Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De Chinezen hebben nog steeds de positie dat ze de oorlog weliswaar afkeuren maar dat die eigenlijk de schuld van het Westen is. Dat zou betekenen dat Xi dat NAVO riedeltje van Poetin gelooft. Wat m.i. gelul is, Poetin wil gewoon meer grondgebied/macht en vindt dat Oekraïne bij Rusland moet horen.

Eigenlijk is dit denk ik ook helemaal geen oost <> west strijd, eigenlijk zien we hier m.i. de Russen die zichzelf nog steeds verheven voelen boven alle andere Slavische volkeren en vinden dat ze die moeten domineren. Maar een hoop landen hebben zich daartegen kunnen verzekeren middels aansluiting bij de NAVO. Oekraïne komt daarmee helaas te laat, heeft al die jaren wellicht ook meer last gehad van Russische (politieke) sabotage dan die andere landen.

Of zou het zo zijn dat Xi het wel doorheeft, maar Rusland gewoon een te belangrijke partner vindt vs. het democratische Westen?

We hebben denk ik iig een coalitie nodig, eentje die niet zomaar NAVO is... een veel bredere coalitie. Een week of wat geleden verschenen er berichten dat Biden zo'n coalitie bijeen probeerde te sprokkelen, geen idee hoe het daarmee staat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Mwoah. China was natuurlijk door Rusland op de hoogte gebacht wat ze gingen doen. Ik heb toen al betoogd dat China alleen daarmee al de kant van Rusland had gekozen. Ik vergelijk het een beetje zo, als een man op straat tegen je zegt “Ik ga zo mijn vrouw even goed op haar bek slaan” en je zegt dan als enige van “oh kun je dat even niet voor mijn marktkraam doen want dat jaagt klanten weg” dan heb je eigenlijk al die actie gelegtitimeerd. Als je vervolgens het narratief van die man gaat overnemen dat die vrouw het uitgelokt had dan ben je dus niet meer neutraal. En hoef je je ook niet te verstoppen achter “Ik heb die vrouw nietzelf geslagen of ik heb die man niet fysiek geholpen”.

Waarom China belang heeft bij die actie. Ik denk vooral dat ook gekwetste ego’s bij dictators vaak meer een rol spelen dan wij denken. Heel het Westen liet de Olympische Spelen links liggen en Poetin was er om Xi’s voeten te kussen. Dat zie je overigens altijd dat dictators onderling dikke mik zijn zoals Poetin ook met Assad of Berlusconi was.
China doet nu niet wat het Westen wil en dat alleen al lijkt me een bewuste actie, waarbij ze het niet te ver op de spits zullen drijven. Als je naar de Geo=politiek van China kijkt dan zie je dat ze de laatste decennia heel erg bezig zijn zoveel mogelijk monopoli’s op grondstoffen te krijgen. Dat gebeurt via het project van de nieuwe Zijderoute in Servie, Argentinie maar ook Afrika en Indonesie. Met een slapende reus aan grondstoffen die compleet van je afhankelijk is is dat natuurlijk een geweldig cadeau. En denk eens aan het politieke toneel waar een Rusland en China als totalitaire regimes tot elkaar veroordeeld zijn heel erg met elkaar zullen optrekken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We moeten gewoon breed communiceren dat Rusland de vijand is.

Your with us, or against us.

Als Orban de kant van Rusland blijft kiezen dan flikkeren we het land uit de EU. Opgelazerstraald

Goed of fout. En de landen die voor Rusland kiezen mogen naar de tering. Helemaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Bij China moet je ook niet vergeten dat zij met Taiwan hetzelfde plan hebben als Rusland met Oekraïne. Als zij dit van Putin nu afkeuren, geven ze indirect ook toe dat een dergelijke actie in Taiwan ook niet te rechtvaardigen is. Xi zal ongetwijfeld geschrokken zijn van de situatie (bij de Krim was er een stuk minder verzet), dus ik vraag me echt af wat zij nu gaan doen met Taiwan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ah kijk eens wie we daar weer hebben. Dimitri heeft wel lef hoor.

https://www.dumpert.nl/toppers?selected ... 3_d340f177
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Die Chinese belangen zijn allemaal wel duidelijk idd, ik vraag me alleen af in hoeverre ze dat NAVO riedeltje werkelijk geloven. Ook als ze dat niet geloven zullen ze Rusland waarschijnlijk blijven steunen, dat verwacht ik ook. Maar er zijn veel verschillende manieren van steunen, een veto in de Veiligheidsraad en niet meedoen met sancties is wat anders dan bijv. militaire steun.

Ik denk trouwens dat deze sancties richting China vrij effectief kunnen zijn wat Taiwan betreft. Poetin en zijn bende is bereid om het land totaal te isoleren en aan het infuus van China te gaan hangen, andersom is dat denk ik geen optie. China doet het juist goed mét de wereld, waarom zou het al z'n eigen glazen ingooien? Ik vermoed dan ook dat zo'n Xi niet méér respect voor Poetin zal hebben gekregen door deze oorlog, aangezien Rusland er zoveel mee verliest. Dat NAVO riedeltje kan daarbij m.i. wel een rol spelen: als XI gelooft in die NAVO dreiging dan zou dat verzachtend kunnen werken wat dat respect betreft, want dan zou ie het idee kunnen onderschrijven dat Rusland eigenlijk geen andere optie had oid.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 03 apr 2022, 21:09 Die Chinese belangen zijn allemaal wel duidelijk idd, ik vraag me alleen af in hoeverre ze dat NAVO riedeltje werkelijk geloven. Ook als ze dat niet geloven zullen ze Rusland waarschijnlijk blijven steunen, dat verwacht ik ook. Maar er zijn veel verschillende manieren van steunen, een veto in de Veiligheidsraad en niet meedoen met sancties is wat anders dan bijv. militaire steun.

Ik denk trouwens dat deze sancties richting China vrij effectief kunnen zijn wat Taiwan betreft. Poetin en zijn bende is bereid om het land totaal te isoleren en aan het infuus van China te gaan hangen, andersom is dat denk ik geen optie. China doet het juist goed mét de wereld, waarom zou het al z'n eigen glazen ingooien? Ik vermoed dan ook dat zo'n Xi niet méér respect voor Poetin zal hebben gekregen door deze oorlog, aangezien Rusland er zoveel mee verliest. Dat NAVO riedeltje kan daarbij m.i. wel een rol spelen: als XI gelooft in die NAVO dreiging dan zou dat verzachtend kunnen werken wat dat respect betreft, want dan zou ie het idee kunnen onderschrijven dat Rusland eigenlijk geen andere optie had oid.
Ik denk dat Xi (of China als geheel) niet bang is voor de NAVO als dreiging, en ook niet in het verhaal van Putin gelooft. China zit eigenlijk meer op de "iedereen zoekt het maar uit zolang het ons niet raakt" weg. Voor zo ver ik kan zien heeft China alleen een pissing contest met Amerika, en niet echt met Europa. En ik denk dat de NAVO nog eerder ophoudt te bestaan dan dat de overige landen zich in een oorlog met China laten slepen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De Russen eisen dat de Veiligheidsraad bij elkaar komt. Het tonen van de burgerslachtoffers en zeggen dat de Russen het gedaan hebben is een provocatie!

Wat een smerig grafland is het ook.

Wat een verschrikkelijk verhaal dit. We moeten dit zo hard vergelden. Niets zielige Russen. Ze verdienen niet beter.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Bron:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220404_91653651

Lijkt me onwaarschijnlijk dat de Oekraïners dit zelf gedaan hebben, maar het voor de zekerheid uitzoeken kan geen kwaad. Ook de Oekraïners doen natuurlijk her en der aan propaganda. Maar wie het ook gedaan heeft, dus waarschijnlijk de Russen, moeten gruwelijk gestraft worden.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Grasmat schreef: 04 apr 2022, 07:56 Bron:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220404_91653651

Lijkt me onwaarschijnlijk dat de Oekraïners dit zelf gedaan hebben, maar het voor de zekerheid uitzoeken kan geen kwaad. Ook de Oekraïners doen natuurlijk her en der aan propaganda. Maar wie het ook gedaan heeft, dus waarschijnlijk de Russen, moeten gruwelijk gestraft worden.
Ik hoop dat je toch wel snapt wat hier aan de hand is, dit is MH17 all over again. Toen kwamen de Russen ook meteen met propaganda naar buiten met beschuldiging van het Oekrainse leger ben de meest onwaarschijnlijke scenario's om hun eigen falen te camoufleren. Dit is zelf pro actief met de zwaarste middelen de ander beschuldigen omdat je er heel gloeiend bij bent.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

ShovingNE2 schreef: 03 apr 2022, 16:48 Maar dan gelijk full power inzetten. Gewoon in 1 nacht de helft van de russen dood maken. Alles stuk. Alles. En dan na die aanval een ultimatum. De Russen trekken zich direct terug zonder bloedvergieten anders moorden we ze allemaal uit.

China ook nu onder druk zetten. Als je Rusland na deze oorlogsmisdaden blijft steunen krijg je ook sancties op je dak.

Ik zie te weinig dode Russen. Veel te weinig. Ik wil een slachting zien.
Doe ff normaal man. Het is geen videospelletje. Slaat wel erg door nu :think:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Voor de Russen schijnbaar wel. Er wordt gewoon genocide gepleegd daar. En Baudet is heel fijntjes de Russische propaganda aan het retweeten dat het allemaal staged is en dat het niet klopt. De Russen beschuldigen nu zelfs de VS ervan dat ze dit 'besteld' hebben om Rusland aan te kunnen pakken.

Er komt een punt dat we WOIII moeten riskeren. En dat punt is wat mij betreft bereikt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De Balkanoorlog alweer vergeten?
Genocide, de meest gruwelijke oorlogsmisdaden, burgers als 'target practice', zelfs concentratiekampen en dat nog dichter bij huis.

Waarbij Rusland in hun hele geschiedenis al de tactiek heeft toegepast om zo ongeveer alle mogelijke tegenstand volledig uit te moorden als het niet loopt zoals verwacht, of als de tegenstand blijft duren. Het is diep triest wat er gebeurt in Oekraïne, maar dit is oorlog en dan is dit zo ongeveer standaard. In Afrika worden regelmatig complete dorpen met de grond gelijk gemaakt, worden de mannen meteen afgeslacht, worden de vrouwen eerst verkracht en daarna afgeslacht en worden de kinderen meegenomen om kindsoldaat gemaakt te worden. Business as usual, maar dat is ver weg dus niet belangrijk. Een stukje in de krant en door.

Lang leve de mensheid.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Grasmat schreef: 04 apr 2022, 07:56 Bron:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220404_91653651

Lijkt me onwaarschijnlijk dat de Oekraïners dit zelf gedaan hebben, maar het voor de zekerheid uitzoeken kan geen kwaad. Ook de Oekraïners doen natuurlijk her en der aan propaganda. Maar wie het ook gedaan heeft, dus waarschijnlijk de Russen, moeten gruwelijk gestraft worden.
Het probleem is dat de echte daders hiervoor natuurlijk nooit gestraft worden. Deze Russische soldaten zijn aan het eind van deze oorlog of overleden, of ze trekken zich weer terug in Rusland en worden nooit berecht. Het uitzoeken van situaties als deze is daarbij echt bijna ondoenlijk, en gaat uiteindelijk ook geen enkel verschil maken, vrees ik. Er is dan wel oorlogsrecht waar partijen zich aan zouden moeten houen, maar oorlog is ook de makkelijkste situatie om allerlei barbaarse dingen uit te halen, zonder daarvoor ooit gestraft te worden. De voorbeelden zijn legio.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Is ook zo inderdaad. MH17 idem, en dat was voor ons niet eens een oorlogssituatie.

Alles aan oorlog is kut, en toch blijven de mensen het doen. Te debiel voor woorden als je er met gezond verstand over nadenkt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Slim van de Russen om zoveel ophef te maken over Bucha... :corona:
Brael schreef: 04 apr 2022, 10:31Het probleem is dat de echte daders hiervoor natuurlijk nooit gestraft worden. Deze Russische soldaten zijn aan het eind van deze oorlog of overleden, of ze trekken zich weer terug in Rusland en worden nooit berecht. Het uitzoeken van situaties als deze is daarbij echt bijna ondoenlijk, en gaat uiteindelijk ook geen enkel verschil maken, vrees ik. Er is dan wel oorlogsrecht waar partijen zich aan zouden moeten houen, maar oorlog is ook de makkelijkste situatie om allerlei barbaarse dingen uit te halen, zonder daarvoor ooit gestraft te worden. De voorbeelden zijn legio.


Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hoe waarschijnlijk ook, je mag er niet blind vanuit gaan dat de Russen dit hebben gedaan. Óók Oekraïne (of dit nu Zelensky is, of een plaatselijke commandant) heeft een motief: het westen overhalen tot méér acties. Hoe groter de wanhoop, hoe groter de offers om tot het gewenste resultaat te komen. In deze het opofferen van een paar honderd man voor de miljoenen Oekraïners.

Begrijp me niet verkeerd: 99% dat dit Rusland is, maar die 1% kans mag je vanuit waarheidsvinding niet negeren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Khabarovsk...dat is bijna Japan. Putin heeft dus mensen op moeten trommelen aan de andere kant van het land.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 04 apr 2022, 10:40 Hoe waarschijnlijk ook, je mag er niet blind vanuit gaan dat de Russen dit hebben gedaan. Óók Oekraïne (of dit nu Zelensky is, of een plaatselijke commandant) heeft een motief: het westen overhalen tot méér acties. Hoe groter de wanhoop, hoe groter de offers om tot het gewenste resultaat te komen. In deze het opofferen van een paar honderd man voor de miljoenen Oekraïners.

Begrijp me niet verkeerd: 99% dat dit Rusland is, maar die 1% kans mag je vanuit waarheidsvinding niet negeren.
Ja precies, dat is wat ik straks bedoelde te zeggen.

ziege maar ook zagge schreef: 04 apr 2022, 10:40
Het is een nac-supporter ook nog eens!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 04 apr 2022, 10:40 Hoe waarschijnlijk ook, je mag er niet blind vanuit gaan dat de Russen dit hebben gedaan. Óók Oekraïne (of dit nu Zelensky is, of een plaatselijke commandant) heeft een motief: het westen overhalen tot méér acties. Hoe groter de wanhoop, hoe groter de offers om tot het gewenste resultaat te komen. In deze het opofferen van een paar honderd man voor de miljoenen Oekraïners.

Begrijp me niet verkeerd: 99% dat dit Rusland is, maar die 1% kans mag je vanuit waarheidsvinding niet negeren.
Als het vrij van Russen is moet daar zsm een team van de VN naartoe hiervoor. Al maakt het niet uit voor de Russen, want al zou je beeld hebben dan nog ontkennen ze.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... mijn-hoofd
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 apr 2022, 10:51
Josef Dettelbacher schreef: 04 apr 2022, 10:40 Hoe waarschijnlijk ook, je mag er niet blind vanuit gaan dat de Russen dit hebben gedaan. Óók Oekraïne (of dit nu Zelensky is, of een plaatselijke commandant) heeft een motief: het westen overhalen tot méér acties. Hoe groter de wanhoop, hoe groter de offers om tot het gewenste resultaat te komen. In deze het opofferen van een paar honderd man voor de miljoenen Oekraïners.

Begrijp me niet verkeerd: 99% dat dit Rusland is, maar die 1% kans mag je vanuit waarheidsvinding niet negeren.
Als het vrij van Russen is moet daar zsm een team van de VN naartoe hiervoor. Al maakt het niet uit voor de Russen, want al zou je beeld hebben dan nog ontkennen ze.
Ik weet niet of de Russen en Oekraïners met dezelfde wapens schieten, maar mijn jarenlange CSI ervaring als tiener op vrijdagavond zegt dat je met kogelonderzoek toch wel e.e.a. moet kunnen zeggen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nytimes.com/2022/03/31/worl ... ide_recirc

Onlangs heeft men het publiek verzocht om niet zomaar snel foto's en filmpjes van inslagen online te plaatsen omdat de Russen dat kunnen gebruiken om hun ballistics te finetunen. Voor dat doel zijn ook niet zelden daadwerkelijke Russische spionnen ter plaatsen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 04 apr 2022, 10:45Het is een nac-supporter ook nog eens!
Damn, jouw OSINT is strong habib :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik hoop dat Anonymous zich ook eens richt op EU politici die Putin steunen zoals Baudet. Dat zij bepaalde geldstromen boven tafel krijgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 apr 2022, 11:13 Ik hoop dat Anonymous zich ook eens richt op EU politici die Putin steunen zoals Baudet. Dat zij bepaalde geldstromen boven tafel krijgen.
Supergoed idee (Y)
Ik zou zeggen maak ff een lijstje en stuur ze een tweetje, best kans dat ze daar op springen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne