Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het gros van de Feyenoorders blijft ook vast hangen aan het sentiment van de Kuip, vrij opmerkelijk wel.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV




In dit filmpje leggen ze uit hoe Fnoord ooit in de KKD kan komen.

Ik wens ze veel succes, want dat gaat echt een bizar lastig verhaal worden. Als het al ooit gaat gebeuren is het echt pas over meer dan 5 jaar.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ComeOnPSV schreef: 21 apr 2022, 20:21


In dit filmpje leggen ze uit hoe Fnoord ooit in de KKD kan komen.

Ik wens ze veel succes, want dat gaat echt een bizar lastig verhaal worden. Als het al ooit gaat gebeuren is het echt pas over meer dan 5 jaar.
Snelste oplossing: degraderen en dan alleen maar jeugdspelers opstellen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Stiekem best komisch, die voorspelbaarheid van Rotterdamse drama's.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wel benieuwd wat voor impact gaat hebben op de club. De zilvervloot gaat niet komen, dus wat nu? Gaat Slot blijven als hij straks Kokcu en Sinisterra moet verkopen en hij blijft met nul budget over? Moet Feyenoord nou die 20 miljoen terug lappen aan Goldman Sachs? Zit daar nog rente op? Hoeveel moet die Kuip renovatie kosten en wie gaat dat ophoesten, wetende dat er vrijwel nul commerciele inkomsten voor terugkomen? Haken al die onzichtbare investeerders nu helemaal af?

Prachtig stadion die kuip en ik begrijp het sentiment wel, maar financieel kan dit echt een mini doodsteek zijn. Of is dit te rooskleurig (vanuit PSV perspectief?)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nee die 23 miljoen is geen schuld van de club maar van dat aparte vehikel Stadion Feijenoord. Die moet dat dus op zien te hoesten, wat ze zeggen te kunnen, zo niet dan zal iemand (zoals de club) bij moeten springen om te voorkomen dat Goldman die hele roestbak platwalst en er kantoorpanden voor in de plaats zet.

Ik heb Feyenoord trouwens nooit als bedreiging gezien dus goed nieuws... mwah. Dit is denk ik vooral goed nieuws voor de Feyenoordfan omdat de pijn nu nog relatief meevalt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

De hele club Feyenoord is gebaseerd op sentiment, dus dat de supporters zo vasthouden aan die roestbak volg ik wel.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nieuwbouw was een luchtkasteel. Nooit begrepen waarom niet alle tijd en energie is gestoken in het opwaarderen van het huidige stadion, zeker ook gezien de sentimenten. Je kan daar vast een prima plan voor maken waardoor je financieel op termijn weer wat aanhaakt. Door deze beslissing sta je waarschijnlijk weer 10 jaar stil. Lange termijn visie is daar ver te zoeken.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 21 apr 2022, 21:44 Dit is denk ik vooral goed nieuws voor de Feyenoordfan omdat de pijn nu nog relatief meevalt.
Feyenoord is de cultus van het lijden. Die gaan liever ten onder aan de roestbak De Kuip dan dat ze succes vieren in een nieuwe Arena.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Je moet Fey altijd als bedreiging zien zodat we zelf ook niet richting die kant opgaan. Blijven leren en altijd op zoek naar verbetering en groei.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja en ik begreep wel dat ze Feyenoord City wouden. Want de Kuip is prachtig, maar als je daar 200 miljoen in gooit en je kan er verder niks mee dat commercieel iets oplevert, dan gooi je dus echt centen weg. Het sentiment heeft voor de vertraging gezorgd, waardoor dat hele Feyenoord City nu 3 keer zo duus is geworden en dus onbetaalbaar. Maar nu zit er dus nul rek in feyenoord; sterker nog wellicht moeten ze gaan interen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Menno1 schreef: 22 apr 2022, 04:46 Ja en ik begreep wel dat ze Feyenoord City wouden. Want de Kuip is prachtig, maar als je daar 200 miljoen in gooit en je kan er verder niks mee dat commercieel iets oplevert, dan gooi je dus echt centen weg. Het sentiment heeft voor de vertraging gezorgd, waardoor dat hele Feyenoord City nu 3 keer zo duus is geworden en dus onbetaalbaar. Maar nu zit er dus nul rek in feyenoord; sterker nog wellicht moeten ze gaan interen.
Feyenoord is sowieso ook alweer 3 miljoen kwijtgeraakt door dit hele project. Die 20mil aan Goldman Sachs hoeven ze niet te betalen maar er is ondertussen genoeg geïnvesteerd dat ze 3miljoen kunnen uitzwaaien, voor Feyenoord een hoop geld. Daarnaast ben ik benieuwd hoe de Vrienden van Feyenoord erin staan, het zal mij niks verbazen als die wel vol voor Feyenoord City stonden omdat hun dan ongetwijfeld het nodige beloofd is.

Kunnen ze weer met de pet langs om spelers van 5mil te kunnen kopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://fd.nl/bedrijfsleven/1418839/fin ... d2ca2LWpFb

Ik zie niet in hoe de stadion bv die leningen ooit kan terugbetalen. Dan moet de huur flink omhoog. Linksom of rechtsom gaat Feyenoord er voor opdraaien, of de gemeente moet iets doen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tomm schreef: 21 apr 2022, 22:46 Nieuwbouw was een luchtkasteel. Nooit begrepen waarom niet alle tijd en energie is gestoken in het opwaarderen van het huidige stadion, zeker ook gezien de sentimenten. Je kan daar vast een prima plan voor maken waardoor je financieel op termijn weer wat aanhaakt. Door deze beslissing sta je waarschijnlijk weer 10 jaar stil. Lange termijn visie is daar ver te zoeken.
Follow the money Tomm.... Er zaten gigantische belangen in van grote bouwbedrijven die overal hun tentakels hebben. De bouwfraude is nog een van de grootste corruptieschandalen uit onze geschiedenis met zelfs een parlementaire enquête tot gevolg. Zijn gewoon boeven in pak.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Wel grappig die Krabbendam weer op VI, de titel alleen al " geen stadion, wel daadkracht en duidelijkheid" :mrgreen: En hij heeft zich niet genoeg verdiept, hij zegt dit:
Voor veel Feyenoord-supporters is het een trieste dag. Zij geloofden in het vliegwieleffect van een nieuw stadion, zoals burgemeester Ahmed Aboutaleb. Feyenoord City was een belangrijker pijler onder de gebiedsontwikkeling van Rotterdam-Zuid. Was het dan toeval dat Te Kloese juist vandaag (donderdag) zijn beslissing openbaar maakte, na een in allerijl belegde persconferentie? De onderhandelingen over een nieuw college zijn in volle gang, de politiek even tandeloos. Timing is everything.
Terwijl gewoon bekend is dat afgelopen woensdag een nieuwe deadline was om een beslissing te nemen, hoe kan je dan van een "in allerijl geplande persconferentie op donderdag" spreken?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Sportjournalisten zijn de putjesscheppers van de 21e eeuw. En zelfs dan is Krabbendam nog een league on his own.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Feyenoord meet hun eigen mogelijkheden af op de inkomsten die het stadion van bijvoorbeeld PSV biedt. Het Philips Stadion werd grotendeels uitgebreid eind jaren 80 en begin jaren 90. In Rotterdam zijn ze nu 30 jaar later nog aan het bedenken wat ze met de Kuip aan moeten. Nu gaat het ook weer niet door. Het zal altijd grootspraak blijven daar bij de harde werkers.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Het Kanon schreef: 22 apr 2022, 08:40 Feyenoord meet hun eigen mogelijkheden af op de inkomsten die het stadion van bijvoorbeeld PSV biedt. Het Philips Stadion werd grotendeels uitgebreid eind jaren 80 en begin jaren 90. In Rotterdam zijn ze nu 30 jaar later nog aan het bedenken wat ze met de Kuip aan moeten. Nu gaat het ook weer niet door. Het zal altijd grootspraak blijven daar bij de harde werkers.
"Geen woorden maar daden", laat me niet lachen :mrgreen:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Schijnbaar willen ze nu een groot restaurant gaan bouwen, want in stadions van het rechterrijtje kunnen 4x zoveel mensen eten als in de Kuip, aldus de directeur.

Dat is dan wel het voordeel van zo'n debacle: het helpt je om je prioriteiten weer even op orde te krijgen.
ruuddevil schreef: 22 apr 2022, 08:14 https://fd.nl/bedrijfsleven/1418839/fin ... d2ca2LWpFb

Ik zie niet in hoe de stadion bv die leningen ooit kan terugbetalen. Dan moet de huur flink omhoog. Linksom of rechtsom gaat Feyenoord er voor opdraaien, of de gemeente moet iets doen.
Minstens zo verbazingwekkend is het handelen van de gemeenteraad, de stad komt nu nl. flink in de knel omdat dat hele Feyenoord City een groot deel van de geplande standsontwikkeling omvat met o.a. veel broodnodige woningbouw. Misschien kan het ook zonder stadion, denken ze nu, en de ambtenaren gaan dat uitzoeken. Maar het is duidelijk dat dat moeilijk gaat worden, o.a. omdat ze de enorme inkomsten(?) van dat stadion zullen missen.

Die lui hebben de aanpak van het huisvestingsprobleem in Rotterdam dus afhankelijk gemaakt van dat Feyenoord project wat van meet af aan extreem wankel is geweest en waarin die club het laatste woord heeft. Blijkbaar heeft niemand erover nagedacht dat het best eens handig kan zijn om een plan B te hebben liggen, al die jaren hebben ze gewoon gedacht: gaat vast wel door joh, ja toch? Niet dan? Nou dan!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Wees gerust, het einde is nog niet in zicht, het kan nog leuker worden!
Dat betekent dat de financiële schade voor het stadion ook veel hoger is. Het is nog onbekend of Stadion Feijenoord nu failliet gaat, maar de vooruitzichten zien er allesbehalve goed uit.
Mocht Stadion Feijenoord failliet gaan, dan is het aannemelijk dat de club Feyenoord gaat proberen om eigenaar van het stadion te worden. Daarbij neemt de club de bijbehorende schuldenlast over.
Als dat gebeurt... :mrgreen:
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het zou een keer tijd worden gezien de bakken subsidie die de overheid in dat stadion gestoken heeft. Stelletje geluksvolgels.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je vraagt jezelf al jaren af wat er nu zo moeilijk kan zijn om een club fatsoenlijk te organiseren met degelijk beleid. Dat het ooit een jaar, of 2, niet lukt tot daar aan toe. Maar bij Feyenoord is het al zeker 15 jaar kommer en kwel. Nu weer dat stadion dossier. Man man man.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Als Feyenoord fan zijnde kun je toch onmogelijk blij zijn met zo’n reactie van Arne Slot? Zeg dan gewoon “nee ik ga niet naar Ajax” ipv een heel verhaal te gaan houden over mogelijke headlines als je er iets over zegt. Enige reden om dat niet te zeggen en desnoods een paar keer te herhalen is toch dat je de optie open wil houden?
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Die hoopt dat Ajax voor hem komt, anders doe je dit niet. Wat een nare vent, als club kun je onmogelijk beleid maken als je een trainer hebt die meteen op de eerste de beste trein wil springen. En dan na 7 maanden Ajax in de steek laten omdat er een club uit het buitenland voor hem komt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat gevoel heb ik ook. Slot houdt de optie ajax gewoon open. Het zou je trainer maar zijn hoor. Daar zou ik absoluut niet vrolijk van worden als ik Feyenoord fan zou zijn.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Die Slot staat echt met de rug tegen de muur. Iedereen weet dat hij geen NEE kan/wil/durft te zeggen tegen Ajax en hij wringt zich in alle bochten om dat maar niet te hoeven doen. En dan zeggen acties meer dan woorden en het zou goed zijn als de NL media het vuurtje verder opstookt en gewoon zegt; SLOT WIL NAAR AJAX.

Dan krijgen we echt mooie tv.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord