Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Opeens is Dick Schreuder, ik bedoel Alfred Schreuder de ideale man voor Ajax en vorige week viel zijn naam nog niet want Arne Slot.

Ik zou voor Heitingay gaan.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Standbeeld schreef: 19 apr 2022, 23:08
Grasmat schreef: 19 apr 2022, 22:55 Ik kan me niet voorstellen dat er een weldenkend mens is die bij droomclub ajax in zou vullen...
Hoorde in VI dat Slot een afkoopsom van 7mln in zijn contract heeft. Zou wat zijn als ajax zich meldt.
Dat zie ik ze nog wel doen want het Bayern van NL, maar ook om Slot te laten voelen dat het menens is.

En als Ajax echt arrogant is, en dat zijn ze, gaan ze over die afkoopsom proberen te onderhandelen haha. Dat wordt dan echt een spektakel. Ik pak de popcorn.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

RIO schreef: 20 apr 2022, 02:41 Opeens is Dick Schreuder, ik bedoel Alfred Schreuder de ideale man voor Ajax en vorige week viel zijn naam nog niet want Arne Slot.

Ik zou voor Heitingay gaan.
Inderdaad, nu dit nieuws naar buiten komt is waterhoofd opeens de nieuwe Pep.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 20 apr 2022, 02:41 Opeens is Dick Schreuder, ik bedoel Alfred Schreuder de ideale man voor Ajax en vorige week viel zijn naam nog niet want Arne Slot.

Ik zou voor Heitingay gaan.
Dan zit in ieder geval de halve F-side bij aja fey
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Geweldig toch dat Schreuder gepusht wordt door de pers. Hij zal en moet de nieuwe messias worden dus wordt dat gelijk al maar als feit gebracht dat hij het ook is.

Vanochtend: "Hij is de allerbeste kandidaat". Aldus Van Wonderen die samen met hem eruit gepleurd werd bij FC Twente. Als Schreuder er nu ook zelf in gaat geloven en op een breuk aanstuurt. Ajax mooi 1,5 miljoen aftikken. Succes. En als hij niet gaat dan kunnen ze de volgende kandidaat weer de allerbeste keuze noemen en heeft Ajax waarschijnlijk mazzel dat Schreuder nee heeft gezegd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Je zou zeggen dat voor zo'n legendarische Europese topclub de grote trainersnamen in de rij moeten staan he. Maar nee, nu moeten ze het dadelijk doen met een groot hoofd, kleine naam.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Schreuder werd als assistent bij Ajax opgehemeld, vervolgens toen hij wegging werd hij naar beneden geschreven en was hij het lek richting de pers volgens mij en nu ze hem weer terug willen is hij weer de geweldenaar. Helemaal niet doorzichtig dat fanboy gedrag. Net als dat er over Bosz nu hij bij Lyon lijkt te blijven ineens berichten komen dat Ajax niet zeker weet of hij wel goed genoeg is. Echt de voetbaljournalistiek in dit land is om te huilen.

Edit: Nog steeds blijft het legendarische moment van Schreuder als trainer van Twente hangen waarbij hij na afloop van de wedstrijd tegen Ajax met droge ogen beweerde dat er tot aan de 0-1 niks aan de hand was. En die 0-1 viel in de 1e of 2e minuut al. Wat een figuur.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 06:06
Standbeeld schreef: 19 apr 2022, 23:08
Hoorde in VI dat Slot een afkoopsom van 7mln in zijn contract heeft. Zou wat zijn als ajax zich meldt.
Dat zie ik ze nog wel doen want het Bayern van NL, maar ook om Slot te laten voelen dat het menens is.

En als Ajax echt arrogant is, en dat zijn ze, gaan ze over die afkoopsom proberen te onderhandelen haha. Dat wordt dan echt een spektakel. Ik pak de popcorn.
Toch heb ik steeds het gevoel dat Overmars dit wel even zou doen. Die zat ook achter de interesse in Berghuis en Bergwijn/Ihattaren. Puur om, in zijn ogen, te laten zien wie de grootste heeft. Ik heb het idee dat Sar en consorten het netjes willen houden en het niet durven om bij Feyenoord aan te kloppen. Die hebben dat bravoure niet. We gaan het zien.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Standbeeld schreef: 20 apr 2022, 08:50
11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 06:06

Dat zie ik ze nog wel doen want het Bayern van NL, maar ook om Slot te laten voelen dat het menens is.

En als Ajax echt arrogant is, en dat zijn ze, gaan ze over die afkoopsom proberen te onderhandelen haha. Dat wordt dan echt een spektakel. Ik pak de popcorn.
Toch heb ik steeds het gevoel dat Overmars dit wel even zou doen. Die zat ook achter de interesse in Berghuis en Bergwijn/Ihattaren. Puur om, in zijn ogen, te laten zien wie de grootste heeft. Ik heb het idee dat Sar en consorten het netjes willen houden en het niet durven om bij Feyenoord aan te kloppen. Die hebben dat bravoure niet. We gaan het zien.
Dat klopt, ik zie Sar nu ook wel keuzes maken om de pers "mee te krijgen" en niet de eigen weg te volgen (als die er op het moment nog is).
Ik ben benieuwd hoe het daar in de zomer gaat.
Hamstra is natuurlijk niet zo'n naam in het voetbal als Overmars dat was (voor zijn fouten natuurlijk). Dus dan hebben ze straks Hamstra en Schreuder, die beiden niet de naam en uitstraling hebben. Erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Ik hoop niet...
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Schreuder is een naam waar ik blij mee zou zijn; kan het goed doen maar verwacht ik geen wonderen van. Dan gaan ze er m.i. gewoon op achteruit.
Hoewel wij sterke staf in de breedte (lijken te) hebben hebben we een hoofdcoach die nog alles te bewijzen heeft.
Selectie van Ajax wat verzwakken (kwaliteit gaat en dure arrogantie blijft) en die van ons versterken (keeper, spits en goede vervangers voor vertrekkende spelers) en het kan een mooi seizoen worden.

Voor nu 5 wedstrijden winnen, achterover zitten en kijken hoe het in A'Dam implodeert,
Droommodus aan; het zou toch wat zijn als wij kampioen worden en Ajax vooral niet...
One can only hope
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 20 apr 2022, 08:50 Puur om, in zijn ogen, te laten zien wie de grootste heeft.
En dat heeft hij zo vaak in onderhandelingen gedaan dat Onana, TBS-er, Mazraoui en Neres samen voor ongeveer 15 miljoen vertrekken. Waarbij het geld van Neres niet meer binnen gaat komen.

En nu gaan ze de fout bij Gravenberch maken. Bayern heeft een take it or shake it offer van 17 miljoen + 6 miljoen bonussen gedaan voor Gravenberch. Ajax zet de hakken in het zand en wil meer hebben. Gravenberch wil dat Ajax knaken aan hem kan verdienen, maar vindt dit echt heel vorstelijk en een hoop geld. Als ze dat niet pakken gaat hij volgend jaar naar Bayern en dan transfervrij. Ajax geen geld en een chagrijnige speler.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Overmars had die 7 miljoen voor Slot betaald. En terecht. Had ik ook gedaan in diens situatie. Flap gaat het niet doen, die gaat voor the road of least resistance.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Als Schreuder het lek was bij ajax, is het logisch dat de pers hem nu naar voren schuift als ideale kandidaat
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 20 apr 2022, 09:43 Overmars had die 7 miljoen voor Slot betaald. En terecht. Had ik ook gedaan in diens situatie. Flap gaat het niet doen, die gaat voor the road of least resistance.
7 miljoen voor een Nederlandse trainer betalen? Dan moet je echt wel heel desperate zijn. Dat is echt een achterlijk bedrag.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Niet alleen bij PSV, maar ook bij Ajax staat veel te gebeuren. Verschil is wel dat PSV in een opwaartse lijn bezig is en Ajax in een neergaande. Zowel sportief als bestuurlijk. Ajax heeft net als PSV veel spelers te vervangen en zal dat doorgaans met meer geld en hogere salarissen kunnen gaan doen. Voor beide clubs verwacht ik ook veel transferinkomsten. De berichten omtrent Schreuder zijn serieus genoeg om er rekening mee te gaan houden. Met name als de berichten in De Telegraaf zich gaan opstapelen. Als trainer van Ajax win je altijd wel veel wedstrijden, maar Ajax lijkt wel een jasje uit te gaan doen. Helemaal als Schreuder als persoon gaat botsen binnen (en buiten) Ajax. Net als Ten Hag zal hij zich toch extra moeten gaan bewijzen omdat het voor Ajax een 'buitenstaander' blijft. Helemaal als het spel een paar weken tegenvalt. Ten Hag heeft het ternauwernood kunnen keren en heeft daarna goede prestaties met Ajax weten te behalen, maar dat doe je niet zomaar even over met Schreuder. Ook wat betreft het aanstellen is het al bijzonder dat er een vervanger voor Overmars moet komen komende zomer, terwijl ze die eerst al hadden willen hebben, maar dat Hamstra nu wel op zoek gaat naar een nieuwe trainer terwijl die dan in het oorspronkelijke plan over een paar maanden weer een stapje terug moet doen.

Daarnaast gaat er veel gebeuren in de selectie en zullen ze een hele hoop spelers moeten gaan vervangen. Veel spelers willen weg en/of zijn toe aan wat nieuws. Verder zijn er een aantal spelers die beetje bij beetje minder worden en als die niet meer wekelijks leveren dan kan dat gaan schuren. Het zal Ajax flink wat opleveren, maar de aankopen moeten dan wel grotendeels raak zijn. Het is ook niet zo dat er spelers van onderaf dermate goed zijn dat die nu al op de deur aan het kloppen zijn. Misschien eentje die in de voorbereiding verrast wat je wel eens vaker ziet. Ik denk dat het transferbeleid komende zomer wel eens tussen Ajax en PSV een groter verschil kan maken dan in andere jaren. Het is elk jaar belangrijk, maar met alle wijzigingen in meerdere geledingen lijkt het verschil me nu groter dan in andere jaren.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Het lijkt niet alsof Schreud er veel zin in heeft.

Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Schreuder is echt 0,0 garantie op iets en is net bij Brugge begonnen. Brugge heeft net 6 miljoen neergeteld voor een linksback en zal wel niet zitten te wachten op een vertrek van Schreuder dus dit is ook niet zo makkelijk haalbaar... als je het al zou willen. Net als dat Bosz ook niet zo vanzelfsprekend beschikbaar is/komt of Slot.

Ajax heeft van die TD vacature al een potje gemaakt en het heeft er alle schijn van dat ze hier ook weer een keuze gaan (moeten) maken waarmee ze gaan hervormen en een garantie op succes is verre van realistisch. Ze zouden bij wijze van net als PSV kunnen kiezen voor Heitinga omdat er gewoon geen betere kandidaten voor het oprapen liggen. Dan heb je nog zo geen garantie en kun je er een ervaren trainer naast zetten.

Ik vind 7 miljoen net een brug te ver voor Slot, maar ik zou in de huidige markt best 4 a 5 miljoen betalen als ik de financiële mogelijkheden van Ajax had. Maar als ze 7 miljoen betalen en Slot wil naar Ajax dan kan Feyenoord niets zeggen maar dan moeten ze ook niet emmeren over Ajax maar over Slot. Want met 7 miljoen kan Feyenoord een boel doen en een trainer vasthouden die niet wil heeft geen enkele zin.
Ronald
Jeugdspeler
1
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Iets dat ik niemand hier wil onthouden: Sjoerd Mossou zei zojuist in de AD-voetbalpodcast dat ajax er verstandig aan zou doen om evengoed eens te horen hoe Guardiola erin staat….
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ronald schreef: 20 apr 2022, 10:47 Iets dat ik niemand hier wil onthouden: Sjoerd Mossou zei zojuist in de AD-voetbalpodcast dat ajax er verstandig aan zou doen om evengoed eens te horen hoe Guardiola erin staat….
Nee zo ging het niet :). Het is dezelfde discussie als met het NL11 dat je altijd hoog in moet zetten onder het motto niet geschoten is altijd mis.

Hij vond Schreuder wel een mogelijke kandidaat en keurde Slot (nogmaals af).
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ja ze zouden ook eens moeten kijken hoe het zit met mbappe Lewandowski haaland kanté Neuer en Van Dijk
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Ardbeg schreef: 20 apr 2022, 10:21 Het lijkt niet alsof Schreud er veel zin in heeft.

Quark is een van mijn favoriete Star Trek personages.
Mods!
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

11 Sir Tinus schreef: 20 apr 2022, 10:54
Ronald schreef: 20 apr 2022, 10:47 Iets dat ik niemand hier wil onthouden: Sjoerd Mossou zei zojuist in de AD-voetbalpodcast dat ajax er verstandig aan zou doen om evengoed eens te horen hoe Guardiola erin staat….
Nee zo ging het niet :). Het is dezelfde discussie als met het NL11 dat je altijd hoog in moet zetten onder het motto niet geschoten is altijd mis.

Hij vond Schreuder wel een mogelijke kandidaat en keurde Slot (nogmaals af).
Door de arrogantie en hoogmoedswaanzin van de laatste jaren vanuit Duivendrecht + media + fans vond ik het vrij plausibel wat Ronald postte :grin:

Bijvoorbeeld, ik ken Ajax-fans die (tot een tijdje terug) op recht vonden dat Haller kans maakte op de Ballon d´Or. En dan niet sarcastisch of met een paar potten bier op, maar gewoon nuchter, in een serieus gesprek over voetbal. Dat ze daar dus zouden denken dat een Guardiola graag bij Ajax zou werken, zou me oprecht niets verbazen.

God, wat heb ik een hekel aan die grafclub.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Het is natuurlijk een droomscenario dat Schreuder ook niet wilt en ze intern zouden moeten gaan schakelen. Maar ik vermoed dat ze Schreuder wel al gepolst hebben...
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Huevera schreef: 20 apr 2022, 11:07
Door de arrogantie en hoogmoedswaanzin van de laatste jaren vanuit Duivendrecht + media + fans vond ik het vrij plausibel wat Ronald postte :grin:
Nou, het ging wél ongeveer zo. Eerst zegt Mossou dat het te hoog gegrepen is, die andere, van wie ik de naar niet weet, sputtert een halve seconde tegen en vervolgens moet je het natúúrlijk proberen. Chronische zelfoverschatting om de denken dat iemand als Guardiola ook maar een minuut nadenkt over te stappen van City naar Ajax. Dat heeft niets meer met ‘hoog inzetten’ of ‘niet geschoten is altijd mis’ te maken.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nu vind ik Mossou niet de allerbeste journalist, maar fanboygedrag heb ik hem tot op heden zelden op kunnen betrappen. Maar in deze uitspraak slaat hij wel redelijk door ja.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2022, 10:04
Menno1 schreef: 20 apr 2022, 09:43 Overmars had die 7 miljoen voor Slot betaald. En terecht. Had ik ook gedaan in diens situatie. Flap gaat het niet doen, die gaat voor the road of least resistance.
7 miljoen voor een Nederlandse trainer betalen? Dan moet je echt wel heel desperate zijn. Dat is echt een achterlijk bedrag.
Waarom niet? Als je 100% overtuigd bent van hem en je hebt geld zat als Ajax zijnde?

Sterker nog, als PSV dit had gedaan, dan had ik het ook ondersteund. Je haalt een trainer die het al een aantal jaren laat zien bij verschillende clubs. Welke spelers duidelijk beter en dus meer waard maakt. Die maakt die 7 miljoen zijn investering wel waard hoor.

Ajax