Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vandaar dat je er over begint zeker. Zo zou het me ook een rotzorg zijn hoe jij er over denkt en wat je er van vind.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 22 mar 2022, 20:02 Vandaar dat je er over begint zeker. Zo zou het me ook een rotzorg zijn hoe jij er over denkt en wat je er van vind.
:shake:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De Menno woont op een breuklijn. Zijn hersenen hebben voortdurend te maken met trillingen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2360
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Juancho schreef: 22 mar 2022, 20:00 Nou trek het maar breder hoor. Haat in het voetbal vind ik sowieso lachwekkend, kinderachtig en triest tegelijk. Of trek het nog breder, haat in de sport zijn algemeenheid. Maar doe vooral wat je niet kan laten. Zal me echt een rotzorg zijn. Ik focus me liever op m'n eigen cluppie.
Haat is een lastig te definiëren woord, maar in de sportbeleving is het goed om een rivaal te hebben - en op basis van de dynamiek en context kan daar door de jaren heen zeker een negatief gevoel groeien, bevestigd worden, groeien, en weer bevestigd worden. De liefde voor de eigen club speelt een belangrijke rol in dat proces - en uiteindelijk, is die zogenaamde haat gewoon onderdeel van de sportbeleving. Tenzij je op een grasveld in Beverwijk elkaar het leven probeert te ontnemen. Maar ik geloof niet dat er bij PSV, laat staan op dit forum, zulke randdebielen rondlopen. Dus, lachwekkend, kinderachtig en triest tegelijk vind ik eigenlijk een grove belediging ten opzichte van je mede-supporter; die wellicht een andere beleving heeft dan die jij hebt, maar die wel dezelfde brandende passie voor ONS PSV in zijn hart draagt. Dit allemaal in de context van voetbal: de belangrijkste bijzaak in het leven.
Laatst gewijzigd door Skuddem op 22 mar 2022, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem schreef: 22 mar 2022, 20:15
Juancho schreef: 22 mar 2022, 20:00 Nou trek het maar breder hoor. Haat in het voetbal vind ik sowieso lachwekkend, kinderachtig en triest tegelijk. Of trek het nog breder, haat in de sport zijn algemeenheid. Maar doe vooral wat je niet kan laten. Zal me echt een rotzorg zijn. Ik focus me liever op m'n eigen cluppie.
Haat is een lastig te definiëren woord, maar in de sportbeleving is het goed om een rivaal te hebben - en op basis van de dynamiek en context kan daar door de jaren heen zeker een negatief gevoel groeien, bevestigd worden, groeien, en weer bevestigd worden. De liefde voor de eigen club speelt een belangrijke rol in dat proces - en uiteindelijk, is die zogenaamde haat gewoon onderdeel van de sportbeleving. Tenzij je op een grasveld in Beverwijk elkaar het leven probeert te ontnemen. Maar ik geloof niet dat er bij PSV, laat staan op dit forum, zulke randdebielen rondlopen. Dus, lachwekkend, kinderachtig en triest tegelijk vind ik eigenlijk een grove belediging ten opzichte van je mede-supporter met wellicht een andere beleving dan die jij hebt, maar wél dezelfde brandende passie voor ONS PSV in het hart heeft. Dit allemaal in de context van voetbal: de belangrijkste bijzaak in het leven.
Het grappige is dat ik rivaliteit juist mooi vindt. Dst maakt een competitie leuk, uniek en spannend. Haat is voor mij next level, doe ik niet aan mee. Het grappige is dat je door die haat leest van dezelfde mensen dat Ajax uit de competitie moet. Optiefen. En wat krijg je dan? Juist, geen rivaliteit meer en een saaie competitie.

Snap je het verschil? Rivaliteit is mooi en goed. Hoort bij de sport. Maar haat en dat zelfs nog een niveutje erger... Nee voor mij heeft dat niks meer met sport te maken. Dus ook niet met rivaliteit.

Ik kan heerlijk met een groep vrienden die toevallig voor Ajax zijn samen naar een PSV Ajax kijken. Beide op onze eigen manieren voor onze eigen clubs. Heerlijk die rivaliteit en wat ouwehoeren en elkaar de gek aan steken. En bij verlies of winst ff porren. Maar haat... Nee joh.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 22 mar 2022, 20:02 Vandaar dat je er over begint zeker. Zo zou het me ook een rotzorg zijn hoe jij er over denkt en wat je er van vind.
Gast, doe eens rustig man. Je laat de zoveelste prima discussie weer helemaal ontsporen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Menno1 schreef: 22 mar 2022, 20:43
Ardbeg schreef: 22 mar 2022, 20:02 Vandaar dat je er over begint zeker. Zo zou het me ook een rotzorg zijn hoe jij er over denkt en wat je er van vind.
Gast, doe eens rustig man. Je laat de zoveelste prima discussie weer helemaal ontsporen.
Gast, het was gewoon een scherpere discussie van beide kanten waar [mention]Juancho[/mention] zelf er ook harder in ging en net zoals ik niets persoonlijk nam. Of heb je maar 1 comment gelezen? Hij schudt zelfs de forumhand. Dus waarom maak jij er wél een probleem van? 😅
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 22 mar 2022, 20:43
Gast, doe eens rustig man. Je laat de zoveelste prima discussie weer helemaal ontsporen.
Aldus de dronken machinist op het boemeltje van de breuklijn in SF.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Juancho schreef: 22 mar 2022, 20:21
Skuddem schreef: 22 mar 2022, 20:15

Haat is een lastig te definiëren woord, maar in de sportbeleving is het goed om een rivaal te hebben - en op basis van de dynamiek en context kan daar door de jaren heen zeker een negatief gevoel groeien, bevestigd worden, groeien, en weer bevestigd worden. De liefde voor de eigen club speelt een belangrijke rol in dat proces - en uiteindelijk, is die zogenaamde haat gewoon onderdeel van de sportbeleving. Tenzij je op een grasveld in Beverwijk elkaar het leven probeert te ontnemen. Maar ik geloof niet dat er bij PSV, laat staan op dit forum, zulke randdebielen rondlopen. Dus, lachwekkend, kinderachtig en triest tegelijk vind ik eigenlijk een grove belediging ten opzichte van je mede-supporter met wellicht een andere beleving dan die jij hebt, maar wél dezelfde brandende passie voor ONS PSV in het hart heeft. Dit allemaal in de context van voetbal: de belangrijkste bijzaak in het leven.
Ik kan heerlijk met een groep vrienden die toevallig voor Ajax zijn samen naar een PSV Ajax kijken. Beide op onze eigen manieren voor onze eigen clubs. Heerlijk die rivaliteit en wat ouwehoeren en elkaar de gek aan steken. En bij verlies of winst ff porren. Maar haat... Nee joh.
En daarna mag de winnaar de verliezer lekker tussen de billetjes nemen? Stelletje mallerds.
#FreeGeneratie4
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

PCGC schreef: 22 mar 2022, 21:56
Juancho schreef: 22 mar 2022, 20:21

Ik kan heerlijk met een groep vrienden die toevallig voor Ajax zijn samen naar een PSV Ajax kijken. Beide op onze eigen manieren voor onze eigen clubs. Heerlijk die rivaliteit en wat ouwehoeren en elkaar de gek aan steken. En bij verlies of winst ff porren. Maar haat... Nee joh.
En daarna mag de winnaar de verliezer lekker tussen de billetjes nemen? Stelletje mallerds.
:lol: bedankt voor het in mijn hoofd stoppen van dit beeld hè...

Dijkshoorn is de laatste tijd lekker aan het hakken op ajax, mooi. Ze geven er ook wel alle reden toe, maar dan nog, je moet de bedreigingen maar aandurven.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Stelletje droeftoeters daar. Type Antony zou vroeger onder de zoden getrapt worden door types Keane, Gerrard en Vieira. Dan had ie die krukken echt nodig gehad. Helaas voor ons bestaat dat type speler niet echt meer. Misschien nog bij de WK kwalificatie duels met Brazilië. Wellicht dat daar nog wat houthakkers rondlopen. Iets met karma….
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Rikkert1234 schreef: 22 mar 2022, 21:57
► Laat Spoiler zien
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Juancho schreef: 22 mar 2022, 20:21
Skuddem schreef: 22 mar 2022, 20:15

Haat is een lastig te definiëren woord, maar in de sportbeleving is het goed om een rivaal te hebben - en op basis van de dynamiek en context kan daar door de jaren heen zeker een negatief gevoel groeien, bevestigd worden, groeien, en weer bevestigd worden. De liefde voor de eigen club speelt een belangrijke rol in dat proces - en uiteindelijk, is die zogenaamde haat gewoon onderdeel van de sportbeleving. Tenzij je op een grasveld in Beverwijk elkaar het leven probeert te ontnemen. Maar ik geloof niet dat er bij PSV, laat staan op dit forum, zulke randdebielen rondlopen. Dus, lachwekkend, kinderachtig en triest tegelijk vind ik eigenlijk een grove belediging ten opzichte van je mede-supporter met wellicht een andere beleving dan die jij hebt, maar wél dezelfde brandende passie voor ONS PSV in het hart heeft. Dit allemaal in de context van voetbal: de belangrijkste bijzaak in het leven.
Het grappige is dat ik rivaliteit juist mooi vindt. Dst maakt een competitie leuk, uniek en spannend. Haat is voor mij next level, doe ik niet aan mee. Het grappige is dat je door die haat leest van dezelfde mensen dat Ajax uit de competitie moet. Optiefen. En wat krijg je dan? Juist, geen rivaliteit meer en een saaie competitie.

Snap je het verschil? Rivaliteit is mooi en goed. Hoort bij de sport. Maar haat en dat zelfs nog een niveutje erger... Nee voor mij heeft dat niks meer met sport te maken. Dus ook niet met rivaliteit.

Ik kan heerlijk met een groep vrienden die toevallig voor Ajax zijn samen naar een PSV Ajax kijken. Beide op onze eigen manieren voor onze eigen clubs. Heerlijk die rivaliteit en wat ouwehoeren en elkaar de gek aan steken. En bij verlies of winst ff porren. Maar haat... Nee joh.
Ik vind rivaliteit ook mooi.
Maar dan wel met respect.

En laat dat er nou net even chronisch aan schorten. Narcisten kennen dat niet.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Kingfisher schreef: 22 mar 2022, 22:05 Stelletje droeftoeters daar. Type Antony zou vroeger onder de zoden getrapt worden door types Keane, Gerrard en Vieira. Dan had ie die krukken echt nodig gehad. Helaas voor ons bestaat dat type speler niet echt meer. Misschien nog bij de WK kwalificatie duels met Brazilië. Wellicht dat daar nog wat houthakkers rondlopen. Iets met karma….
Daarvoor zijn er nu te veel camera's rond een veld. Keane kwam nog weg met iemand bewust een gebroken been schoppen, nu zou dat gewoon een half seizoen schorsing opleveren. En niet ten onrechte natuurlijk, laten we het bewust blesseren van tegenstanders vooral niet romantiseren, zelfs niet als het Ajax is.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Mauro doe me een gunst en geef deze man aub een driedubbele beenbreuk.
(Dit wens je niemand toe behalve Antony)
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.vi.nl/nieuws/houding-ajax-v ... g-een-jaar
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Net alsof Ajax er ook maar enige invloed op heeft als Gravenberg gewoon zijn contract uitzit. Dat doet ie niet, want hij wil dat Ajax een transfersom krijgt. Ze hebben bewust steeds kort bijgetekend om zelf de regie te houden.
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2892
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Wat een ontzettend nietszeggend artikel waar je gemakshalve Ajax kan vervangen door elke club dan ook. Iedere club ziet een speler met enige transferwaarde het liefst voor een mooi bedrag weggaan en zal er alles - binnen het redelijke - aan doen om dat te voorkomen.

Uiteindelijk kan je de speler niet forceren tot een transfer noch forceren tot het verlengen van het contract. Je kan dan wel de keuze maken om hem niet meer op te stellen maar menig trainer zal dat alsnog doen indien er geen geschikt alternatief in de selectie zit of nood aan de man is (zie situatie Onana). Dat hebben we ook kunnen zien bij onze club met bijvoorbeeld Toivonen.

Als club moet je er zorg voor dragen dat je al niet in deze situatie komt. Eerder verlengen (en opwaarderen) afhankelijk van de rol in de selectie en anders tijdig zoeken naar een potentiele transfer. BIjzonder lastig met "doorbrekende" jeugdspelers en de korte contractduur maar effectief zit je in het begin elk jaar het contract te verlengen.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Volgens Gravenberch wist hij verder niks van de onderhandelingen met Ajax of andere clubs. Dat liet hij over aan zijn vader en zijn zaakwaarnemer.

Dat is bij veel spelers tegenwoordig de standaardzin. Dat is of een leugen of je neemt dus geen enkele zelfstandige beslissing. Zo'n Gravenberch weet toch zelf of hij wel of wil bijtekenen bij Ajax? Als je wilt bijtekenen kom je er best uit. Daar smijten ze met miljoenen namelijk.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... met-united

Die is weg na dit jaar. Mooi
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Rikkert1234 schreef: 23 mar 2022, 08:16 https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... met-united

Die is weg na dit jaar. Mooi
Dan gaat Peter Boosz vanuit Lyon naar Amsterdam.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Allemaal goed nieuws voor ons dus als dit uitkomt.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 23 mar 2022, 08:20
Rikkert1234 schreef: 23 mar 2022, 08:16 https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... met-united

Die is weg na dit jaar. Mooi
Dan gaat Peter Boosz vanuit Lyon naar Amsterdam.
Ik verwacht dat slot de nieuwe trainer wordt.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik vermoed dat die paupersupporters uit Rotterdam Slot wel op andere gedachten brengen mocht hij daarover na gaan denken.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Rikkert1234 schreef: 23 mar 2022, 08:16 https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... met-united

Die is weg na dit jaar. Mooi
En er staat dat Patrick Kluivert interesse heeft om hem op te volgen. Dat had ik even gemist.

Ik zie dat eigenlijk ook wel zitten. Dan nog Sneijder als TD; topteam!
One can only hope

Ajax