Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mateja schreef: 13 apr 2022, 17:33 Het wordt idd Bosz lijkt mij, om meerdere redenen; ze hebben Ten Hag niet eens proberen te overtuigen, én ik denk dat wij ook een poging gewaagd hebben bij Bosz en na diens afzegging (want liever naar ajax) zijn we vol voor Ruud gegaan.
Goed gedacht.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hoezo heeft Ajax het niet geprobeerd? Aannemelijker is van wel. Toen konijn naast Hamstra kwam zouden zei samen met Ten Hag de selectie voor volgend seizoen samenstellen zo was het bericht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lyon is als club een stuk hoger aangeschreven als Ajax. Die gaat echt niet terug
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 schreef: 13 apr 2022, 19:01 Lyon is als club een stuk hoger aangeschreven als Ajax. Die gaat echt niet terug
Hoho, alleen buiten Amsterdam en Hilversum he
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 13 apr 2022, 18:51 Hoezo heeft Ajax het niet geprobeerd? Aannemelijker is van wel. Toen konijn naast Hamstra kwam zouden zei samen met Ten Hag de selectie voor volgend seizoen samenstellen zo was het bericht.
Waarschijnlijk heeft Ten Hag gewoon aangegeven dat hij een stap wil maken. Flappie heeft dat gewoon aangenomen. Vervolgens maakt Breakie Mike er een sensatie van, zoals we gewend zijn: "Ajax deed Ten Hag nooit een aanbod!!!!!".
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Voijke schreef: 13 apr 2022, 19:14
Rikkert1234 schreef: 13 apr 2022, 19:01 Lyon is als club een stuk hoger aangeschreven als Ajax. Die gaat echt niet terug
Hoho, alleen buiten Amsterdam en Hilversum he
😂😂
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Alle pers wil heel graag Slot naar Ajax schrijven. Ik vind het wel vermakelijk. Het mooiste zou zijn als Bosz straks gewoon zegt dat hij wil blijven. Ik lees op Twitter gewoon dat er supporters van Ajax zijn die namen als Zidane of Guardiola best normaal vinden en dat ze moeten proberen om spelers als Ziyech even terug te halen. Ik heb het idee dat ze er zo erg in geloven en zou graag zien dat dat geloof eens heerlijk afgebrokkeld wordt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Probleem is dat dat nooit zal gebeuren. Als er iets tegen zit ligt het namelijk altijd aan iets anders (gemene tegenstander, hebberige zaakwaarnemer, ze begrijpen de Ajax filosofie niet, ze zijn bang voor concurrentie etc.). De ideale positie om in het eigen waanidee te blijven geloven.
Gebruikersavatar
Riffii
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 587
Lid geworden op: 4 nov 2020

Robson de Souza schreef: 14 apr 2022, 08:40 Alle pers wil heel graag Slot naar Ajax schrijven. Ik vind het wel vermakelijk. Het mooiste zou zijn als Bosz straks gewoon zegt dat hij wil blijven. Ik lees op Twitter gewoon dat er supporters van Ajax zijn die namen als Zidane of Guardiola best normaal vinden en dat ze moeten proberen om spelers als Ziyech even terug te halen. Ik heb het idee dat ze er zo erg in geloven en zou graag zien dat dat geloof eens heerlijk afgebrokkeld wordt.
Bizar hoe erg ze zijn gaan geloven in hun eigen ‘succes’ en ‘ faam’.

Wat ik denk dat de meeste vergeten zijn is dat de buitenwereld gezien heeft hoe t gegaan is met :
- transfer perikelen ( brobbey, Mazraoui, Gravenberch )
- juridische perikelen rondom labyad, Promes en Overmars
- er is geen TD / technisch hart en v d Sar heeft niet echt een lekkere beurt gemaakt
- veel spelers lopen uit hun contracten zonder enige goede vervangers

Enige aantrekkingskracht is dat er een zak met geld is (moet maar blijken hoeveel netto overblijft na corona impact) en dat er waarschijnlijk CL gespeeld mag gaan worden.

Persoonlijk denk ik dat een Bosz daar niet zomaar aan begint zonder bepaalde randvoorwaarden
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza schreef: 14 apr 2022, 08:40 Alle pers wil heel graag Slot naar Ajax schrijven. Ik vind het wel vermakelijk. Het mooiste zou zijn als Bosz straks gewoon zegt dat hij wil blijven. Ik lees op Twitter gewoon dat er supporters van Ajax zijn die namen als Zidane of Guardiola best normaal vinden en dat ze moeten proberen om spelers als Ziyech even terug te halen. Ik heb het idee dat ze er zo erg in geloven en zou graag zien dat dat geloof eens heerlijk afgebrokkeld wordt.
Die gaan zo hard van de wolk afvallen, kan ze goed 5 jaar terug in de tijd werpen.

Slot gaat het niet doen maar als hij nou een beetje ballen had gehad dan had ie ergens gewoon 1x een duidelijk statement afgegeven met kraakheldere woorden; 'Ik ben nog niet klaar bij Feyenoord en ik heb geen enkele intentie om bij een andere club dan Feyenoord het nieuwe seizoen aan te vangen'.

Als ik Feyenoord fan was dan zou ik me al heel slecht voelen maar als dit er dan nog bovenop komt dan zou ik echt twijfelen of je wel met Slot door moet willen als hij niet duidelijk kan zijn zonder haakjes.

Bij Ajax gaan ze een lijstje maken en zien ze dat er weinig geschikte trainers voor handen zijn en gaan dan toch denken dat ze het op zijn minst moeten proberen. Als dat uitlekt dan wordt het echt lollig.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 14 apr 2022, 08:45 Probleem is dat dat nooit zal gebeuren. Als er iets tegen zit ligt het namelijk altijd aan iets anders (gemene tegenstander, hebberige zaakwaarnemer, ze begrijpen de Ajax filosofie niet, ze zijn bang voor concurrentie etc.). De ideale positie om in het eigen waanidee te blijven geloven.
Ja, dat is waar, ze zullen zelf altijd blijven geloven dat ze de Eredivisie ontgroeit zijn....
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ajax is toch kut?
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Slot houdt de deur toch op een kier met zijn uitspraak: Ik kan me er geen voorstelling van maken.
Maar toch zie ik het hem nu nog niet doen. En als Bosz het seizoen nou nog wel goed afsluit bij Lyon zie ik hem ook nog wel blijven daar. De voorzitter heeft hem daar ook enorm gesteund. Ik ben erg benieuwd, als Bosz het niet gaat doen moeten ze haast wel voor een internationale naam gaan of ze komen toch al snel in de mindere categorie trainers. Laat ze alsjeblieft een Danny Blind, Clarence Seedorf of Patrick Kluivert aanstellen. Dan wordt het echt genieten weer de komende seizoenen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Rikkert1234 schreef: 13 apr 2022, 19:01 Lyon is als club een stuk hoger aangeschreven als Ajax. Die gaat echt niet terug
Het is wel bekend dat Peter Bosz bij Lyon al even op de schopstoel zit, niet voor niets doken er al geruchten op dat Lyon bezig was met een nieuwe trainer. Nu kan een Europese campgane hem misschien nog redden als Lyon bijvoorbeeld de finale van de Europa League haalt of iets dergelijks. Momenteel staat Lyon bij de laatste 8 en speelde hij uiit 1-1 tegen West Ham.

Lyon heeft aan kwaliteit ingeboet maar toch stond het nooit zo laag als nu de afgelopen 20 jaar (tiende) terwijl de laagste eindklassereing twee jaar terug was (zevende). Sinds 2000 ook maar dus maar een keer buiten de top 5 geeindigd. Nu is de Franse competitie een grillige en zijn de verschillen klein en de concurrentie groot. Met nog zeven wedstrijden te gaan is het verschil met plek vijf (voorronde Conference League) 5 punten en een slechter doelsaldo. Hij zou dus vanaf nu alles moeten winnen om Europees voetbal te halen, doet hij dat niet en haalt hij geen EL finale dan is het wel gebeurd.

Niet voor niets werd Bosz daarom ook al bij PSV genoemd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het zou me verbazen als Bosz het niet wordt.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 14 apr 2022, 10:26
Rikkert1234 schreef: 13 apr 2022, 19:01 Lyon is als club een stuk hoger aangeschreven als Ajax. Die gaat echt niet terug
Het is wel bekend dat Peter Bosz bij Lyon al even op de schopstoel zit, niet voor niets doken er al geruchten op dat Lyon bezig was met een nieuwe trainer. Nu kan een Europese campgane hem misschien nog redden als Lyon bijvoorbeeld de finale van de Europa League haalt of iets dergelijks. Momenteel staat Lyon bij de laatste 8 en speelde hij uiit 1-1 tegen West Ham.

Lyon heeft aan kwaliteit ingeboet maar toch stond het nooit zo laag als nu de afgelopen 20 jaar (tiende) terwijl de laagste eindklassereing twee jaar terug was (zevende). Sinds 2000 ook maar dus maar een keer buiten de top 5 geeindigd. Nu is de Franse competitie een grillige en zijn de verschillen klein en de concurrentie groot. Met nog zeven wedstrijden te gaan is het verschil met plek vijf (voorronde Conference League) 5 punten en een slechter doelsaldo. Hij zou dus vanaf nu alles moeten winnen om Europees voetbal te halen, doet hij dat niet en haalt hij geen EL finale dan is het wel gebeurd.

Niet voor niets werd Bosz daarom ook al bij PSV genoemd.
Ja dat is precies wat ik bedoel op het feit na dat hij niet alles hoeft te winnen. Bij Lyon ligt de druk veel hoger dan bij een clubje als Ajax dus daar heb je zeker gelijk. Maar de verschillen in Frankrijk zijn zo klein, met 7 wedstrijden te gaan staan ze maar 6 punten achter op nummer 4 wat direct toegang geeft tot CL. Ze hoeven echt niet alles te winnen voor EL. De EL is toch wel een prestigieus toernooi aan het worden sinds de verkleining van de competitie dus het is geen schande als hij en ver komt en EL dit seizoen en nieuwe EL plaats haalt voor volgend seizoen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Die gaan zo hard van de wolk afvallen, kan ze goed 5 jaar terug in de tijd werpen.
Vijf jaar denk ik niet, maar dat er een correctie zit aan te komen is onvermijdelijk. Die correctie vindt meestal plaats wanneer de honger ook een beetje weg is en heeft plaatsgemaakt voor zelfgenoegdzaamheid.

Nu is zelfgenoegzaamheid wel iets dat alle clubs krijgen die boven zichzelf uitstijgen, meestal gaat het nog gepaard met enige megalomanie. Ik heb het bij Vitesse gezien “we gaan Manchester United achterna”, bij AZ “Wij verkopen niet meer aan de top 3 want dat is geen sprotieve verbetering” of FC Twente “FC Twente is in Brazilie na Ajax de bekendste club”. De meest klassieke is misschien van Gerard Cox “Ajax is Dood” in 1970. Ga je daar een beetje geschiedkundig op door dan zie je altijd dat erna een enorme correctie volgt in sportieve prestaties ook omdat het fundament van het eerdere succes ook meer op toevalsfactoren gebasseerd is dan vooraf gedacht werd. FC Twente werd jarenlang de hemel in geprezen omdat het zulk geod transferbeleid had. Maar dat men met de helft van de begroting dezelfde salarislast had als de topclubs hoorde je aanvankelijk niemand over. Dat was een tikkende tijdbom die op een gegeven moment keihard explodeerde.
Eenzelfde tikkende tijdbom heeft Ajax ook in zich als je naar de financiele huishouding kijkt. De salarislast ligt gewoon te hoog, de correctie is op korte danwel middenlange termijn onvermijdelijk.
Zelf heb ik dit jaar hier op dit forum een voorspelling gedaan dat PSV voor mij favoriet was, de reden daarvoor is dat ik bij PSV meer mentale honger naar een kampioenschap zag dan bij Ajax. (Tegelijkertijd had ik ook meer van Propper, Van Ginkel en Drommel verwacht). Bij Ajax heb ik dit seizoen gezien dat het hoog kon pieken, maar dat een aantal spelers oplaadproblemen hebben tegen de Heraclessen en Go Aheads van deze wereld. Hoewel het niet bij topsport hoort is het ergens nog wel logisch ook, voor een aantal spelers is het kampioenschap teveel een vanzelfsprekendheid aangezien men afgelopen jaar al een paar keer kapioen geworden is. Daardoor is de motivatie en bereidheid er voor te vechten zowel bewust als onbewust een stukje minder.

Ajax zal deze zomer een grote verversing moeten doorvoeren. Of het nu kampioen wordt of niet. Men kan op de huidige weg met veel risico verder of men kan deze zomer maatregelen nemen om in de toekomst de klap zahcter te maken door minder dure spelers te halen, en meer in te zetten op jeugdspelers. Dan zal je aanvankelijk minder dominant worden maar dan garandeer je meer je lange termijn en bestaan als club. Het wordt tijd dat die boodschap ook bij de supporters duidelijker gesteld wordt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Rikkert1234 schreef: 14 apr 2022, 10:33
VeresRivne schreef: 14 apr 2022, 10:26

Het is wel bekend dat Peter Bosz bij Lyon al even op de schopstoel zit, niet voor niets doken er al geruchten op dat Lyon bezig was met een nieuwe trainer. Nu kan een Europese campgane hem misschien nog redden als Lyon bijvoorbeeld de finale van de Europa League haalt of iets dergelijks. Momenteel staat Lyon bij de laatste 8 en speelde hij uiit 1-1 tegen West Ham.

Lyon heeft aan kwaliteit ingeboet maar toch stond het nooit zo laag als nu de afgelopen 20 jaar (tiende) terwijl de laagste eindklassereing twee jaar terug was (zevende). Sinds 2000 ook maar dus maar een keer buiten de top 5 geeindigd. Nu is de Franse competitie een grillige en zijn de verschillen klein en de concurrentie groot. Met nog zeven wedstrijden te gaan is het verschil met plek vijf (voorronde Conference League) 5 punten en een slechter doelsaldo. Hij zou dus vanaf nu alles moeten winnen om Europees voetbal te halen, doet hij dat niet en haalt hij geen EL finale dan is het wel gebeurd.

Niet voor niets werd Bosz daarom ook al bij PSV genoemd.
Ja dat is precies wat ik bedoel op het feit na dat hij niet alles hoeft te winnen. Bij Lyon ligt de druk veel hoger dan bij een clubje als Ajax dus daar heb je zeker gelijk. Maar de verschillen in Frankrijk zijn zo klein, met 7 wedstrijden te gaan staan ze maar 6 punten achter op nummer 4 wat direct toegang geeft tot CL. Ze hoeven echt niet alles te winnen voor EL. De EL is toch wel een prestigieus toernooi aan het worden sinds de verkleining van de competitie dus het is geen schande als hij en ver komt en EL dit seizoen en nieuwe EL plaats haalt voor volgend seizoen.
Het probleem is niet een concurrent maar een hele reeks concurenten. Strasbourg staat 4de

Nantes (doelsaldo)
Lens +1
Lille +2
Monaco +4
Nice + 5
Strasbourg + 6

Dan zal je dus een serie moeten neerzetten want je hebt met Monaco, Nice en Strasboug ook clubs met een beter doelsaldo en meen ook beter onderling resultaat. De enige hoop is dat concurrentie bijvoorbeeld tegen elkaar punten verspeeld door gelijkspel. En Lyon heeft een relatief makkelijk programma (Bordeaux, Brest, Montpellier, Marseille, Metz, Nantes, Clermont). Met als relatieve nadeel dat je alleen Nantes in een directe confrontatie schade kunt toebrengen. Met de extra belasting van de EL, moet ik dus nog maar zien of Bosz dat lukt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 13 apr 2022, 14:36
Juancho schreef: 13 apr 2022, 14:32 juist nu het daar minder gaat
Nou ja, minder gaat.
Dit is een prima seizoen voor Ajax lijkt me; overwinteren in de CL, bovenaan in de Eredivisie en in de finale van de beker.

Hoe noem jij dan een goed seizoen? ;)
Ik doel natuurlijk niet op de cijfertjes alleen he, leek me duidelijk. Je ziet dat het spel van Ajax al een tijdje minder en minder wordt na die uitermate succesvolle periode (resultaat gekoppeld aan het spel en ontwikkeling). De klad lijkt er een beetje in te komen, ze winnen steeds moeizamer hun wedstrijden, er is flink wat gezeur en gezeik, nu gaat de trainer definitief weg, Onana zorgt voor irritaties en hun beste speler Tadic zie je ook minder worden (logisch, hij wordt oud). Kortom, ik zie daar wel een voorzichtig verval in gang gezet. Ik niet alleen overigens, vrienden van mij die Ajax dus wekelijks zien zeggen het ook.

En dat is allemaal ook logisch he, je kan als PSV of Ajax nooit zolang de boel bepalen en op hetzelfde niveau blijven. We zagen wel vaker dat 1 van beide een jaar of 3 a max 5 de boel in de hand had en daarna was het stuivertje wisselen. In dat kader denk ik dus dat ten Hag eerder op het juiste moment stopt en dat de club en (nieuwe) selectie wel toe is aan verandering om het vuur weer aan te wakkeren. Misschien, en die kans is ook groot, redden ze het dit seizoen nog net wbt de titel met vallen en opstaan, mede omdat PSV niet die kansen pakt om Ajax voorbij te gaan.

Dan hebben ze als voordeel op PSV straks zekerheid van CL inkomsten en dat neem je mee de transfermarkt op. Daarom is het eigenlijk ook super belangrijk dat PSV alsnog Ajax voorbij gaat. Dan kan Ruudje net even wat meer eisen stellen aan zn selectie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 14 apr 2022, 13:55
Ren Höek schreef: 13 apr 2022, 14:36

Nou ja, minder gaat.
Dit is een prima seizoen voor Ajax lijkt me; overwinteren in de CL, bovenaan in de Eredivisie en in de finale van de beker.

Hoe noem jij dan een goed seizoen? ;)
Ik doel natuurlijk niet op de cijfertjes alleen he, leek me duidelijk. Je ziet dat het spel van Ajax al een tijdje minder en minder wordt na die uitermate succesvolle periode (resultaat gekoppeld aan het spel en ontwikkeling). De klad lijkt er een beetje in te komen, ze winnen steeds moeizamer hun wedstrijden, er is flink wat gezeur en gezeik, nu gaat de trainer definitief weg, Onana zorgt voor irritaties en hun beste speler Tadic zie je ook minder worden (logisch, hij wordt oud). Kortom, ik zie daar wel een voorzichtig verval in gang gezet. Ik niet alleen overigens, vrienden van mij die Ajax dus wekelijks zien zeggen het ook.

En dat is allemaal ook logisch he, je kan als PSV of Ajax nooit zolang de boel bepalen en op hetzelfde niveau blijven. We zagen wel vaker dat 1 van beide een jaar of 3 a max 5 de boel in de hand had en daarna was het stuivertje wisselen. In dat kader denk ik dus dat ten Hag eerder op het juiste moment stopt en dat de club en (nieuwe) selectie wel toe is aan verandering om het vuur weer aan te wakkeren. Misschien, en die kans is ook groot, redden ze het dit seizoen nog net wbt de titel met vallen en opstaan, mede omdat PSV niet die kansen pakt om Ajax voorbij te gaan.

Dan hebben ze als voordeel op PSV straks zekerheid van CL inkomsten en dat neem je mee de transfermarkt op. Daarom is het eigenlijk ook super belangrijk dat PSV alsnog Ajax voorbij gaat. Dan kan Ruudje net even wat meer eisen stellen aan zn selectie.
Je kan inderdaad op twee manieren naar Ajax kijken, behoudens het kampioenschap binnengehaald wordt. Enerzijds kun je dan met een terugblik zeggen dat de prestaties in de CL poule magistraal waren dat je in de competitie je plicht gedaan hebt . De terugblik daarop is inderdaad wel een positieve.
Anderzijds kun je ook kijken welke schaduw dit seizoen op het volgende werpt en dan kun je concluderen dat.
- kapitaalvernietiging mbt weglopen van wat spelers; Mazraoui, Onana, Gravenberch, Labyad, etc.
- De TD functie nog niet geheel ingevuld is
- De bron van het succes vertrekt; Ten Hag
- Ajax financieel schade ondervindt van het Ukr conflict met de transfers van Neres, Traore, Promes
- Dat enkele zaken als een negatieve schaduw rond de club hingen (Promes, Overmars, Onana,..)
- Er een fiancieel risicovolle begroting ligt
- Een nieuwe trainer en een nieuwe spelersgroep dient te komen
- Dat het aantal doorgebroken talenten dit seizoen beperkt was
Kortom, werk aan de winkel dus en geen situatie voor Ajax om op haar lauweren te gaan rusten.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Laat ik het nog aanvullen met dat ik vooral bedoel zo rond de periode vlak voor/na de winterstop. De poulefase was idd eigenlijk perfect van Ajax. Dat mag ook gerust gezegd worden. Maar ik, en dus ook vrienden die toevallig voor Ajax zijn, zien wel een beetje bij beetje verval ontstaan. Afsluiting van een bepaalde periode zeg maar. Ik herken dat wel van PSV van jaren terug. Dat voelde je gewoon aankomen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
johan derksen
Geselecteerd voor Oranje
6
Berichten: 782
Lid geworden op: 29 aug 2017

Tijn schreef: 14 apr 2022, 10:08 Laat ze alsjeblieft een Danny Blind, Clarence Seedorf of Patrick Kluivert aanstellen. Dan wordt het echt genieten weer de komende seizoenen.
Ze zullen toch wel gewoon Frons terughalen hoop ik.

(Y)
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ruime keuze uit de bij-voorbaat-mislukkingen... :devil: Word ik helemaal :D van
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 14 apr 2022, 14:23 Laat ik het nog aanvullen met dat ik vooral bedoel zo rond de periode vlak voor/na de winterstop. De poulefase was idd eigenlijk perfect van Ajax. Dat mag ook gerust gezegd worden. Maar ik, en dus ook vrienden die toevallig voor Ajax zijn, zien wel een beetje bij beetje verval ontstaan. Afsluiting van een bepaalde periode zeg maar. Ik herken dat wel van PSV van jaren terug. Dat voelde je gewoon aankomen.
Dat gevoel had ik vorige zomer al een beetje om eerlijk te zijn, sowieso wel door dat dit het 'oogstjaar' moest worden. Moet zeggen dat los van de incidenten ik om een of andere manier niet zo'n binding had met dit elftal, ik miste wat. Denk dat het met name zat dat ik aanstormende talenten in het eerste miste die toch een rol speelden. Met het huidige Oekraine conflict kan het me sowieso ook wat minder raken, andere dingen zijn belanrijker geworden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

johan derksen schreef: 14 apr 2022, 15:03
Tijn schreef: 14 apr 2022, 10:08 Laat ze alsjeblieft een Danny Blind, Clarence Seedorf of Patrick Kluivert aanstellen. Dan wordt het echt genieten weer de komende seizoenen.
Ze zullen toch wel gewoon Frons terughalen hoop ik.

(Y)
Die schat ik nog net een stukje hoger in dan de vermelde 3 heren, maar zou ik ook zeker mee kunnen leven.
Wat zou het heerlijk zijn zeg als ze echt Seedorf kiezen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 14 apr 2022, 15:17 Dat gevoel had ik vorige zomer al een beetje om eerlijk te zijn, sowieso wel door dat dit het 'oogstjaar' moest worden. Moet zeggen dat los van de incidenten ik om een of andere manier niet zo'n binding had met dit elftal, ik miste wat. Denk dat het met name zat dat ik aanstormende talenten in het eerste miste die toch een rol speelden. Met het huidige Oekraine conflict kan het me sowieso ook wat minder raken, andere dingen zijn belanrijker geworden.
Even los van het Oekraine conflict, wat natuurlijk van een hele andere orde van grootte is.
Ajax-fans moeten zich toch ook kapot ergeren aan spelers als Tadic en Antony? Het is leuk dat ze wedstrijden voor je winnen, maar fijne rolmodellen waar je als supporter veel binding mee krijgt, zijn ze natuurlijk totaal niet. Verder zijn het vooral veel grijze muizen, vind ik. Echte persoonlijkheden waar je je lekker mee kan/wil identificeren heeft Ajax gewoon niet. En voetballend is het Ajax van dit seizoen wel een beetje de uitloper van vorig(e) seizoen(en). Weinig vernieuwing, weinig opwinding. En spelers en coach hebben dat idee blijkbaar ook, want die vertrekken massaal.

Ajax