Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2022, 10:04
Menno1 schreef: 20 apr 2022, 09:43 Overmars had die 7 miljoen voor Slot betaald. En terecht. Had ik ook gedaan in diens situatie. Flap gaat het niet doen, die gaat voor the road of least resistance.
7 miljoen voor een Nederlandse trainer betalen? Dan moet je echt wel heel desperate zijn. Dat is echt een achterlijk bedrag.
Waarom niet? Als je 100% overtuigd bent van hem en je hebt geld zat als Ajax zijnde?

Sterker nog, als PSV dit had gedaan, dan had ik het ook ondersteund. Je haalt een trainer die het al een aantal jaren laat zien bij verschillende clubs. Welke spelers duidelijk beter en dus meer waard maakt. Die maakt die 7 miljoen zijn investering wel waard hoor.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 20 apr 2022, 11:28 en je hebt geld zat als Ajax zijnde?
Geld zat daar ja?

20 miljoen moeten afschrijven op transfers naar Rusland en Oekraïne. 8 miljoen naar famillie Nouri. Covid. Spelers die transfervrij vertrekken en vervangen moeten worden.

Je doet altijd dat PSV blut is en Ajax bulkt van het geld. Maar waarom denk je dat de RvC voor de komst van Bergwijn is gaan liggen dan? Omdat ze bulken van het geld? En toen was de oorlog in Oekraïne nog niet gestart. Er wacht een hele forse renovatie daar tegen beperkte inkomsten. Geld zat... vergeet het maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Mooi trouwens hoe er al wekenlang gespeculeerd wordt over de nieuwe trainer van Ajax, de naam Schreuder geen seconde gevallen is (zoals bij VI ook in een filmpje met Freak: je hebt als Nederlandse trainers Van Gaal en Koeman, die gaan het niet doen, daaronder heb je Slot en Bosz en dan houdt het eigenlijk wel op), maar nu hij vanuit Ajax genoemd wordt is hij opeens de perfecte, meest geschikte kandidaat, heerlijk doorzichtig die media :mrgreen: Er werden zelfs nog eerder De Boer, Kluivert, Grim en Jonk genoemd.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja dat zei ik ook al eerder, maar hiervoor noemde niemand hem.

En Slot 7 miljoen? Daag.
Ronald
Jeugdspeler
1
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 10:54
Ronald schreef: 20 apr 2022, 10:47 Iets dat ik niemand hier wil onthouden: Sjoerd Mossou zei zojuist in de AD-voetbalpodcast dat ajax er verstandig aan zou doen om evengoed eens te horen hoe Guardiola erin staat….
Nee zo ging het niet :). Het is dezelfde discussie als met het NL11 dat je altijd hoog in moet zetten onder het motto niet geschoten is altijd mis.

Hij vond Schreuder wel een mogelijke kandidaat en keurde Slot (nogmaals af).
Dat is toch precies wat ik zeg? Hij zei dat ze voor het hoogste haalbare moeten gaan en om die reden toch even zouden kunnen horen aan het management van Guardiola. Ik vond hem vrij serieus klinken.

Vervolgens ging het over Meijer van FC Groningen, waarop hij zei dat je zo iemand liever bij Feyenoord of PSV ziet, ‘en eventueel Ajax’. Met andere woorden Ajax staat daar toch wel boven. Ik word zeer moe van die riooljournalisten.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Sensation schreef: 20 apr 2022, 12:02 Mooi trouwens hoe er al wekenlang gespeculeerd wordt over de nieuwe trainer van Ajax, de naam Schreuder geen seconde gevallen is (zoals bij VI ook in een filmpje met Freak: je hebt als Nederlandse trainers Van Gaal en Koeman, die gaan het niet doen, daaronder heb je Slot en Bosz en dan houdt het eigenlijk wel op), maar nu hij vanuit Ajax genoemd wordt is hij opeens de perfecte, meest geschikte kandidaat, heerlijk doorzichtig die media :mrgreen: Er werden zelfs nog eerder De Boer, Kluivert, Grim en Jonk genoemd.
Heerlijk toch, en let wel: elke keer als "de perfecte trainer" naar Ajax komt is het geen succes, zie Ten Cate, Jol bijvoorbeeld.
De enige trainer van buitenaf waarbij de keuze wel betwist werd, was Ten Hag. Goed voorteken dit dus...
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ronald schreef: 20 apr 2022, 12:17
11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 10:54

Nee zo ging het niet :). Het is dezelfde discussie als met het NL11 dat je altijd hoog in moet zetten onder het motto niet geschoten is altijd mis.

Hij vond Schreuder wel een mogelijke kandidaat en keurde Slot (nogmaals af).
Dat is toch precies wat ik zeg? Hij zei dat ze voor het hoogste haalbare moeten gaan en om die reden toch even zouden kunnen horen aan het management van Guardiola. Ik vond hem vrij serieus klinken.
Hoe ik het heb opgepakt was het meer zoiets van AZ heeft zijn nek uitgestoken voor van Gaal en Twente min of meer van McLaren omdat ze daar ambitieus dachten en in het kader daarvan zou Ajax snel even kunnen checken of ie geen interesse heeft. Maar dat is zeker niet zo serieus dat hij vond dat Ajax moet beginnen bij Guardiola en daarna Zidana en Pochetino.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ik heb de wedstijd verder niet gekeken en heb dit keer zelfs de samenvatting niet gezien. Voetbal kan me de laatste tijd wat minder aangrijpen, maargoed de meesten weten wel waarom. Deslaniettemin wil ik net zoals collega J.C. iedereen hier wel feliciteren met de beker. Naar wat ik begreep een erg gedreven en getergd PSV heeft de wedstrijd gewonnen en dan moet Ten Hag niet gaan zeuren dat Ajax recht had op de beker. Dan moet je zelf meer scoren dan je tegenstander.
Voor wat Ten Hag betreft, nog altijd de belangrijkste pijler onder het succes al moet ik er wel aan toevoegen dat de prik nu wel een beetje van de cola is. Daarom is het ook wel de juiste stap dat een aantal spelers en Ten Hag zelf vertrekt. De laatste anderhalf tot twee jaar is Ten Hag ook wel iets te veel in zichzelf gaan geloven.

De opvolger van Ten Hag zullen we moeten gaan zien. Voor wat Schreuder betreft, die was het lek naar DeT. In zijn Ajaxtijd. Niet toevallig dat diezelfde T destijds hem aanwees als eigenaar van het succes en nu bij zijn actieve lobby betrokken is. Dat zijn afkoopsom ‘uitlekt’ is daar onderdeel van. Ik zie Schreuder liever niet bij Ajax, ook omdat veel van zijn wedstrijden met Brugge het tactich juist niet goed stond.
Marcel Keizer is er ooit gekomen na lobbywerk van Van der Sar en co. Overmars was mordicus tegen al bij zijn start. Ik sluit niet uit dat VDS stem opnieuw meer gaat primeren en dat er dan makkelijke ‘veilige’ keuzes gemaakt zullen worden zoals Schreuder, Van der Gaag, Heitinga. Daar waar Ten Hag een prima instapmoment heeft voor Man U – de ploeg ligt op zn gat en de supporters lobbyen voor zijn komst – daar zal de huidige situatie voor de aankomende Ajaxtrainer sowieso meer een vergifigd geschenk zijn want investeringstechnisch moet er een pas op de plaats gemaakt worden. Het belangrijkste wordt nog of de trainer met directe CL of juist nog met voorrondes zal moeten beginnen.
Tenslotte Gravenberch. Dat is gewoon het pokerspel van de transfermarkt. Zeggen dat Ajax nu al haar hand overspeeld heeft is wat prematuur nu het nog geen mei is. Niet voo niets wil Bayern vroeg zaken doen en hebben ze al een megasalaris voor Gravenberch in petto.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

De kwestie Gravenberch is inderdaad het pokeren wat in deze tijd van het seizoen gangbaar is. Ze zullen wel ergens ongebeer in het midden uitkomen, waarna Ajax via De Telegraaf het hoogst haalbare inclusief bonussen bedrag communiceerd en vanuit Bayern juist het minimumbedrag.

Een mooi inkijkje had je een aantal jaar geleden toen zowel Ajax als Roma de transfersom op de eigen website bekend moesten maken. Dezelfde transfer in twee verschillende jasjes. Ajax kon toen de maximale bonus halen als ze meerdere keren CL zouden halen en voor 60 miljoen of meer verkocht zou worden. (Al was dat al een initieel goed bedrag die vergelijkbaar was met Gravenberch die ik beter acht dan Kluivert destijds )
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik hoor veel geluiden van 'zal Ten Hag al spijt hebben?' Natuurlijk niet. Ideaal instapmoment. Ragnick hunkert naar een visie en is bereid stuk of 10 nieuwe spelers te halen. Er is geld zat, club heeft veel aanzien en je hebt een aantal goede spelers met o.a. De Gea, Varane en Fernandes. Hij kan een soort Football Manager gaan spelen bij een van de grootste clubs ter wereld.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Johnnie Walker schreef: 20 apr 2022, 21:15 Ik hoor veel geluiden van 'zal Ten Hag al spijt hebben?' Natuurlijk niet. Ideaal instapmoment. Ragnick hunkert naar een visie en is bereid stuk of 10 nieuwe spelers te halen. Er is geld zat, club heeft veel aanzien en je hebt een aantal goede spelers met o.a. De Gea, Varane en Fernandes. Hij kan een soort Football Manager gaan spelen bij een van de grootste clubs ter wereld.
Ten Hag lijkt me helemaal geen persoon die internationale vedettes kan managen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Net als bij PSV gaat. het deze zomer bij Ajax ook flink veranderen. ben wel benieuwd hoe [mention]VeresRivne[/mention] en [mention]Johan-Cruijff[/mention] hier naar kijken. Mijn verwachtingen voor Ajax eerst:

weg:

Onana (gratis)
Mazroui (gratis)
Antony (60 miljoen)
Gravenberch (20 miljoen)
Labyad (gratis)
Brobbey (gratis)
Danilo (gratis? anders een zak wortelen voor de moeite)
Magallan (een zakje meel)
Tagliafico (3 miljoen)


Wellicht weg:

Timber
Haller
Stekelenburg (stopt)
Ihattaren (weggestuurd)


Dan heb je 80 miljoen inkomsten. Waarbij je voro Antony geloof ik nog een behoorlijk percentage naar Sao Paulo gaat (15%?) en bij Gravenberch loop je risico dat ome Mino nog een flink % opstrijkt. Daarnaast heeft Ajax een behoorlijk financieel gat van laten we zeggen 20 miljoen. dus heb je een kleine 40 miljoen netto (er gaan nog andere kosten vanaf) om te herinvesteren voor minstens 4 basisplekken en 2 belangrijke reserve plekken.

Ze hebben dus nodig 1 keeper, 2 spitsen, 1 rechtsbuiten, 1 middenvelder (minstens) die basis waardig zijn.

Klopt dit zover?

Dan nu PSV

weg:

Gakpo (40 miljoen)
Sangare (30 miljoen)
Zahavi (gratis)
Vinicius (gratis)
Mvogo (gratis)
Drommel (2 miljoen)
Sadilek (1,5 miljoen)
Baumgartl (3 miljoen)


Wellicht weg

Madueke (30 miljoen)
Gotze (5 miljoen)
Guti (5 miljoen)
Bruma (5 miljoen)

Harken we zo'n 75 miljoen binnen bij de weg gaanders. Daar gaat ook wel 15 miljoen vanaf. Echter hebben we geen te korten meer, aannemend dat de verkopen van Rosario, Malen, Dumfries en fatboy dat wel gecovered hebben, ondanks de aankoop van Veerman. Van de +-60 miljoen moeten we 2 keepers halen, 1 linksbuiten, 2 spitsen en waarschijnlijk 1-2 verdedigers.

Kortom, beide clubs gaan op zoek naar keepers en spitsen, waar ze elkaar dus in concureren. Deze zomer gaat echt cruciaal worden; zin in!
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Waarom zou Haller vertrekken?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 schreef: 20 apr 2022, 21:37 Waarom zou Haller vertrekken?
Omdat er misschien een club komt die puur naar zijn stats kijkt en er 30 miljoen voor over heeft en dat Ajax denkt; doe maar om extra budget te creeren. Maar idd kleine kans dat hij gaat hoor.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Menno1 schreef: 20 apr 2022, 21:41
Rikkert1234 schreef: 20 apr 2022, 21:37 Waarom zou Haller vertrekken?
Omdat er misschien een club komt die puur naar zijn stats kijkt en er 30 miljoen voor over heeft en dat Ajax denkt; doe maar om extra budget te creeren. Maar idd kleine kans dat hij gaat hoor.
Ik denk dat de kans juist best groot is en dat Ajax dan alles op alles gaat zetten om Brobbey terug te kopen en eerste spits te maken.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

[mention]Menno1[/mention] Martinez en/of Alvarez staan ook open voor een vertrek evenals dat Schuurs recent aangaf ergens aan meer speelminuten toe gaan toekomen. Ze zullen niet allemaal gaan, maar er zijn meer spelers die best een transfer zouden willen maken. Overmars heeft in het verleden al wel eens aangegeven hoe moeilijk het was om spelers in de zomer te kunnen behouden die ze wilde behouden. Daarnaast heeft Ajax nog een min voor dit seizoen i.t.t. PSV, dus die zijn ook wel gewillig om een aantal basisspelers te verkopen. Alles zal draaien, net als bij PSV, wat er wordt ingekocht. Ajax kan zich wat meer missers permitteren als daar ook een aantal rake transfers bijzitten. Echter de vraag is wel of ze dezelfde kwaliteit als onder Overmars kunnen halen. Die had zich na een moeizaam begin wel het aardig daar op de rit en had genoeg goede aankopen om zijn mindere te compenseren.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Massimo schreef: 20 apr 2022, 21:12 De kwestie Gravenberch is inderdaad het pokeren wat in deze tijd van het seizoen gangbaar is. Ze zullen wel ergens ongebeer in het midden uitkomen, waarna Ajax via De Telegraaf het hoogst haalbare inclusief bonussen bedrag communiceerd en vanuit Bayern juist het minimumbedrag.
Bayern is een lastige onderhandelingspartner met nog een 1 jarig contract. Ze hebben daar namelijk het geduld om te wachten op een transfervrije overdracht. Daar weet Dortmund alles van. Dat werkt prijsdrukkend als Gravenberch aangeeft enkel naar Bayern te willen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

VeresRivne schreef: 20 apr 2022, 21:03 Marcel Keizer is er ooit gekomen na lobbywerk van Van der Sar en co. Overmars was mordicus tegen al bij zijn start. Ik sluit niet uit dat VDS stem opnieuw meer gaat primeren en dat er dan makkelijke ‘veilige’ keuzes gemaakt zullen worden zoals Schreuder, Van der Gaag, Heitinga.
Dit vind ik trouwens wel een interessante zin. Ik weet dat niet iedereen binnen Ajax achter Keizer stond, maar ik wist niet precies wie. Overmars heb ik qua voetbalknowhow een heel stuk hoger zitten dan Van der Sar. Hamstra is een beetje per ongeluk (al dan niet tijdelijk) gepromoveerd en de vervanger van Overmars duurt nu al langer. De vraag is wie ze er bij gaan halen. Wat dat betreft lijkt Ajax wel een jasje uit te doen en is het de vraag in welke mate ze het kunnen opvangen en hoe PSV met eveneens veel veranderingen en een nieuwe directie plus staf zich zal weerhouden.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Shanice voor 60 miljoen weg? Sorry maar zo opportunistisch zijn zelfs de Manchester Uniteds van deze wereld niet. 45 mogen ze heel erg in hun handjes knijpen, en dat is dan vooral gebaseerd op het af en toe international zijn en die 4 potjes in de "poule des doods" in deze editie van de Champions League.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Gaag dus al mee met Hag
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Realist schreef: 20 apr 2022, 22:03 Shanice voor 60 miljoen weg? Sorry maar zo opportunistisch zijn zelfs de Manchester Uniteds van deze wereld niet. 45 mogen ze heel erg in hun handjes knijpen, en dat is dan vooral gebaseerd op het af en toe international zijn en die 4 potjes in de "poule des doods" in deze editie van de Champions League.
Maar dat is wel exact het podium waar geld voor neergeteld wordt; (goed) spelen in de Champions League en international zijn van een land als Brazilië. Dan is het ook nog eens een snelle buitenspeler met een goede passeeractie, meestal de type spelers waar veel geld voor betaald wordt. Hoop dat clubs door z'n irritante gedrag wellicht wat meer gaan twijfelen, iets wat de prijs best weer zou kunnen drukken. Maar die gaat helaas voor meer verkocht worden dan Gakpo lijkt mij.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je rekensommetjes kloppen niet de [mention]Menno1[/mention].

Shanice gaat nooit voor 60 miljoen weg. Zelfs niet inclusief bonussen. Zijn stats zijn alle behalve geweldig. Daarnaast: Santos heeft (inderdaad)doorverkoop:20% en Antony en zijn zaakwaarnemer 5%. Daarnaast staat hij nog voor een miljoen of 14 op de balans of zo. Dus al is het 60 miljoen direct cash: -10 doorverkoop - 14 balans. Kom je op 34 miljoen. Maar nooit dat er direct 60 miljoen wordt betaald. Dat gat bij Ajax is ook wel groter dan 20 miljoen schat ik zo in. En net als bij PSV gaan ze echt niet het volledige bedrag herinvesteren.
Ze hebben dus nodig 1 keeper, 2 spitsen, 1 rechtsbuiten, 1 middenvelder (minstens) die basis waardig zijn.
Je vergeet nog een basiswaardige rechtsback en linksback want die TBS-er en Mazraoui zijn ook pleithuizen zoals je al aangeeft :)

Daarnaast vergeet je dat Neres niet vervangen is, Ze hebben alleen Berghuis en Tadic. Daramy kan er geen kut van en daarachter zitten de Kebabkampioen en Labyrat (maar die vertrekt). Of er 1 keeper nodig is valt te bezien. Ik verwacht dat er echt twee nodig zijn. Maar ook heb je selectievulling nodig. Ook Blind en Tadic zijn niet meer zo goed en fit als 2 jaar geleden. Kan Blind linksback blijven spelen?

Dus: 1 keeper, 2 spitsen, 2 vleugelspitsen, RB, LB, Middenvelder. En mogelijk nog: 1 keeper, RB, vleugelspits, LB. (8 basiswaardige spelers en 4 die er kort tegenaan zitten).

En dan zie ik ze er voor aan dat ze 25 miljoen voor 1 speler gaan betalen (Bergwijn waarschijnlijk). Prestige projectjes blijven nodig uiteraard. Ze zullen meer jeugd door moeten schuiven dan ze lief is en/of brandhout halen van het niveau Klaiber.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 21 apr 2022, 07:58 Daarnaast: Santos heeft (inderdaad)doorverkoop:20% .
Dat doet Santos erg knap voor een speler die daar nooit heeft gespeeld. :mrgreen:
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

[mention]Menno1[/mention]

Voor wat de transfers betreft:
By Anthony zit je in deze markt in mijn ogen wat te hoog, denk dat Ajax eerder uit zal komen op iets van 50 miljoen inclusief bonussen ofzo. Er gaat een doorverkooppercentage van 20% naar zijn oude club als ik het goed heb. Wat ik alleen niet weet is of die 20% op de ‘winst’ of de totale transfersom is. Tagliafico zie wel voor meer vertrekken trouwens.

Verder nog wat puntjes.

- Danilo is inderdaad transfervrij,
- voor Ten Hag zal Ajax sowieso 2 miljoen aan transfersom vangen
- Er gaan nu geluiden dat Man Utd ook het het contract van Van der Gaag zou gaan afkopen in opdracht van Ten Hag, althans dat meldt De T. Er werd gesproken over 3 miljoen, ik mag aannemen dat dat inclusief Ten Hag is, maar je weet hoe gek die Engelsen werkelijk zijn.
- Ajax heeft een doorverkooppercentage (meen iets van 15% of 20%) op Sven Botman. Lille zit eigenlijk op zwart zaad en moet verkopen met AC Milan en Newcastle als concreet geinteresseerden.
PSV heeft zo’n soort situatie met Joel Piroe als hij een transfer maakt
- Magallan, heeft toch nog verrassend wat wedstrijden voor Anderlecht gespeeld. Er was zelfs even een statistiek dat juist met hem erbij Anderlecht niet verloor. Nu had Ajax een optie van ik meen iets van 5 miljoen erin gezet. Dat is wat te veel voor Anderlecht. Mocht Ajax echt zakken naar iets van anderhalf miljoen dan zie ik het ze bij Anderlecht nog wel doen ook.
- Bande zal nog wel terugkeren schat ik, vermoed dat Ajax er ook niet heel veel aan zou overhouden mocht hij vertrekken.
- Kotarski zal een kleine transfer maken, gok wel dat zijn club de optie zal lichten maar dan hebben we het over tonnen en geen miljoenen
- Pierie, ik vermoed dat Ajax hem gewoon weer een jaar aan mogelijk Twente zal verhuren.
- Tyton zal ook wel vertrekken.
- Of Stekelenburg stopt is nog niet voor 100% uitgesloten.
-Zowel voor Ajax als PSV geldt dat je hier en daar nog wel wat geld aan opleidingsvergoedingen zal pakken omdat die nu ook van toepassing zijn voor transfers binnen een competitie.

Qua uitgaande transfers

- Brobbey lekker laten gaan, injury prone zit ik niet op te wachten.
- Haller zit ik ook niet op te wachten, 20 miljoen mag hij van mij weg
- Martinez kan ook zomaar nog aan getrokken worden, gingen wat sluimerende Barcelona geruchten.

Tenslotte heeft Klaiber nog een contract voor een jaar. Die zal nog wel blijven hoewel ik zelf hem liever aan een echte liefhebber had verkocht, ik heb alleen begrepen dat we dan Luckassen retour krijgen.


Je zal als Ajax moeten gaan inzetten op talent en daarmee zowel de afschrijflasten als de salarislasten drastisch omlaag te brengen. Je zal daarnaast moeten gaan inzetten op selectiespelers die ernaast vielen zoals Kudus en Daramy met meer speeltijd. De eerste signalen dat Ajax deze zomer wel aardig wat gaat overhevelen vanuit Ajax 2 zijn er wel. Immers zijn er heel wat spelers die de stap van de A1 naar Jong Ajax gaan zetten dit seizoen, wat een communicerend vat is voor wat er met spelers van Jong Ajax gaat gebeuren. Ik denk wel dat er daar van een clubje van een naam of 9 de kans gaat krijgen in de voorbereiding: Van Axel Dongen, Delgado, Hansen, Unuvar, Regeer, Baas, Salah Eddine, , Fitz Jim en Hlynsson. Daarvan zullen Van Axel Dongen, Salah Eddine, Regeer er sowieso wel bijkomen in de A-selectie. Delgado geef ik een goede kans en die anderen hebben een ‘shot’.
Verder zullen we nog wel zien wat Ihattaren kan bewerkstelligen.
Wat ik als Ajaxzijnde zou aantrekken is een spits misschien zelfs twee afhankelijk van het vertrek van Haller of niet. Ajax kan nog wel een keeper gebruiken al denk ik dat je met het duo Pasveer, Gorter en eventueel Stekelenburg nog wel je plan kunt trekken maar dan weet je tegelijkertijd dat je het seizoen erna aan een grote keepersrennovatie mag beginnen . Verder zou ik inzetten op een talentvolle centrumverdediger, misschien meer als er meer verdedigers vertrekken.Als Hansen geen aansluiting vindt kun je nog denken aan een rechtsbuiten met diepgang (er vanuit gaande dat Anthony weg is) En eventueel nog een extra middenvelder. Veel meer zou ik niet gaan halen, op eventueel wat beloftevolle spelers voor Jong Ajax na.
Voor wat de transfersommen van PSV daar kan ik me redelijk in vinden al zouden de kleppers als Gakpo en Sangare misschien zelfs nog wel meer kunnen doen. Gakpo zou ik zelf inschatten op 45 inclusief.Twee miljoen voor Drommel zie ik alleen nooit gebeuren. Die heeft geen indruk gemaakt op de buitenlandse clubs en op de interne markt is er geen club behalve FC Utrecht – dat geen keepers nodig heeft – zo gek om na zo’n seizoen er nog geld aan te geven. Drommel zie ik zoals wij Pierie hebben. Stond te boek als groot talent maar kan het topniveau niet aan.
Dan PSV, het is er niet de topic voor maar aangezien je zelf de vergelijking maakt. Bij PSV vind ik de situatie ook allerminst florisant op financieel vlak. Ajax zit in een situatie waarin de salarislasten en afschrijflasten veel te hoog liggenen bij het mislopen van de CL het echt in de problemen komt (hele diepe gaten dan in de begroting). Maar Ajax heeft wel een EV van 220 miljoen volgens de laatste cijfers in Oktober. PSV had volgens haar jaarverslag een EV van 17 miljoen. Wetende dat PSV in dat EV bijvoorbeed ook vaste activa heeft zit zoals De Herdgang die je niet direct kunt kapitaliseren betekent het dus dat je een erg weinig vet op de botten hebt. Nu lost PSV dat op met langlopende leningen via een investeringsfonds. En was er uiteraard een mooi verhaal dat men heeft geinvesteerd in kapitaal op het veld. Maar het betekent eveneens dat PSV deze zomer aan zet is om de reserves aan te vullen en je qua transfersommen dus ook minder zal kunnen herinvesteren. Ook de penningmeester bij PSV zal op het puntje van zijn stoel zitten dat Sangare of Gakpo geen dubbele beenbreuk oploopt of een achillespees afscheurt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 21 apr 2022, 08:02
ShovingNE2 schreef: 21 apr 2022, 07:58 Daarnaast: Santos heeft (inderdaad)doorverkoop:20% .
Dat doet Santos erg knap voor een speler die daar nooit heeft gespeeld. :mrgreen:
Gasten kunnen onderhandelen jonguh! :mrgreen:
VeresRivne schreef: 21 apr 2022, 08:09 PSV had volgens haar jaarverslag een EV van 17 miljoen. Wetende dat PSV in dat EV bijvoorbeed ook vaste activa heeft zit zoals De Herdgang die je niet direct kunt kapitaliseren betekent het dus dat je een erg weinig vet op de botten hebt. Nu lost PSV dat op met langlopende leningen via een investeringsfonds.
En dat fonds is ook versterking eigen vermogen van 30 miljoen. Maar even goed: PSV zal nooit alles herinvesteren. Ik denk dat je op een procent of 40 uitkomt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

VeresRivne schreef: 21 apr 2022, 08:09
Voor wat de transfersommen van PSV daar kan ik me redelijk in vinden al zouden de kleppers als Gakpo en Sangare misschien zelfs nog wel meer kunnen doen. Gakpo zou ik zelf inschatten op 45 inclusief.Twee miljoen voor Drommel zie ik alleen nooit gebeuren. Die heeft geen indruk gemaakt op de buitenlandse clubs en op de interne markt is er geen club behalve FC Utrecht – dat geen keepers nodig heeft – zo gek om na zo’n seizoen er nog geld aan te geven. Drommel zie ik zoals wij Pierie hebben. Stond te boek als groot talent maar kan het topniveau niet aan.
Dan PSV, het is er niet de topic voor maar aangezien je zelf de vergelijking maakt. Bij PSV vind ik de situatie ook allerminst florisant op financieel vlak. Ajax zit in een situatie waarin de salarislasten en afschrijflasten veel te hoog liggenen bij het mislopen van de CL het echt in de problemen komt (hele diepe gaten dan in de begroting). Maar Ajax heeft wel een EV van 220 miljoen volgens de laatste cijfers in Oktober. PSV had volgens haar jaarverslag een EV van 17 miljoen. Wetende dat PSV in dat EV bijvoorbeed ook vaste activa heeft zit zoals De Herdgang die je niet direct kunt kapitaliseren betekent het dus dat je een erg weinig vet op de botten hebt. Nu lost PSV dat op met langlopende leningen via een investeringsfonds. En was er uiteraard een mooi verhaal dat men heeft geinvesteerd in kapitaal op het veld. Maar het betekent eveneens dat PSV deze zomer aan zet is om de reserves aan te vullen en je qua transfersommen dus ook minder zal kunnen herinvesteren. Ook de penningmeester bij PSV zal op het puntje van zijn stoel zitten dat Sangare of Gakpo geen dubbele beenbreuk oploopt of een achillespees afscheurt.
Goh, een Ajacied met meer realisme over de komende transferzomer van PSV dan veel supporters op dit forum? Nice!

Ajax