Eran Zahavi

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DC_PSV schreef: 23 mar 2022, 19:48 elke willekeurige spits bij PSV zal deze cijfers overleggen.
Weer fout DC. Weer fout. Het is wat met die cijfers niet?

Malen zat in zijn laatste seizoen totaal op 1 goal betrokken per 96 minuten en in de Eredivise 91 minuten. En dat was een van de betere spitsen de afgelopen jaren.
Memphis in 14/15 onze topscorer? Haalt deze cijfers niet... Alleen Luuk komt eraan in 2 jaar. Oh: in sommige jaren is niet eens onze spits topscorer. Dit zijn de topscorers. Dan deed de spits het nog slechter.

https://i.gyazo.com/454fda8c85fb2842664 ... 3df91e.png

Ook hier zal wel weer een excuus voor zijn dat dit helemaal geen relevante vergelijking is natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 23 mar 2022, 20:07
DC_PSV schreef: 23 mar 2022, 19:48 elke willekeurige spits bij PSV zal deze cijfers overleggen.
Weer fout DC. Weer fout. Het is wat met die cijfers niet?

Malen zat in zijn laatste seizoen totaal op 1 goal betrokken per 96 minuten en in de Eredivise 91 minuten. En dat was een van de betere spitsen de afgelopen jaren.
Memphis in 14/15 onze topscorer? Haalt deze cijfers niet... Alleen Luuk komt eraan in 2 jaar. Oh: in sommige jaren is niet eens onze spits topscorer. Dit zijn de topscorers. Dan deed de spits het nog slechter.

https://i.gyazo.com/454fda8c85fb2842664 ... 3df91e.png

Ook hier zal wel weer een excuus voor zijn dat dit helemaal geen relevante vergelijking is natuurlijk.
En wat zijn de cijfers als je assists eruit haalt, dus puur de goals? Echte vraag, geen verweer.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 23 mar 2022, 19:25
Menno1 schreef: 23 mar 2022, 17:31 Beetje onnozel dit. Je wilt top salarissen betalen aan de top spelers. Niet aan middelmaat als Bruma en Zahavi. 1 miljoen plus 2 miljoen tekengeld is veel te veel voor deze middelmaat. En ja, dat die Chinezen zo achterlijk zijn om 10 miljoen te betalen, hoeven wij niet veel te veel te betalen. Dat gaat hij in Tel Aviv ok niet verdienen. Not even close.
Middelmaat. Blijven roepen de Menno. De cijfers laten heel wat anders zien. Dat vind ik pas onnozel: gewoon keiharde feiten negeren omdat je continu roept dat iemand helemaal niets kan terwijl de cijfers wat anders laten zien. Succes met het vinden van een spits die zo vaak bij een goal betrokken is. Stel hij zou iedere minuut in de Eredivisie spelen komt hij op ruim 21 goals en ruim 13 assists.
Met zijn eredivisie statistieken zou hij uitkomen op 18 goals en 8 assists als hij elke minuut van elke wedstrijd zou spelen. En ik denk nog steeds dat we het nu op een piekmoment bekijken. Verder spelen we in dit systeem best wel op de spits gericht, zeker met Götze er nog achter en Doan naast hem en in het spel heb je verder niet veel aan Zahavi. Hij heeft zijn statistieken de laatste weken vlot getrokken, want een tijd geleden zat hij qua statistieken nog op het niveau van Henk Veerman bij Heerenveen.
Als hij nu echt blijft scoren heeft hij in ieder geval aan het einde zijn waarde echt getoond qua goals en assists.

Qua andere spitsen doet Haller het veel beter in de eredivisie en doen Van Wolfswinkel en Pavlidis het net iets minder qua pure G+A statistieken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan krijg je dit:

https://i.gyazo.com/391a5193ff50b77e711 ... 96ff84.png

Overigens: ik vind niet dat Zahavi onze eerste spits zou moeten zijn. Ik zie graag Vinicius terug gaan naar Portugal. Had hem graag meer aan het werk gezien, maar de staf die zal haar redenen hebben wat ze gezien hebben op de training. Daar moet een andere en ook ander type spits voor terugkomen. Maar Zahavi zou ik houden. Hoe je het wendt of keert: garantie op goals en assists. Als je dat vanaf de bank kan brengen... met een ruime verbetering voor Vinicius dan ga je er per saldo fors op vooruit.

Hier de hele rij topscorers....

https://www.PSV.nl/PSV/club/historie/topscorers.htm
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Naast dat een Malen, Memphis, Lozano en Luuk beter scoren in bijna alle jaren brengen die ook veel meer qua spel en dreiging. Voor een echte nummer 1 spits van PSV brengt Zahavi te weinig vind ik. Locadia in 13/14 was zijn eerste seizoen toch? In een nog niet heel sterk PSV nog een best aardig gemiddelde.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Skuddem schreef: 23 mar 2022, 17:16
PCGC schreef: 23 mar 2022, 16:51

Heb je dat ook met een Robben? Narsingh? Bommel/Gomes? Heintze?
Gomes, weet ik even niet waar dat over zou moeten gaan.
Sommmigen vonden het een fout van Bommel, sommigen van Gomes, daarom zei ik ook Bommel/Gomes.

Maar wilde ermee zeggen, je kan ze toch moeilijk om 1 fout / gemiste kans iets na blijven dragen. Anders hou je geen helden en idolen over.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 23 mar 2022, 20:17 Dan krijg je dit:

https://i.gyazo.com/391a5193ff50b77e711 ... 96ff84.png

Overigens: ik vind niet dat Zahavi onze eerste spits zou moeten zijn. Ik zie graag Vinicius terug gaan naar Portugal. Had hem graag meer aan het werk gezien, maar de staf die zal haar redenen hebben wat ze gezien hebben op de training. Daar moet een andere en ook ander type spits voor terugkomen. Maar Zahavi zou ik houden. Hoe je het wendt of keert: garantie op goals en assists. Als je dat vanaf de bank kan brengen... met een ruime verbetering voor Vinicius dan ga je er per saldo fors op vooruit.

Hier de hele rij topscorers....

https://www.PSV.nl/PSV/club/historie/topscorers.htm
Ok dus puur op goals behoort hij wel tot de minder productieve spitsen, maar wordt dit door assists weer wat gelijk getrokken.

Een gok vind ik wel dat er aan verlengen zit: leeftijd. Er komt vroeg of laat een moment dat zijn leeftijd hem parten begint te spelen, en je weet nooit precies wanneer dat gebeurt. Kan zomaar in de loop van volgend seizoen zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat kan inderdaad. Bij de Diemense trutjes zie je dat dit seizoen met Blind en Tadic gebeuren. Ik denk ook niet dat het je beoogd eerste spits moet zijn komend seizoen. Vinicius uitzwaaien: nieuwe spits en dan met Zahavi, Romero en Fofana erachter.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 23 mar 2022, 20:07
DC_PSV schreef: 23 mar 2022, 19:48 elke willekeurige spits bij PSV zal deze cijfers overleggen.
Weer fout DC. Weer fout. Het is wat met die cijfers niet?

Malen zat in zijn laatste seizoen totaal op 1 goal betrokken per 96 minuten en in de Eredivise 91 minuten. En dat was een van de betere spitsen de afgelopen jaren.
Memphis in 14/15 onze topscorer? Haalt deze cijfers niet... Alleen Luuk komt eraan in 2 jaar. Oh: in sommige jaren is niet eens onze spits topscorer. Dit zijn de topscorers. Dan deed de spits het nog slechter.

https://i.gyazo.com/454fda8c85fb2842664 ... 3df91e.png

Ook hier zal wel weer een excuus voor zijn dat dit helemaal geen relevante vergelijking is natuurlijk.
Memphis is geen spits geweest in ons elftal, evenals Lozano en zelfs Locadia(linksbuiten). Beetje rare vergelijking. Kan je de cijfers dit seizoen vergelijken met Bruma en Vinicius op basis van het aantal speelminuten? Dan lijken Bruma en Vinicius nog beter namelijk..

Zahavi is geen PSV-niveau, hij staat op 8! goals na 3/4 van de competitie, maar je gebruikt cijfers om aan te tonen dat hij het zo slecht niet doet. Come on zeg..
#simplythebest
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Niet alleen dat, [mention]ShovingNE2[/mention] gebruikt ook een veel kleinere sample size (relatief gering aantal minuten) om de aantallen (8 Eredivisiegoals) vervolgens te extrapoleren als meetlat voor de andere spitsen, plus als onderbouwing dat Zahavi een garantie zou zijn voor goals. En dat ook nog eens nadat Zahavi een goede periode heeft gehad. Had dit lijstje 2 maanden geleden gemaakt, of doe het over 2 maanden nog eens: ik durf te wedden dat zijn ratio weer een stuk minder zal zijn..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

[mention]Chucky[/mention] Dat Zahavi's gemiddelde er nu een stuk beter uitziet dan twee maanden geleden geeft eerder aan dat de cijfers zoals ze twee maanden geleden waren juist niet zo representatief voor zijn presteren zijn. Toen waren zijn cijfers voornamelijk over de zwakkere periode, nu zijn ze over een zwakkere (4g + 3a in de eerste 779 minuten in de Eredivisie, tot de winterstop) + sterkere periode (4g + 2a in de laatste 379 minuten in de Eredivisie, sinds de winterstop). Om dit gemiddelde vol te houden tot het eind van het seizoen hoeft Zahavi het niet zo goed te doen als de afgelopen twee maanden. Ik denk dan ook dat de cijfers zoals [mention]ShovingNE2[/mention] ze toonde, over twee maanden voor Zahavi nog minstens zo goed zullen zijn als nu, en misschien nog wel iets beter als hij zijn huidige goede periode doortrekt, want dat is gewoon beter dan zijn gemiddelde.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 mar 2022, 20:17 Dan krijg je dit:

https://i.gyazo.com/391a5193ff50b77e711 ... 96ff84.png

Overigens: ik vind niet dat Zahavi onze eerste spits zou moeten zijn. Ik zie graag Vinicius terug gaan naar Portugal. Had hem graag meer aan het werk gezien, maar de staf die zal haar redenen hebben wat ze gezien hebben op de training. Daar moet een andere en ook ander type spits voor terugkomen. Maar Zahavi zou ik houden. Hoe je het wendt of keert: garantie op goals en assists. Als je dat vanaf de bank kan brengen... met een ruime verbetering voor Vinicius dan ga je er per saldo fors op vooruit.

Hier de hele rij topscorers....

https://www.PSV.nl/PSV/club/historie/topscorers.htm
Dus je ziet Zahavi als reserve spits? really? Heeft niks weg van wat een pinchitter zou moeten hebben. Dan nog liever Vinicius behouden, ook al kan die er ook niks van.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DC_PSV schreef: 23 mar 2022, 21:36 Memphis is geen spits geweest in ons elftal, evenals Lozano en zelfs Locadia(linksbuiten). Beetje rare vergelijking.
Precies. Kan je nagaan hoe onze spitsen waren. Jij zei immers dat onze spitsen die cijfers immers altijd deze cijfers makkelijk kan overleggen. Nou: nee dus. Het is gewoon een hoop feitenvrij gewauwel, niets meer en niets minder. Ik zie Zahavi ook niet als eerste spits volgend jaar, maar kom in ieder geval met argumenten die kloppen.

Onderstaande bewering van jou blijkt gewoon onzin. Aangetoond. Waarmee ik nog maar eens zeg dat onze basisspits beter moet zijn dan Zahavi.
DC_PSV schreef: 23 mar 2022, 19:48 elke willekeurige spits bij PSV zal deze cijfers overleggen.
Maar dat is de standaard hoe PSV-supporters met spelers omgaan die niet helemaal top zijn: ze worden veel harder beoordeeld en veel slechter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn. En bij voorkeur mogen ze gratis weg en verdienen ze veel te veel. Want dit gebeurt niet alleen met Zahavi. Het zijn altijd de standaard dooddoeners als 'geen PSV-niveau'. En 'matig'. Maar af en toe komt er wat voorbij wat heel eenvoudig met cijfers te weerleggen is, zoals deze bewering. Maar zo enorm vastgeroest zitten in kritiek dat positievere argumenten gewoon ook maar tegengesproken moeten worden: waar of niet waar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Menno1 schreef: 23 mar 2022, 23:11 Dus je ziet Zahavi als reserve spits? really? Heeft niks weg van wat een pinchitter zou moeten hebben. Dan nog liever Vinicius behouden, ook al kan die er ook niks van.
Waarom zou een reserve spits een pinchhitter moeten zijn? Juist als je kiest voor een jonge, talentvolle, onvoorspelbare speler als eerste spits is het goed om een betrouwbare, ervaren spits erachter te hebben voor als je talent een vormdip heeft, de druk niet aankan of simpelweg overbelast raakt met teveel wedstrijden.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 24 mar 2022, 07:24
Menno1 schreef: 23 mar 2022, 23:11 Dus je ziet Zahavi als reserve spits? really? Heeft niks weg van wat een pinchitter zou moeten hebben. Dan nog liever Vinicius behouden, ook al kan die er ook niks van.
Waarom zou een reserve spits een pinchhitter moeten zijn? Juist als je kiest voor een jonge, talentvolle, onvoorspelbare speler als eerste spits is het goed om een betrouwbare, ervaren spits erachter te hebben voor als je talent een vormdip heeft, de druk niet aankan of simpelweg overbelast raakt met teveel wedstrijden.
Dan vind je Zahavi een geschikte keuze die 17 vd 20 maanden geen knikker raakte als betrouwbare stand-in?
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Thijs schreef: 24 mar 2022, 07:24 Waarom zou een reserve spits een pinchhitter moeten zijn? Juist als je kiest voor een jonge, talentvolle, onvoorspelbare speler als eerste spits is het goed om een betrouwbare, ervaren spits erachter te hebben voor als je talent een vormdip heeft, de druk niet aankan of simpelweg overbelast raakt met teveel wedstrijden.
1. Jonge veelbelovende spits
2. Oudere, meer ervaren, spits
3. Pinchhitter/stormram; kopsterke oorlogmaker

Is Eijkelkamp nog beschikbaar? :D
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Zahavi zijn cijfers zijn best prima.
Alleen zou een reserve spits niet een topverdiener moeten zijn, dus als hij genoegen neemt met minder salaris lijkt een reserverol mij niet verkeerd.

PS: Die cijfers van [mention]ShovingNE2[/mention] maken ook meteen heel duidelijk hoe goed Cody al is.
Misschien een eye opener voor degenen die denken dat Cody nog niet klaar is voor een grotere club en nog een seizoen zou moeten blijven.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, Cody is echt belachelijk goed qua rendement voor een buitenspeler (al heeft hij wel af en toe in de spits gespeeld). Ik durf de weddenschap wel aan dat Cody meer op gaat leveren dan Antony. Zijn cijfers zijn helemaal niet zo geweldig. Hij kan alleen hakjes op de achterlijn doen of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zijn cijfers zijn in hun totaliteit redelijk, maar als we wat meer gaan analyseren zien we dat hij van zijn 16 goals 7 in de maand maart heeft gemaakt, en 5 in de 1e maand van het seizoen (eind juli-eind augustus). Blijft een periode van 6 maanden waarin hij in 1248 minuten maar 4 goals heeft gemaakt. Dat is probleem 1: hij presteert niet constant en in korte periodes. Probleem 2 is zijn prestaties in topwedstrijden: in de 11 wedstrijden tegen Ajax, AZ, Feyenoord, Benfica, Sociedad en Monaco heeft hij 0 goals gescoord en 1 assist gegeven. Vorig seizoen vielen een aantal van deze wedstrijden in zijn "goede periode" en was dit beter. Maar over het algemeen komt hij m.i. tekort. Als 1e spits helemaal, en als reserve spits zou ik liever een type pinchhitter zien.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Menno1 schreef: 24 mar 2022, 08:37
Thijs schreef: 24 mar 2022, 07:24

Waarom zou een reserve spits een pinchhitter moeten zijn? Juist als je kiest voor een jonge, talentvolle, onvoorspelbare speler als eerste spits is het goed om een betrouwbare, ervaren spits erachter te hebben voor als je talent een vormdip heeft, de druk niet aankan of simpelweg overbelast raakt met teveel wedstrijden.
Dan vind je Zahavi een geschikte keuze die 17 vd 20 maanden geen knikker raakte als betrouwbare stand-in?
Je zit het wel echt heel erg te overdrijven nu he, het begint gewoon knap te worden hoe Zahavi zijn vorm van januari/februari als standaard wordt gezien voor de bijna twee jaar dat hij hier zit. "17 van de 20 maanden geen knikker raken"... De feiten zijn dat hij vorig jaar 17 goals in 33 wedstrijden heeft gemaakt en dit jaar 16 in 37, mede dus door de grotere concurrentie (lees: kansen die Vinicius gekregen heeft waardoor Zahavi regelmatig gewisseld werd of als wissel binnen de lijnen kwam) en zijn matige vorm in januari/februari na een blessure wat hem anderhalve maand aan de kant hield.

Is het dé basisspits die we willen hebben? Nee. Is het een prima speler om in de groep te hebben en kan hij waardevol zijn? Absoluut. Is hij te duur qua salaris? Op dit moment wel.

Ik zou het liefste twee spitsen zien die de concurrentie aan kunnen gaan én allebei beter zijn dan Zahavi maar dat is onrealistisch. Dan zou ik liever afscheid nemen van Vini (tenslotte toch maar gehuurd), Zahavi voor een flink gereduceerd salaris aan boord houden, samen met Romero (mits fit.....), Fofana en een nieuwe absolute basisspits. Zahavi kan met zijn drive en ervaring echt wel waardevol zijn.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 24 mar 2022, 06:58
DC_PSV schreef: 23 mar 2022, 21:36 Memphis is geen spits geweest in ons elftal, evenals Lozano en zelfs Locadia(linksbuiten). Beetje rare vergelijking.
Precies. Kan je nagaan hoe onze spitsen waren. Jij zei immers dat onze spitsen die cijfers immers altijd deze cijfers makkelijk kan overleggen. Nou: nee dus. Het is gewoon een hoop feitenvrij gewauwel, niets meer en niets minder. Ik zie Zahavi ook niet als eerste spits volgend jaar, maar kom in ieder geval met argumenten die kloppen.

Onderstaande bewering van jou blijkt gewoon onzin. Aangetoond. Waarmee ik nog maar eens zeg dat onze basisspits beter moet zijn dan Zahavi.
En jouw feiten zijn nogal selectief gekozen.

Onze basisspitsen in de Eredivisie de afgelopen jaren:
2013-2014 - Locadia: 13G + 5A in 2304 minuten. 128 minuten per G/A, 177 per G.
2014-2019 - L. de Jong: 94G + 47A in 13601 minuten. 96 minuten per G/A, 145 per G.
2019-2021 - Malen: 30G + 13A in 3644 minuten. 85 minuten per G/A, 121 per G.
2020-... - Zahavi: 19G + 8A in 3148 minuten. 117 minuten per G/A, 166 per G.

Zahavi heeft in de Eredivisie dus feitelijk een slechter rendement dan Luuk en Malen, en scoort maar net beter dan Locadia. En neem dan ook nog even mee dat Locadia toen een net doorgebroken jeugdspeler was, terwijl Zahavi een grootverdiener is. Daarnaast is Zahavi van bovenstaande heren voetballend ook nog eens het zwakst.

Nee, Zahavi komt gewoon te kort. Ook als tweede spits.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Simpelweg de afweging of het hoge salaris past bij de rol die hij als bankzitter/invaller zou innemen: prijs/kwaliteitsverhouding. En dan zou mijn conclusie toch naar een negatief antwoord neigen, niettegenstaande zijn kwaliteiten. Ik ben fan, maar... Als er nu een pot goud ergens stond, oké, maar die staat er niet
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 24 mar 2022, 09:17
Menno1 schreef: 24 mar 2022, 08:37

Dan vind je Zahavi een geschikte keuze die 17 vd 20 maanden geen knikker raakte als betrouwbare stand-in?
Je zit het wel echt heel erg te overdrijven nu he, het begint gewoon knap te worden hoe Zahavi zijn vorm van januari/februari als standaard wordt gezien voor de bijna twee jaar dat hij hier zit. "17 van de 20 maanden geen knikker raken"... De feiten zijn dat hij vorig jaar 17 goals in 33 wedstrijden heeft gemaakt en dit jaar 16 in 37, mede dus door de grotere concurrentie (lees: kansen die Vinicius gekregen heeft waardoor Zahavi regelmatig gewisseld werd of als wissel binnen de lijnen kwam) en zijn matige vorm in januari/februari na een blessure wat hem anderhalve maand aan de kant hield.
Ja, alleen het is niet alleen januari/februari wat als standaard wordt gebruikt. Hij heeft in de periode september t/m februari in 1248 minuten 4 goals gescoord. Dat is 6 maanden lang een moyenne van 1 goal per 312 minuten. Zijn opleving was de 1e maand van het seizoen, en de maand maart (hopelijk zo lang mogelijk). En dan vorig seizoen: ja, 17 goals, maar daarvan heeft hij 12 in de periode begin januari t/m begin maart gescoord. Daarbuiten was het 5 goals in 1419 minuten, 1 goal per 284 minuten. Dit is geen beeld van een speler die een keertje 2 maanden uit vorm is geweest, maar juist een speler die 1 of 2x per jaar 2 maanden ín vorm is en daarbuiten best beroerd scoort. Heel overdreven is het dus helemaal niet dat hij 17 vd 20 maanden te weinig heeft gepresteerd. Ik vind hem daarom eerlijk gezegd zowel als 1e als 2e spits tekort komen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 24 mar 2022, 10:46
Sensation schreef: 24 mar 2022, 09:17

Je zit het wel echt heel erg te overdrijven nu he, het begint gewoon knap te worden hoe Zahavi zijn vorm van januari/februari als standaard wordt gezien voor de bijna twee jaar dat hij hier zit. "17 van de 20 maanden geen knikker raken"... De feiten zijn dat hij vorig jaar 17 goals in 33 wedstrijden heeft gemaakt en dit jaar 16 in 37, mede dus door de grotere concurrentie (lees: kansen die Vinicius gekregen heeft waardoor Zahavi regelmatig gewisseld werd of als wissel binnen de lijnen kwam) en zijn matige vorm in januari/februari na een blessure wat hem anderhalve maand aan de kant hield.
Ja, alleen het is niet alleen januari/februari wat als standaard wordt gebruikt. Hij heeft in de periode september t/m februari in 1248 minuten 4 goals gescoord. Dat is 6 maanden lang een moyenne van 1 goal per 312 minuten. Zijn opleving was de 1e maand van het seizoen, en de maand maart (hopelijk zo lang mogelijk). En dan vorig seizoen: ja, 17 goals, maar daarvan heeft hij 12 in de periode begin januari t/m begin maart gescoord. Daarbuiten was het 5 goals in 1419 minuten, 1 goal per 284 minuten. Dit is geen beeld van een speler die een keertje 2 maanden uit vorm is geweest, maar juist een speler die 1 of 2x per jaar 2 maanden ín vorm is en daarbuiten best beroerd scoort. Heel overdreven is het dus helemaal niet dat hij 17 vd 20 maanden te weinig heeft gepresteerd. Ik vind hem daarom eerlijk gezegd zowel als 1e als 2e spits tekort komen.
Dit dus, Dank je, hoopte al dat iemand deze data had. Plus hij is bijna 35, dus beter gaat hij ook niet worden, eerder minder. Prima jongen hoor, super prof, werkt hard, instelling niks mis mee en mag zo als spitsen trainer aan de slag. Maar voor PSV 1 komt hij te kort.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

De afgelopen 3 tot 3,5 jaar waren simpelweg niet goed genoeg en je zal het dus beter moeten gaan doen dan deze periode om weer een grotere kans op de titel te maken en Europees betere resultaten te kunnen behalen. De lat moet dus omhoog en Zahavi valt ook onder de categorie die verbeterd zou moeten worden. Redelijk, aardig of best goed is niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zelfs al levert hij 25% of zelfs 50% in, dan nog zit Zahavi in de hogere categorie. Moet je niet willen bij een 35 jarige spits die je sowieso niet als 1e spits wil.

Je hebt DE uitgelezen kans om je spitsen op orde te brengen. Zahavi, Vinicius en Romero (vind het onbegrijpelijk dat hij nog genoemd wordt voor komend seizoen) laten gaan. Fofana kan je doorschuiven als eigen groot talent (die volgens mij ook best blessure gevoelig is) en 1 absolute klasbak halen en bijv. Mede door dat talentenfonds een heel groot talent halen die er net tegen aan zit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eran Zahavi