Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Severance op Apple TV is geniaal wat mij betreft.
Spot-on recensie van de VPRO Gids.
https://www.vprogids.nl/cinema/lees/art ... -2022.html
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

René1978 schreef: 14 apr 2022, 18:06 Severance op Apple TV is geniaal wat mij betreft.
Spot-on recensie van de VPRO Gids.
https://www.vprogids.nl/cinema/lees/art ... -2022.html
Misschien dat ik Apple TV eens een kans geef. Dat is bij mij eigenlijk altijd onder de radar gebleven.

Gooi ik wel Videoland op de reservebank, want ik betaal me al scheel aan online diensten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vanavond Better Call Saul!

Afbeelding
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik wacht nog even. Ik vind het fijner om er direct een aantal in een aantal dagen te kijken ipv elke week te moeten wachten op de volgende. Moet alleen wel kijken dat ik dan geen spoilers zie, maar ik geloof dat ze dit laatste seizoen ook weer opknippen, toch?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 19 apr 2022, 19:31 Ik wacht nog even. Ik vind het fijner om er direct een aantal in een aantal dagen te kijken ipv elke week te moeten wachten op de volgende. Moet alleen wel kijken dat ik dan geen spoilers zie, maar ik geloof dat ze dit laatste seizoen ook weer opknippen, toch?
Er staan er nu twee op, goed voor 2 uur kijkplezier. Geen idee hoe het geknipt is, ik probeer ook zo weinig mogelijk te lezen ivm theorieën en spoilers.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het gruwelijk irritant om telkens maar 1 aflevering per week te kunnen kijken. Kom je er nooit lekker in en mis je ook vaak de spanning en samenhang.

Wij wachten dan altijd tot het hele seizoen erop staat. Nog zoveel op de lijst, dat kan ook prima,😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 19 apr 2022, 23:46 Ik vind het gruwelijk irritant om telkens maar 1 aflevering per week te kunnen kijken. Kom je er nooit lekker in en mis je ook vaak de spanning en samenhang.

Wij wachten dan altijd tot het hele seizoen erop staat. Nog zoveel op de lijst, dat kan ook prima,😁
Heeft voor en nadelen. Met bingen kijk je dingen vaak ook vluchtiger, terwijl wekelijks ertussen vaak meer ruimte biedt om ermee bezig te zijn. Bij mijn favoriete serie kan ik ook gewoon niet 2 maanden wachten totdat alles er is. Dat moet heet geconsumeerd worden!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Het ligt een beetje aan de serie inderdaad. Meestal houd ik ervan te bingen, dus wacht ik ook tot er in ieder geval meerdere afleveringen online staan. Bij Game of Thrones vond ik het echter weer heerlijk om er 1 per keer te kijken. Juist omdat ik graag de hele week de theorieën en verwachtingen wilde volgen, aangezien daar toch niemand kon voorspellen wat er zou gaan gebeuren.

Ik heb Better Call Saul lang links laten liggen. Wel ooit aan begonnen, maar het begin was mij echt té traag. Na voor de derde keer Breaking Bad gekeken te hebben kreeg ik toch weer nieuwe energie om BCS aan te zwengelen. Ik kon nu ook wat later instarten omdat ik het begin al gezien had en dat scheelt enorm. Zit er inmiddels helemaal in. Sinds het moment dat Gustavo zijn intrede maakt, vind ik het een heerlijke serie. Seizoen 5 inmiddels.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Na 6 eps had ik Better Call Saul opgegeven. Inderdaad te weinig vaart.
En met de jaren heb ik er ook steeds minder behoefte aan gehad om het nog eens te proberen. Het klinkt ook steeds meer als Breaking Bad fan service.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

voskat schreef: 22 apr 2022, 16:51 Het klinkt ook steeds meer als Breaking Bad fan service.
You couldn't be more wrong, Sir
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 23 apr 2022, 12:31
voskat schreef: 22 apr 2022, 16:51 Het klinkt ook steeds meer als Breaking Bad fan service.
You couldn't be more wrong, Sir
Zeg maar Miss hoor. :dokter:

Nou ja, ik weet het niet.. die Mike speelt een redelijk prominente rol, begrijp ik? Dat vind ik net een van de minst interessante BB personages.
Ik mis gewoon iets. Heb er teveel een spinoff gevoel bij.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben ook voor de 2de keer begonnen aan the Pacific. Vaak zie je dan toch wat meer details etc die een eerste keer niet gelijk opvallen. Moet eerlijk zeggen, ik krijg direct al kippenvel en een brok in m'n keel van dat prachtige intro muziek stuk. Zo mooi.

Overigens en misschien weten jullie dit maar de ondertiteling bij HBO Max is heel irritant meer naar links uitgelijnd ipv netjes in het midden...🤔. Ander irritante is dst ziggo er nog geen app voor heeft. Dus je moet via je telefoon en chromecast casten naar de TV. wat ik begreep zijn er nog geen plannen voor een app voor de mediabox.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 23 apr 2022, 14:54 Ik ben ook voor de 2de keer begonnen aan the Pacific. Vaak zie je dan toch wat meer details etc die een eerste keer niet gelijk opvallen. Moet eerlijk zeggen, ik krijg direct al kippenvel en een brok in m'n keel van dat prachtige intro muziek stuk. Zo mooi.

Overigens en misschien weten jullie dit maar de ondertiteling bij HBO Max is heel irritant meer naar links uitgelijnd ipv netjes in het midden...🤔. Ander irritante is dst ziggo er nog geen app voor heeft. Dus je moet via je telefoon en chromecast casten naar de TV. wat ik begreep zijn er nog geen plannen voor een app voor de mediabox.
Jaaa die trompetjes of wat het ook zijn bij dat ovale logo...kippenvel..

Mijn subs staan gewoon in het midden volgens mij. Ik heb ook andere subs ingesteld dan die default settings. Misschien ligt het daar aan?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

voskat schreef: 23 apr 2022, 14:08
Josef Dettelbacher schreef: 23 apr 2022, 12:31

You couldn't be more wrong, Sir
Zeg maar Miss hoor. :dokter:

Nou ja, ik weet het niet.. die Mike speelt een redelijk prominente rol, begrijp ik? Dat vind ik net een van de minst interessante BB personages.
Ik mis gewoon iets. Heb er teveel een spinoff gevoel bij.
Pardon mevrouw :(

Mike Erhmantraut wordt erg uitgediept. Waar het in BB nog een standaard hitman is, zie je juist in BCS waarom hij zo geworden is. Heel tof gedaan wat mij betreft. De eerste twee seizoenen van BCS zijn redelijk slow burn, maar daarna raakt het wmb wel in een stroomversnelling. Ik vind de serie als geheel veel sterker in elkaar steken dan BB.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Better Call Saul is een heel ander soort serie dan Breaking Bad. Meer diepgang en karakterontwikkeling, minder actie en directe spanning. Ik vind het dus best logisch als je het een waardeert en het ander niet of minder. Persoonlijk vind ik BCS vele malen interessanter dan BB, al kan ik ze beiden waarderen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 23 apr 2022, 19:44 Better Call Saul is een heel ander soort serie dan Breaking Bad. Meer diepgang en karakterontwikkeling, minder actie en directe spanning. Ik vind het dus best logisch als je het een waardeert en het ander niet of minder. Persoonlijk vind ik BCS vele malen interessanter dan BB, al kan ik ze beiden waarderen.
In het begin, die seizoenen met z'n broer, was idd erg anders. De laatste 2 a 3 seizoenen vind ik het echter dichter richting BB kruipen. Lalo Salamanca, het bouwen van die Pollos Hermanos loods, dat is wel als vanouds vind ik persoonlijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 23 apr 2022, 14:54 Ik ben ook voor de 2de keer begonnen aan the Pacific. Vaak zie je dan toch wat meer details etc die een eerste keer niet gelijk opvallen. Moet eerlijk zeggen, ik krijg direct al kippenvel en een brok in m'n keel van dat prachtige intro muziek stuk. Zo mooi.

Overigens en misschien weten jullie dit maar de ondertiteling bij HBO Max is heel irritant meer naar links uitgelijnd ipv netjes in het midden...🤔. Ander irritante is dst ziggo er nog geen app voor heeft. Dus je moet via je telefoon en chromecast casten naar de TV. wat ik begreep zijn er nog geen plannen voor een app voor de mediabox.
Android TV nemen, heb je daar nooit meer last van.
Nvidia Shield is een goede optie, zelf lang gebruikt tot ik een tv had die zelf Android als besturingsoftware had. Beeld is ook veel beter omdat je niet aan de limieten zit van de mediabox.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Thijs schreef: 23 apr 2022, 19:44 Better Call Saul is een heel ander soort serie dan Breaking Bad. Meer diepgang en karakterontwikkeling, minder actie en directe spanning.
Ja, ik hou daar ook wel van op zich. De ontwikkeling van Walt tot Heisenberg en de relatie met Jesse was geweldig goed geschreven in BB.
Eén van mijn favoriete eps was trouwens The Fly. Daar gebeurt qua actie ook nauwelijks iets in..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind BCS traag, regelmatig iets te traag. Maar ook deprimerend, aangezien je weet waar het eindigt voor Saul. Dus bij al het positieve wat hem overkomt weet ik al meteen dat dat snel weer eindigt, en dan is het op naar de volgende tegenslag. Aflevering na aflevering, helemaal met zijn broer.
Ondanks de enorme kwaliteit haakte ik daardoor af na enkele seizoenen.

Maar zo te lezen komt er wat meer vaart in en gebeuren er ook andere (interessante) zaken, dus ik zal er weer eens mee gaan beginnen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 24 apr 2022, 11:05 Ik vind BCS traag, regelmatig iets te traag. Maar ook deprimerend, aangezien je weet waar het eindigt voor Saul. Dus bij al het positieve wat hem overkomt weet ik al meteen dat dat snel weer eindigt, en dan is het op naar de volgende tegenslag. Aflevering na aflevering, helemaal met zijn broer.
Ondanks de enorme kwaliteit haakte ik daardoor af na enkele seizoenen.

Maar zo te lezen komt er wat meer vaart in en gebeuren er ook andere (interessante) zaken, dus ik zal er weer eens mee gaan beginnen.
Het is een slow burn character study, of hoe het ook heet. Hoe wordt een naïeve goedzak als Jimmy McGill uiteindelijk een gluiperd als Saul Goodman? Ik vind het enorm goed uitgewerkt die inner struggles. Overigens weet je niet helemaal hoe het afloopt, want uiteindelijk is er ook nog Gene Takovic na BB, plus de personages Nacho en Kim, en dat moet allemaal nog een antwoord krijgen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Nog 1 aflevering Ozark te gaan. Het is echt tijd voor het einde moet ik zeggen. Het is en blijft een aardige serie al is die Laura Linney echt slecht gecast. De hele serie totaal ongeloofwaardig en elke keer als ze gaat 'dreigen' of schelden schiet ik keihard in de lach. Dat lijkt me me niet helemaal de bedoeling van de serie, gemiste kans.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 01 mei 2022, 09:27 Nog 1 aflevering Ozark te gaan. Het is echt tijd voor het einde moet ik zeggen. Het is en blijft een aardige serie al is die Laura Linney echt slecht gecast. De hele serie totaal ongeloofwaardig en elke keer als ze gaat 'dreigen' of schelden schiet ik keihard in de lach. Dat lijkt me me niet helemaal de bedoeling van de serie, gemiste kans.
Ik ben ook weer begonnen aan het laatste stukje. De glans is er idd wel van af. Prima te kijken, maar het heeft gewoon niet de kwaliteit van een Breaking Bad.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 apr 2022, 11:17
Ren Höek schreef: 24 apr 2022, 11:05 Ik vind BCS traag, regelmatig iets te traag. Maar ook deprimerend, aangezien je weet waar het eindigt voor Saul. Dus bij al het positieve wat hem overkomt weet ik al meteen dat dat snel weer eindigt, en dan is het op naar de volgende tegenslag. Aflevering na aflevering, helemaal met zijn broer.
Ondanks de enorme kwaliteit haakte ik daardoor af na enkele seizoenen.

Maar zo te lezen komt er wat meer vaart in en gebeuren er ook andere (interessante) zaken, dus ik zal er weer eens mee gaan beginnen.
Het is een slow burn character study, of hoe het ook heet. Hoe wordt een naïeve goedzak als Jimmy McGill uiteindelijk een gluiperd als Saul Goodman? Ik vind het enorm goed uitgewerkt die inner struggles. Overigens weet je niet helemaal hoe het afloopt, want uiteindelijk is er ook nog Gene Takovic na BB, plus de personages Nacho en Kim, en dat moet allemaal nog een antwoord krijgen.
Wil niet te veel spoileren maar kan wel zeggen dat er wel antwoord is wat betreft Nacho, wat betreft Kim vind ik het ook zeer interessant hoe dat gaat verlopen verder.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 21:28
deninho32 schreef: 01 mei 2022, 09:27 Nog 1 aflevering Ozark te gaan. Het is echt tijd voor het einde moet ik zeggen. Het is en blijft een aardige serie al is die Laura Linney echt slecht gecast. De hele serie totaal ongeloofwaardig en elke keer als ze gaat 'dreigen' of schelden schiet ik keihard in de lach. Dat lijkt me me niet helemaal de bedoeling van de serie, gemiste kans.
Ik ben ook weer begonnen aan het laatste stukje. De glans is er idd wel van af. Prima te kijken, maar het heeft gewoon niet de kwaliteit van een Breaking Bad.
Het einde zag je ook van een kilometer aankomen, maar was op zich niet heel slecht of zo.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 04 mei 2022, 10:56
Josef Dettelbacher schreef: 01 mei 2022, 21:28

Ik ben ook weer begonnen aan het laatste stukje. De glans is er idd wel van af. Prima te kijken, maar het heeft gewoon niet de kwaliteit van een Breaking Bad.
Het einde zag je ook van een kilometer aankomen, maar was op zich niet heel slecht of zo.
Ik vond het een erg teleurstellend einde. Het had het einde van een random aflevering kunnen zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Uh wacht, was de laatste aflevering van Better Call Saul van dinsdag de laatste???

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Series