Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik begreep dat Cody alleen naar de echte top wil maar aan de andere kant ook wil spelen. Volgens mij werd dit genoemd in een podcast. Tja dan vallen er al een aantal clubs af zoals City waar Cody natuurlijk gewoon achteraan sluit. Ik weet niet hoe het bij een Bayern zit, maar daar is volgens mij de concurrentie is minder heftig? Het zal me ook niks verbazen dat als ten Hag naar Man Utd gaat hij Cody graag wil.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Brael schreef: 29 mar 2022, 09:58 Ik denk ook niet per se dat Cody uitgeleerd is, ik denk wel dat hij slim, ambitieus en goed genoeg is om op een niveau hoger sneller dingen te leren. Kortom, een stap omhoog -mits naar de juiste club- is voor Cody wel het beste.

De verhalen over een transferrecord moet je niet al te serieus nemen, denk ik. Cody denkt heel bewust na over de volgende stap, en zal daarom waarschijnlijk niet naar een club van het kaliber Manchester City gaan, maar waarschijnlijk het kaliber nét daaronder. En of dat niveau clubs meer dan 40 miljoen gaan neertellen voor een jong talent uit de Eredivisie, is natuurlijk maar zeer de vraag.

Hoe dan ook is het Cody gegund, en hij lijkt ook heel bewust en verstandig met deze keuze om te gaan.
Ja dat klinkt natuurlijk leuk, maar als Arsenal 35 miljoen biedt en Bayern of Liverpool wil wel even 55 miljoen aftikken dan gaat PSV er niet uit komen met Arsenal.
Buiten dat zie ik Cody heel graag volgend jaar met ons in de Champions League schitteren nadat wij dit jaar eindelijk weer kampioen zijn geworden.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Het business model van PSV is opleiden en verkopen bij de juiste prijs t.o.v. potentie. Bij het halen van CL voetbal kunnen ze nog kiezen om een speler te behouden middels een verlenging/tekenbonus doordat de Cl meer inkomsten geeft en spelen in de CL goed is voor de spelerswaarde. Maar zonder de Cl zullen ze eerder moeten verkopen omdat de 'juiste prijs' dan simpelweg lager ligt.

De bijteken truc is bij Gakpo afgelopen winter al toegepast, dat zal niet aankomende zomer weer gebeuren. Sterker nog, ik denk dat PSV er op geanticipeerd heeft i.o.m. Gakpo en zijn management: verlengen in de winterstop om hem te behouden voor een half jaar en deze zomer de stap maken naar een andere club voor de hoofdprijs. Gakpo blij (vol op PSV richten en hier als Eindtovenaar met successen weggaan, plus een extra tekenbonus en salaris) en PSV blij (Gakpo behouden en in de zomer een potentieel transferrecord voor een zelf opgeleide speler).

Dus voor mij is niet de vraag óf Gakpo zal gaan maar meer naar welke club en voor welke transfersom/voorwaarden. Hierbij zie ik Gakpo inderdaad wel slimme keuzes maken welke club het beste bij zijn ontwikkeling past en PSV zal moeten kiezen tussen wachten (met de hoop op een hogere transfersom) of cashen en (deels) herinvesteren.
Mijn hoop is dat er al vroeg in de transferwindow een club komt waarvan beide partijen zeggen: dit zijn acceptabele voorwaarden. Gakpo gaat toch wel en dan kan PSV het geld gebruiken on te herinvesteren in de selectie.
One can only hope
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Leuk dat sommigen Gakpo nog een seizoen willen zien blijven, wat natuurlijk fantastisch zou zijn, maar dat gaat niet gebeuren.
Gakpo vertrekt na dit seizoen, hij is zo geweldig geweest om bij te tekenen zodat PSV nog meer kan vragen en PSV wil alleen voor de hoofdprijs zaken doen.

Waarbij veel clubs hele serieuze interesse hebben, waaronder de topclubs Bayern, City en Liverpool (Dortmund wordt recent ook genoemd). Met City en Liverpool heeft Gakpo ook al oriënterende gesprekken gevoerd.
Arsenal probeert deze clubs af te troeven door er vroeg bij te zijn en hem een goed en duidelijk toekomstplan voor te leggen, waarbij ze onder Arteta meer zijn gaan inzetten op spelers met een leeftijd van 21 tot 23 jaar en ook flinke transfersommen worden betaald.

VI Pro heeft een interessant artikel hierover, met ook de concurrentie bij de meest genoemde clubs:

Arsenal:
De focus van Arsenal op transfergebied zal op dit moment vooral bij een nieuwe aanvalsleider liggen. Gezien het feit dat Martinelli, Smith Rowe, Saka én Nicolas Pépé allemaal nog voor minimaal twee seizoenen vastliggen lijkt het aantrekken van nóg een vleugelspeler misschien niet logisch. Toch is Arsenal nog altijd een club onder de echte top en zijn The Gunners nog altijd afhankelijk van spelersverkopen. Niet voor niets is er onder Arteta een verjonging in gang gezet waarbij er meer kapitaal op het veld kwam te staan. De jonge spelers van Arsenal vertegenwoordigen veel waarde. Met een eventuele komst van Gakpo kan Arsenal voorsorteren op een vertrek van een andere speler. Als de vier huidige vleugelaanvallers blijven, is het voor Gakpo een enorme uitdaging om aan speeltijd toe te komen.
Bayern:
Met het bespreken van de prestaties van Sané komen we ook meteen bij een heikel punt aan. De concurrentie bij Bayern is op de flanken enorm. Niet alleen Sané, maar ook Kingsley Coman en Serge Gnabry kunnen daar uit de voeten. Daar komt nog bij dat Sané en Coman nog jaren vastliggen. Het contract van Gnabry loopt medio 2023 af en het is nog niet bekend waar zijn toekomst ligt. Gakpo zal zich vooral richten op de linksbuitenpositie en daar zijn nou net Sané en Coman zijn grootste concurrenten. Als beide aanvallers bij Bayern blijven, is het de vraag of het voor Gakpo wel verstandig is om naar Bayern te gaan. Hij wil immers niet ergens op de bank belanden. Marcel Sabitzer kan daar inmiddels over meepraten. De middenvelder vertrok als aanvoerder van RB Leipzig naar Bayern om achter Nagelsmann aan te gaan, maar moet het daar tot nu toe opvallend vaak doen met een (korte) invalbeurt. Een basisplek eisen gaat immers niet bij een club als Bayern.
Liverpool:
Het zal geen verrassing zijn dat ook bij Liverpool de concurrentie groot is. Als er komende zomer niemand vertrekt, zit Klopp gebakken wat betreft het aantal vleugelspelers. De komst van Gakpo lijkt dan niet aannemelijk. Liverpool heeft op dit moment namelijk Mané, Salah, Luis Díaz, Diogo Jota, Takumi Minamino en Harvey Elliott als opties. Díaz werd in januari nog aangetrokken voor liefst 45 miljoen. Aan de andere kant heeft Klopp eerder gezegd dat de kans groot is dat Minamino vertrekt in de zoektocht naar meer speeltijd. Daarnaast lopen de contracten van Mané en Salah over een jaar dus af. Met eventuele verschuivingen openen er wellicht deuren voor Gakpo, maar met de huidige bezetting lijkt er voor de PSV'er weinig te halen.
City:
Zoals eerder benoemd zou de concurrentie voor Gakpo bij City gigantisch zijn. Het roept direct de vraag op of een stap naar de Engelse grootmacht een verstandige keuze zou zijn voor de jonge aanvaller. Guardiola heeft de beschikking over spelers van wereldklasse zoals Grealish, Sterling, Mahrez, Foden en Gabriel Jesus. Natuurlijk is het voor iemand als Gakpo geweldig om met dat soort spelers op het trainingsveld te staan, maar krijgt hij in dat geval ook genoeg speeltijd? Met het oog op het WK is de kans op een rol als bankzitter groot, weet ook Nathan Aké. Hij krijgt bij City maar af en toe de kans. Dat dat niet alles zegt voor bondscoach Louis van Gaal werd vorige week duidelijk, toen Aké in de basis stond in de oefeninterland tegen Denemarken.
https://www.vi.nl/pro/kieswijzer-waar-l ... cody-gakpo
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat alle 4 de clubs niet goed voor hem zullen zijn. Ik denk dat hij beter eerst naar een subtopper a la Sevilla ofzo kan gaan. Hij heeft de potentie maar heeft ook nog genoeg te leren en Arsenal is inderdaad ook een subtopper maar hebben daar al goede spelers rondlopen die de coach er niet zo maar gaat uithalen. Ik ben ook benieuwd hoe Cody zich gaat manifesteren tegen Leicester City, die wedstrijd zal wel vol zitten met scouts.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

De Realist schreef: 29 mar 2022, 10:22
Brael schreef: 29 mar 2022, 09:58 Ik denk ook niet per se dat Cody uitgeleerd is, ik denk wel dat hij slim, ambitieus en goed genoeg is om op een niveau hoger sneller dingen te leren. Kortom, een stap omhoog -mits naar de juiste club- is voor Cody wel het beste.

De verhalen over een transferrecord moet je niet al te serieus nemen, denk ik. Cody denkt heel bewust na over de volgende stap, en zal daarom waarschijnlijk niet naar een club van het kaliber Manchester City gaan, maar waarschijnlijk het kaliber nét daaronder. En of dat niveau clubs meer dan 40 miljoen gaan neertellen voor een jong talent uit de Eredivisie, is natuurlijk maar zeer de vraag.

Hoe dan ook is het Cody gegund, en hij lijkt ook heel bewust en verstandig met deze keuze om te gaan.
Ja dat klinkt natuurlijk leuk, maar als Arsenal 35 miljoen biedt en Bayern of Liverpool wil wel even 55 miljoen aftikken dan gaat PSV er niet uit komen met Arsenal.
Klopt, maar zo ver zullen de biedingen niet uit elkaar liggen. Uiteindelijk zal PSV natuurlijk hoog in de boom gaan zitten (en terecht), maar ook niet zo enorm star zijn dat ze Cody niks gunnen, vermoed ik.
Ik sluit zelfs niet uit dat Cody onder bepaalde voorwaarden eerst met geinteresseerde clubs mag praten van PSV, die dan later om tafel moeten met PSV.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik zie trouwens dat bij Bayern Coman genoemd wordt. Ik zie die nog wel naar de uitgang gepusht worden. Die liep zo te eikelen over zo'n gigantisch salaris, dat Bayern wellicht de afweging heeft gemaakt op dat moment niet direct een vervanger te kunnen halen en het 1 seizoen mee te spelen om hem vervolgens de deur naar Parijs te wijzen.
Buiten dat is eerder al naar buiten gekomen dat Bayern in Gakpo een potentiële opvolger van Lewandowski ziet. Die is natuurlijk nog altijd geweldig, maar hoe lang nog?
Ik zie Bayern nog als meest geschikte club, daarnaast vind ik het een sympathieke club die de zaakjes netjes op orde heeft.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Ben er nooit bij geweest maar naar mijn verwachting gaat het (vaak) zo:
Kopende club oriënteert zich en gooit her en der een balletje op door het management van de speler de benaderen. Die geeft aan of er interesse is en wat de persoonlijke voorwaarden van de speler zijn. Evt. dan al met de kaders van de verkopende club. Kopende club neemt dit mee en weegt de opties af. Bij blijvende interesse wordt de speler enthousiast gemaakt waarop het management van speler en/of kopende club contact op neemt met de verkopende club. Bij een 'bevriende club' zal er al eerder contact worden opgenomen met de verkopende club.
Vervolgens gaan de clubs in onderhandeling net als het management en kopende club. Dat wordt vervolgens concreet gemaakt waarbij de media kan worden ingezet als (pressie)middel bij (stroeve) onderhandelingen.
One can only hope
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 29 mar 2022, 11:22 Buiten dat is eerder al naar buiten gekomen dat Bayern in Gakpo een potentiële opvolger van Lewandowski ziet. Die is natuurlijk nog altijd geweldig, maar hoe lang nog?
Ik zie Bayern nog als meest geschikte club, daarnaast vind ik het een sympathieke club die de zaakjes netjes op orde heeft.
Dat lijkt me niet. En het is niet Cody's beste positie en bovendien zal Bayern een absolute topper willen om Lewandowski te vervangen, want dat is nogal wat he. Dat is Gakpo nog niet en dat is natuurlijk totaal geen schande. Denk dat Cody het best de stap kan maken naar een club net onder de absolute top, waar hij kan uitgroeien tot de grote man (zoals hij nu ook bij ons is) om vervolgens de stap naar de categorie Bayern / Liverpool / City te maken.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Liverpool voor 45 miljoen + Minamino.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Wat ik me wel afvraag: zijn er clubs net onder de absolute top die 40+ miljoen voor een speler neertellen? Ik mag toch hopen dat PSV een mooi bedrag wil overhouden en ik vraag me sterk af of een club à la Sevilla dat kan betalen (Sevilla als voorbeeld omdat dat hierboven al genoemd werd).
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat is net onder te top? Arsenal heeft wel vaker flinke bedragen neergeteld (record is 80 miljoen voor Pepe), ook Napoli (bv. Osimhen), Monaco (Rodriguez), Wolfsburg (Draxler), Roma (Schick), Spurs (Sanchez) en Valencia (Guedes) hebben weleens zulke bedragen neergeteld. Zullen er vast wel meer worden de komende jaren.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

DeEintovenaar schreef: 29 mar 2022, 15:59 Wat ik me wel afvraag: zijn er clubs net onder de absolute top die 40+ miljoen voor een speler neertellen? Ik mag toch hopen dat PSV een mooi bedrag wil overhouden en ik vraag me sterk af of een club à la Sevilla dat kan betalen (Sevilla als voorbeeld omdat dat hierboven al genoemd werd).
Dat was inderdaad ook mijn vraag een beetje. Clubs onder de absolute top doen dat af en toe wel, maar zelden tot nooit voor spelers uit de Eredivisie. Nu zal Gakpo wel 40 miljoen gaan opleveren vermoed ik, maar veel meer zal het ook niet worden.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Brael schreef: 29 mar 2022, 16:34
DeEintovenaar schreef: 29 mar 2022, 15:59 Wat ik me wel afvraag: zijn er clubs net onder de absolute top die 40+ miljoen voor een speler neertellen? Ik mag toch hopen dat PSV een mooi bedrag wil overhouden en ik vraag me sterk af of een club à la Sevilla dat kan betalen (Sevilla als voorbeeld omdat dat hierboven al genoemd werd).
Dat was inderdaad ook mijn vraag een beetje. Clubs onder de absolute top doen dat af en toe wel, maar zelden tot nooit voor spelers uit de Eredivisie. Nu zal Gakpo wel 40 miljoen gaan opleveren vermoed ik, maar veel meer zal het ook niet worden.

Mwah lastig in te schatten, van de 5 spelers in de Eredivisie die ooit meer dan 40 mil hebben opgeleverd gingen er 3 naar top, 2 naar de laag eronder. Van de top-10 Eredivisie transfers (met Malen op de 10e plaats met 30mil) ging exact de helft naar de laag net onder de top (Dortmund, Tottenham, Napoli).

Dus eigenlijk geven de clubs onder de top net zo 'vaak' een goed bedrag uit aan spelers uit de Eredivisie als de absolute top. 40+ is een ander kaliber maar daar staat het ook 2 om 3.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Wel lekker de opleidingsvergoeding die je bij iedere transfer gaat krijgen.

Verder zou ik zeggen boven de 40 mil is het acceptabel.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... 0&ito=1490
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lijkt me een prima bedrag.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het is wel Daily Mail. Die zijn doorgaans helaas niet heel goed ingelicht.
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Zou ook een idee kunnen zijn als er 1 of 2 topjeugdspelers(16/17/18 jaar) van Arsenal bij de deal betrokken worden.

Dan zal het waarschijnlijk niet op 40+ uitkomen, maar dan heb je wel direct waarde.
Nu gaat toch alles gespreid worden over een x aantal jaren.

Verder hoop ik dat Cody gewoon nog een jaartje blijft!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

42 mln pond is bijna 50 mln euro. Zou prima bedrag zijn.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat Ruud hem liever niet naar Arsenal laat gaan ;)
In september 2003 speelde Manchester United tegen Arsenal in de Premier League. In de 80e minuut kreeg Arsenal-middenvelder Patrick Vieira het aan de stok met Van Nistelrooij na een tackle van de Nederlander. Vieira, die enkele minuten daarvoor al geel had gekregen, moest het veld verlaten met een tweede gele kaart. De Arsenal-spelers namen Van Nistelrooij dit niet in dank af. Tien minuten later (in blessuretijd), bij een 0-0 stand mocht Van Nistelrooij een strafschop nemen, maar hij schoot de bal tegen de lat. De Arsenal-spelers, met Martin Keown voorop, renden naar Van Nistelrooij en schreeuwden hem vol in het gezicht. Daarbij raakte Keowns arm het achterhoofd van Van Nistelrooij, die zelf niet reageerde en snel de spelerstunnel in liep. Behalve Van Nistelrooij waren ook Cristiano Ronaldo, Ashley Cole en Gary Neville betrokken bij vechtpartijen. Dit incident ontketende ook (weer) een ruzie tussen Manchester United en Arsenal, die mede door de voetbalbond gesust moest worden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Rikkert1234 schreef: 29 mar 2022, 18:45 Het is wel Daily Mail. Die zijn doorgaans helaas niet heel goed ingelicht.
Gewoon blijven noemen dat bedrag. Vat vanzelf post.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 29 mar 2022, 16:34
DeEintovenaar schreef: 29 mar 2022, 15:59 Wat ik me wel afvraag: zijn er clubs net onder de absolute top die 40+ miljoen voor een speler neertellen? Ik mag toch hopen dat PSV een mooi bedrag wil overhouden en ik vraag me sterk af of een club à la Sevilla dat kan betalen (Sevilla als voorbeeld omdat dat hierboven al genoemd werd).
Dat was inderdaad ook mijn vraag een beetje. Clubs onder de absolute top doen dat af en toe wel, maar zelden tot nooit voor spelers uit de Eredivisie. Nu zal Gakpo wel 40 miljoen gaan opleveren vermoed ik, maar veel meer zal het ook niet worden.
Napoli al meerdere keren.
Lozano en Milik
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Maandag werd bij Voetbalpraat door Maarten Wijffels gezegd dat het geen slecht idee zou zijn om hem in de zomer te verkopen maar eventueel een half jaar aan boord te houden voor het WK. Dit lijkt me voor alle partijen best een interessant idee. Het is niet iets wat doorgaans vaak voor komt maar die constructie met Alex was ook relatief nieuw en wat PSV toen met Robben deed ook. Het zou wel creatief zijn en ons helpen met de opbouw van een nieuw team waar we al zoveel moeten verversen.

Als Arsenal nu 42 miljoen over maakt en wij hoeven hem pas na het WK af te staan dan denk ik dat het voor ons een win win situatie is.
- We kunnen nu al de markt op voor keeper, spits en linksbuiten en hebben financiële draagkracht
- Gakpo heeft zijn klapper gemaakt en kan zich richten op aanvoerderschap bij PSV en zijn kans bij Oranje
- We houden een stukje pure kwaliteit om het belangrijke seizoen te beginnen aankomende zomer
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 30 mar 2022, 12:58 win win situatie
En wat wint Arsenal hierin? Oftewel; waarom zouden ze dat doen? Omdat ze zo wanhopig Gakpo willen en/of PSV zo een sterke positie heeft dat ze hier mee akkoord gaan? Ik zie vooral nadelen voor Arsenal hierin. Daarnaast is het geen garantie (in welke constructie dan ook) dat het geld meteen op de rekening staat. Zeker bij grotere bedragen wordt dat nog wel eens gefaseerd overgemaakt. Dus dat betekent dat je niet meteen 42 milj vrije cash hebt.
Ik snap je voorstel en redenatie maar wat mij betreft typische voetbal(supporter) praat; leuk in theorie, onrealistisch op op z'n minst onwaarschijnlijk in praktijk
One can only hope
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waarom zou Arsenal dat in godsnaam doen? Wat dan als hij geblesseerd raakt? En waarom zou Gakpo als hij daar al onder contract staat nog een half jaar tegen RKC, Go Ahead en FC Emmen willen ballen terwijl hij bij een club als Arsenal prima kans maakt op een basisplek? En waarom een half jaar?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo