Overige staf

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 07 mar 2022, 20:04
Thijs schreef: 07 mar 2022, 19:57 Dus jij wil de assistent belangrijker maken dan de hoofdtrainer?
Nee even goed lezen wat ik zeg :wonder: :neh:
Jij zegt dat PSV de regie in eigen handen moet krijgen door vast te houden aan de assistenten en de trainer inwisselbaar moet zijn. Daarmee suggereer je dat de assistenten de cultuurbewakers zijn en de hoofdtrainer dus minder invloed heeft, toch? Klinkt mij als een situatie als met het technisch hart bij Ajax met Bergkamp en Jonk.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nee de club moet weer in control komen. Dat is wat ik zeg. En daarbij horen mensen die daarin al werken, ervaring hebben en gewoon kwaliteit leveren. Een trainer moet daarin zijn rol hebben maar wel altijd binnen de kaders van de club. En ja, dan mis je misschien eens een prima trainer omdat die perse een hele bus vol stafleden perse mee wil nemen.

Je kan weer een nieuwe situatie laten creëren zoals met Schmidt maar dan kan je de hele boel weer inruilen. En wat als die trainer weg gaat of moet? Juist, zelfde probleem. Zo krijg je in je organisatie nooit structuur die je toch zo graag wil zien bij PSV? Een visie, een plan, een strategie. Geef het een naam.

Bovendien zeg ik ook dat een trainer heus wel z'n vaste assistent mee mag nemen. Logisch. Meer ene hele staf inwisselen terwijl je prima mensen in dienst hebt.... Daar gaat mijn opmerking over.

Ik stel de vraag dus even andersom aan je: zou jij graag een 3de assistent of meer zien komen terwijl je met mensen als Ooijer en Zenden hele goede mensen in dienst hebben die al heel goed de kaders van PSV kennen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Juancho schreef: 07 mar 2022, 20:11 Nee de club moet weer in control komen. Dat is wat ik zeg. Een trainer moet daarin zijn rol hebben maar wel altijd binnen de kaders van de club. En ja, dan mis je misschien eens een prima trainer.

Je kan weer een nieuwe situatie laten creëren zoals met Schmidt maar dan kan je de hele boel weer inruilen. En wat als die trainer weg gaat of moet? Juist, zelfde probleem.

Bovendien zeg ik ook dat een trainer heus wel z'n vaste assistent mee mag nemen. Logisch. Meer ene hele staf inwisselen terwijl je prima mensen in dienst hebt.... Daar gaat mijn opmerking over.

Ik stel de vraag dus even andersom aan je: zou jij graag een 3de assistent of meer zien komen terwijl je met mensen als Ooijer en Zenden hele goede mensen in dienst hebben die al heel goed de kaders van PSV kennen?
Maar wat is nu dan het verschil wat je voorstelt? Want blijkbaar zeg je niet wat ik denk dat je zegt over de rol van Ooijer en/of Zenden, terwijl ik dit nu opnieuw denk te lezen in je post. Volgens mij verandert het de situatie ook niet, want ook Ooijer of Zenden kan eens ergens anders gaan werken, maar blijkbaar mis ik iets in je punt, waardoor dit allemaal geen problemen zijn zoals die er in de huidige situatie wel zijn…
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dus we hebben nu:

- Schmidt
- Wolff
- Wissing
- Ooijer
- Zenden
- Van der Gouw

Drie uit de koker van Schmidt. Twee echte PSV-ers. En eentje aangetrokken door PSV, niet op voorspraak van Schmidt. Waarom zou hier de club niet in control zijn? Overige staf is ook aardig verdeeld hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk ook dat de huidige verdeling goed is. Als trainer/coach moet je in staat zijn om mensen mee te kunnen nemen. Als club zijnde moet je in staat zijn om eigen stafleden aan te stellen. Die verdeling is er nu en die lijkt mij momenteel ook optimaal.

Het hef in eigen handen nemen als club doe je nmi niet eens zozeer door de bezetting van de poppetjes te controleren, maar juist door de achterliggende visie die jij uitstraalt en ambieert als club. Daarom werkt het RB concept zo goed, de poppetjes wisselen/varieren daar continue, maar de overkoepelende gedachte, visie en beleid blijft hetzelfde. Hoewel iets genuanceerder gesteld binnen het RB concept natuurlijk ook de eigen trainers opgeleid worden. Dat is een next leven stap.

Assistenten zijn wmb geen significante factor (hoewel dat binnen het RB concept en door hun invulling wel meer het geval is), zij zijn slechts uitvoerende poppetjes als het gaat om trainingsmethodes etc. Dat men daar een bepaalde mate van vastigheid/een bepaalde controle op wilt hebben is overigens meer dan logisch. Hoewel je binnen de TS natuurlijk gedurende de jaren ook meer dan voldoende verloop ziet.

Ik denk ook dat de rol/invulling van de assistenten niet zo significant van toepassing is, als je het hebt over het makkelijk verwisselen/inpassen van specifieke poppetjes, zoals de trainer. Dat is vooral de overkoepelende visie die jij als club hebt en de mate waarin jij die hebt weten te implementeren.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

ShovingNE2 schreef: 07 mar 2022, 20:29 Dus we hebben nu:

- Schmidt
- Wolff
- Wissing
- Ooijer
- Zenden
- Van der Gouw

Drie uit de koker van Schmidt. Twee echte PSV-ers. En eentje aangetrokken door PSV, niet op voorspraak van Schmidt. Waarom zou hier de club niet in control zijn? Overige staf is ook aardig verdeeld hoor.
Er heerst een behoorlijke beeldvorming omtrent een zogenaamde ‘duitse invasie’. Echter kun je aan dit rijtje ook nog Benjamin-Kugel en nog 2 beeldanalisten (waarvan ik de naam niet weet) toevoegen die op voorspraak can Schmidt kwamen…
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En ook daar staan anderen tegenover met een PSV achtergrond. En videoanalisten was ook hard nodig ook. Wat er nog zat was niet best.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

https://www.vi.nl/nieuws/maduro-in-beel ... ol-bij-PSV
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Maduro, de kampioen open deuren intrappen.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Opvolger van Ruud bij Jong of gaat dat Ramzi worden?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Uitstekend idee. Die jongen is echt top en past perfect bij PSV.

Als het Jong PSV is helemaal maar bij het eerste is ook top.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kan hem als trainer niet goed inschatten, maar het is wel behoorlijk knap wat ie met Jong Almere City presteert. Kampioen geworden in de winter, en staan ook nu weer bovenaan. Zo van buitenaf best een interessante keuze wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Timmer weet wel te melden dat hij in beeld is voor een technische functie bij PSV maar hij weet niet wat.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Eigenlijk zou het heel onlogisch zijn als het anders is dan Jong PSV.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Interessant!

Zolang hij zijn papieren niet heeft kan hij toch niet Jong PSV coachen?

Ben heel benieuwd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Is Yorbe Vertessen het vriendinnetje van Maduro? :O



Inhoudelijk kwaliteitssiteje wel, dat voetbalflitsen...
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

De domme opmerking van de week gaat naar:

Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/PSV/PSV-neemt-na-dit- ... ~a8722e6e/


Van der Gouw dus ook weg na dit seizoen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Kan ik wel begrijpen als je de ontwikkeling van de keepers bekijkt. Dat valt gewoon enorm tegen. Of Knoop de beste opvolger is weet ik niet. Keeperstrainers zijn al helemaal lastig te volgen en moet je puur kijken aan de hand van ontwikkeling van de keepers bij die club. Maar inhoudelijk valt daar weinig over te zeggen (helaas). Knoop zit natuurlijk bij de jeugd van PSV maar dat is wel een andere categorie keepers die zich op andere aspecten ontwikkelen dan een keeper van Jong en de A kern.

Maar wel opvallend dat er weer intern iemand doorschuift.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Abe Knoop.... ik heb eerlijk gezegd zijn profiel op moeten zoeken. Op basis daarvan: Knoop is nu keeperstrainer bij Jong (en dus RvN) en werkt al sinds 2012 voor de PSV jeugdopleiding. Heeft ook ervaring met het NL'se jeugdelftallen.
Weet iemand meer over zijn kunde en capaciteiten? Anders blijft het speculeren o.b.v. iemand profiel/CV/ervaring op papier.

En om even meteen te speculeren: aangezien hij nu met RvN werkt is dit natuurlijk gewoon doorschuiven en voorsorteren op de komst van Ruud naar PSV 1!
One can only hope
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Alsof een keeperstrainer zo belangrijk is, laten we dat niet overschatten.

Een jongen die ik train gaat naar FC Eindhoven komend seizoen (PSV heeft ook interesse, maar ze willen nog zijn groei in lengte afwachten), maar dat komt vooral door hem zelf. Ik speel daar als keeperstrainer maar een marginale rol in. Ik reik handvaten aan en het is aan de jongens zelf om er iets mee te doen, waarbij vanzelfsprekend talent, mentaliteit en ook zeker fysieke capaciteiten een belangrijke rol spelen.
Voor de keepers van de selectie geldt hetzelfde, al kan ik met hun gerichter trainen op bepaalde punten omdat ze al verder ontwikkeld zijn.

Bij BVO's heeft de keeperstrainer van de selectie meestal nog extra taken, zo was Hesp verantwoordelijk voor de tactieken bij de dode spelmomenten. Hoe dit zit met Vd Gouw weet ik niet. Hij zal sowieso inspraak hebben gehad bij het halen van keepers.

We kunnen weinig zeggen over de kwaliteiten en capaciteiten van Vd Gouw, maar ik kan me voorstellen dat PSV 'schoon schip' wil maken en misschien stelt Ruud wel andere eisen aan een keeperstrainer. Drommel is niet een toonbeeld van hoe het zou moeten, maar dat zegt natuurlijk lang niet alles.

PS: Via enkele jongens die ik ken en die bij PSV in de jeugd keepen of hebben gekeept hoor ik overigens wel hele positieve verhalen over Knoops.
Een fijne en kundige vakman, die ook oog heeft voor de menselijke kant.
Laatst gewijzigd door Ren Höek op 29 mar 2022, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ach helemaal prima ik vind de rol van keeperstrainer zo overschat. We hebben Hesp, vd Gouw en Scheutjens gehad en niemand heeft van slechte keepers goede keepers gemaakt.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 29 mar 2022, 10:49 https://www.ed.nl/PSV/PSV-neemt-na-dit- ... ~a8722e6e/


Van der Gouw dus ook weg na dit seizoen.
De hele Schmidt staf er uit dus
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 29 mar 2022, 11:18 Ach helemaal prima ik vind de rol van keeperstrainer zo overschat. We hebben Hesp, vd Gouw en Scheutjens gehad en niemand heeft van slechte keepers goede keepers gemaakt.
Onder Hiele is Gomes anders in heel korte tijd van een lijnkeeper die niet kon meevoetballen gevormd tot een complete keeper.
Daarnaast is het belangrijk dat de keeperstrainer de keeper écht vertrouwen geeft. Dat is ook niet elke (keepers)trainer gegeven.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza schreef: 29 mar 2022, 11:25
11 Sir Tinus schreef: 29 mar 2022, 11:18 Ach helemaal prima ik vind de rol van keeperstrainer zo overschat. We hebben Hesp, vd Gouw en Scheutjens gehad en niemand heeft van slechte keepers goede keepers gemaakt.
Onder Hiele is Gomes anders in heel korte tijd van een lijnkeeper die niet kon meevoetballen gevormd tot een complete keeper.
Daarnaast is het belangrijk dat de keeperstrainer de keeper écht vertrouwen geeft. Dat is ook niet elke (keepers)trainer gegeven.
Je mist het punt.... Gomes is een geweldige keeper en alles wat we daarna gehad hebben was niet wat je wenst. Waarbij ik Zoet acceptabel vond gedurdende 90% van de tijd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 29 mar 2022, 11:25 Onder Hiele is Gomes anders in heel korte tijd van een lijnkeeper die niet kon meevoetballen gevormd tot een complete keeper.
Gomes was al een complete keeper, alleen was hij gewend in Brazilië veel meer tijd te hebben met de bal aan de voeten (sowieso was hij een lager tempo gewend). Die tijd is er in Europa echter niet, wat mede zorgde voor enkele aanpassingsproblemen.

In principe had iedere fatsoenlijke keeperstrainer Gomes kunnen leren om sneller te handelen en hem te laten wennen aan het hogere tempo (Zoetebier verving hem niet voor niets een periode in de basis). Het was Gomes zelf die het snel oppakte en die ook het inzicht had om er daadwerkelijk iets mee te doen (bijv. Unnerstall mist dit inzicht). En als hij het zo snel niet zag had Gomes altijd nog zijn machtige slingerworp :D

Los hiervan is Hiele wel een absolute vakman (Y)
En ik ben het volledig eens met je 2e opmerking.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Overige staf