Eredivisie. Maar dat was voor niveau PSV en dit is voor niveau AZ. Of het is een laatbloeier of hij is toch niet zo goed. We shall see.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wel jammer dat PEC de Wit al na 1 jaar mort laten gaan. Andere kant is het ook weer een compliment dat je via PEC jezelf nog altijd goed kan ontwikkelen en de stap naar de subtop kan zetten. En met het dreigende degradatie spook is 2,3 miljoen (wat met bonussen zelfs 3 miljoen kan worden) natuurlijk wel hard nodig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

En Pascal Jansen. Hoe vind je zelf dat het gaat? ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zogenaamde wondertrainer.

Kan ook niets als er druk op staat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 apr 2022, 19:01 Zogenaamde wondertrainer.

Kan ook niets als er druk op staat.
Wondertrainer? Lees het nu voor het eerst.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De [mention]Menno1[/mention] heeft in snapchat zijn hoofd als profielfoto. #nufsaid
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 apr 2022, 19:34 De @Menno1 heeft in snapchat zijn hoofd als profielfoto. #nufsaid
Nee, ik heb Slot als profielfoto. En als dekbed. En ook een badmuts
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Weet je zeker dat het niet gewoon een dickpic is?
Ronald
Jeugdspeler
1
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Bij vlagen een bijzonder matige ploeg dat AZ. Ik vind Wijndal wel steeds een klasse beter dan zijn teamgenoten. Zou wat mij betreft niet in Eindhoven misstaan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ronald schreef: 23 apr 2022, 19:49 Bij vlagen een bijzonder matige ploeg dat AZ. Ik vind Wijndal wel steeds een klasse beter dan zijn teamgenoten. Zou wat mij betreft niet in Eindhoven misstaan.
Wijndal en Mauro op de flanken. Lijkt mij top. Wijndal is alleen te duur voor ons helaas.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heet die Reijnders van AZ echt Tijjani van voren? :lol:
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ronald schreef: 23 apr 2022, 19:49 Bij vlagen een bijzonder matige ploeg dat AZ. Ik vind Wijndal wel steeds een klasse beter dan zijn teamgenoten. Zou wat mij betreft niet in Eindhoven misstaan.
AZ moet het hebben van Wijndal en Karlsson en Midtsjø, al is die laatste bezig aan een minder seizoen. De rest stelt bijzonder weinig voor.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 23 apr 2022, 20:45 Heet die Reijnders van AZ echt Tijjani van voren? :lol:
Ja en zijn broeder die bij Zwolle balt heet Eliano. Mooie namen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Johann Vogel schreef: 23 apr 2022, 20:51 AZ moet het hebben van Wijndal en Karlsson en Midtsjø, al is die laatste bezig aan een minder seizoen. De rest stelt bijzonder weinig voor.
En zie hier het matige aankoopbeleid van de laatste jaren van AZ op Karlsson na.
Ronald
Jeugdspeler
1
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

In hun verdediging hebben ze 25 miljoen euro uit eigen vermogen betaald om het stadion te repareren. Steek dat eens in spelers dan heb je al een heel ander elftal.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Massimo schreef: 23 apr 2022, 20:56
Johann Vogel schreef: 23 apr 2022, 20:51 AZ moet het hebben van Wijndal en Karlsson en Midtsjø, al is die laatste bezig aan een minder seizoen. De rest stelt bijzonder weinig voor.
En zie hier het matige aankoopbeleid van de laatste jaren van AZ op Karlsson na.
Dat klopt. Heel veel spelers van buitenaf gehaald, voor twee of drie miljoen. Allemaal spelers die de ploeg niet sterkere maakte. En dat voor een club die hoog opgeeft van de eigen opleiding
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Slot heeft natuurlijk ook een aantal spelers van hun lijstje geplukt bij Fey
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel schreef: 23 apr 2022, 21:09
Massimo schreef: 23 apr 2022, 20:56

En zie hier het matige aankoopbeleid van de laatste jaren van AZ op Karlsson na.
Dat klopt. Heel veel spelers van buitenaf gehaald, voor twee of drie miljoen. Allemaal spelers die de ploeg niet sterkere maakte. En dat voor een club die hoog opgeeft van de eigen opleiding
Dat van die opleiding klopt toch ook gewoon? Boadu, Stengs, Wijndal, Koopmeijners alleen al: dat is zo'n 60 miljoen aan inkomsten en daar komt Wijndal nog eens bij dus. Ook hun onder 18 won vandaag met 1-3 van PSV; doen ze gewoon heel knap. Ik vind AZ eigenlijk een erg goed gerunde club, zeker na Scheringa. Ze geven geen gekke bedragen uit aan salarissen en transfer sommen, dus dan heb je kans dat je een minder seizoen hebt als je dus Koopmeijners, Boadu en Stengs in 1 transferzomer verkoopt. Maar liever dit, dan dat ze geld over de balk smijten a la Twente en salarissen betalen wat ze niet kunnen veroorloven.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Johann Vogel schreef: 23 apr 2022, 21:09
Massimo schreef: 23 apr 2022, 20:56

En zie hier het matige aankoopbeleid van de laatste jaren van AZ op Karlsson na.
Dat klopt. Heel veel spelers van buitenaf gehaald, voor twee of drie miljoen. Allemaal spelers die de ploeg niet sterkere maakte. En dat voor een club die hoog opgeeft van de eigen opleiding
Kortom: het Feyenoord transferbeleid van vorig decennium.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

De alom geroemde Huiberts vind ik niet het sterkst in aankopen. Hij heeft natuurlijk ook de beperking dat hij max 3 miljoen mag uitgeven maar dan nog kun je vast een betere keeper vinden dan die panlat die ze nu hebben. Ze hebben de afgelopen jaren geteerd op hun jeugdopleiding maar als de stroom aan talent even stokt heb je een mindere selectie.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 24 apr 2022, 05:05 Ook hun onder 18 won vandaag met 1-3 van PSV; doen ze gewoon heel knap.
Los dat jeugdopleidingen vooral moeten gaan om opleiden en minder niet om kampioenschappen behalen, gaf oom Dumfries aan dat AZ -18 spelers had geleend van Jong AZ. Waar PSV -18 juist hun beste spelers vervroegd heeft doorgeschoven naar Jong PSV. Dus zo knap is het allemaal niet van AZ.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Menno1 schreef: 24 apr 2022, 05:05
Johann Vogel schreef: 23 apr 2022, 21:09

Dat klopt. Heel veel spelers van buitenaf gehaald, voor twee of drie miljoen. Allemaal spelers die de ploeg niet sterkere maakte. En dat voor een club die hoog opgeeft van de eigen opleiding
Dat van die opleiding klopt toch ook gewoon? Boadu, Stengs, Wijndal, Koopmeijners alleen al: dat is zo'n 60 miljoen aan inkomsten en daar komt Wijndal nog eens bij dus. Ook hun onder 18 won vandaag met 1-3 van PSV; doen ze gewoon heel knap. Ik vind AZ eigenlijk een erg goed gerunde club, zeker na Scheringa. Ze geven geen gekke bedragen uit aan salarissen en transfer sommen, dus dan heb je kans dat je een minder seizoen hebt als je dus Koopmeijners, Boadu en Stengs in 1 transferzomer verkoopt. Maar liever dit, dan dat ze geld over de balk smijten a la Twente en salarissen betalen wat ze niet kunnen veroorloven.
De jeugdopleiding is op zich prima. Alle jeugdteams spelen in de hoogste divisie en vaak ook bovenin. Er lopen ook de nodige jeugdinternationals rond. Daarom vind ik het aankoop beleid juist zo vreemd. Ze hebben de afgelopen jaren veel spelers gekocht die vaak niets toevoegen. Spelers waarvan je zegt, loopt zulke jongens nou niet in de jeugdopleiding rond.

Komende zomer wordt waarschijnlijk Wijndal verkocht. Het zou zo maar kunnen dat de basisploeg van volgend seizoen uit nul eigen jeugdspelers bestaat. Terwijl er best wat talent rondloopt. Dit seizoen valt het sproet gezien wat tegen. Dat is niet zo erg als er van de gelegenheid gebruik zou zijn gemaakt om te bouwen aan een toekomst. Dat mis ik een beetje bij AZ. Als Wijndal en Karlsson komende zomer verkocht worden houdt je een ploeg over die niet beter is dan Vitesse, Groningen of Utrecht.

Moet inderdaad wel gezegd worden dat AZ over de langer termijn het prima doet. Zowel sportief, ik denk de beste subtop ploeg van deze eeuw. Als beleidsmatig en financieel; een goede jeugdopleiding, een sterk management en financieel een solide basis. Dat hebben ze wel voor op de eerder genoemde clubs.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

voskat schreef: 24 apr 2022, 06:37
Johann Vogel schreef: 23 apr 2022, 21:09

Dat klopt. Heel veel spelers van buitenaf gehaald, voor twee of drie miljoen. Allemaal spelers die de ploeg niet sterkere maakte. En dat voor een club die hoog opgeeft van de eigen opleiding
Kortom: het Feyenoord transferbeleid van vorig decennium.
Ja, al haalde Feyenoord ook veel uit de eigen competitie. Of over de hill Nederlanders voor een dik salaris. AZ heeft wel een aardige oorlogskas en een jeugdopleiding die staat als een huis. De basis is daarmee goed. Maar het is wel interessant om te zien of AZ de komende jaren hun positie weten te handhaven en weer kunnen bouwen aan een ploeg die kan stunten. Of dat ze geprofiteerd hebben van een goede generatie en nu ver weg zakken.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel schreef: 24 apr 2022, 14:14
Menno1 schreef: 24 apr 2022, 05:05

Dat van die opleiding klopt toch ook gewoon? Boadu, Stengs, Wijndal, Koopmeijners alleen al: dat is zo'n 60 miljoen aan inkomsten en daar komt Wijndal nog eens bij dus. Ook hun onder 18 won vandaag met 1-3 van PSV; doen ze gewoon heel knap. Ik vind AZ eigenlijk een erg goed gerunde club, zeker na Scheringa. Ze geven geen gekke bedragen uit aan salarissen en transfer sommen, dus dan heb je kans dat je een minder seizoen hebt als je dus Koopmeijners, Boadu en Stengs in 1 transferzomer verkoopt. Maar liever dit, dan dat ze geld over de balk smijten a la Twente en salarissen betalen wat ze niet kunnen veroorloven.
De jeugdopleiding is op zich prima. Alle jeugdteams spelen in de hoogste divisie en vaak ook bovenin. Er lopen ook de nodige jeugdinternationals rond. Daarom vind ik het aankoop beleid juist zo vreemd. Ze hebben de afgelopen jaren veel spelers gekocht die vaak niets toevoegen. Spelers waarvan je zegt, loopt zulke jongens nou niet in de jeugdopleiding rond.

Komende zomer wordt waarschijnlijk Wijndal verkocht. Het zou zo maar kunnen dat de basisploeg van volgend seizoen uit nul eigen jeugdspelers bestaat. Terwijl er best wat talent rondloopt. Dit seizoen valt het sproet gezien wat tegen. Dat is niet zo erg als er van de gelegenheid gebruik zou zijn gemaakt om te bouwen aan een toekomst. Dat mis ik een beetje bij AZ. Als Wijndal en Karlsson komende zomer verkocht worden houdt je een ploeg over die niet beter is dan Vitesse, Groningen of Utrecht.

Moet inderdaad wel gezegd worden dat AZ over de langer termijn het prima doet. Zowel sportief, ik denk de beste subtop ploeg van deze eeuw. Als beleidsmatig en financieel; een goede jeugdopleiding, een sterk management en financieel een solide basis. Dat hebben ze wel voor op de eerder genoemde clubs.
Aankoop beleid kan idd beter. Karlsson is wel een klapper en Midsjo oa zijn ook prima aankopen geweest maar ook een hoop flaters, vooral voor in de spits vind ik.

Maar ook bij ons zie je aankopen waarbij je denkt; loopt er in de jeugd niet iemand die dat ook kan? Net zoals dat ook bij Ajax en Feyenoord gebeurd
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het is heel illustratief dat je Midtsjö noemt, want die kwam in de zomer van 2017.

Kijk eens wat ze allemaal gehaald hebben. Het beste op Karlsson na zijn een paar mee-spelers voor de basis op dit moment.

https://www.transfermarkt.de/az-alkmaar ... erein/1090

Ook de groep uit de jeugd onder de spelers die minus Wijndal zijn vertrokken vallen heel erg tegen. Er staat een goed fundament en de manier van spelen is duidelijk. Tevens hebben ze de laatste tijd een aantal contracten langdurig verlengd van spelers van Jong AZ en O18. Misschien dat daar weer wat bij gaat zitten. Echter op het aankoopbeleid van AZ is echt heel veel aan te merken, waardoor de terugval t.o.v. een paar seizoenen wel erg groot is en ze nog flink aan de bak mogen om voorronde Conference League te halen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Huijbers werd nog wel eens genoemd hier als mogelijke opvolger van John de Jong. Pascal Jansen was heel even weer een geweldige trainer. AZ zou het allemaal wel gaan doen, want het beleid is er geweldig.

AZ staat weer met beide benen op de grond. 61 punten na 34 duels. 20 punten achter ons en zelfs 10 achter Feyenoord en klap op de vuurpijl: 7 punten achter FC Twente.

Ik hoop dat ze Europees voetbal halen, ik denk dat zij toch volgend jaar het sterkste team hebben van de kanshebbers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

AZ