John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Rikkert1234 schreef: 03 apr 2022, 11:52
Skywalker schreef: 03 apr 2022, 11:37
Ik ga niet de Jong en/of Drommel verdedigen, maar zou een 28 jarige keeper die twee maal uit de 2e bundesliga degradeerde en pas 2 jaar in de Bundesliga speelt (nu bij de nummer 16) de grote verlosser zijn?

Gras, buren, groener.
Een keeper die begeerd wordt door meerdere topclubs en die al jaren een goed reddingspercentage heeft en uit alle scoutverslagen goed uit de bus komt. Ik zeg niet dat hij het per definitie goed gaat doen maar volgens jou redenatie zouden we ook nooit Arias hebben moeten halen want tja die speelde bij het 2e van Sporting. Ik denk persoonlijk dat Ortega hier zou slagen maar zijn veel factoren aan verbonden. Hij zal in iedergeval niet duur zijn dus dat geld kan geinvesteerd worden in een nieuwe spits en hopelijk zelfs nog een andere keeper.
Begeerd door meerdere topclubs, die hem allemaal niet gehaald hebben ondanks dat hij niet al te duur is (aflopend contract) of nog geen deal met hem hebben voor aankomende zomer.
Goed reddingspercentage: speelt bij een degradatieploeg; die krijgt tig ballen op doel dus dat zal best hoog liggen ja.
En willen al die topclubs hem als 1e of reservekeeper?

Arias was pas 21 en werd voorzover ik me herinner ook niet als "grote verlosser" gehaald. Geen beste vergelijking.
Laatst gewijzigd door Mr. Spock op 03 apr 2022, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

RIO schreef: 03 apr 2022, 10:35
ruuddevil schreef: 03 apr 2022, 09:09 De volledige faal op zowel de keeper als spits positie kost je gewoon een kampioenschap. Op beide posities genoeg tijd gehad om te anticiperen, en genoeg middelen ter beschikking. En dan eindig je met Drommel en Vinicius. Dan ben je een waardeloze TD.
Waardeloos, hoop dat ie buitenspel gezet wordt volgend seizoen door Brands. Een goede keeper (niet eens niveau Gomes) pakt 5-8 punten voor je per seizoen of in ieder geval 10 tegendoelpunten minder. Gisteren liep ie te kutten, Willem 2, dat zijn al 5 punten en dan vergeet ik in de boosheid nog een aantal andere blunders. Dus ipv dat ie 5 punten voor het team pakt staat ie gewoon in het rood.

En de spits, Zahavi in dit geval, die normaal gesproken nu toch wel op 15-18 goals zou moeten staan voegt dus ook niks toe, anders hadden we ook 3-4 punten meer gehad. Dan had je in ieder geval 2-3 punten voor op Ajax gestaan.
Heerenveen. +2 punten
Plus de blunder van Mvogo tegen AZ. Ook totaal onnodige nederlaag. Minimaal +1 punt.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

We hadden met een normale keeper bovenaan gestaan, 100%.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Skywalker schreef: 03 apr 2022, 12:09
Rikkert1234 schreef: 03 apr 2022, 11:52

Een keeper die begeerd wordt door meerdere topclubs en die al jaren een goed reddingspercentage heeft en uit alle scoutverslagen goed uit de bus komt. Ik zeg niet dat hij het per definitie goed gaat doen maar volgens jou redenatie zouden we ook nooit Arias hebben moeten halen want tja die speelde bij het 2e van Sporting. Ik denk persoonlijk dat Ortega hier zou slagen maar zijn veel factoren aan verbonden. Hij zal in iedergeval niet duur zijn dus dat geld kan geinvesteerd worden in een nieuwe spits en hopelijk zelfs nog een andere keeper.
Begeerd door meerdere topclubs, die hem allemaal niet gehaald hebben ondanks dat hij niet al te duur is (aflopend contract) of nog geen deal met hem hebben voor aankomende zomer.
Goed reddingspercentage: speelt bij een degradatieploeg; die krijgt tig ballen op doel dus dat zal best hoog liggen ja.
En willen al die topclubs hem als 1e of reservekeeper?

Arias was pas 21 en werd voorzover ik me herinner ook niet als "grote verlosser" gehaald. Geen beste vergelijking.
Misschien omdat Bielefeld hem kostte wat het kost niet wil laten gaan? Clubs als Bayern willen hem als tweede keeper ja maar dat is ook logisch als je Neuer op 1 hebt. Je zou Sangare ook kunnen vergelijken. Die speelde bij een elftal die met 28 wedstrijden 13 puntjes had verzameld. Dat een speler bij een degradatiekandidaat speelt betekent niet automatisch dat hij er niks van kan.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Rikkert1234 schreef: 03 apr 2022, 12:51
Skywalker schreef: 03 apr 2022, 12:09
Begeerd door meerdere topclubs, die hem allemaal niet gehaald hebben ondanks dat hij niet al te duur is (aflopend contract) of nog geen deal met hem hebben voor aankomende zomer.
Goed reddingspercentage: speelt bij een degradatieploeg; die krijgt tig ballen op doel dus dat zal best hoog liggen ja.
En willen al die topclubs hem als 1e of reservekeeper?

Arias was pas 21 en werd voorzover ik me herinner ook niet als "grote verlosser" gehaald. Geen beste vergelijking.
Misschien omdat Bielefeld hem kostte wat het kost niet wil laten gaan? Clubs als Bayern willen hem als tweede keeper ja maar dat is ook logisch als je Neuer op 1 hebt. Je zou Sangare ook kunnen vergelijken. Die speelde bij een elftal die met 28 wedstrijden 13 puntjes had verzameld. Dat een speler bij een degradatiekandidaat speelt betekent niet automatisch dat hij er niks van kan.
Mbt die laatste zin:
als je op je 28e nog steeds bij een degradatiekandidaat speelt dan vind ik dat wél wat zeggen. Ik kan me eerlijkgezegd geen voorbeelden bedenken van spelers die op hun 28e nog bij een staartclub speelden en alsnog bij een (nederlandse) topclub zijn geslaagd.

Sangaré was 22 toen hij naar PSV kwam. Net als Arias niet te vergelijken.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Skywalker schreef: 03 apr 2022, 13:08
Rikkert1234 schreef: 03 apr 2022, 12:51

Misschien omdat Bielefeld hem kostte wat het kost niet wil laten gaan? Clubs als Bayern willen hem als tweede keeper ja maar dat is ook logisch als je Neuer op 1 hebt. Je zou Sangare ook kunnen vergelijken. Die speelde bij een elftal die met 28 wedstrijden 13 puntjes had verzameld. Dat een speler bij een degradatiekandidaat speelt betekent niet automatisch dat hij er niks van kan.
Mbt die laatste zin:
als je op je 28e nog steeds bij een degradatiekandidaat speelt dan vind ik dat wél wat zeggen. Ik kan me eerlijkgezegd geen voorbeelden bedenken van spelers die op hun 28e nog bij een staartclub speelden en alsnog bij een (nederlandse) topclub zijn geslaagd.

Sangaré was 22 toen hij naar PSV kwam. Net als Arias niet te vergelijken.
Hector Moreno kwam van Espanyol wat een typische middenmotor/laagvlieger is en vertrok als een absolute sterkhouder van PSV. In het seizoen 2013-2014 eindigde Espanyol 3 punten boven de degradatiestreep bijvoorbeeld. Daarbijkomend gaan keepers veel langer mee en bereiken zij hun top ook pas op latere leeftijd, dat moet je ook als factor meenemen om een juist oordeel te vellen.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Veel zijn het er niet maar Schöne en Trauner die altijd in de Oostenrijkse competitie heeft gespeeld zijn wel uitzonderingen
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Struviet schreef: 03 apr 2022, 12:44 We hadden met een normale keeper bovenaan gestaan, 100%.
Sterker nog, dan hadden we over een week of 3 al een kampioensfeest gehad
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De Jong blijft gewoon, anders had PSV gelijk wel duidelijk gemaakt dat ook hij werd vervangen. Hij gaat wellicht een stapje terug doen waardoor Brands een beetje beide gaat doen. If so... Zou ik het een hele, hele rare keuze vinden van de leiding. Daarvoor zijn beide posities te zwaar.

Ik blijf erbij, PSV heeft een top, top level TD nodig, puur voor het voetbal gedeelte.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Er zijn geen top top top level TDs, dat was Brands ook niet en Overmars ook niet. TDs zijn geen wonderdokters waarbij 50/50 aankopen altijd goed uitpakken. Kijk wat Ajax heeft gekocht in de range 5 tot 15 miljoen, zelfs dat track record is om te janken van de meest bejubelde TD van NL.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 03 apr 2022, 14:01 Er zijn geen top top top level TDs, dat was Brands ook niet en Overmars ook niet. TDs zijn geen wonderdokters waarbij 50/50 aankopen altijd goed uitpakken. Kijk wat Ajax heeft gekocht in de range 5 tot 15 miljoen, zelfs dat track record is om te janken van de meest bejubelde TD van NL.
Precies. En dan nog eens de situatie waar ze nu inzitten met spelers die ooit tientallen miljoenen op zouden brengen maar voor aanmerkelijk minder of zelfs gratis de deur uitlopen. Dat is Overmars ook aan te rekenen. Het is verdomd lastig. Voor de gein zouden wij eens een lijstje moeten maken met namen die hier door het overgrote deel als versterking werden gezien, niet gehaald zijn en hoe ze het nu doen. Achteraf is het makkelijk oordelen. Maar hier baalde ook iedereen dat Berisha niet kwam toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]11 Sir Tinus[/mention] Dat was ook een beetje een cynische opmerking hé 😁. Gaat er mij om dat er zulke fouten en gaten zijn dat je daar weldegelijk consequenties aan kan/mag verbinden. Een aantal fouten zijn in mijn ogen zo erg dat ik liever een andere TD de kans geeft. En ja, je hebt daarin gelijk dat het maar afwachten is hoe dat gaat. Maar je weet het nooit als je geen verandering doorvoerd. En of je dat wil of toch de Jong weer een kans wil geven... Dat moet iedereen lekker zelf bepalen 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

De komende transferwindow moet daadkrachtig en top zijn. Het moet echt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Eens. En ik heb er zin in en vertrouwen in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Daadkrachtig is John wel en dat heeft ie bewezen door voor de eerste training de selectie rond te hebben en door Veerman voor de neus van Feyenoord weg te kapen.

De verkopen zijn ook goed en de contracten ook.

Als hij nu voor de relatief veilige Luuk en Ortega gaat en Timber haalt voor het middenveld (50/50 aankoop) en dat pakt goed uit zou je een top zomer kunnen hebben.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ja? We zullen in een window nu dus vijf-zes spelers met de directe kwaliteit en toegevoegde waarde van o.a. Sangaré, Veerman, Götze, Ramalho, Rodriguez, Angeliño en Dumfries moeten halen om 1) de selectie te versterken en 2) ervoor te zorgen dat spelers als Gakpo goed worden vervangen. Een ‘success rate’ van ongeveer 24% over de afgelopen vier seizoenen.

Het moet een ijzersterk transferwindow worden.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

1. Luuk
2. jonge spits
3. Savio/Vervanger Gakpo
4. Timber
5. nieuwe rb
6. Keeper(Ortega?)
Zoiets verwacht qua inkomend.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het fijne voor John is natuurlijk dat Brands met zijn ervaring als TD tijdens de transferwindow hier en daar kan bijspringen. Het zou mooi zijn als dat zich kan uitbetalen in daadkracht en het makkelijker schakelen op meerdere vlakken tegelijk.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Enne, had [mention]Ykhim[/mention] laatst niet wat opgevangen over inkomende kwaliteit toen hij quasi-nonchalant door de Latijns-Amerikaanse wandelgangen slenterde? ;)
Laatst gewijzigd door El Sordo op 03 apr 2022, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 03 apr 2022, 14:06
11 Sir Tinus schreef: 03 apr 2022, 14:01 Er zijn geen top top top level TDs, dat was Brands ook niet en Overmars ook niet. TDs zijn geen wonderdokters waarbij 50/50 aankopen altijd goed uitpakken. Kijk wat Ajax heeft gekocht in de range 5 tot 15 miljoen, zelfs dat track record is om te janken van de meest bejubelde TD van NL.
Precies. En dan nog eens de situatie waar ze nu inzitten met spelers die ooit tientallen miljoenen op zouden brengen maar voor aanmerkelijk minder of zelfs gratis de deur uitlopen. Dat is Overmars ook aan te rekenen. Het is verdomd lastig. Voor de gein zouden wij eens een lijstje moeten maken met namen die hier door het overgrote deel als versterking werden gezien, niet gehaald zijn en hoe ze het nu doen. Achteraf is het makkelijk oordelen. Maar hier baalde ook iedereen dat Berisha niet kwam toch?
Grotendeels eens, waarbij zelfs dat niet alles zegt trouwens. Want een speler kan bij de ene ploeg enorm tegenvallen en bij een andere ploeg juist wel renderen. Berisha had ik graag gezien inderdaad, was sowieso beter geweest dan Zahavi in de spits bij ons, maar heeft het in Turkije volgens mij totaal niet laten zien nee.
Het blijft ook enorm lastig inschatten, maar wij lijken bij PSV wel erg vaak niet te kijken naar hoe complementair spelers zijn en hoe ze het maximale uit hun kwaliteiten kunnen halen. Beetje de discussie Mertens of Luuk de Jong voor de spitspositie, beide geweldige spelers, maar wel heel ander profiel als spits en dat betekent dan vaak ook iets voor de spelers eromheen. Hopelijk hebben we nu wel een duidelijke blauwdruk van wie we willen halen en waarom en of ze ook echt uitzonderlijke kwaliteiten hebben op een gebied wat wij echt nodig hebben.

Een Veerman past nu prima, maar lijkt nog wel vaak heen en weer geslingerd te worden door het elftal. Aangezien hij technisch echt enorm goed is, komt hij nog wel op meer plekken tot zijn recht, maar toch is dat weer een risico. Hij zal toch niet gehaald zijn met het idee de back-up voor Gakpo te zijn op linksbuiten? Vaak zal het ook een deel een budget kwestie zijn of je helemaal je profielen kan volgen bij je selectie samenstelling, maar komende zomer zou dat geen excuus meer mogen zijn. Je weet nu al wie de nieuwe trainer wordt en hoe hij wil gaan spelen, dus geen typische nummer 10 halen als Van Nistelrooij zonder nummer 10 wil spelen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

ShovingNE2 schreef: 03 apr 2022, 14:06 Voor de gein zouden wij eens een lijstje moeten maken met namen die hier door het overgrote deel als versterking werden gezien, niet gehaald zijn en hoe ze het nu doen. Achteraf is het makkelijk oordelen. Maar hier baalde ook iedereen dat Berisha niet kwam toch?
Ik vind dit geen argument. De gemiddelde tot fanatieke supporter kan beoordelen op welke posities PSV versterking nodig heeft. Als er dan namen voorbij komen van spelers die in het buitenland spelen waar PSV interesse in zou hebben ga je wat youtube filmpjes kijken en ga je er verder van uit dat de scouting hun zaken op orde heeft. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat Berisha dit seizoen beter had gepresteerd bij PSV dan Zahavi/Vinicius ondanks dat het er in Turkije niet uitkomt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 03 apr 2022, 14:36 Enne, had @Ykhim laatste niet wat opgevangen over inkomende kwaliteit toen hij quasi-nonchalant door de Latijns-Amerikaanse wandelgangen slenterde? ;)
Absoluut, maar dan moeten we niet alsnog hard naar beneden donderen op de ranglijst. Ik ben wat dat betreft wel hoopvol, en ben er ook wel aan toe dat het gemekker over PSV dat niks doet in Zuid-Amerika ten einde komt.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Karfiooltje schreef: 03 apr 2022, 13:29 Veel zijn het er niet maar Schöne en Trauner die altijd in de Oostenrijkse competitie heeft gespeeld zijn wel uitzonderingen
Off topic:
Schöne heeft daar nooit gespeeld
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Voormalig KG schreef: 03 apr 2022, 15:20
Karfiooltje schreef: 03 apr 2022, 13:29 Veel zijn het er niet maar Schöne en Trauner die altijd in de Oostenrijkse competitie heeft gespeeld zijn wel uitzonderingen
Off topic:
Schöne heeft daar nooit gespeeld
dat ging over Trauner. De discussie was zijn er weleens spelers die al op late leeftijd degradatievoetbal speelden die het nog hebben gemaakt in de top. Schöne speelde op zijn 26e ofzo bij NEC
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Sjon moet al die rommel eerst verkopen. Bruma, Baumi, Drolmel, Luckyass en dan heeft ie geluk dat Zahavi, Mvogo, Mario en Max waarschijnlijk zelf weg willen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ykhim schreef: 03 apr 2022, 14:49
El Sordo schreef: 03 apr 2022, 14:36 Enne, had @Ykhim laatste niet wat opgevangen over inkomende kwaliteit toen hij quasi-nonchalant door de Latijns-Amerikaanse wandelgangen slenterde? ;)
Absoluut, maar dan moeten we niet alsnog hard naar beneden donderen op de ranglijst. Ik ben wat dat betreft wel hoopvol, en ben er ook wel aan toe dat het gemekker over PSV dat niks doet in Zuid-Amerika ten einde komt.
Kan je iets van een tip van de sluier lichten? Posities? Leeftijden? Ben erg benieuwd naar in ieder geval de geruchten. Mag ook via pm uiteraard.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong