John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ben het met je eens dat we iemand hadden moeten halen. Maar je verkoopt niet zo maar een speler. Zo'n speler moet willen en heeft een salaris bij PSV wat hij niet makkelijk elders kan verdienen als hij het niveau niet aan kan bij ons. Het is geen gegeven dat je iemand kan verkopen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 13 apr 2022, 16:32 Ben het met je eens dat we iemand hadden moeten halen. Maar je verkoopt niet zo maar een speler. Zo'n speler moet willen en heeft een salaris bij PSV wat hij niet makkelijk elders kan verdienen als hij het niveau niet aan kan bij ons. Het is geen gegeven dat je iemand kan verkopen.
Daarnaast moet er zo'n speler ook beschikbaar zijn natuurlijk. Het is zo makkelijk geroepen dat er iemand bij moet maar:

1. Winterstop. De meeste clubs laten een waardevolle speler niet gaan
2. Reservespelers van clubs die weinig spelen ook niet, zie casus > Phillips die tot de laatste dag niet verhuurd mocht worden van Liverpool maar dan op de laatste dag verhuurd wordt aan Bournemouth. Die overigens £3,360,000 betaald krijgt
3. Doekhi heb je ook geen drol aan. Was overigens ook niet goed geweest hier want we moesten geen kruim meer kopen. Nou, Doekhi is kruim
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Brael schreef: 13 apr 2022, 15:32 Volgens mij wordt John flink betaald om juist wél versterkingen te vinden.
Kan het wel een bewuste keuze zijn, maar alsnog doet hij het dan niet goed.
Volgens mij behelst John's werk wel meer dan alleen versterkingen vinden. Zorgen dat er ontwikkelingsperspectief is voor bestaande selectiespelers hoort daar ook bij. Gegeven dat Teze nu een oproep voor het Nederlands elftal heeft afgedwongen en dus ook in waarde stijgt, kan je dus prima concluderen dat hij het met deze bewuste keuze wel goed heeft gedaan.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het was natuurlijk wel Johns plan B, zoals hierboven terecht werd aangegeven. Plan A was een versterking, Plan B was niks doen. John deed niks, terwijl onze verdediging duidelijk in beroerde staat was. Om een TD te prijzen omdat hij niks doet, gaat me wat ver, en we leggen de lat zo wel erg laag.

Het is leuk en fijn dat Teze ontwikkeling heeft doorgemaakt, maar een topper op CV waar we kampioen mee waren geworden was natuurlijk 1000x beter geweest.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

loginnaam schreef: 13 apr 2022, 16:38
Brael schreef: 13 apr 2022, 15:32 Volgens mij wordt John flink betaald om juist wél versterkingen te vinden.
Kan het wel een bewuste keuze zijn, maar alsnog doet hij het dan niet goed.
Volgens mij behelst John's werk wel meer dan alleen versterkingen vinden. Zorgen dat er ontwikkelingsperspectief is voor bestaande selectiespelers hoort daar ook bij. Gegeven dat Teze nu een oproep voor het Nederlands elftal heeft afgedwongen en dus ook in waarde stijgt, kan je dus prima concluderen dat hij het met deze bewuste keuze wel goed heeft gedaan.
Plus de contractverleningen van Mauro/Teze/Obispo inderdaad maar dat is blijkbaar niet spannend genoeg. Bij Ajax lukt het ze alleen niet.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Brael schreef: 13 apr 2022, 16:42 Het was natuurlijk wel Johns plan B, zoals hierboven terecht werd aangegeven. Plan A was een versterking, Plan B was niks doen. John deed niks, terwijl onze verdediging duidelijk in beroerde staat was. Om een TD te prijzen omdat hij niks doet, gaat me wat ver, en we leggen de lat zo wel erg laag.

Het is leuk en fijn dat Teze ontwikkeling heeft doorgemaakt, maar een topper op CV waar we kampioen mee waren geworden was natuurlijk 1000x beter geweest.
Ik vind het minstens zo belangrijk dat een TD iets niet doet dan wel doet want het gaat om de balans onder aan de streep. Doordat we op 1 januari geen nieuwe CV hadden konden we wellicht wel de centjes bij elkaar rapen om Veerman a la minute voor de neus van Feyenoord weg te halen. Veerman had een grotere rol kunnen spelen in een mogelijk kampioenschap dan een extra verdediger.

En ja ik had liever 4 toppers gehad waarmee we kampioen waren geworden en dat was 4000x beter geweest. En dan had ik geen zak gegeven om de afschrijvingen op Teze Ramalho Boscagli Obispo Max en Mauro.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Brael schreef: 13 apr 2022, 16:42 Het was natuurlijk wel Johns plan B, zoals hierboven terecht werd aangegeven. Plan A was een versterking, Plan B was niks doen. John deed niks, terwijl onze verdediging duidelijk in beroerde staat was. Om een TD te prijzen omdat hij niks doet, gaat me wat ver, en we leggen de lat zo wel erg laag.

Het is leuk en fijn dat Teze ontwikkeling heeft doorgemaakt, maar een topper op CV waar we kampioen mee waren geworden was natuurlijk 1000x beter geweest.
Die topper zou op zijn vroegst pas eind januari zijn gekomen (want wil eerst alle opties afwachten), had dus tegen Ajax sowieso niet mee kunnen doen en ook tegen AZ zou dat twijfelachtig zijn geweest met misschien net een paar dagen meetrainen. Hoezo waren we daar dan kampioen mee geworden? Misschien bedoel je een topper voor in het doel, dat had meer uitgemaakt.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

11 Sir Tinus schreef: 13 apr 2022, 16:45 Ik vind het minstens zo belangrijk dat een TD iets niet doet dan wel doet want het gaat om de balans onder aan de streep.
Er is natuurlijk wel een duidelijk verschil tussen niemand willen halen omdat je denkt dat je verdediging sterk genoeg is, en niemand kunnen halen, terwijl je dat liefst wel wil. John deed het 2e, en dat lijkt me niet echt prijzenswaardig ofzo. Zelfs niet als je het vervolgens als bewuste keuze spint, wat het natuurlijk niet was. Het was plan B, omdat John Plan A niet voor elkaar kreeg.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 13 apr 2022, 16:42 Het was natuurlijk wel Johns plan B, zoals hierboven terecht werd aangegeven. Plan A was een versterking, Plan B was niks doen. John deed niks, terwijl onze verdediging duidelijk in beroerde staat was. Om een TD te prijzen omdat hij niks doet, gaat me wat ver, en we leggen de lat zo wel erg laag.

Het is leuk en fijn dat Teze ontwikkeling heeft doorgemaakt, maar een topper op CV waar we kampioen mee waren geworden was natuurlijk 1000x beter geweest.
John de Jong deed wel wat. Hij is toch bezig geweest met een versterking? Als het in de winterstop lastig blijkt om een directe (want dat was er nodig) versterking te halen, wil dat niet zeggen dat hij niets heeft gedaan.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Hij heeft iets geprobeerd ja, en dat is mislukt.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dus kan kunnen we toch stellen dat was je zei "John deed niks" niet klopt, nietwaar?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat ligt eraan hoe letterlijk je die uitspraak wil nemen, of in hoeverre je wil begrijpen wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 13 apr 2022, 17:20 Dat ligt eraan hoe letterlijk je die uitspraak wil nemen, of in hoeverre je wil begrijpen wat ik bedoel.
Als je dan wil zeggen wat je daadwerkelijk bedoelt. PSV is echt wel bezig geweest met versterkingen, echter is de winterstop echt een hele lastige. Direct aanwinsten. Iedereen zit midden in de competitie en laten we wel wezen, die spelers laten ze niet zomaar gaan, tenzij het voor de absolute hoofdprijs is.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

John deed niks goeds. Zo beter? :)
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Menno1 schreef: 13 apr 2022, 17:28 John deed niks goeds. Zo beter? :)
Nee, want Veerman voor de neus van Feyenoord wegkapen was een uitstekende zet :D
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dat er mensen zijn die nog kunnen verdedigen dat die slapjanus geen CV gehaald heeft in de winter.

Wat een heerlijke baan heeft die man, 0.0 druk van een achterban. Alles wat ie doet is prima, en zelfs zijn grootste blunders worden verdedigd. 😂
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Niemand zegt dat hij alles goed heeft gedaan maar ja. Soms kan iemand alle argumenten en weerleggingen aandragen maar als het hivemind heeft gesproken, heeft het hivemind gesproken.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Wat sommige mensen hier maar niet lijken te willen begrijpen is met hoeveel krachten je te maken hebt bij een transfer, zeker in het mid season-window. Alsof het simpelweg overleg tussen twee partijen is, waarbij dan ook nog eens JdJ het uiteindelijk steeds voor het zeggen heeft en het dus op zijn conto te schrijven is als er iets lukt (oh wacht: nee, ook dan niet) en dientengevolge ook wanneer het niet lukt (dan dus wel... :huh: ). Enfin, blijf het maar zo benaderen. Gelukkig zit niemand hier op zijn stoel. Begrijp mij goed: ook ik heb die kennis niet, maar ik kan vermoeden hoe lastig het is. Laten we lig blij zijn met Veerman: middenveld heeft een aardige swing gekregen met zijn komst. Dat was wmb. een hogere prioriteit dan de CV die er uiteindelijk niet is gekomen. Dat Ramalho, Teze eruit hebben gelegen en nu voor lange tijd Bosca was niet te verwachten. Het punt van de trainings intensiteit (en vergeet niet het wedstrijdprogramma: hoe PSV zelf daarmee is omgegaan qua planning vooral in samenspraak met de KNVB, zou ook een punt van discussie kunnen zijn, daarover is ook op dit forum regelmatig gediscussieerd) mag hierin worden benoemd. Wie weet heeft die een (let wel: een) rol gespeeld, dat zal mogelijk vooral achteraf blijken. Een genuanceerder benadering van het blessure probleem, dat zeker wel opvallend is, lijkt mij zinvoller. Gelukkig is dat hier ook wel te lezen. De openheid die wij als fanatieke supporters graag zouden zien zal er nooit en te nimmer op het moment zelf, hoogstens achteraf komen. Zo gaat dat in de grote mensenwereld, kut, maar het is niet anders. Teveel belangen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

psvgouda schreef: 13 apr 2022, 17:47 Wat sommige mensen hier maar niet lijken te willen begrijpen is met hoeveel krachten je te maken hebt bij een transfer, zeker in het mid season-window. Alsof het simpelweg overleg tussen twee partijen is, waarbij dan ook nog eens JdJ het uiteindelijk steeds voor het zeggen heeft en het dus op zijn conto te schrijven is als er iets lukt (oh wacht: nee, ook dan niet) en dientengevolge ook wanneer het niet lukt (dan dus wel... :huh: ). Enfin, blijf het maar zo benaderen. Gelukkig zit niemand hier op zijn stoel. Begrijp mij goed: ook ik heb die kennis niet, maar ik kan vermoeden hoe lastig het is. Laten we lig blij zijn met Veerman: middenveld heeft een aardige swing gekregen met zijn komst. Dat was wmb. een hogere prioriteit dan de CV die er uiteindelijk niet is gekomen. Dat Ramalho, Teze eruit hebben gelegen en nu voor lange tijd Bosca was niet te verwachten. Het punt van de trainings intensiteit (en vergeet niet het wedstrijdprogramma: hoe PSV zelf daarmee is omgegaan qua planning vooral in samenspraak met de KNVB, zou ook een punt van discussie kunnen zijn, daarover is ook op dit forum regelmatig gediscussieerd) mag hierin worden benoemd. Wie weet heeft die een (let wel: een) rol gespeeld, dat zal mogelijk vooral achteraf blijken. Een genuanceerder benadering van het blessure probleem, dat zeker wel opvallend is, lijkt mij zinvoller. Gelukkig is dat hier ook wel te lezen. De openheid die wij als fanatieke supporters graag zouden zien zal er nooit en te nimmer op het moment zelf, hoogstens achteraf komen. Zo gaat dat in de grote mensenwereld, kut, maar het is niet anders. Teveel belangen
Ho ho ho ho en nog eens ho!

Afbeelding


Nuance?!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Sorry man... 8)
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nathaniel Phillips wilde ze hebben en hebben ze op zaterdag voor de deadline nog geprobeerd op een manier zoals dat wel vaker gaat en ineens was die 2 dagen later verhuurd aan een andere club terwijl hij niet mocht vertrekken op huurbasis. Speelt daar vrijwel elke week 90 minuten.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

psvgouda schreef: 13 apr 2022, 17:47 Wat sommige mensen hier maar niet lijken te willen begrijpen is met hoeveel krachten je te maken hebt bij een transfer, zeker in het mid season-window. Alsof het simpelweg overleg tussen twee partijen is, waarbij dan ook nog eens JdJ het uiteindelijk steeds voor het zeggen heeft en het dus op zijn conto te schrijven is als er iets lukt (oh wacht: nee, ook dan niet) en dientengevolge ook wanneer het niet lukt (dan dus wel... :huh: ). Enfin, blijf het maar zo benaderen. Gelukkig zit niemand hier op zijn stoel. Begrijp mij goed: ook ik heb die kennis niet, maar ik kan vermoeden hoe lastig het is. Laten we lig blij zijn met Veerman: middenveld heeft een aardige swing gekregen met zijn komst. Dat was wmb. een hogere prioriteit dan de CV die er uiteindelijk niet is gekomen. Dat Ramalho, Teze eruit hebben gelegen en nu voor lange tijd Bosca was niet te verwachten. Het punt van de trainings intensiteit (en vergeet niet het wedstrijdprogramma: hoe PSV zelf daarmee is omgegaan qua planning vooral in samenspraak met de KNVB, zou ook een punt van discussie kunnen zijn, daarover is ook op dit forum regelmatig gediscussieerd) mag hierin worden benoemd. Wie weet heeft die een (let wel: een) rol gespeeld, dat zal mogelijk vooral achteraf blijken. Een genuanceerder benadering van het blessure probleem, dat zeker wel opvallend is, lijkt mij zinvoller. Gelukkig is dat hier ook wel te lezen. De openheid die wij als fanatieke supporters graag zouden zien zal er nooit en te nimmer op het moment zelf, hoogstens achteraf komen. Zo gaat dat in de grote mensenwereld, kut, maar het is niet anders. Teveel belangen
Was niet te verwachten? De helft van het forum hier waarschuwde er al voor, wat doe je als je blessures krijgt?

Je hebt mede de titel verspeelt hè doordat je Obispo op moest stellen samen met Boscagli.

En ja natuurlijk komt er meer bij kijken bij een transfer, maar als je een lijst hebt met potentiële aankopen en je weet meteen hoe en waar je moet schakelen na zo’n blessure kan een transfer ook zo afgetikt zijn, Veerman een perfect voorbeeld.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Veerman is helemaal geen voorbeeld want elke transfer staat op zich, met zijn eigen details, drempels, voorwaarden en details. Het is nog steeds geen Fifa.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

PCGC schreef: 13 apr 2022, 17:51
psvgouda schreef: 13 apr 2022, 17:47 Wat sommige mensen hier maar niet lijken te willen begrijpen is met hoeveel krachten je te maken hebt bij een transfer, zeker in het mid season-window. Alsof het simpelweg overleg tussen twee partijen is, waarbij dan ook nog eens JdJ het uiteindelijk steeds voor het zeggen heeft en het dus op zijn conto te schrijven is als er iets lukt (oh wacht: nee, ook dan niet) en dientengevolge ook wanneer het niet lukt (dan dus wel... :huh: ). Enfin, blijf het maar zo benaderen. Gelukkig zit niemand hier op zijn stoel. Begrijp mij goed: ook ik heb die kennis niet, maar ik kan vermoeden hoe lastig het is. Laten we lig blij zijn met Veerman: middenveld heeft een aardige swing gekregen met zijn komst. Dat was wmb. een hogere prioriteit dan de CV die er uiteindelijk niet is gekomen. Dat Ramalho, Teze eruit hebben gelegen en nu voor lange tijd Bosca was niet te verwachten. Het punt van de trainings intensiteit (en vergeet niet het wedstrijdprogramma: hoe PSV zelf daarmee is omgegaan qua planning vooral in samenspraak met de KNVB, zou ook een punt van discussie kunnen zijn, daarover is ook op dit forum regelmatig gediscussieerd) mag hierin worden benoemd. Wie weet heeft die een (let wel: een) rol gespeeld, dat zal mogelijk vooral achteraf blijken. Een genuanceerder benadering van het blessure probleem, dat zeker wel opvallend is, lijkt mij zinvoller. Gelukkig is dat hier ook wel te lezen. De openheid die wij als fanatieke supporters graag zouden zien zal er nooit en te nimmer op het moment zelf, hoogstens achteraf komen. Zo gaat dat in de grote mensenwereld, kut, maar het is niet anders. Teveel belangen
Was niet te verwachten? De helft van het forum hier waarschuwde er al voor, wat doe je als je blessures krijgt?

Je hebt mede de titel verspeelt hè doordat je Obispo op moest stellen samen met Boscagli.

En ja natuurlijk komt er meer bij kijken bij een transfer, maar als je een lijst hebt met potentiële aankopen en je weet meteen hoe en waar je moet schakelen na zo’n blessure kan een transfer ook zo afgetikt zijn, Veerman een perfect voorbeeld.
Het forum heeft de wijsheid in pacht. Natuurlijk. Hoe kan ik het over het hoofd zien :wall: Ga zo door, ik buig nederig (Y)
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Veerman was nog bijna een faal geworden omdat John net zo lang wachtte tot ie bijna bij Feyenoord had getekend. Wat op zich ook een briljante strategie zou kunnen zijn, maar de realiteit is dat John pas handelde nadat Propper besloot te stoppen. Als Propper niet was gestopt dan zou Veerman nu waarschijnlijk elders spelen. En zaten wij met een dure speler die niets presteerde. De zoveelste.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het risico wat we liepen en nu uitkomt was levensgroot. Sec John daar de schuld van geven gaat nergens over. Daar zijn meer beslissers bij betrokken. Misschien wikde hij Phillips wel halen en 3 miljoen op jaarbasis betalen maar kreeg hij die ruimte niet.

Ik vind het een misser, maar de schukd ligt breder.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong