Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Assy
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 723
Lid geworden op: 4 nov 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 18 apr 2022, 09:32 Als Feyenoord deze beker zou winnen is er echt wel een groep supporters die ik het gun. Die zijn namelijk over het algemeen blij en trots op hun cluppie en gebruiken het niet om anderen naar beneden te trappen. Ajax (en ook Ten Hag bij zijn volgende club) gun ik de grootst mogelijke sportieve rampspoed.
Kon er geen in Wageningen vinden, maar deze schijnt in Bennekom te zitten:
http://royalreddesigns.nl/

Overigens zitten er in Ede ook zat shops, mocht dit niets zijn zeg maar.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

DonyellMalen schreef: 18 apr 2022, 11:13 Achteraf een godsgeschenk dat wij niet met die Jahanbaksh aan de haal zijn gegaan. Die is zo afgezakt zeg, dacht echt toen die Rotterdammers er mee aan de haal gingen dat ze er nog wel goede aankoop mee hadden gedaan. Maar wat valt die gozer tegen zeg.
Ajax en PSV hebben zich gemeld in de tijd dat het er anders voor mij uitzag bij Brighton", aldus Jahanbakhsh, die destijds nog niet mocht vertrekken bij de Engelse club. Dat was deze zomer anders, waardoor hij nu zijn kunsten mag vertonen in De Kuip.
Ja inderdaad, bizar. Sommige spelers vallen gigantisch ver weg als ze niet aan voetballen toekomen. Zelfs bij Brighton leek hij af en toe nog aan te haken, maar uiteindelijk na nog een seizoen veel op de bank zitten leek het een toptransfer voor Feyenoord. En vervolgens bakt hij er hier helemaal niks van.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Tjompie schreef: 18 apr 2022, 11:25 Dan wordt dat ticket dus niet gebruikt? Maar er moet toch iemand in die voorronde staan ;)
Dan schuift de UEFA gewoon wat clubs uit eerdere voorrondes door om de opengevallen plek op te vullen. Dat deden ze dit seizoen in de voorronde ConfL. waar Villarreal niet de plek innam die ze in de Spaanse competitie hadden verdiend omdat ze ook de EL hadden gewonnen en dus CL mochten spelen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen schreef: 18 apr 2022, 11:13 Achteraf een godsgeschenk dat wij niet met die Jahanbaksh aan de haal zijn gegaan. Die is zo afgezakt zeg, dacht echt toen die Rotterdammers er mee aan de haal gingen dat ze er nog wel goede aankoop mee hadden gedaan. Maar wat valt die gozer tegen zeg.
Ajax en PSV hebben zich gemeld in de tijd dat het er anders voor mij uitzag bij Brighton", aldus Jahanbakhsh, die destijds nog niet mocht vertrekken bij de Engelse club. Dat was deze zomer anders, waardoor hij nu zijn kunsten mag vertonen in De Kuip.
Ik was fel tegenstander van zijn komst omdat hij sinds zijn vertrek bij AZ niks heeft laten zien. Beetje een Vincent Janssen verhaal.

Dan Slot; die doet het uitstekend. 3e is echt het hoogst haalbare en maakt spelers zoals Kokcu en Sinisterra echt beter. Zelfs redelijk simpele spelers als Traurner en Aursnes doen het prima daar. En hun hele spelopvatting is een stuk beter dan het bagger spel onder Advocaat, die toen ook nog Berghuis had, die veel camoufleerde.

Wel snap ik de frustratie dat Slot niet Ajax keihard afwijst; als hij nu openlijk aangeeft dat hij naar Ajax wilt, dan is hij wat mij betreft af als persoon; dat kan je echt niet maken. Ook al zou hij willen (dat begrijp ik nog wel enigzins) dan nog nog kan je je het niet maken om een vertrek te forceren.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7560
Lid geworden op: 16 mei 2019

Tijn schreef: 18 apr 2022, 11:51
DonyellMalen schreef: 18 apr 2022, 11:13
Ja inderdaad, bizar. Sommige spelers vallen gigantisch ver weg als ze niet aan voetballen toekomen. Zelfs bij Brighton leek hij af en toe nog aan te haken, maar uiteindelijk na nog een seizoen veel op de bank zitten leek het een toptransfer voor Feyenoord. En vervolgens bakt hij er hier helemaal niks van.
De Premier League is ook een Mickey Mouse competitie hè.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 18 apr 2022, 21:23 Wel snap ik de frustratie dat Slot niet Ajax keihard afwijst; als hij nu openlijk aangeeft dat hij naar Ajax wilt, dan is hij wat mij betreft af als persoon; dat kan je echt niet maken. Ook al zou hij willen (dat begrijp ik nog wel enigzins) dan nog nog kan je je het niet maken om een vertrek te forceren.
Dan is je reputatie wel naar de haaien. Bij AZ had hij het recht om te praten met Feyenoord, maar hij vertelde het niet intern en zat nog wel scoutingvergaderingen bij. Hoewel hij in zijn recht stond was dat ontslag een deuk in de reputatie. Als je het nu weer flikt is het bedenkelijker dan wat Koeman laat zien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Heeft iemand een idee wanneer uitkaarten voor Feyenoord - PSV in de verkoop gaan?
Ex unitate vires
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 18 apr 2022, 21:23 Dan Slot; die doet het uitstekend. 3e is echt het hoogst haalbare en maakt spelers zoals Kokcu en Sinisterra echt beter. Zelfs redelijk simpele spelers als Traurner en Aursnes doen het prima daar. En hun hele spelopvatting is een stuk beter dan het bagger spel onder Advocaat, die toen ook nog Berghuis had, die veel camoufleerde.
Sorry Menno, maar dit klopt niet helemaal. Kokcu en Sinisterra deden het onder Advocaat ook al goed en worden stelselmatig omhoog geschreven als ze presteren tegen Sparta en NEC. Trauner en Aursnes zijn gewoon nuttige spelers, zeker voor de eredivisie. Trauner deed het in Oostenrijk ook al erg goed overigens. En Slot heeft ook aardig wat nieuwe spelers erbij gekregen ten opzichte van vorig seizoen.

Als je dan naar het puntenaantal kijkt in de competitie kunnen ze nog maximaal uitkomen op 76, dat is toch niet uitstekend? Waarschijnlijk zullen ze tussen de 70-73 uitkomen en ze staan nu maar 3 punten boven Twente bijvoorbeeld. Slot doet het ok bij Feyenoord, maar echt overpresteren is het toch niet? Zoals ik al eerder zei heeft hij echt geen slechte selectie en nog wat geluk gehad met het speelschema, de loting in Europa en weinig blessures (mede doordat ze vaker wel rust hadden tussen de wedstrijden door), want zo breed was hun selectie de 1e seizoenshelft niet.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja maar Tijn, je moet wel even meewegen dat onze Menno voorzitter, secretaris én penningmeester is van de officiële Arne Slot fanclub. :opzijnkop:
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Kom, Feyenoord heeft sinds de eeuwwisseling welgeteld vier keer 70 punten of meer gehaald. Dat zou dan toch juist wel overpresteren zijn?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Tijn schreef: 19 apr 2022, 08:29 Sorry Menno, maar dit klopt niet helemaal. Kokcu en Sinisterra deden het onder Advocaat ook al goed en worden stelselmatig omhoog geschreven als ze presteren tegen Sparta en NEC. Trauner en Aursnes zijn gewoon nuttige spelers, zeker voor de eredivisie. Trauner deed het in Oostenrijk ook al erg goed overigens. En Slot heeft ook aardig wat nieuwe spelers erbij gekregen ten opzichte van vorig seizoen.

Als je dan naar het puntenaantal kijkt in de competitie kunnen ze nog maximaal uitkomen op 76, dat is toch niet uitstekend? Waarschijnlijk zullen ze tussen de 70-73 uitkomen en ze staan nu maar 3 punten boven Twente bijvoorbeeld. Slot doet het ok bij Feyenoord, maar echt overpresteren is het toch niet? Zoals ik al eerder zei heeft hij echt geen slechte selectie en nog wat geluk gehad met het speelschema, de loting in Europa en weinig blessures (mede doordat ze vaker wel rust hadden tussen de wedstrijden door), want zo breed was hun selectie de 1e seizoenshelft niet.
Zowel Kökcu als Sinisterra hebben echt wel een stap gemaakt ten opzichte van vorig seizoen. Dat zie je alleen al aan hun bijdragen in het aantal doelpunten, maar als je naar hun spel kijkt zie je ook verbetering.

Slot presteert echt heel goed met Feyenoord, Staat 3e in de competitie, achter de ongenaakbare top 2. Even als vergelijking, vorig jaar eindigden ze op een 5e plek met 59 punten. Feyenoord staat in de halve finale van de Conference League, waar ze in het hele toernooi nog nauwelijks steken hebben laten vallen. Alleen de beker was een tegenvaller, direct eruit tegen Twente, maar dat is een nederlaag die een keer kan gebeuren. Ook Ajax en PSV wisten uit bij Twente niet te winnen, dit seizoen.

Daarnaast heeft Slot een frisse wind laten waaien, zowel qua spelopvatting als qua presentatie naar buiten toe. En mede door die laatste 2 factoren wordt Slot nog wel eens overgewaardeerd, maar alles bij elkaar opgeteld doet hij het meer dan prima, en heeft hij zijn eigen spelpovatting er behoorlijk snel in gekregen, zonder daarbij veel punten te laten liggen omdat spelers moesten "wennen". En uiteraard heeft Slot er wat spelers bijgekregen, maar de beste speler van vorig seizoen is ook vertrokken. Al met al is het gewoon knap dat hij zo snel zo stabiel weet te presteren met Feyenoord, en in de tussentijd ook nog zijn eigen speelwijze erin heeft geslepen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Slot doet het prima tot goed bij Feyenoord, maar ik vind het kul om als argument vorig seizoen te gebruiken toen Feyenoord een flink ondergemiddeld seizoen had. Alsof de referentie van PSV vorig seizoen het Coronaseizoen was.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Prima dat jij dat vindt. Mij lijkt het vrij logisch om (als je vooruitgang wil "meten") de vergelijking met vorig seizoen te maken. En uiteraard zitten daar allerlei nuances in, maar kul is wel echt het andere uiterste.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Over de laatste 20 seizoenen, 19/20 uitgezonderd, haalde Feyenoord gemiddeld 64 punten. Boven de 70 punten uitkomen zou meer bovengemiddeld zijn dan dat vorig jaar met 59 punten ondergemiddeld is, laat staan flink ondergemiddeld.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zeker als je daarbij op telt dat ze richting halve finale Europese beker gaan. Netjes hoor. Al is er wel een gerede kans dat ze geen derde worden maar vierde of zelfs vijfde. Twente moet eerst tegen Sparta, Heracles, Fortuna en Groningen en op de laatste speeldag tegen Feyenoord. Feyenoord tegen Utrecht, Fortuna en PSV voor het treffen. Dat wordt waarschijnlijk in dat duel dus beslist.

Geen derde zou geen goed seizoen zijn lijkt mij, tenzij Europees wat bijzonders gebeurt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Twente moet 4 punten inhalen, want hebben 3 punten achterstand en een veel minder doelsaldo. En de laatste wedstrijd is Feyenoord-Twente in de Kuip. Het kan natuurlijk, maar ik zie Feyenoord dat niet meer weggeven.
AZ moet zelfs 7 punten inhalen met wedstrijden tegen Utrecht, Ajax en Heerenveen nog voor de boeg. Dat zou helemaal een mirakel zijn als die nog over Feyenoord heen wippen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Feyenoord moet nog thuis Utrecht (afgelopen 2 jaar een gelijkspel), uit Fortuna (2 jaar geleden verloren en 3 dagen na hun thuiswedstrijd tegen l'OM), thuis tegen ons (wij een week rust, zij 65 uur eerder een Europese uitwedstrijd in Marseille), uit Go Ahead (laatste keer verloren, in 2016/17) en thuis Twente (directe concurrent, heeft 4 punten meer gepakt in 2022 tot nu toe dan Feyenoord). Ik sta er niet gek van te kijken als Feyenoord maar 5 punten hieruit haalt en dan zowel door Twente als door AZ nog wordt ingehaald. Ze zullen nog serieus aan de bak moeten.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Die laatste wedstrijd in de Kuip gaat Feyenoord echt niet verliezen, als die allesbeslissend wordt. Hooguit een gelijkspel. Thuis tegen Utrecht winnen ze ook wel, Feyenoord heeft hier voldoende rust en Utrecht is dramatisch uit vorm (de laatste keer dat die een wedstrijd wonnen was in februari). Dan heb je nog Fortuna uit, PSV thuis en Eagles uit waarin je (afhankelijk van de prestaties van Twente) ergens tussen de 0-6 punten moet pakken. Het kan voor Twente, maar het moet allemaal wel heel erg goed vallen voor ze, willen ze het nog redden.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik acht de kans erg klein dat Feyenoord doorgaat tegen Marseille. Dat is een heel ander kaliber team dan de teams die Feyenoord tot nu toe heeft getroffen. Daarvan was alleen Union Berlin een team dat op papier een goed niveau heeft (puur kijkend naar hoe ze het in de Bundesliga doen), maar die hebben uiteindelijk alleen van Maccabi gewonnen dus ook dat viel achteraf mee. Het is knap dat ze zo ver zijn gekomen, maar dit wordt toch echt hun eerste echte Europese test.

In de competitie doen ze het best goed. M.i. is het wél relevant hoe ze het vorig jaar deden, want dat is de situatie en selectie die geërfd wordt voor dit jaar. Ik zou Schmidt bv. echt wel anders beoordelen als hij in 2015 aangesteld zou worden, de baseline waaruit je stappen moet zetten en presteren ligt dan gewoon ergens anders. Wat dat betreft heeft Slot een goed eerste seizoen. Ik zie ze die 3e plek niet weggeven. Belangrijk is hoe het volgend seizoen gaat en of ze verdere stappen kunnen zetten, dan ligt de lat toch wel hoger.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam schreef: 19 apr 2022, 11:05 Ik sta er niet gek van te kijken als Feyenoord maar 5 punten hieruit haalt en dan zowel door Twente als door AZ nog wordt ingehaald. Ze zullen nog serieus aan de bak moeten
Als dit gaat gebeuren ga ik echt genieten van alle 'deskundigen' die Slot zo goed vinden.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ComeOnPSV schreef: 19 apr 2022, 12:17
loginnaam schreef: 19 apr 2022, 11:05 Ik sta er niet gek van te kijken als Feyenoord maar 5 punten hieruit haalt en dan zowel door Twente als door AZ nog wordt ingehaald. Ze zullen nog serieus aan de bak moeten
Als dit gaat gebeuren ga ik echt genieten van alle 'deskundigen' die Slot zo goed vinden.
Vergis je niet wat die Europese wedstrijden nog kunnen doen hoor, haha!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Voor Slot kent dit seizoen inderdaad twee lastige fases. De beginfase, waarin een behoorlijk nieuw elftal ingespeeld moest raken zonder al te veel schade op te lopen. We kunnen ons misschien het tweeluik tegen FC Drita nog wel herinneren, dit liep ternauwernood goed af. Dat was snel vergeven en vergeten, omdat het daarna alleen maar beter ging lopen bij Feyenoord.

Nu komt de volgende uitdaging: een lang en slopend seizoen tot een goed einde brengen. Nu worden er andere dingen gevraagd, zowel fysiek als mentaal. Ik denk zelf wel dat Slot en Feyenoord dit over de streep gaan trekken, Feyenoord heeft het geluk (of is het kunde?) dat ze heel weinig blessures hebben gehad. Maar het wordt wel een nieuwe test.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Tjompie schreef: 18 apr 2022, 11:19 Stel Feyenoord zou ineens de Conference League winnen, dan zijn ze volgend jaar zeker van groepsfase Europa League. Waar gaat het ticket van de bekerwinst dan heen? Die zou normaal naar de nummer 3 van de eredivisie gaan (nu Feyenoord dus), gaat dit ticket dan naar de nummer 4?
Nee, dat levert Nederland geen extra ticket op. Gelukkig maar, anders moet je coëfficiënt over meer clubs delen.

Als Feyenoord zelf de Conference league niet wint, moet het hopen dat Marseille of Roma het wint. Als de Conference League wordt gewonnen door een club die zich al via de competitie heeft geplaatst voor de CL of EL dan gaat de nummer 3 van land nummer 7 direct de Europa League groepsfase in. Nederland is juist de nummer 7 op coefficientenranking. Als Leicester Conference League wint zal Feyenoord (ervan uit gaande dat ze derde worden) in voorronde Europa League beginnen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Rik Elfrink meldde vanmorgen dat PSV zeker is van groepsfase EL maar dat is toch helemaal niet zo als ze 2e worden? Volgens mij zou PSV als het 3e wordt verzekerd zijn van groepsfase EL en als we 2e worden en we verliezen voorronde CL dan stromen we door naar voorronde EL en als je die verliest ga je naar de Conference league.

Mits Twente 3e wordt (direct ticket groepsfase) en Feyenoord en AZ plaatsen zich voor de conference league dan hebben we als Nederland genoeg mogelijkheden om de punten te behalen om weer jaren lang de tickets veilig te stellen. Het is wel erg belangrijk dat Feyenoord in de EL of ECL terecht komt voor het NL voetbal en de kansen op een kampioenschap voor volgend jaar. Als zij 1x in de week spelen dan kunnen ze op fitheid heel ver komen. Dus als het bekerticket naar de EL gaat is het prima.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 19 apr 2022, 13:26 Rik Elfrink meldde vanmorgen dat PSV zeker is van groepsfase EL maar dat is toch helemaal niet zo als ze 2e worden? Volgens mij zou PSV als het 3e wordt verzekerd zijn van groepsfase EL en als we 2e worden en we verliezen voorronde CL dan stromen we door naar voorronde EL en als je die verliest ga je naar de Conference league.
Nee is al uitgelegd door [mention]Park[/mention]. We spelen een voorronde CL minder waardoor we bij verlies al direct instromen in groepsfase EL.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Park schreef: 19 apr 2022, 13:15
Tjompie schreef: 18 apr 2022, 11:19 Stel Feyenoord zou ineens de Conference League winnen, dan zijn ze volgend jaar zeker van groepsfase Europa League. Waar gaat het ticket van de bekerwinst dan heen? Die zou normaal naar de nummer 3 van de eredivisie gaan (nu Feyenoord dus), gaat dit ticket dan naar de nummer 4?
Nee, dat levert Nederland geen extra ticket op. Gelukkig maar, anders moet je coëfficiënt over meer clubs delen.

Als Feyenoord zelf de Conference league niet wint, moet het hopen dat Marseille of Roma het wint. Als de Conference League wordt gewonnen door een club die zich al via de competitie heeft geplaatst voor de CL of EL dan gaat de nummer 3 van land nummer 7 direct de Europa League groepsfase in. Nederland is juist de nummer 7 op coefficientenranking. Als Leicester Conference League wint zal Feyenoord (ervan uit gaande dat ze derde worden) in voorronde Europa League beginnen.
Nederland moet dus juist hopen dat Leicester de Conference League wint. Ten eerste twee extra voorronde wedstrijden waarin een paar extra puntjes kunnen worden gesprokkeld voor de ranglijst. Ten tweede kans op de nummer 3 van Nederland die de Conference League ingaat waarin juist makkelijker punten zijn te halen dan in de Europa League terwijl het financieel nauwelijks iets uitmaakt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord