Michal Sadílek (FC Twente)

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

We moeten doorselecteren, Sadilek is een leuke speler maar zoals het er nu naar uit ziet zal hij nooit goed genoeg worden voor PSV.
Daarom is verkopen de beste optie. Overigens vraag ik mij oprecht af of hij wel had willen blijven mocht PSV dat graag willen.
Nu speelt hij alles, bij PSV zou hij op zeker weinig spelen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

mr.top schreef: 20 apr 2022, 08:21
RIO schreef: 20 apr 2022, 02:42 Koopje? Goede deal juist voor een voetballer die in alles tekort komt voor PSV.
Je zou denken dat dit toch wel een beetje de algemene tendens zou zijn. Sadilek is hier jarenlang om zijn lengte en beperkte capaciteiten geslacht. Het was de mini kloon van Mark van Bommel.

En nu zou PSV te weinig gevraagd hebben en maakt JdJ misschien een blunder? Het is ook nooit goed.
Precies. Top deal! Nu de rest nog slijten.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ik denk dat Sadilek zich nog wel gaat ontwikkelen tot een niveau waar hij een waardevolle speler voor PSV had kunnen zijn. Had van mij ook mogen blijven als back-up voor Gutierrez komend seizoen.

Anderzijds ontwikkelt hij zich beter als hij speelt en is het prima dat er nu duidelijkheid is. Als hij naar het buitenland was vertrokken had je misschien wat meer kunnen vangen, maar Twente zal niet snel meer betalen voor een speler.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Maar Sadilek had die ontwikkeling niet bij PSV gemaakt want hier zou hij nooit spelen en dan ontwikkel je jezelf ook niet. Vorig jaar heeft hij een jaar in Tjechië gespeeld en zelfs het EK gehaald en nog steeds wilde niemand hem kopen. Nu heeft hij een jaar leuk bij Twente gespeeld en iedereen kan zijn meerwaarde op dat niveau zien, maar dat is een ander niveau dan PSV.

Nu nog Bruma Drommel en Baumgartl van de hand doen voor bodemprijzen en dan is de sale over.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 10:44 Maar Sadilek had die ontwikkeling niet bij PSV gemaakt want hier zou hij nooit spelen en dan ontwikkel je jezelf ook niet. Vorig jaar heeft hij een jaar in Tjechië gespeeld en zelfs het EK gehaald en nog steeds wilde niemand hem kopen. Nu heeft hij een jaar leuk bij Twente gespeeld en iedereen kan zijn meerwaarde op dat niveau zien, maar dat is een ander niveau dan PSV.

Nu nog Bruma Drommel en Baumgartl van de hand doen voor bodemprijzen en dan is de sale over.
Precies. De waarde van Sadilek is daarnaast ook dóór twente gecreëerd. Met het doorverkooppercentage wordt dit ook verdisconteerd.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV


Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Waar slaat dat Katanazwaard op 😂
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het had ook zomaar de aankondiging van Promes kunnen zijn.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Trixm schreef: 20 apr 2022, 10:48
11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 10:44 Maar Sadilek had die ontwikkeling niet bij PSV gemaakt want hier zou hij nooit spelen en dan ontwikkel je jezelf ook niet. Vorig jaar heeft hij een jaar in Tjechië gespeeld en zelfs het EK gehaald en nog steeds wilde niemand hem kopen. Nu heeft hij een jaar leuk bij Twente gespeeld en iedereen kan zijn meerwaarde op dat niveau zien, maar dat is een ander niveau dan PSV.

Nu nog Bruma Drommel en Baumgartl van de hand doen voor bodemprijzen en dan is de sale over.
Precies. De waarde van Sadilek is daarnaast ook dóór twente gecreëerd. Met het doorverkooppercentage wordt dit ook verdisconteerd.
Een Mees de Wit wordt door een degradatiekandidaat voor 2 miljoen euro verkocht. Dan is 1.5 voor Sadilek toch veel te weinig? Sowieso onzinnig om zo'n speler meteen te verhuren met een vaste transfersom. Doorverkooppercentage 10%. Sadilek zal nooit meer dan 5 miljoen opleveren. Dus krijg je er hoogstens nog 5 ton bij. Terwijl je hem nu had kunnen verkopen voor pak hem beet 3 miljoen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Hij heeft slechts voor 2+1 seizoen getekend omdat hij hoopt nog terug te keren naar PSV. Dat verwacht ik..
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:



Mooie woorden van Sadi. Goede knul. Edit; even hele draadje lezen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Perfecte mentaliteit. Als hij ietsjes beter was geweest was het perfect geweest voor ons en had hij hier voor altijd mogen blijven.
Ik gun hem het allerbeste, benieuwd waar uiteindelijk zijn plafond komt te liggen.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ik denk dat velen dat nog onderschatten.

Evenals bij Piroe het geval was/is.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Jij had wél verwacht dat Piroe na dat jaartje banken bij Sparta uiteindelijk nog in de PL terecht zou komen?
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Madueke schreef: 20 apr 2022, 20:15 Jij had wél verwacht dat Piroe na dat jaartje banken bij Sparta uiteindelijk nog in de PL terecht zou komen?
Op basis van hetgeen hij in de jeugd al liet zien, was het idd wachten tot hij het in een eerste elftal op het hoogste niveau zou laten zien.

Die kansen heeft hij o.a. bij Sparta idd niet gegrepen, om wat voor redenen dan ook. Mensen hebben hem vervolgens wel heel snel afgeschreven, ik niet. Dat wil niet zeggen dat ik zonder twijfel was, maar op basis van hetgeen ik van hem heb gezien in de jeugd was er zeker ook veel vertrouwen. Jongen is nu nog altijd jong, slechts 22 jaar oud.

Kijk mijn posts omtrent Piroe maar na van de afgelopen jaren, indien je hier aan twijfelt. Wellicht hier en daar een gefrustreerde reactie na het verliezen van punten doordat hij een grote kans mistte die dat af had kunnen wenden (voordat mensen weer selectief gaan quoten), maar zeker overwegend positief.

Bij een Sadílek zie ik dit ook nog wel gebeuren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is sowieso nauwelijks te vergelijken. Sadilek deed het bij PSV redelijk, laat het nu wekelijks zien bij de #4. Het is niet heel spannend om te roepen dat hij het misschien nog verder kan schoppen. Dat lijkt me eerder vanzelfsprekend.

Piroe kwam in alles tekort en wist zelfs bij Sparta niks klaar te spelen. Dan voorspellen dat hij binnen twee jaar de PL haalt grenst aan de absolute waanzin. Maar ja, dat heb je weleens bij een visionair :mrgreen:
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Net als bij Mauro heb ik altijd het idee dat deze twee jongens meer clubliefde in hun donder hebben dan een behoorlijk deel van onze (oud) jeugdspelers. Echt een goed ventje die sadilek. Geen grootse voetballer, maar kwa instelling is het een topper. Je gunt die jongen echt het beste van het beste.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ykhim schreef: 20 apr 2022, 21:41 Het is sowieso nauwelijks te vergelijken. Sadilek deed het bij PSV redelijk.
Dan mag je dit topic nog wel eens doorlezen, want daar blijken de meningen dan nogal over verdeeld.

En wat Piroe betreft; PL voorspellen? Wie heeft dat gezegd? Ik niet. Wat ik wel heb gezegd, en al jaren aantoonbaar heb aangegeven, dat deze jongen over specifieke exceptionele kwaliteiten beschikt. Natuurtalent in de afronding, altijd al geweest.

Komt nu hij bij een aanvallend ingesteld team speelt, ook weer naar boven. En als hij qua clubkeuze voor dergelijke teams blijft kiezen en kan blijven spelen, zal hij altijd goede cijfers kunnen blijven overleggen; dat heeft hij in de jeugd nl altijd al gedaan.

Laatste opmerking van je post is overigens heel pedant, beetje onnodig.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het idee dat Sadílek een prutser was, daar heb ik sowieso altijd moeite mee gehad. Misschien was het niveau niet altijd van gewenste orde, maar het gros van de wedstrijden speelde hij op een onnatuurlijke plek in een wankel elftal. Je zag naast zijn mentaliteit echter wel degelijk kwaliteiten en het verbaast me niks dat hij het nu zo goed doet. Het is niet alleen een strijder, maar ook een prima voetballer.

Piroe daarentegen is een ander verhaal. Leuk, dat exceptioneel goed scorende vermogen, dat heb ik net als jij ook altijd gezien en aangegeven. Maar voor topvoetbal wordt meer gevraagd en als je ziet dat hij bij Sparta al niet mee kon, dan wees niks erop dat hij de ontwikkeling zou gaan doormaken die je nu ziet. Hij doet het nu niet alleen goed omdat hij doelpunten maakt, maar omdat hij op heel veel vlakken serieus groeiende is. Dat mag best verrassend genoemd worden, ja.

En die laatste opmerking was bedoeld als een compliment. Je hoeft niet achter al mijn berichten een kwade bedoeling te zoeken hè ;)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

AddoCultheld schreef: 20 apr 2022, 19:24 Een Mees de Wit wordt door een degradatiekandidaat voor 2 miljoen euro verkocht. Dan is 1.5 voor Sadilek toch veel te weinig?
Dat is ook wel hoe de markt werkt natuurlijk. Een speler die overbodig is bij een club, daarvoor vang je doorgaans iets minder dan de marktwaarde. Een speler die zijn club begint te ontgroeien, daarvoor vang je doorgaans iets meer dan de marktwaarde.

Wat verder in de prijs meegerekend wordt is het plafond van een speler. Sadilek heeft al bewezen dat hij een niveau hoger net niet aankan. Je koopt dus een speler van wie het groeipotentieel beperkt is.

Daarnaast zit er een klein deeltje gunfactor in. Niet richting FC Twente, want ik gun heel Twente de eeuwige jeuk met korte armpjes, maar richting Sadilek. Een voorbeeldige jongen waarbij je niet al te lastig meer wil doen over een tonnetje meer of minder.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ykhim schreef: 20 apr 2022, 22:57 Het idee dat Sadílek een prutser was, daar heb ik sowieso altijd moeite mee gehad. Misschien was het niveau niet altijd van gewenste orde, maar het gros van de wedstrijden speelde hij op een onnatuurlijke plek in een wankel elftal. Je zag naast zijn mentaliteit echter wel degelijk kwaliteiten en het verbaast me niks dat hij het nu zo goed doet. Het is niet alleen een strijder, maar ook een prima voetballer.
Ah. Dus jij bent de visionair. Aangezien je aangeeft dat het vanzelfsprekend is dat hij vanuit FC Twente nog een stap hoger kan zetten. Dan hoor ik graag op wat voor niveau jij verwacht dat Sadílek zijn potentieel weet te benutten, aangezien jij wordt gezien als één van de forumscouts hier.

Ik bedoelde echter niet vanuit niveau FC Twente, maar vanaf niveau PSV; ik denk dat PSV met betrekking tot Sadílek op een punt gaan komen, dat ze gaan beseffen dat ze hem meer als prima zouden hebben kunnen gebruiken. Maar dat de speler dan op basis van kosten/baten niet meer haalbaar, of een te groot risico geacht wordt. Kortom; dat men zijn potentieel verkeerd ingeschat heeft.

Daar zijn ze bij PSV namelijk niet zo goed in, hetgeen ook één van de moeilijkste peilers is om in te schatten uiteraard. Maar wat desondanks wel een prominent onderdeel is van het werken als scout.
Piroe daarentegen is een ander verhaal. Leuk, dat exceptioneel goed scorende vermogen, dat heb ik net als jij ook altijd gezien en aangegeven. Maar voor topvoetbal wordt meer gevraagd en als je ziet dat hij bij Sparta al niet mee kon, dan wees niks erop dat hij de ontwikkeling zou gaan doormaken die je nu ziet. Hij doet het nu niet alleen goed omdat hij doelpunten maakt, maar omdat hij op heel veel vlakken serieus groeiende is. Dat mag best verrassend genoemd worden, ja.
Oneens. Dit is niet verrassend, eerder logisch. Heeft met het mentale aspect icm de ontwikkeling van het brein te maken, waardoor Piroe anders in zijn carrière is gaan investeren. Met tot gevolg dat hij zich anders is gaan ontwikkelen. Vervolgens heeft hij wat succeservaringen in zijn kwaliteit omdat hij nu in een team speelt dat wél in 'the box' komt , waardoor hij lekkerder in zijn vel komt te zitten en zich meer betrekt in het spel. En dat zien we terug, wat door jou als 'serieus groeiende' en verrassend wordt bestempeld.
En die laatste opmerking was bedoeld als een compliment. Je hoeft niet achter al mijn berichten een kwade bedoeling te zoeken hè ;)
Dat heb je zelf ook gecreëerd, door eerdere reacties en het samenspannen met Aardbei. Sorry dat ik dan niet direct positiviteit zoek in dit soort opmerkingen. Daarnaast neigt de emoticonkeuze tot tweemaal toe eerder naar sarcasme dan naar oprechtheid.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

FritskePhilips schreef: 21 apr 2022, 07:21

Dat heb je zelf ook gecreëerd, door eerdere reacties en het samenspannen met Aardbei. Sorry dat ik dan niet direct positiviteit zoek in dit soort opmerkingen. Daarnaast neigt de emoticonkeuze tot tweemaal toe eerder naar sarcasme dan naar oprechtheid.
Ik weet niet wat jij drinkt maar ik denk dat je teveel [mention]Ardbeg[/mention] op hebt als je het Aardbei gaat noemen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Sensation op 21 apr 2022, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ykhim schreef: 20 apr 2022, 22:57 Het idee dat Sadílek een prutser was, daar heb ik sowieso altijd moeite mee gehad. Misschien was het niveau niet altijd van gewenste orde, maar het gros van de wedstrijden speelde hij op een onnatuurlijke plek in een wankel elftal. Je zag naast zijn mentaliteit echter wel degelijk kwaliteiten en het verbaast me niks dat hij het nu zo goed doet. Het is niet alleen een strijder, maar ook een prima voetballer.

P
Hij werd ook wel een beetje misbruikt als back. Op het middenveld deed hij het bij PSV best OK.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Vind het eerlijk gezegd toch wel wat jammer dat hij definitief vertrekt. Met zijn beperkingen had ik een Mauro-achtig scenario toch niet geheel onwaarschijnlijk gevonden, maar we zullen het nooit weten. En gevoelsmatig levert hij idd wat weinig op, maar daar moeten wij dan maar mee leven. Wens hem alle succes denkbaar (op de bekende twee wedstrijden na, natuurlijk)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Wat heb ik hier nou mee van doen?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Michal Sadílek (FC Twente)