Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Kluivert hoofdcoach, Seedorf TD, Konijn slaafje van Seedorf. Flap moet poepen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Massimo schreef: 07 apr 2022, 08:33
Sensation schreef: 07 apr 2022, 08:25 Voordeel is ook dat Ten Hag natuurlijk spelers zal willen meenemen naar ManU. Ajax gaat dan te hoog in de boom zitten waardoor die spelers gaan muiten want die willen de stap naar PL maken en weten dat Ten Hag ze speeltijd zal geven. Maar Ten Hag zal Ten Hag niet zijn als hij bij Manchester aankomt en zegt: "We need a new goalkeeper heh eh we should kopen Remko. Remko Pasveer." En zal hij Labyad meenemen?

Ik denk dat Ten Hag dolgraag iemand als Timber en Alvarez meeneemt. Het zou helemaal leuk zijn als hij nu Brobbey en Haller gaat aanraden. Als dan ook nog Gravenberch en Antony vertrekken doet Ajax een flinke jas uit. Helemaal leuk als de aankopen van de zomer allemaal categorie Daramy zijn.
Als Ten Hag spelers wil meenemen, dan krijgt Ajax daar wel de hoofdprijs voor met een club als United.

Ajax mag met een (waarschijnlijk) vertrek van Onana, Mazraoui, Tagliafico en Gravenberch flink aan de bak in die linies waar het toch al wat dunner was. Onana en Tagliafico waren dan wel geen basisspelers meer, maar Pasveer en Blind worden ook een jaartje ouder. Tevens zijn er spelers als Martinez, Alvarez en Antony die graag een stap willen maken en wat ook een bepaalde o rust zal geven. Ajax gaat ongetwijfeld ook weer veel geld uitgeven en daar zullen vast een aantal goede spelers tussenzitten, maar de marge is inmiddels wel iets kleiner bij ze geworden.

En ze willen eigenlijk al een nieuwe linksback, dus waar gaan ze Blind neerzetten volgend seizoen? Zelfde geldt voor Klaassen straks, gaat die nog een jaartje op de bank willen zitten? Als Bosz nu wel beter gaat presteren zie ik hem wel bij Lyon blijven en dan wordt het echt leuk om te kijken wie Ajax gaat en kan halen. Het zal iemand moeten zijn die het ook echt kan managen om een dure bank te hebben en dat kunnen lang niet alle trainers. Zodra het tegenzit qua resultaten in het begin zal er weer flink aan de stoelpoten gezaagd worden en zal De Telegraaf voor onrust gaan zorgen. En als ze Martinez centraal vervangen door Blind, Mazraoui door Rensch en Gravenberch door Klaassen gaan ze er in de basis al flink op achteruit, dus ze zullen waarschijnlijk ook weer echt flink moeten investeren.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En Daisy wordt vast de opvolger van Koetje bij Oranje: pappa Schol is het bedje al aan t spreiden
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ma ... ~aecc7efa/
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik voel een revolutie aankomen bij Ajax in 2024 als ze 2 jaar lang naar een Juventusachtig bedenkelijk niveau zijn afgezakt. Alles wat daar goed in elkaar stak is nu in no time weg en dan gaan ze ten onder aan hun eigen arrogantie.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

psvgouda schreef: 07 apr 2022, 09:46 En Daisy wordt vast de opvolger van Koetje bij Oranje: pappa Schol is het bedje al aan t spreiden
Hoewel dat onmogelijk een slechtere trainer dan zijn vader kan zijn, zet ik daar wel een veto op.

Voor wat betreft Overmars. Verbaas me wel over hoe die als fundament van het succes wordt gezien. Ajax heeft een wonderseizoen gehad toen alles goed viel maar als je kijkt naar de afgelopen jaren is het nou ook weer niet zo bijzonder wat Overmars liet zien, in mijn ogen allerminst onvervangbaar.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sprak vanochtend iemand en die zei: Flap en Konijn (hoe verzin je die combi bij elkaar) gaan voor de weg van de minste weerstand en kiezen een veilige oplossing. Danny Blind wordt trainer.

Ik denk dat hij gelijk heeft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

In mijn ogen is een TD altijd vervangbaar.
Overmars heeft prima zaken gedaan bij Ajax, maar shoppen met een zak geld is altijd makkelijker en hij heeft ook aardig wat miskopen gedaan.

Haal inderdaad de 2 absolute topverkopen van De Ligt en De Jong eraf (waar enkele topclubs vochten om hun handtekening) en het valt allemaal wel mee.
Waarbij beide spelers uitzonderlijke talenten zijn, De Ligt eigen jeugd is en Overmars vooral dankzij De Jong zijn vader hem alsnog kon halen.

Ten Hag vervangen wordt een stuk lastiger.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Een groot deel van het succes van Overmars komt door Ten Hag. Doordat Ten Hag Ajax boven zijn normale kunnen heeft laten presteren, kon Overmars spelers voor idiote bedragen verkopen, en werd Ajax ook nog een stuk aantrekkelijker voor nieuwe spelers. Overmars heeft het natuurlijk wel gewoon meer dan prima gedaan bij Ajax. Hij zal heus wel vervangbaar zijn, maar een nieuwe TD moet zich inwerken, en dat duurt gewoon een tijd. En die inwerkperiode is volgend seizoen, daar moeten we als PSV echt toeslaan.
ShovingNE2 schreef: 07 apr 2022, 11:00 Sprak vanochtend iemand en die zei: Flap en Konijn (hoe verzin je die combi bij elkaar) gaan voor de weg van de minste weerstand en kiezen een veilige oplossing. Danny Blind wordt trainer.

Ik denk dat hij gelijk heeft.
Hier kunnen we alleen maar op hopen. Maar ik denk dat zelfs Flap en Konijn hier niet stom genoeg voor zijn.
Laatst gewijzigd door Brael op 07 apr 2022, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is vooral de contacten die je verliest en de naam die hij heeft op voetbalgebied.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

https://www.soccernews.nl/news/869590/o ... en-ajacied

Het was even te rustig in dit topic...
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 07 apr 2022, 11:03 Het is vooral de contacten die je verliest en de naam die hij heeft op voetbalgebied.
Ach het was een klein voordeel dat het een bekende naam was in de voetballerij, maar het belang ervan wordt altijd zo schromelijk overdreven. Als ik nou naar de periode Overmars kijk dan zie ik nou weinig namen waarvan ik kan zeggen dat Overmars nou de beslissende facto is geweest.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Robson de Souza schreef: 07 apr 2022, 13:20 https://www.soccernews.nl/news/869590/o ... en-ajacied

Het was even te rustig in dit topic...
Dank voor de update, Dat wij vooral maar niet gaan denken dat ze leren van fouten uit het verleden. :boks:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 07 apr 2022, 13:50 Ach het was een klein voordeel dat het een bekende naam was in de voetballerij, maar het belang ervan wordt altijd zo schromelijk overdreven.
Daar doel ik niet op, want dat ben ik met je eens. Je moet je eerst bewijzen als TD en je krijgt geen goede deals/contacten omdat je zo lekker een voorzet kon geven. De naam die hij inmiddels als TD van Ajax heeft opgebouwd. En die was er wel degelijk natuurlijk, want daarom was er van meerdere grotere clubs belangstelling voor hem.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 07 apr 2022, 13:20 https://www.soccernews.nl/news/869590/o ... en-ajacied

Het was even te rustig in dit topic...
Het blijft maar gaan daar he. Niet normaal. Wat zit daar in het water joh.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit vind ik dus wel vergelijkbaar met de zaak Fons Spooren. Je kan er als club geen zak aan doen. Het gebeurt buiten het gezichtsveld van de club. Het enige wat je kan doen is de persoon in kwestie er direct uit tyfen zodra het vast staat en dan is het voor de club gedaan. Tot die tijd schorsen en de advocaat laten aandringen op een hele snelle behandeling omdat een schorsing zeer ingrijpend is voor de rest van zijn carrière. Hij kan onschuldig blijken, ontslagen worden van rechtsvervolging of er is gebrek aan bewijs.

Gaat Ajax niet doen natuurlijk. Die gaan hem steunen. Houden een sfeeractie. In een teamsmeeting met het personeel verklaart de perschef dat hij er doodziek van is dat het slachtoffer (waarbij hij gebaartjes maakt als zijnde aanhalingstekens) zonder toestemming van Ajax een broek kocht die zo makkelijk scheurde en dat zoenen toch ook wel uitlokken was. Dit allemaal een paar dagen nadat ze een bekentenis van de voetballer op schrift hadden en dat hij een deal zou sluiten met het OM. Die wil de zaak voor de rechter en Ajax probeert ter zitting nog het vermeende slachtoffer met 5.000 euro op andere gedachten te brengen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Dat schorsen hebben ze inderdaad nog niet gedaan. Hij zat na de eerste melding direct gewoon bij de selectie van Jong.
Dus op zijn Ajax' aangepakt.
Nu heeft hij pas slechts een aangifte tegen zich, nu moeten ze dan toch gaan schorsen, zou ik verwachten.
Kan je het meteen voor de rest van het seizoen doen, want ze hoeven nog maar 5 wedstrijden t/m 6 mei.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Woodenshoes schreef: 07 apr 2022, 15:19 Dat schorsen hebben ze inderdaad nog niet gedaan. Hij zat na de eerste melding direct gewoon bij de selectie van Jong.
Dus op zijn Ajax' aangepakt.
Nu heeft hij pas slechts een aangifte tegen zich, nu moeten ze dan toch gaan schorsen, zou ik verwachten.
Kan je het meteen voor de rest van het seizoen doen, want ze hoeven nog maar 5 wedstrijden t/m 6 mei.
Ligt er vast ook aan hoe goed de speler is die het betreft. Ajax zal zich publicitair op de borst laten kloppen door op te treden tegen een zwakke broeder, maar een potentieel talent gaan ze echt niet schorsen. Die club is echt zo door en door verrot op het gebied van goed leiderschap.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 07 apr 2022, 13:51
VeresRivne schreef: 07 apr 2022, 13:50 Ach het was een klein voordeel dat het een bekende naam was in de voetballerij, maar het belang ervan wordt altijd zo schromelijk overdreven.
Daar doel ik niet op, want dat ben ik met je eens. Je moet je eerst bewijzen als TD en je krijgt geen goede deals/contacten omdat je zo lekker een voorzet kon geven. De naam die hij inmiddels als TD van Ajax heeft opgebouwd. En die was er wel degelijk natuurlijk, want daarom was er van meerdere grotere clubs belangstelling voor hem.
Mwoah, het klinkt altijd zo geromantiseerd “Een technisch directeur moet een netwerk hebben”. Soms helpt het wel eens, maar het effect wordt daarvan schromelijk overdreven. Je scouts, die moeten een netwerk hebben. Iedereen die het roept moet maar eens aankomen met aankopen die je puur op het conto van zo’n statuur van de TD kunt

Heel veel hangt af van de omstandigheden waarin je als TD moet opereren. Heeft je club reserves en financiele armslag op de transfermarkt of moet er eerst verkocht worden ipv ingekocht. Hoe makkelijk werkt je bestuur mee? Kunnen daarin snel beslissingen genomen worden of wordt het daar geremd.
Toen Marc Overmars nog budgettair geklemd zat hengelde Ajax naar spelers als Armenteros of Lerin Duarte als opvolger van Eriksen. Liet me het oor hangen naar DeBoer en kreeg je de Gudeljes, Van der Hoorns en Sigthorssonnen om je oren. Toen faalde hij in het aantrekken van Richarlison doordat de RvC de boel remde.

De hele revival van Ajax had in zekere zin ook aardig wat toevalligheden in zich. Ziyech werd aangetrokken na de paniek van Rostov. Frenkie De Jong was al bijna naar PSV. Bij het aantrekken van Tagliafico had Ajax eigenlijk Frank Fabra op de korrel. Ten Hag bij Ajax. Ironisch genoeg was die waarschijnlijk nooit in beeld geweest als Ajax na het vertrek van ipv Marcel Keizer zich gecomitteerd had aan een lange termijn project met meer perspectief.

Waar het ook op aankwam is gewoon geld neerleggen. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om Klaassen, Blind, Tadic en Haller te ontdekken. Overmars lift nu mee op de beeldvorming bij Ajax en het succes. Maar zo bijzonder was het niet de afgelopen seizoenen. Ten Hag zelf is veel meer de succesfactor.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dat zeg je omdat ie weg is.
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM



Nieuwe Boos aflevering over oa Crypto Marc
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ardbeg schreef: 07 apr 2022, 20:34 Dat zeg je omdat ie weg is.
Ajax
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Gefeliciteerd met de beker. Als je eens ziet hoe ze nu al met hun krachten smijten.

Weet niet op wie ik meer pissed off ben, de KNVB die dit niet verschuift of PSV die dit zelf niet aankaart….
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 07 apr 2022, 21:55 Gefeliciteerd met de beker. Als je eens ziet hoe ze nu al met hun krachten smijten.

Weet niet op wie ik meer pissed off ben, de KNVB die dit niet verschuift of PSV die dit zelf niet aankaart….
Zit niet zo te dromen jongen. We pakken die beker gewoon.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Hij heeft wel gelijk dat we nooit die beker kunnen winnen als de start positie zo ongelijk is.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

"Nooit"

Ajax