Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 177 times
Been thanked: 333 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door Brael » 04 jun 2020, 17:15

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Contact hebben en ruggenspraak hebben is niet hetzelfde, wat Grapperhaus ook aangaf in zijn appjes.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 04 jun 2020, 17:34

Om 18:30 is Grapperhaus in de tweede kamer om toelichting te geven op het gebeuren in Amsterdam, samen met de minpres. Hier live te volgen.

https://www.tweedekamer.nl
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1137 times

Bericht door J.B. » 04 jun 2020, 17:49

Brael schreef:
04 jun 2020, 17:15
Contact hebben en ruggenspraak hebben is niet hetzelfde, wat Grapperhaus ook aangaf in zijn appjes.
Grap kennende zal ie dat wel weer anders uitleggen.
Die gaat zich daar verder ver vanaf houden. En terecht ook.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 373 times
Been thanked: 492 times

Bericht door tijn0 » 04 jun 2020, 18:09

Zo die appjes lezend, zou ik mij als Halsema wel in mijn hemd gezet voelen. Vind het niet heel chic van Ferdinand.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 325 times

Bericht door koetje » 04 jun 2020, 18:58

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.

Wellicht had Halsema eerst bij pakweg Wijk bij Duurstede het vak van bestuurder moeten leren om daarna pas in Amsterdam te stappen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 jun 2020, 19:04

koetje schreef:
04 jun 2020, 18:58
Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.

Wellicht had Halsema eerst bij pakweg Wijk bij Duurstede het vak van bestuurder moeten leren om daarna pas in Amsterdam te stappen.
Ach, voor zover ik me kan herinneren is er altijd gezeik geweest over Amsterdam en de burgemeester. Ik denk dat ze echt denkt iets te kunnen toevoegen, want anders neem je deze job niet. Je kan nog beter een kamer vol met kleuters en keramieke vazen in de gaten houden dan Amsterdam.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 04 jun 2020, 19:58

J.B. schreef:
04 jun 2020, 19:04

Ach, voor zover ik me kan herinneren is er altijd gezeik geweest over Amsterdam en de burgemeester. Ik denk dat ze echt denkt iets te kunnen toevoegen, want anders neem je deze job niet. Je kan nog beter een kamer vol met kleuters en keramieke vazen in de gaten houden dan Amsterdam.
De voorgangers Cohen en Eberhard werden anders op handen gedragen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 jun 2020, 19:59

koetje schreef:
04 jun 2020, 19:58
J.B. schreef:
04 jun 2020, 19:04

De voorgangers Cohen en Eberhard werden anders op handen gedragen.
Van der Laan wel, sorry. Maar Cohen kreeg alleen maar kritiek, dat theedrinken issue heeft `m lang achtervolgd..

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1008 times

Bericht door deninho32 » 04 jun 2020, 20:02

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 04 jun 2020, 21:38

J.B. schreef:
04 jun 2020, 19:59

Van der Laan wel, sorry. Maar Cohen kreeg alleen maar kritiek, dat theedrinken issue heeft `m lang achtervolgd..
In mijn beleving was volgens de Amsterdamse kliek (Hanneke Groenteman, Mathijs van Nieuwkerk, Frits Barend enzovoort enzovoort) Cohen de gedoodverfde premier. Hij hoefde alleen nog maar ja te zeggen, en oh ja verkiezingen. Maar dat was een formaliteit.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 04 jun 2020, 21:54

Cohen was geen geweldige prater, en liet zich er in debatten te snel onder krijgen. Op papier had hij best een goede kans. Was ook een andere tijd voor de PvdA.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 jun 2020, 00:10

Het werd trouwens net gezegd in op1. Hoe alles nu op haar inbeukt onder leiding van de telegraaf (en Halsema fan in ontkenning @ShovingNE2 ). Dat werd ooit eens demoniseren genoemd. Er werd gezegd kop van jut, maar komop. Ok, dan is ze een muts die niet kan besturen, nou, wij hebben Depla. Die zit bij Pauw drugsproblemen goed te praten en zegt dat een xtc je wel door carnaval heen kan gooien (enja, dat kan) maar zeg het niet op tv. Even relativeren jongens, verkeerde burgemeester, ok, fair enough. Maar zij is nationale schietschijf. Niet normaal meer.. op het hysterische af..

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 05 jun 2020, 07:42

Eens.

Demoniseren weet ik trouwens niet, is dat in feite niet elke opinieleider die iets negatiefs zegt over een ander? Voetbal Inside heeft er een heel tv-programma van gemaakt.

Maar het oogt zo dat er mensen zijn die wel heel blij zijn, dat ze aan de schandpaal genageld kan worden.

Al zou ik me, als ik haar was, ook de vraag stellen wat het me waard is. Eerst heb je een echtgenoot die je voor lul zet in de media, dan je collega's weer. Ik zou mijn tijd liever besteden aan zaken die ik belangrijk vind, in plaats van een stad te runnen dat toch op zich staat.

Nu komt het misschien ook omdat ik nooit de lol van een baan als burgemeester heb ingezien.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 05 jun 2020, 08:21

J.B. schreef:
05 jun 2020, 00:10
Het werd trouwens net gezegd in op1. Hoe alles nu op haar inbeukt onder leiding van de telegraaf (en Halsema fan in ontkenning @ShovingNE2 ). Dat werd ooit eens demoniseren genoemd. Er werd gezegd kop van jut, maar komop. Ok, dan is ze een muts die niet kan besturen, nou, wij hebben Depla. Die zit bij Pauw drugsproblemen goed te praten en zegt dat een xtc je wel door carnaval heen kan gooien (enja, dat kan) maar zeg het niet op tv. Even relativeren jongens, verkeerde burgemeester, ok, fair enough. Maar zij is nationale schietschijf. Niet normaal meer.. op het hysterische af..
Dat alles en iedereen op Halsema inbeukt, komt omdat ze een fout heeft gemaakt die ook invloed heeft (of kan hebben) op alles en iedereen, namelijk een nieuwe uitbraak van het coronavirus. Sommige problemen stoppen bij de gemeentegrens van Amsterdam, maar een corona-uitbraak niet. En ook als het risico van een nieuwe uitbraak laag is (wat hopelijk zo is), is het een compleet verkeerd signaal naar alles en iedereen die zich de afgelopen maanden wél aan alle protocollen heeft gehouden, of die boetes hebben gekregen omdat ze zich er niet aan hielden. En dat de reden daarvan haar persoonlijke politieke voorkeur lijkt te zijn, is natuurlijk absoluut not done.

"We moeten dit samen doen" was er even niet bij, bij Femke.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 jun 2020, 08:41

J.B. schreef:
Ik heb het ook gezien bij Op1. Maar Saskia Belleman van de Telegraaf pareerde het goed: Van Aartsen heeft dagenlang op de voorpagina's gestaan. Aboutaleb en ze noemden nog twee namen van burgemeesters. Het is niet de eerste blunder van Halsema natuurlijk.

Wat ik ook uitermate dom vindt is dat Halsema nu echt iedereen de schuld heeft gegeven, maar nog niet 1 keer de hand in eigen boezem heeft gestoken. Het zijn de mensen geweest, de politie deed het verkeerd en de pers is ook niet goed. Maar niet 1 keer heeft ze gezegd: 'ik had het anders moeten aanpakken, de volgende keer doen we het zo en zo'. Zelfde verhaal rond haar zoon en dat wapen: aantoonbaar een aantal malen niet de waarheid gezegd of niet pro actief geweest in het informeren. Ook dat is groot gemaakt inderdaad.

Ze is burgemeester geworden omdat GroenLinks aan de beurt was en dat besluit was achter de schermen al genomen terwijl Van der Laan nog rondwandelde. Het moest en zou een vrouw zijn en het moest en zou iemand van GroenLinks zijn. Femke is niet gekozen omdat ze de kwaliteiten heeft voor een burgemeesterschap. En het blijkt ook: ze staat niet boven de partijen. Dat wij hier heel af en toe in een links/rechts discussie verzeild raken: kan. Maar dat een burgemeester dat doet geeft ook aan dat ze niet boven de partijen staat. Een burgemeester van zo'n grote stad moet een verbinder zijn en charisma hebben: aan jou de vraag of ze dat heeft.

Toen ze nog niet beëdigd was maakte zij een voorstelrondje langs alle fracties in de gemeenteraad. Nee, niet alle fracties, alleen die ter linke zijde en vooruit: midden. Ze werd daarbij de stopera door begeleid door fractieleden van GroenLinks. Als je niet snapt dat dat niet kan dan ben je ongeschikt.

Zoals een journalist ooit zei: “Wanneer zij tegengas krijgt, gaat het driftige meisje met zichzelf aan de haal. Dan vult een spier in haar hals zich met kokend bloed en ranselen de woorden uit haar mond. (-) Mevrouw denkt het gelijk aan haar kant te hebben en waant zich onaantastbaar. Superieur.”

Sjors Frohlich zei: ''Een burgemeester moet twee dingen goed doen: de wet handhaven en verbindend zijn. Ze heeft allebei aan haar laars gelapt. Ze kiest voor de ouderwetse oppositiestand. En dat kan niet als burgemeester.'' Je zou denken dat dit gaat over 1 juni he? Nee, maar het is niet toevallig dat het exact dezelfde fout is. Dit ging erover dat zij weigerde het boerkaverbod te handhaven.

Terug naar de basis: is Halsema een goede burgemeester? Ik vraag mij af of een meerderheid van de Amsterdammers daar nog ja op zegt.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 05 jun 2020, 08:52

ShovingNE2 schreef:
05 jun 2020, 08:41
Ze is burgemeester geworden omdat GroenLinks aan de beurt was en dat besluit was achter de schermen al genomen terwijl Van der Laan nog rondwandelde. Het moest en zou een vrouw zijn en het moest en zou iemand van GroenLinks zijn.
Zou ze nu dan ook de divibokaal van de NOS thuis op de schouw hebben staan, denk je?

Woodenshoes
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 144 times

Bericht door Woodenshoes » 05 jun 2020, 09:46

ShovingNE2 schreef:
J.B. schreef:
Ik heb het ook gezien bij Op1. Maar Saskia Belleman van de Telegraaf pareerde het goed: Van Aartsen heeft dagenlang op de voorpagina's gestaan. Aboutaleb en ze noemden nog twee namen van burgemeesters. Het is niet de eerste blunder van Halsema natuurlijk.

Wat ik ook uitermate dom vindt is dat Halsema nu echt iedereen de schuld heeft gegeven, maar nog niet 1 keer de hand in eigen boezem heeft gestoken. Het zijn de mensen geweest, de politie deed het verkeerd en de pers is ook niet goed. Maar niet 1 keer heeft ze gezegd: 'ik had het anders moeten aanpakken, de volgende keer doen we het zo en zo'. Zelfde verhaal rond haar zoon en dat wapen: aantoonbaar een aantal malen niet de waarheid gezegd of niet pro actief geweest in het informeren. Ook dat is groot gemaakt inderdaad.

Ze is burgemeester geworden omdat GroenLinks aan de beurt was en dat besluit was achter de schermen al genomen terwijl Van der Laan nog rondwandelde. Het moest en zou een vrouw zijn en het moest en zou iemand van GroenLinks zijn. Femke is niet gekozen omdat ze de kwaliteiten heeft voor een burgemeesterschap. En het blijkt ook: ze staat niet boven de partijen. Dat wij hier heel af en toe in een links/rechts discussie verzeild raken: kan. Maar dat een burgemeester dat doet geeft ook aan dat ze niet boven de partijen staat. Een burgemeester van zo'n grote stad moet een verbinder zijn en charisma hebben: aan jou de vraag of ze dat heeft.

Toen ze nog niet beëdigd was maakte zij een voorstelrondje langs alle fracties in de gemeenteraad. Nee, niet alle fracties, alleen die ter linke zijde en vooruit: midden. Ze werd daarbij de stopera door begeleid door fractieleden van GroenLinks. Als je niet snapt dat dat niet kan dan ben je ongeschikt.

Zoals een journalist ooit zei: “Wanneer zij tegengas krijgt, gaat het driftige meisje met zichzelf aan de haal. Dan vult een spier in haar hals zich met kokend bloed en ranselen de woorden uit haar mond. (-) Mevrouw denkt het gelijk aan haar kant te hebben en waant zich onaantastbaar. Superieur.”

Sjors Frohlich zei: ''Een burgemeester moet twee dingen goed doen: de wet handhaven en verbindend zijn. Ze heeft allebei aan haar laars gelapt. Ze kiest voor de ouderwetse oppositiestand. En dat kan niet als burgemeester.'' Je zou denken dat dit gaat over 1 juni he? Nee, maar het is niet toevallig dat het exact dezelfde fout is. Dit ging erover dat zij weigerde het boerkaverbod te handhaven.

Terug naar de basis: is Halsema een goede burgemeester? Ik vraag mij af of een meerderheid van de Amsterdammers daar nog ja op zegt.
Zeer goede inhoudelijke post Shoving. Aantal zaken mooi op een rij gezet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 jun 2020, 11:39

ShovingNE2 schreef:
J.B. schreef:
Ik heb het ook gezien bij Op1. Maar Saskia Belleman van de Telegraaf pareerde het goed: Van Aartsen heeft dagenlang op de voorpagina's gestaan. Aboutaleb en ze noemden nog twee namen van burgemeesters.
Ja, dat is het standaard riedeltje van de Telegraaf. Maar de voorbeelden die je noemt waren lang niet zo erg dan wat er nu gaande is. Een beetje goedkope smoes van ze vind ik. Maar dit is gewoon valse hysterie, met de inhoud heeft het weinig meer te maken..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 jun 2020, 11:49

Ik heb je aardig wat inhoudelijke redenen gegeven waarom zij niet geschikt is voor de rol van burgemeester, zelfs niet van Wijk bij Duurstede.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 jun 2020, 11:53

ShovingNE2 schreef:
05 jun 2020, 11:49
Ik heb je aardig wat inhoudelijke redenen gegeven waarom zij niet geschikt is voor de rol van burgemeester, zelfs niet van Wijk bij Duurstede.
Ik heb het niet over jou an sich, maar de algemene sfeer rond haar. Dit gaat niet meer over haar functioneren als je de media en sociale kanalen mag geloven, dit is gewoon een persoonlijke afrekening. Ze maar burgemeester, ze is geen oorlogsmisdadiger die net 4000 kinderen heeft neergeschoten (om maar even een botte vergelijking te maken). Ik vind het nogal ver gaan.. Maar dat is mijn mening

Ondertussen gaat het ook lekker bij de Mos.

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1041 ... rkiezingen

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 273 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Skywalker » 05 jun 2020, 12:18

De deugpolitie heeft PSV nu gevonden. Op social media wordt al schande gesproken.
"wat verwacht je van een club uit het zuiden" "een club met een racistisch en antisemitisch verleden"
Afbeelding

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1008 times

Bericht door deninho32 » 05 jun 2020, 12:25

Die achterlijke vlag hoort daar gewoon niet. Maar goed, de leeghoofden die dat daar hebben neergehangen gaan dat toch niet begrijpen..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 jun 2020, 12:25

Joh, laat dat twitter lekker los. Daar zit aan alle kanten drek. Voegt ook niet zo heel veel toe dat hier te posten en lokt ook weer een beetje een discussie uit die dan weer de verkeerde kant op gaat. Net nu het even rustig is..

Verder herken ik hier PSV niet in. Laten we gewoon het statement van de spelers omarmen zonder dat weer negatief te willen benaderen.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 05 jun 2020, 12:26

Afbeelding

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 jun 2020, 12:31

Blijft een mooie wagen, maar ik ga meer voor KITT..

:?:

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 05 jun 2020, 12:36

J.B. schreef:
05 jun 2020, 12:31
Blijft een mooie wagen, maar ik ga meer voor KITT..

:?:
#BlackCarsMatter

Gesloten