Michal Sadílek (FC Twente)

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://www.ed.nl/PSV/PSV-verkoopt-mich ... haring_web

10-15% doorverkoop volgens Rik
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Massimo schreef: 19 apr 2022, 22:16 Aan de ene kant mager, aan de andere kant was Sadilek al aardig afgeschreven en heeft hij nu nog een eenjarig contract. Misschien nog iets meer als er wat bonussen worden gehaald. Alhoewel dat met doorverkoop ook weer lastig wordt, aangezien hij zelf gaat tekenen tot 2024 met optie tot 2025.
Maar stel dat PSV hem andersom van Twente zou willen kopen met exact hetzelfde contract. Denk je dat je hem dan voor 1.5 miljoen hebt? Ik betwijfel het. Je hebt wel een punt dat het echt geen 5 miljoen hoort te zijn, maar gevoelsmatig zeg ik toch dat 2.5 - 3 miljoen haalbaar geweest was. Dat levert de linksback van PEC ook op.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25068
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb toch andere ideeën bij een "stevige som".
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

nilssonH schreef: 19 apr 2022, 22:28
Massimo schreef: 19 apr 2022, 22:16 Aan de ene kant mager, aan de andere kant was Sadilek al aardig afgeschreven en heeft hij nu nog een eenjarig contract. Misschien nog iets meer als er wat bonussen worden gehaald. Alhoewel dat met doorverkoop ook weer lastig wordt, aangezien hij zelf gaat tekenen tot 2024 met optie tot 2025.
Maar stel dat PSV hem andersom van Twente zou willen kopen met exact hetzelfde contract. Denk je dat je hem dan voor 1.5 miljoen hebt? Ik betwijfel het. Je hebt wel een punt dat het echt geen 5 miljoen hoort te zijn, maar gevoelsmatig zeg ik toch dat 2.5 - 3 miljoen haalbaar geweest was. Dat levert de linksback van PEC ook op.
1,5 miljoen is ook zeker niet veel. Sowieso kan je vraagtekens zetten bij de verhuurcontracten van Baumgartl, Sadilek en vorig seizoen Doan omdat er geen verplichting bij kwam kijken voor het definitief overnemen, terwijl ze niet de hoofdprijs hoeven te kosten mochten ze er wel voor kiezen om dat te doen. Zo is de hurende partij altijd in het voordeel. Mees de Wit had nog een optie tot 2024 in zijn contract dus daar wordt een tweejarig contract afgekocht t.o.v. een eenjarig contract van Sadilek.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25068
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 19 apr 2022, 22:28
Massimo schreef: 19 apr 2022, 22:16 Aan de ene kant mager, aan de andere kant was Sadilek al aardig afgeschreven en heeft hij nu nog een eenjarig contract. Misschien nog iets meer als er wat bonussen worden gehaald. Alhoewel dat met doorverkoop ook weer lastig wordt, aangezien hij zelf gaat tekenen tot 2024 met optie tot 2025.
Maar stel dat PSV hem andersom van Twente zou willen kopen met exact hetzelfde contract. Denk je dat je hem dan voor 1.5 miljoen hebt? Ik betwijfel het. Je hebt wel een punt dat het echt geen 5 miljoen hoort te zijn, maar gevoelsmatig zeg ik toch dat 2.5 - 3 miljoen haalbaar geweest was. Dat levert de linksback van PEC ook op.
Ben het met je eens. Ik heb toch het gevoel dat we Twente teveel cadeautjes hebben gegeven de afgelopen tijd. Jan Streuer weet waar hij moet zijn voor de beste deals.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Standbeeld schreef: 19 apr 2022, 22:28 Ik heb toch andere ideeën bij een "stevige som".
Rik heeft wel vaker rare teksten bij transfersommen. Volgens mij vraagt hij zich altijd af hoeveel rollen beschuit hij ervoor kan kopen en als het antwoord meer dan een miljoen is, is het een fors bedrag.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Jammer dat het maar 1.5 miljoen is. Had ook best een miljoen meer mogen zijn, denk dat je hem nu onder z'n waarde verkoopt, dat is zonde. Voor Sadilek zelf een mooie kans dit.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Toch wel lekker de 10-15 procent doorverkoop. Ik denk dat JdJ een keuze moest maken tussen een hoge transfersom nu of een hogere doorverkoop.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik ben blij dat we hem voor dit bedrag kwijtraken. Sterker nog, ik ben blij dat er überhaupt een club is die hem definitief wil overnemen, zeker gezien alle perikelen met verhuurde spelers die we maar niet definitief kwijt raken de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25068
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette schreef: 19 apr 2022, 22:36
Standbeeld schreef: 19 apr 2022, 22:28 Ik heb toch andere ideeën bij een "stevige som".
Rik heeft wel vaker rare teksten bij transfersommen. Volgens mij vraagt hij zich altijd af hoeveel rollen beschuit hij ervoor kan kopen en als het antwoord meer dan een miljoen is, is het een fors bedrag.
Je zou haast denken dat zoiets vanuit John komt. Als journalist mag je ook best kritisch zijn. Alle Twente supporters vinden dit weer een goede deal en de PSV supporters hadden meer verwacht.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

1.5 miljoen euro is prima voor Sadilek.
Tuurlijk willen we meer, maar als PSV 10 Sadilekjes zou opleiden verdien je er best prima op.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Zeer mager bedrag, had daarnaast prima als back-up kunnen fungeren aangezien het middenveld niet heel breed bezet is.

Ik denk dat Twente heel blij is met JdJ als onze TD de afgelopen tijd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25068
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 19 apr 2022, 23:04 1.5 miljoen euro is prima voor Sadilek.
Tuurlijk willen we meer, maar als PSV 10 Sadilekjes zou opleiden verdien je er best prima op.
Tsja, of wat te denken van 10 Cody's?
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Die jongen is gewoon (basis) international, draait een goed seizoen bij twente en is ook ‘pas’ 22. 1,5 miljoen is echt heel heel mager. Verhuur hem dan volgend jaar aan een championship ploeg en je pakt makkelijk het drievoudige als ie ook maar een beetje voldoet als hij verder niet in je eigen plannen voorkomt. Wederom een uitgaande transfer waarvan ik het idee heb dat er meer te halen zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 19 apr 2022, 23:09
ComeOnPSV schreef: 19 apr 2022, 23:04 1.5 miljoen euro is prima voor Sadilek.
Tuurlijk willen we meer, maar als PSV 10 Sadilekjes zou opleiden verdien je er best prima op.
Tsja, of wat te denken van 10 Cody's?
Serieproductie! Die zou ik dan wel ff naar China verplaatsen, stuk gunstiger voor je marge 8)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Vind het een koopje voor die Tukkers. 1,5 miljoen voor een multifunctionele Tjechisch international van 22. Een prikkie. En hij was imo een prima toevoeging voor ons middenveld geweest komend seizoen. Maar goed. Dat doet er niet meer toe.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Tomm schreef: 19 apr 2022, 23:23 Die jongen is gewoon (basis) international, draait een goed seizoen bij twente en is ook ‘pas’ 22. 1,5 miljoen is echt heel heel mager. Verhuur hem dan volgend jaar aan een championship ploeg en je pakt makkelijk het drievoudige als ie ook maar een beetje voldoet als hij verder niet in je eigen plannen voorkomt. Wederom een uitgaande transfer waarvan ik het idee heb dat er meer te halen zou kunnen zijn.
Hij heeft nog maar een contract voor 1 jaar. Waarom zou Sadilek willen verlengen als je hem toch weer gaat verhuren? 1,5 miljoen is inderdaad mager maar ik denk dat hier gewoon voor zekerheid is gekozen, om niet weer met een speler te zitten die je eerst verhuurt maar daarna niet verkocht krijgt.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

1,5 miljoen uitgeven wat voor Twente veel geld zou zijn maar dan wel slechts en 2 jarig contract + optie voor 1 jaar.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Koopje? Goede deal juist voor een voetballer die in alles tekort komt voor PSV.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

kastoekast schreef: 19 apr 2022, 22:58 Toch wel lekker de 10-15 procent doorverkoop. Ik denk dat JdJ een keuze moest maken tussen een hoge transfersom nu of een hogere doorverkoop.
Dan had ie beter nu een miljoen meer kunnen pakken. Sadilek gaat echt geen 10 miljoen transfer maken vanaf Twente.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

1 euro per centimeter, gewoon een goede deal. Succes.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

RIO schreef: 20 apr 2022, 04:44 1 euro per centimeter, gewoon een goede deal. Succes.
Dan is hij wel heel groot, 15 km... :O
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Een overbodige speler die niet verder zou komen dan de bank met een aflopende verbintenis die uit de eigen jeugd komt en dus geen transfersom heeft gekost wordt na jaren trouwe dienst een mooie transfer gegund omdat ie bij ons compleet onbruikbaar is voor het eerste.

Die 10 a 15 procent slaat natuurlijk nergens op want die jongen speelt een jaar voor Twente en gaat dan een stapje maken voor een bescheiden som dus misschien dat we max op 2 miljoen in totaal uit komen maar het is wat het is.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

DonyellMalen schreef: 19 apr 2022, 22:54 Jammer dat het maar 1.5 miljoen is. Had ook best een miljoen meer mogen zijn, denk dat je hem nu onder z'n waarde verkoopt, dat is zonde. Voor Sadilek zelf een mooie kans dit.
Ik weet het natuurlijk niet...
Hoeveel zou hij waard zijn geweest na vorig seizoen en het seizoen daarvoor? De transfermarkt gaf aan 2,3 in Tjechië weinig betrouwbare site natuurlijk.

De prijzen kunnen denk ik wel wat hoger, maar als je echt geen toekomst ziet en het contract loopt af, dan is verkopen een prima optie.
Twente heeft natuurlijk geen miljoenen op de rug groeien en daarmee kun je ook niet te hoog in de boom zitten.
Dit is natuurlijk het grote verschil met clubs als AZ, PSV of Ajax.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

RIO schreef: 20 apr 2022, 02:42 Koopje? Goede deal juist voor een voetballer die in alles tekort komt voor PSV.
Je zou denken dat dit toch wel een beetje de algemene tendens zou zijn. Sadilek is hier jarenlang om zijn lengte en beperkte capaciteiten geslacht. Het was de mini kloon van Mark van Bommel.

En nu zou PSV te weinig gevraagd hebben en maakt JdJ misschien een blunder? Het is ook nooit goed.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

We moeten doorselecteren, Sadilek is een leuke speler maar zoals het er nu naar uit ziet zal hij nooit goed genoeg worden voor PSV.
Daarom is verkopen de beste optie. Overigens vraag ik mij oprecht af of hij wel had willen blijven mocht PSV dat graag willen.
Nu speelt hij alles, bij PSV zou hij op zeker weinig spelen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Michal Sadílek (FC Twente)