Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 19 apr 2022, 14:00USA zend nu dus ook patriotraketten.
Die had ik nog niet gehoord, goed nieuws! Hopelijk komt dat ongeschonden aan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Verder misschien een hele rare vraag, maar hoe zit het met de voorraad raketten van die Russen?
Als ze die op dit tempo erdoorheen blijven jagen, en zo af en toe nog eens een groot schip met tientallen raketten aan boord zien zinken, dan moet die voorraad ook een keertje op zijn, lijkt me. Of zijn die dingen heel makkelijk bij te produceren?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 19 apr 2022, 16:28 Verder misschien een hele rare vraag, maar hoe zit het met de voorraad raketten van die Russen?
Als ze die op dit tempo erdoorheen blijven jagen, en zo af en toe nog eens een groot schip met tientallen raketten aan boord zien zinken, dan moet die voorraad ook een keertje op zijn, lijkt me. Of zijn die dingen heel makkelijk bij te produceren?
Aanvullend ben ik ook wel benieuwd of men via de achterdeur uit China materiaal gestuurd krijgt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] Goeie vraag ja... Aangezien beide regeringen ontkennen dat Rusland daarom gevraagd heeft (terwijl de aanwijzingen dat dat zo is, nogal flink zijn) vrees ik het ergste.

Ik zou al snel denken dat we daar vanzelf achterkomen doordat dat spul dan in Oekraïne gevonden gaat worden, maar aangezien China in het verleden vooral afnemer bij de Russen was zouden ze wellicht al die oude Russische meuk terug kunnen smokkelen.

FT: China reverses roles in arms trade with Russia
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik denk dat de Russen Oost Oekraïne gaan pakken en dat proberen te houden. Met al het wapentuig wat Oekraïne gaat krijgen waaronder zware artillerie die lekker van 40km afstand vrij precies Russische troepen kan bestoken moeten ze daar echt kinderen de oorlog in gaan sturen. Oekraïne gaat niet stoppen en de Russen kunnen het niet houden.

Kwestie van tijd dat Oekraïne ook weer een luchtmacht heeft. Het leger van Putin wordt gedecimeerd de komende jaren als hij niet heel snel stopt en echt vredesbesprekingen gaat voeren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9751836 ... van-poetin
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2022, 08:49 Ik denk dat de Russen Oost Oekraïne gaan pakken en dat proberen te houden. Met al het wapentuig wat Oekraïne gaat krijgen waaronder zware artillerie die lekker van 40km afstand vrij precies Russische troepen kan bestoken moeten ze daar echt kinderen de oorlog in gaan sturen. Oekraïne gaat niet stoppen en de Russen kunnen het niet houden.

Kwestie van tijd dat Oekraïne ook weer een luchtmacht heeft. Het leger van Putin wordt gedecimeerd de komende jaren als hij niet heel snel stopt en echt vredesbesprekingen gaat voeren.
Putin zal niet inbinden voor 9 mei ofwel V-day.

Dat van die patriots wat ik eerder meldde blijkt tch wat voorbarig helaas.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 20 apr 2022, 09:09Dat van die patriots wat ik eerder meldde blijkt tch wat voorbarig helaas.
Was er al bang voor. Kan me voorstellen dat we niet het risico kunnen lopen dat de Russen zo'n systeem in handen krijgen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Wat in Mariupol gebeurt gaat alle fantasie te boven...

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 apr 2022, 11:20 Wat in Mariupol gebeurt gaat alle fantasie te boven...

En toch heb ik er ernstig het idee bij dat wie dit gewoon hebben laten gebeuren.

We kennen de situatie, we weten hoe de Russen vechten, maar we grijpen niet in. Putin heeft inmiddels Libiers en Syriërs voor hem vechten, Wit Rusland heeft hem schaamteloos geholpen, maar wij zijn als de dood dat het escaleert wanneer wij daar voet op Oekraïense bodem zetten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2022, 11:32 maar wij zijn als de dood dat het escaleert wanneer wij daar voet op Oekraïense bodem zetten.
En ik denk dat die angst terecht is. 1 fles wodka teveel op en een chagrijnige bui en we zitten in een nucleaire oorlog. Ik kan alleen maar hopen dat wij zelf ook binnen enkele minuten deze wapens af kunnen vuren indien nodig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Angst is geen goede reden om het spelletje dom of laf te spelen. Het zou steeds gaan om die directe confrontatie waarbij degene die die confrontatie aangaat, fout zit. Dus als je ergens als eerste bent heb je vrij spel dus je moet ervoor zorgen dat je ergens als eerste bent. Er zijn een aantal kansen geweest om dat te doen in Oekraïne die we niet aangegrepen hebben.

Je zou dat nu nog steeds kunnen doen met West-Oekraïne, bepaal een lijn en ga daar staan.

Maar volgens mij zouden we ook verder kunnen gaan: vechten in Oekraïne is immers niet op NAVO of Russisch grondgebied dus dat hoeft voor geen enkele partij reden te zijn tot nucleaire escalatie. Ook de Russen stellen dat nucleaire optie alleen in beeld komt bij existentiële dreiging en die is er nooit in een ander land. In het verleden zijn bijv. de VS en de Russen elkaar zo wel vaker tegengekomen.

Ik denk dus ook niet dat onze terughoudendheid onontkoombaar is, het is een keuze waarbij de nucleaire argumentatie m.i. toch niet 100% in de haak is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Er zit nog altijd heel veel tussen laf en dom dan de confrontatie zoeken.

Voorlopig gaat er gruwelijk veel wapentuig het land in en zelfs vliegtuigen worden binnenkort geleverd.

Daarnaast denk ik dat ze op het hoogste NATO niveau wel weten of het een reëel risico is dat Putin kernwapens gebruikt. Ze weten echt wel hoe de generaals er in zitten en waar de grenzen liggen.
ziege maar ook zagge schreef: 20 apr 2022, 12:29 dus dat hoeft voor geen enkele partij reden te zijn tot nucleaire escalatie.
We hebben te maken met een totale maniak die zijn eigen reputatie belangrijker vindt dan wat dan ook. Hij weg, de hele wereld dan maar weg. Dat is voorzichtiger opereren dan wij hier op het forum misschien wel wenselijk achten.
ziege maar ook zagge schreef: 20 apr 2022, 12:29 Ook de Russen stellen dat nucleaire optie alleen in beeld komt bij existentiële dreiging en die is er nooit in een ander land.
De laatste berichten waren alweer anders...

Hij voelt dat hij aan het verliezen is. En als ik de berichten zo lees doen ze het nu heel erg gehaast. Kortom: overal weer losse plukjes bataljons die door special forces met drones echt zware verliezen toe te brengen zijn.

De familieleden van opvarende van die gezonken boot worden ook onrustig. Mooi. Good riddance.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2022, 13:27We hebben te maken met een totale maniak die zijn eigen reputatie belangrijker vindt dan wat dan ook. Hij weg, de hele wereld dan maar weg. Dat is voorzichtiger opereren dan wij hier op het forum misschien wel wenselijk achten.
Toen de oorlog losbarstte was er de nodige discussie over of dit Russische beleid nou eigenlijk nog rationeel is of niet en dezelfde vraag werd gesteld over Poetin zelf. Ik denk dat de conclusie moet zijn dat e.e.a. zeker rationeel is - er zijn weliswaar een zwik serieuze inschattingsfouten gemaakt maar dat maakt het geheel nog niet irrationeel, de Russen hebben een kosten-baten analyse gemaakt en daaruit volgde dat dit een goed idee zou zijn.

Poetin en zijn kliek zullen sowieso uiteindelijk meer belang hechten aan de continuering van hun eigen macht en rijkdom dan aan deze imperialistische plannen, ook wat dat betreft is het m.i. geen reëel idee dat ze op welk moment dan ook zouden kiezen voor wederzijdse vernietiging. Bovendien proberen we ze nu de oorlog te laten verliezen, we sturen dus aan op 'Hij weg', volgens jouw redenatie zouden we nu dus ook aansturen op 'de hele wereld dan maar weg'? Tegelijkertijd zien we idd de bereidheid groeien om zwaardere wapens te leveren, volgens mij helaas nog steeds geen vliegtuigen (edit: toch wel schijnbaar!) de grens schuift op, blijkbaar is die dus flexibel.


Ik vraag me trouwens al langer af hoe we het in de huidige situatie voor ons zien dat Rusland die oorlog zou verliezen... ik bedoel hoe Poetin daar dan mee om zou gaan. Ben helaas intussen wat dat betreft trouwens iets minder optimistisch dan jij, ik kan me vooralsnog iig totaal niet voorstellen dat Oekraïne het nog voor elkaar krijgt om de grenzen terug te krijgen naar de 'Minsk' situatie, laat staan dat ze bijv. ook LPR/DPR en de Krim zouden kunnen veroveren op de Russen. Hopelijk zit ik er flink naast.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wapentuig is één, maar een gesneuvelde militair is in principe niet te vervangen onder de huidige voorwaarden. Oekraïne kán de oorlog met de huidige spelregels ook gewoon niet winnen. Het enige wat ze kunnen bewerkstelligen is dat Poetin óók niet wint.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik blijf intussen de ogen van die gast in dat filmpje hierboven voor me zien, daarbij bedenkend wat die ogen allemaal gezien zullen hebben in de afgelopen twee maanden... en in welke situatie ze nu zitten, ergens onderin een kelder van een gigantisch fabrieksgebouw met vele honderden gewonde soldaten en burgers terwijl ze bestormd en gebombardeerd worden met bunker busters.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 apr 2022, 15:14 Ik blijf intussen de ogen van die gast in dat filmpje hierboven voor me zien, daarbij bedenkend wat die ogen allemaal gezien zullen hebben in de afgelopen twee maanden... en in welke situatie ze nu zitten, ergens onderin een kelder van een gigantisch fabrieksgebouw met vele honderden gewonde soldaten en burgers terwijl ze bestormd en gebombardeerd worden met bunker busters.
Ja, een heel land aan de PTSS. Super onwerkelijk. Dit voelt allemaal zó vorige eeuw..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nou... eerste berichten dat het in Oost Oekraïne ook niet gemakkelijk gaat.

https://i.gyazo.com/3657462861e712233c3 ... 180c47.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik dacht dat Izyum toch echt grotendeels in handen van de Russen was. Dit bericht - met meer goed nieuws - lijkt dat ook te bevestigen:



NB: het onderste bericht. [mention]ShovingNE2[/mention] weet jij misschien of het mogelijk is deze tweet zo te linken dat alleen de onderste zichtbaar wordt?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/tennis/6196251/wimble ... elkom.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://meduza.io/en/feature/2022/04/11 ... ten-us-off
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 20 apr 2022, 16:21 NB: het onderste bericht. @ShovingNE2 weet jij misschien of het mogelijk is deze tweet zo te linken dat alleen de onderste zichtbaar wordt?
Niet dat ik weet, dat is een twitterdingetje. Ik hannes er ook wel eens mee.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Doet me erg denken aan de Japanners in Guadalcanal, al is dat natuurlijk een heel andere tijd.

Ik vraag me ook af hoe Oekraïne munitie, voedsel en water bij die Azov troepen kan krijgen. Dat is praktisch onmogelijk. Ze zijn echt niet afgeschreven, maar alleen succesvolle onderhandelingen krijgen die gasten daar weg.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het gaat niet echt goed met de nazi's:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Niet dat het nu het meest relevante is tijdens deze oorlog, maar dit soort dingen vind ik wel treurig. We zijn zo zelf ook niet meer "het vrije Westen" natuurlijk, als we spelers gaan boycotten die toevallig in een bepaald land geboren zijn.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 21 apr 2022, 09:39
Niet dat het nu het meest relevante is tijdens deze oorlog, maar dit soort dingen vind ik wel treurig. We zijn zo zelf ook niet meer "het vrije Westen" natuurlijk, als we spelers gaan boycotten die toevallig in een bepaald land geboren zijn.
Ik heb er geen moeite mee. Je moet de Russen maximaal de duimschroeven aan draaien, en daar hoort dit ook bij. Elke Rus die helemaal klaar is met de oorlog helpt daar bij. Ik vind het trouwens altijd ontzettend slap wanneer ik die Russen onder neutrale vlag ergens zie meedoen.

En wat Djokovic de coronafraudeur vindt, mag ie naar de politie brengen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne