Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ComeOnPSV schreef: 22 apr 2022, 15:39
El Sordo schreef: 22 apr 2022, 15:21 Timber lijkt me voor die laatstgenoemde echt een prima vervanger; wat minder sterk, maar wel dynamischer, redelijk tweebenig en niet bijzonder duur
Dat niet bijzonder duur kan nog vies tegenvallen.
Utrecht is niet gek, die kregen 10 jaar geleden 7 miljoen voor Strootman en die gaan nu nog hoger zitten. Het is wel zo dat hij maar voor 3 jaar getekend heeft en geen grootverdiener is maar ik denk dat Ajax ook heel geïnteresseerd is bij een vertrek van Gravenberch.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ziege maar ook zagge schreef: 22 apr 2022, 15:40
DonyellMalen schreef: 22 apr 2022, 15:17Feit is wel dat indien Cody blijft Sangare hoe dan ook verkocht zal worden, we moeten namelijk ook cashen.
Waar blijkt die noodzaak uit? Heb ik misschien gemist hoor, linkje naar uitleg is ook welkom.
We zijn hartstikke blut, wist je dat niet? ;)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

11 Sir Tinus schreef: 22 apr 2022, 15:36
Als je dan ook Luuk kunt overtuigen dan en wat van de groep 5 tot 15 aan boord houden dan hoeft het geen tussenjaar te worden.
Een tussenjaar vind ik echt onbespreekbaar voor PSV. Dat wordt nergens genoemd behalve op voetbalfora.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

De Realist schreef: 22 apr 2022, 15:44
ziege maar ook zagge schreef: 22 apr 2022, 15:40
Waar blijkt die noodzaak uit? Heb ik misschien gemist hoor, linkje naar uitleg is ook welkom.
We zijn hartstikke blut, wist je dat niet? ;)
Ja, daarom konden we ook niet schakelen toen we Veerman gingen halen en ging Feyenoord er met hem vandaar...ow wacht even... :think:
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als we toch de vergelijking me 2014-15 maken: toen bleven Gini en Memphis en werd er geen enkele klapper gemaakt, en toch ging het elftal met een paar versterkingen (m.n. Luuk en Guardado) van de 4e plek naar afgetekend kampioen. Geen enkele situatie is exact hetzelfde (je concurrent besteedt nu veel meer bv) maar ik geloof ook niet dat je per se een klapper van 15+ miljoen moet maken om het elftal te versterken. Een paar kleinere klappers en wat creativiteit bij de inkomende transfers kunnen je ook al ver brengen. Conclusie: ik ben alleen maar blij als Gakpo nog een jaar blijft, dat is beter dan welk transfer dan ook. En ik zal ook alleen maar blij zijn met het aanblijven van Sangaré en Madueke.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Als je sommige lieden mag geloven, zitten we elk jaar op zwart zaad. Waar het vandaan komt weet niemand maar het blijft stellig verteld worden.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 22 apr 2022, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Robson de Souza schreef: 22 apr 2022, 16:03
De Realist schreef: 22 apr 2022, 15:44

We zijn hartstikke blut, wist je dat niet? ;)
Ja, daarom konden we ook niet schakelen toen we Veerman gingen halen en ging Feyenoord er met hem vandaar...ow wacht even... :think:
Had ik er ook nog even met koeienletters "sarcasme" boven moeten zetten? :D
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 22 apr 2022, 15:53
11 Sir Tinus schreef: 22 apr 2022, 15:36
Als je dan ook Luuk kunt overtuigen dan en wat van de groep 5 tot 15 aan boord houden dan hoeft het geen tussenjaar te worden.
Een tussenjaar vind ik echt onbespreekbaar voor PSV. Dat wordt nergens genoemd behalve op voetbalfora.
Niemand gaat roepen dat het op voorhand een tussenjaar wordt, maar als je 3 beste spelers verkocht worden, de helft van je as verdwijnt, de ervaren spelers uitstromen zonder dat er geld voor terug komt voor vervanging in combinatie met een nieuwe trainer + technische staf + onervarenheid als trainer = een optelsom waarbij een tussenjaar een logisch gevolg kan zijn.

Kun je een paar belangrijke spelers behouden (Gakpo is het moeilijkste te vervangen) en zo'n Götze blijft waardoor het middenveld enigszins intact blijft dan maak je wel grote sprongen om van dat doemscenario te ontsnappen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een tussenjaar is geen tussenjaar als je dat niet op voorhand al beslist. Of je spreekt uit dat je gewoon vol voor de prijzen gaat, of je spreekt uit dat er voor komend seizoen weinig verwachtingen moeten zijn qua resultaten en dat je pas in 2023-24 wilt gaan oogsten. Als je middenin een weinig succesvol seizoen pas gaat roepen dat het een tussenjaar is is het geen tussenjaar, maar een smoes.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sowieso wordt dit (weer) het eerste seizoen met Marcel aan boord, die gaat natuurlijk even zijn visitekaartje afgeven (via John). Ik verwacht een zwik zeer aangename verrassingen, voor een prikkie 8)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Voor Cody wordt het zeker geen tussenjaar, waar hij ook zal zijn.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 22 apr 2022, 15:40
DonyellMalen schreef: 22 apr 2022, 15:17Feit is wel dat indien Cody blijft Sangare hoe dan ook verkocht zal worden, we moeten namelijk ook cashen.
Waar blijkt die noodzaak uit? Heb ik misschien gemist hoor, linkje naar uitleg is ook welkom.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... maken.html
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

DonyellMalen schreef: 22 apr 2022, 16:17
ziege maar ook zagge schreef: 22 apr 2022, 15:40
Waar blijkt die noodzaak uit? Heb ik misschien gemist hoor, linkje naar uitleg is ook welkom.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... maken.html
Niks hier van legt uit dat Sangare dan per se verkocht moet worden he.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 22 apr 2022, 16:18
Niks hier van legt uit dat Sangare dan per se verkocht moet worden he.
Ik zou zeggen dat de verkopen van Bruma Sadilek en Baumgartl al voldoende moet zijn voor een club als PSV.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sterker nog, hier wordt niks gezegd over de noodzaak om op dit moment geld in het laatje te brengen... hij zegt alleen iets over de meer structurele noodzaak om winst te maken op spelers. De schrijver van het artikel heeft het zelfs expliciet over de toekomst:
In de toekomst mag dus van de Brabantse club verwacht worden dat er winst gemaakt wordt op diverse spelers. "Het is de bedoeling dat we spelers voor meer geld verkopen dan we ze kochten."
Nou was het geld van dat nieuwe partnerfonds dus niet bedoeld om een zwik spelers mee te halen, maar misschien kan het wel ingezet worden om een kasprobleem tijdelijk af te dekken?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dubbel mooi nieuws:

1. Cody is gewoon een klasbak die hopelijk dus perse die titel wil pakken als speler. Mooie drijfveer natuurlijk en hopelijk kan hij Sangare daarin meenemen
2. Cody zal ook als aanvoerder PSV verdomd hard duidelijk maken dat daar kwaliteit voor nodig is. Het 1 kan niet zonder het ander natuurlijk.

Prachtig als dit lukt en dat bijv. ook een vd Wallen dit als extra drive/motivatie ziet om er net ff wat meer geld tegen aan te gooien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lijkt me dat Cody wat betreft deze keuze ook het restant van het seizoen af wilt wachten. De wil om er toch nog een jaar PSV aan vast te plakken zal ook afhankelijk zijn van het behalen van een kampioenschap of niet. Ik kan me goed voorstellen dat als hij ook nog kampioen wordt dit jaar, en alle nationale prijzen in 1 seizoen heeft gewonnen, voor zijn gevoel die stap naar het buitenland wilt gaan maken. Juist het pad van Wijnaldum/Depay om nog 1 jaar te vechten voor een kampioenschap zal interessant zijn als we 2de worden.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als dit soort nieuws gelijktijdig via VI en ED naar buiten komt is het geregisseerd tussen PSV en speler. Of verlenging tot 2027 is al rond of het is een poging tot verdere prijsopdrijving bij actuele onderhandelingen met een club welk al in een ver stadium is.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zoals ik vorige week ook al zei: het zou voor Cody zelf het beste zijn als hij nog 1 seizoen blijft en dat ziet hij misschien zelf ook wel zo. Hij kon niet uitblinken tegen een Leicester wat niet eens subtop PL is. En ja, dat zijn maar 2 potjes, maar toch, het is wel een soort eye opener. Daarnaast sukkelt hij aardig met blessures dit seizoen, komt er een WK aan, en wil hij niet ergens straks belanden op de bank of erger tribune.

Bij PSV is hij aanvoerder, de eerste naam op het bord en kan hij nog constanter worden, fitter en sterker.

Aan de andere kant, vanuit PSV perspectief: komt er een club die 45 miljoen biedt, dan moet je hem verkopen natuurlijk. Zeker vanwege toch zijn blessures. Maar als ik moet kiezen tussen Gakpo voor 45 of Madueke voor 30, dan zou ik toch Madueke eerder verkopen. Ook al zit daar meer rek in voor een hogere transferprijs, er zit ook meer risico in dat het hem niet gaat worden, plus hebben we op rechtsbuiten betere alternatieven dan voor op links naar mijn gevoel.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ik denk dat alleen een kampioenschap hem hier kan houden. Cody heeft volgens VI intern aangegeven dat hij klaar is voor een topcompetitie. We moeten natuurlijk ook geen wonderen verwachten vanuit de clubleiding wat betreft aankopen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om daarop te wachten als je tegelijkertijd allerlei aanbiedingen en miljoenencontracten aangeboden krijgt vanuit de top van Europa.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als het prijsopdrijven is het moii
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Waarom zou je denken dat enkel een kampioenschap hem hier kan houden? Zag je die teanen bij hem? Hij houdt van PSV. Depay en Gini waren ook klaar.

We moeten niet overdrijven met "geen wonderen verwachten". Het is een slimme jongen die écht van de club houdt.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Omdat hij dan minimaal 6x CL potjes speelt? Omdat PSV dan (veel) meer kan op de transfermarkt?

En met geen wonderen verwachten doel ik op de transferperiode. Zeker als je 2e wordt is het maar de vraag of Cody daarop gaat wachten terwijl de ene na de andere topclub hem 'lastig' valt.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat het juist andersom is. Bij een kampioenschap is hij hier klaar. Dan houden een paar potten CL je niet in NL. Alleen als je de juiste kwalitatieve aankopen kan garanderen bij een 2e plek om volgend jaar alsnog met een titel te vertrekken, dat is wat hem bij PSV kan houden.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Kut je hebt gelijk [mention]Jwoeloe[/mention], dus we moeten hopen op een tweede plek :steam:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik geloof wel dat hij blijft.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo