Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Knappe actie van Groningen, ik vind het veel geld voor iemand die nog zoveel moet bewijzen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Prima uit onderhandeld inderdaad. Is overigens wel een interessante speler die Meijer. Maakt indruk.
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

Brugge legt dit bedrag denk ik ook relatief makkelijk neer daar ze de afgelopen 6 seizoenen 5 keer CL hebben gespeeld. Prima transfer voor Groningen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Jeffrey BrumA speculeert over terugkeer naar de eredivisie. Utrecht of AZ zullen de oren wel spitsen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Voormalig KG schreef: 13 apr 2022, 20:46 Jeffrey BrumA speculeert over terugkeer naar de eredivisie. Utrecht of AZ zullen de oren wel spitsen.
Is ie gratis? Dan wordt 't Feyenoord 100 procent.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Feyenoord of Vitesse zou ook mijn eerste gok zijn. Prima speler voor achter de hand, trouwens.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Fledderus is een TD om in de gaten te houden. In het Doan dossier overspeelde hij zijn hand, maar het is een jongen die met nog wat ervaring best kan uitgroeien tot een goede TD.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ruuddevil schreef: 14 apr 2022, 08:27 Fledderus is een TD om in de gaten te houden. In het Doan dossier overspeelde hij zijn hand, maar het is een jongen die met nog wat ervaring best kan uitgroeien tot een goede TD.
Haalt elk jaar wat overbodige spelers van Jong Ajax op die aan de hand van Buijs ook leren te vechten die dan ineens prima spelers blijken te zijn.
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

En verkoopt een jeugdspeler na een half seizoen voor 6 mil. wel knap.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Tot dat hij bij PSV zit, dan is het MARK-JAN OUT!!!!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ryme schreef: 14 apr 2022, 09:47 En verkoopt een jeugdspeler na een half seizoen voor 6 mil. wel knap.
Is dat zo? Volgens mij is er geen klap aan om spelers te verkopen die iedereen wil hebben. De markt bepaalt de prijs in zulke gevallen.

Kijk naar Dumfries waarbij er 1,5 club interesse had na toch een best goede periode bij NL en PSV. Dan kun je er ook geen 25 miljoen van maken natuurlijk. Sangaré Madueke en Gakpo staan er ook goed op en daar wordt gewoon een bedrag genoemd en dan kunnen de clubs onderling kijken wie dat ervoor over heeft. Wat wel helpt is dat je spelers niet hoeft te verkopen en dat heeft Fledderus bv wel heel goed gedaan want die heeft best wel wat spelers voor mooie prijzen verkocht en als dan de volgende club op de deur klopt dan kun je ook hoger in de boom zitten.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Een 19 jarige linksback van FC Groningen, met 18 Eredivisiewedstrijden in de benen aan Club Brugge voor 6mln verkopen is gewoon erg knap. Dit was ook geen situatie waar meerder clubs tegen elkaar opboden.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

De vraag is dan in hoeverre een club/TD/technische staf een rol kan/kunnen spelen in het gewild maken van zogezegd ‘minder gewilde’ spelers. ‘De markt’ is niet alléén een ongrijpbaar en zelfregulerend fenomeen, maar in zekere zin ook maakbaar.

Wat zegt het over de manier waarop PSV spelers in die markt zet als bijvoorbeeld slechts een handjevol clubs belangstelling had in Dumfries, toen aanvoerder en met een erg goed EK achter rug? Ik weet niet hoe dat momenteel achter de schermen wordt gespeeld en ik weet dat het complex is, maar de beeldvorming voorafgaand aan gesprekken met potentieel geïnteresseerde clubs lijkt me een interessant gegeven om eens nader te bekijken.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dr. Gonzo schreef: 14 apr 2022, 10:07 Een 19 jarige linksback van FC Groningen, met 18 Eredivisiewedstrijden in de benen aan Club Brugge voor 6mln verkopen is gewoon erg knap. Dit was ook geen situatie waar meerder clubs tegen elkaar opboden.
Nee dat is nou net het punt, omdat Brugge bang was dat 2 maanden later de concurrentie te groot zou zijn hebben ze nu snel gehandeld. Je zou jezelf kunnen afvragen of Groningen niet tot aan de zomer had moeten wachten en die laatste 5 a 10 wedstrijden die jongen nog meer in de kijker moeten laten spelen waardoor ze nóg meer konden vragen in de zomer. Brugge heeft nu een soort van 'boete' betaald om nu te handelen dus dat is van de ene kant knap maar van de andere kant denk ik door de markt.

Als PSV nu Gakpo zou verkopen voor 35 miljoen, nog voor de prijzen echt verdeeld worden en de waarde nog hoger kan worden mits hij goed speelt en wellicht nog naar het NL gaat, dan zou ik denken dat het te vroeg is om hem nu te verkopen. Maarja je kunt ook voor zekerheid kiezen want voor hetzelfde geldt raakt ie geblesseerd en dan verdampt het.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind 6 miljoen ook wel heel erg veel voor een speler die nu net een paar maanden het op niveau FC Groningen goed in de basis doet.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ja, omdat Club er vroeg bij was weet je dat je een behoorlijke som kan vragen. Desalniettemin vind ik het een hele goede transfer voor Groningen. Het tweede bod van Club was 4.5 geloof ik, denk dat toch veel TD's op dat moment denken een hele mooie transfer gemaakt te hebben, zeker ook omdat de speler zelf niet wilde verlengen, zou deze zomer nog maar 1 jaar contract hebben.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En hij speelde nog op een jeugdcontract.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Altijd afwachten hoe het met de druk een paar niveaus hoger gaat natuurlijk. Ik heb er weinig zicht op maar: presteert Groningen boven verwachting de afgelopen jaren? Niet als je nu kijkt naar begroting. Plek 8 ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Voor de liefhebbers niet vergeten: Om 18:45 worden de laatste 6 minuten van Vitesse tegen Sparta ingehaald.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gaan ze dat echt uitzenden?

Wij zijn trouwens echt dik wereldkampioen blessuretijdgoals. Mooi.

Maar Vitesse heeft wel kans:
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Tjompie schreef: 19 apr 2022, 17:50 Voor de liefhebbers niet vergeten: Om 18:45 worden de laatste 6 minuten van Vitesse tegen Sparta ingehaald.
Is er in de eerste 39 minuten van de 2e helft ook al blessuretijd bij elkaar gevoetbald of is die al inbegrepen bij die 6 minuten?
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat is al inbegrepen, het is dus echt 6 minuten voetballen. Natuurlijk los van eventuele wissels, blessures enzo in deze minuten straks.
Ze hebben zelfs een hele voor én nabeschouwing bij ESPN in een studio :lol:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Alleen al aan benzine zijn ze dan bij ESPN drie keer zo veel kwijt als wat het oplevert.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Wat een waanzin.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit hadden ze ook schriftelijk af kunnen doen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

En die trainer van Vitesse vooraf de meest wilde theorieën in gedachte zoals zonder keeper spelen. Het was in ieder geval gezellig.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen