Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Deze dan ook maar, voor de vorm ;)

https://i.kym-cdn.com/photos/images/new ... 47/753/84e
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 apr 2022, 20:18 Deze dan ook maar, voor de vorm ;)

https://i.kym-cdn.com/photos/images/new ... 47/753/84e
Hopelijk laat van Seumeren deze lekker wegroesten op de bodem.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... iupol.html

De kop had net zo goed kunnen zijn: Geen bewoond gebied meer in Mariupol.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Was grotendeels bewoond door Russen. Aparte manier van bevrijden hebben ze.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 apr 2022, 14:58 Was grotendeels bewoond door Russen. Aparte manier van bevrijden hebben ze.
We hebben het wel steeds over Mariupol, maar realistisch gezien bestaat die stad niet meer.

Ik denk dat je als Oekraïne zijnde moet nadenken over het compleet vernietigen van die haven als het realistisch gezien niet meer terug te veroveren is. De stad is er al niet meer, dus dan ook geen strategisch gelegen haven voor de Russen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De FSB heeft de weerman gearresteerd....

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Mevrouw Veres gesproken.

- een deel van de slachters van Bucha zijn inmiddels ingerekend. Niet iedereen ervan heeft het er levend vanaf gebracht wat dat betreft, met name diegenen die kinderen hebben verkracht.
- de bommen richten nu minder schade aan in West Oekraïne, groot deel ervan kan worden onderschept, ook omdat het type bom van minder goede kwaliteit en de luchtafweer op orde
- Een van de verhalen van Bucha was dat de soldaten niet konden geloven dat in zo'n dorp binnentoileyten op riolering waren. Daar waar ze in hun eigen dorpen buitenhuisjes als toiletten hebben. Vervolgens werden massaal toiletten gejat
- er komt steeds zwaarder en beter materiaal Oekr binnen, wat de indruk geeft dat USA en UK ook denken dat ua deze oorlog zou kunnen winnen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 17 apr 2022, 17:58 - Een van de verhalen van Bucha was dat de soldaten niet konden geloven dat in zo'n dorp binnentoileyten op riolering waren. Daar waar ze in hun eigen dorpen buitenhuisjes als toiletten hebben. Vervolgens werden massaal toiletten gejat
M.a.w. Oekraïne is niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk door barbaren aangevallen
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 17 apr 2022, 18:17
VeresRivne schreef: 17 apr 2022, 17:58 - Een van de verhalen van Bucha was dat de soldaten niet konden geloven dat in zo'n dorp binnentoileyten op riolering waren. Daar waar ze in hun eigen dorpen buitenhuisjes als toiletten hebben. Vervolgens werden massaal toiletten gejat
M.a.w. Oekraïne is niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk door barbaren aangevallen
Een ander verhaal is dat de Russisch orthodoxe kerk in Kyiv dus veel spionnen verborg.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 17 apr 2022, 19:40
Josef Dettelbacher schreef: 17 apr 2022, 18:17

M.a.w. Oekraïne is niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk door barbaren aangevallen
Een ander verhaal is dat de Russisch orthodoxe kerk in Kyiv dus veel spionnen verborg.
Ik vertrouw standaard al niemand die een geloof verkondigt
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Haal die kerk neer als Putin het nog niet heeft gedaan....

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hier ook het videootje, blijft smullen hoor. Wat een facking losers zijn het toch, die Russen...

En oh ja, geen storm he.

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik lees nu wederom dat Poetin de situatie in Bucha nepnieuws noemt. Het verbaast me steeds meer hoe de term nepnieuws zo sinds het tijdperk Trump in stijgende mate is geapproprieerd door degenen door degenen die zelf het liefst nepnieuws de wereld in slingeren, soms onbewust, maar nog veel vaker bewust. Verontrustende ontwikkeling nu zovelen, van oost tot west en noord tot zuid, kennelijk erg vatbaar blijken te zijn voor dat anti-alles narratief.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

El Sordo schreef: 18 apr 2022, 21:06Ik lees nu wederom dat Poetin de situatie in Bucha nepnieuws noemt.
Sterker nog :I

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

VeresRivne schreef: 17 apr 2022, 17:58 Mevrouw Veres gesproken.

- een deel van de slachters van Bucha zijn inmiddels ingerekend. Niet iedereen ervan heeft het er levend vanaf gebracht wat dat betreft, met name diegenen die kinderen hebben verkracht.
- de bommen richten nu minder schade aan in West Oekraïne, groot deel ervan kan worden onderschept, ook omdat het type bom van minder goede kwaliteit en de luchtafweer op orde
- Een van de verhalen van Bucha was dat de soldaten niet konden geloven dat in zo'n dorp binnentoileyten op riolering waren. Daar waar ze in hun eigen dorpen buitenhuisjes als toiletten hebben. Vervolgens werden massaal toiletten gejat
- er komt steeds zwaarder en beter materiaal Oekr binnen, wat de indruk geeft dat USA en UK ook denken dat ua deze oorlog zou kunnen winnen.
Ik geloof dat mensen er nu niet meer zo van overtuigd zijn dat Oekraïne dit gaat winnen. De NOS suggereert dat de Russen nu beter georganiseerd zijn. Ik ben heel benieuwd wat we de komende week gaan zien.

https://nos.nl/liveblog/2425651-osinga- ... -naar-kiev
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Beter georganiseerd en geconcentreerd op één plek. Maar een ding moeten we niet vergeten: hebben is niet gelijk aan houden. Poetin zal dat hele gebied 24/7 moeten bemensen met zijn troepen. Dit is niet meer zoals met de Krim, waarbij Oekraïne toekijkt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Als de Russen echt controle krijgen over het gebied, heeft Oekraïne twee opties. Of ze maken er een langdurig en bloederig gevecht van om de boel te heroveren, of ze sluiten toch een vredesakkoord.

Het is eigenlijk te hopen dat Oekraïne stand houdt, met hulp van geleverde wapens uit het Westen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 19 apr 2022, 09:22 Als de Russen echt controle krijgen over het gebied, heeft Oekraïne twee opties. Of ze maken er een langdurig en bloederig gevecht van om de boel te heroveren, of ze sluiten toch een vredesakkoord.

Het is eigenlijk te hopen dat Oekraïne stand houdt, met hulp van geleverde wapens uit het Westen.
Dat vredesakkoord zou ik gezien de situatie als een enorm verlies beschouwen. Criminaliteit en volkerenmoord loont in dat geval, waarbij je een heel gevaarlijk precedent schept wat mij betreft. Zelenski heeft dan helemaal niets gewonnen, en Poetin alles. Die dode militairen zijn voor hem toch allemaal inwisselbaar, terwijl die militairen in Oekraïne als het ware voor niets zijn gestorven.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ja dat is waar, maar een uitzichtloze en bloederige oorlog wint je ook niks, sterker nog, het dodental zal er alleen maar hoger van worden. Het enige dat je ermee "wint" is dat je een signaal blijft afgeven.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Er zijn wat voor en nadelen nu. Om even op te sommen:

- Rusland lijdt ondanks de progressie nog steeds grote verliezen in materieel en manschappen.
- 8 generaals al kwijt van de 70 die het heeft en lang niet allen ingezet.
- er komen steeds meer en zwaardere wapens naar UA. Duitsland maakt nu ook een miljard vrij, Italië stuurt materieel, CZ komt met tanks, beter luchtafweer etc.
- veel van de ingezette soldaten willen niet terug naar het front
- het effect van de sancties gaat Rusland straks ook extra voelen ook met haar oorlogsindustrie
- Oekraïne is druk bezig geweest ook reservisten en dergelijke te trainen.
- ondanks de burgerintimidatie blijven burgers heel erg anti Rusland
- als het aantal doden en gewonden blijft stijgen gaat dat straks ook doorwerken
- Persoonlijk denk ik dat het Westen zich straks nog meer zal mengen, misschien niet met soldaten maar op elke andere manier.

De voordelen voor Rusland

De haven van Mariupol geeft ze opties tot betere logistiek

De modder en het slechte weer zullen straks minder een factor zijn

Er is nog een gedeelte van de soldaten die gemobiliseerd kan worden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Even over die haven van Mariupol. Daar heeft Rusland toch pas echt iets aan als de Turken de toegang tot de Zwarte Zee weer vrijgeven, of vergis ik me dan?
Bovendien is het natuurlijk de vraag in hoeverre de haven van Mariupol nog bruikbaar is.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 19 apr 2022, 11:01 Even over die haven van Mariupol. Daar heeft Rusland toch pas echt iets aan als de Turken de toegang tot de Zwarte Zee weer vrijgeven, of vergis ik me dan?
Bovendien is het natuurlijk de vraag in hoeverre de haven van Mariupol nog bruikbaar is.
Ze hebben sowieso de haven van Sebastopol al om vandaar over land spullen te vervoeren, dus ik zie het ook niet zo.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 19 apr 2022, 09:32
Brael schreef: 19 apr 2022, 09:22 Als de Russen echt controle krijgen over het gebied, heeft Oekraïne twee opties. Of ze maken er een langdurig en bloederig gevecht van om de boel te heroveren, of ze sluiten toch een vredesakkoord.

Het is eigenlijk te hopen dat Oekraïne stand houdt, met hulp van geleverde wapens uit het Westen.
Dat vredesakkoord zou ik gezien de situatie als een enorm verlies beschouwen. Criminaliteit en volkerenmoord loont in dat geval, waarbij je een heel gevaarlijk precedent schept wat mij betreft. Zelenski heeft dan helemaal niets gewonnen, en Poetin alles. Die dode militairen zijn voor hem toch allemaal inwisselbaar, terwijl die militairen in Oekraïne als het ware voor niets zijn gestorven.
Sowieso is het maar de vraag of zo'n vredesakkoord met de Russen mogelijk is, dikke kans dat ze alsnog door zullen stoten. Sluiten ze wel een vredesakkoord dan is de kans groot dat ze dat gebruiken als pauze om zich te versterken en daarna dat akkoord door de borsjt te draaien. Verzinnen ze één of andere false flag en hop, daar gaat ie weer.

De vraag zal denk ik vooral ook zijn hoe die Slag om de Donbas zal eindigen dwz in welke staat beide partijen dan zijn. Omsingelen en in de pan hakken van het belangrijkste deel van het Oekraïense leger is de natte droom van Poetin. De erbarmelijke staat van dat Russische leger blijft intussen verbazen, je gaat je afvragen wat zij nog zullen kunnen na een grote slag waarbij ze intussen zelfs kantoorpersoneel naar het front sturen. De Russen zullen het moeten hebben van het zware spul en dan vooral uit vanuit de lucht, hopelijk kunnen we Oekraïne dus van voldoende luchtafweergeschut blijven voorzien.

Ik neem aan dat de Russen intussen ook massaal nieuwe troepen aan het opleiden zijn.


Ik zou nog steeds graag een internationale vredesmissie zien, te beginnen om West Oekraïne tot een veilige plek te maken... laten we zeggen de lijn Kyiv - Odessa, dus ver van de lijn Kherson - Mariupol. Maar de kans daarop lijkt op dit moment nihil.

https://reliefweb.int/report/ukraine/te ... ns-ukraine
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Brael schreef: 19 apr 2022, 11:01 Even over die haven van Mariupol. Daar heeft Rusland toch pas echt iets aan als de Turken de toegang tot de Zwarte Zee weer vrijgeven, of vergis ik me dan?
Bovendien is het natuurlijk de vraag in hoeverre de haven van Mariupol nog bruikbaar is.
Het is een ideale aanvoerroute voor nieuwe troepen ook via andere havens, en je blokkeert ook de haven van Mariupol als economische plek. Heb je Mariupol dan heb je eigenlijk een heel belangrijke corridoor:


Verder denk ik dat de volgende zaken nog een belangrijke rol aan spelen.

1. Putin zal niet gaan onderhandelen voor zogenaamde V-day, of wel 15 mei. Dan moet hij = symbolisch - zijn overwininning aan de Russische burgers kunnen presenteren. Dus tot die tijd zullen er maximale inspanningen volgen om zoveel mogelijk binnen te halen. Waarmee ik niet zeg dat op 15 mei er wel vrede is, meer dat ik het ervoor sowieso niet zie gebeuren.
2. In Amerika is de roep vam Republikeinse kant sterker aan het worden om Rusland als 'staat die terrorisme ondersteunt' uit te roepen, Alleen Cuba, Noord Korea, en dergelijke hebben nu zo'n status. Gebeurt dat dan worden dus ook landen onder druk gezet geen handel meer met Rusland te drijven, Dit is wat je op staatseconomisch gebied een economische bom zou kunnen noemen, natuurlijk zal er dan wel weer uitzondering komen voor gas maar op andere zaken zal het ze moelijk gemaakt worden.
In ieder geval zal de Russische economie juist de komende maanden harder piepen en kraken.
3. Er komt dus steeds meer geavanceerd wapentuig de Oekrainse kant op, USA zend nu dus ook patriotraketten.
4. Rusland lijkt zich nu te concentreren op de Donbas en Kherson, ondertussen zullen als afleiding nog wel bombardementen uitvoeren op plaatsen als Lviv en Kyiv en dergelijke. De vraag is wat ze er straks uit gaan slepen, er bestaat een goede kans dar ook de regio Kherson geheel sneuvelt en ze een uiterste poging door voor plekken zoals Dnipro of Odessa. Het geeft de Russen dan enerzijds een hele corridoor langs de zee van Azov en het geeft bovendien de Krim een landverbinding waardoor zaken zoals watermanagement en transport dus ook via het vaste land kunnen verlopen.
5. Het aantal gewonden en doden zal op middenlange termijn ook een rol gaan spelen. Nu horen we veel grootspraak van de Russische kant maar ook dat zal op een gegeven moment gaan knagen aan de binnenlandse support.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ja, wat deze meneer Clark zegt over de tactische ligging van Mariupol op land dat volg ik wel, maar Clark rept met geen woord over de haven, of het tactische belang ervan.

Nieuwe troepen aanvoeren kan een argument zijn, maar alleen als dat via land niet meer mogelijk is, ofwel door zware gevechten ofwel door een volledig vernielde infrastructuur. Mariupol ligt heel dicht bij de Russische grens, dus troepenverplaatsing via de grond zou normaal niet het grootste probleem moeten zijn. En als je dan besluit om de troepen via de haven Mariupol binnen te brengen, dan zullen ze van daaruit alsnog via land verder verspreid moeten worden, je "wint" er misschien 100 kilometer mee.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 19 apr 2022, 14:00USA zend nu dus ook patriotraketten.
Die had ik nog niet gehoord, goed nieuws! Hopelijk komt dat ongeschonden aan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne