Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Madueke schreef: 21 mar 2022, 22:04 Doe dat nu niet. Ruud wil (nog) niet, ga hem dan ook niet pushen.
Dit dus. Wees eens creatief met een nieuwe hoofdcoach en laat Ruud eerst nog eens in de luwte wat meer ervaring opdoen.
Laatst gewijzigd door Grasmat op 21 mar 2022, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als dit nu naar buiten komt dan is het toch dicht bijna rond?
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

De speelwijze van Ruud heeft mij enorm verrast. Jong speelt Roger voetbal, alleen dan met veel meer energie. Met Fred ernaast vind ik het een uiterst interessante optie.
Saibari is underrated.
040-076
International
2
Berichten: 896
Lid geworden op: 30 aug 2021

Fred Rutten, zie nog steeds die ellende met de bus.
Marcel for president!
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Hebben ze dan echt niet geleerd met van Bommel. Echt waardeloos!
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Deze zag ik niet aankomen. Maar gevoelsmatig liever dit dan Peter Bosz, dat sowieso.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit lijkt me wel wat, Ruud en Fred. Ben alleen wel benieuwd hoe Ruud er nu dan instaat zo opeens nadat hij eerder zei er nog niet klaar voor te zijn. Wel een geweldig boegbeeld.
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

Vind de gang van zaken in deze zoektocht naar een trainer raar te noemen. Van Nistelrooy heeft toch eerlijk aangegeven er nog niet klaar voor te zijn? Los van het feit dat ik Fred Rutten ook niet goed genoeg vind als assistent, vind ik het niet goed om weer een potentiële goede trainer vroegtijdig om zeep te helpen…
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het ook onverstandig. Het afbreukrisico op Ruuds carrière is enorm en die jongen moet lekker zijn eigen traject volgen door bij een Utrecht of zo vlieguren te maken. Hij heeft een hele verstandige carrière plan uitgestippeld maar dat dreigt nu afgebroken te worden door cruciale vlieguren elders van hem af te nemen.

En voor PSV is het risico net zo groot natuurlijk. Alle vertrouwen in Ruud maar een jong PSV trainen is heel wat anders dan bij 1 waar geen / weinig ruimte is voor ontwikkeling en wennen.

Uiteraard kan het goed uitpakken, maar je neemt nu een bovengemiddeld risico. En ik gun Ruud geen aftocht a la van Bommel; die moet als trainer met baggage het eerste gaan trainen, niet met 1(!!) jaartje Jong PSV achter zijn naam.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Zeer slechte keuze. Ruud moet tijd krijgen om het op zijn manier te doen en Rutten is een faalhaas pur sang.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is weinig ambitieus in ieder geval.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Vleugje Roger (Ruud) + vleugje Guus (Fred) = succes ?!?! :D
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

040-076 schreef: 21 mar 2022, 22:06 Fred Rutten, zie nog steeds die ellende met de bus.
Rutten wordt assistent in deze constructie dus dat doet er verder niet toe. Wat ik niet begrijp is dat ze maar aan Van Nistelrooy blijven trekken. Weinig geleerd van Van Bommel lijkt het. En ja, andere persoonlijkheden maar weer een groot risico om een onervaren trainer voor PSV 1 te zetten.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Van Bommel is een andere persoonlijkheid en liet zich omringen door ja-knikkers. Een constructie Ruud-Fred is anders.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

koetje schreef: 21 mar 2022, 22:05 Als dit nu naar buiten komt dan is het toch dicht bijna rond?
Vooral de manier waarop.

Rik en Marco op hetzelfde moment én met een uitgebreid premium/pro artikel. Die twee zaten dus te wachten tot het 22.00 uur was.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2357
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Gevoelsmatig echt TOP inderdaad. Mijn hart huilt nog steeds voor Fred Rutten, zo’n goeie kerel, en kwam steeds verder in het nauw. Steeds nerveuzer voor de camera, en uiteindelijk met de staart tussen de benen van de Herdgang vertrokken. Zo’n lieve en kundige man. Hoe hij toentertijd ook uit de bus stapte toen de supporters verhaal kwamen halen, dat is trouwens echt episch, de Brabantse kul-uitspraken en dan Rutten die het opneemt voor zijn spelers. Die video ga ik hier even kijken.

Maar zoals gezegd kundiger en toch ook liever dan Rutten ga je ze niet vinden, koppel dat aan Ruud die communicatief sterker is, een clubicoon, een uithangbord, een wereldspeler - een jonge hond. Dat is echt een bijzondere combinatie met heel veel PSV DNA. En dan de bedenken dat ik onderhand dacht doe Peter Bosz maar………..

kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Beetje ambitieloos.
Een trainer die bijna overal gefaald is en een trainer die nog niks bewezen heeft. Dit is vragen om problemen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 21 mar 2022, 22:10 Het is weinig ambitieus in ieder geval.
Of juist erg ambitieus, hangt ervan af hoe je het bekijkt.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1715
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie dit dus totaal niet zitten. Ruud moet de kans krijgen om zijn carrière rustig op te bouwen zoals hij zelf al had aangegeven in plaats van hem na een jaar Jong PSV al meteen in de diepte te willen gooien met alle risico's van dien. Bepaalde aspecten van het trainerschap heeft hij nog nooit meegemaakt, zoals het moeten presteren en de daarbij behorende druk als je als club in een mindere periode zit. Dat moet hij bij andere clubs leren, niet bij PSV 1.
Los daarvan ging het met Van Bommel mis en met Cocu ook bijna. Daar zou je lering uit moeten trekken.

En Rutten is een betere assistent dan hoofdtrainer, maar ik word daar verder ook niet heel warm van. Is ook erg risicovol, als er een club bij Rutten aanklopt die hem als trainer wil is hij ook weer weg.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ruud was vrij helder toch? Bijzondere keuze van ook met name Brands. Stemt me helemaal niks. De Jong wilde ook al niet, bleef PSV ook maar op inhakken om het toch te doen.

Er zijn toch wel serieuze klasse mensen die graag bij PSV willen werken?
Laatst gewijzigd door Juancho op 21 mar 2022, 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind dit niks.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Ik hoorde zijn vriend Bruggink een paar weken geleden zeggen dat Ruud op het juiste moment wou instappen en dat moment zou zijn als Ten Hag vertrekt bij Ajax.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Na twee jaar "freshness en toplevel" gaan we nu weer in "een proces".
Fred Rutten is geen winnaar en RVN heeft nog nergens gepresteerd. Ik vind het een groot risico maar gun ze allebei het beste.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Madueke schreef: 21 mar 2022, 22:12
koetje schreef: 21 mar 2022, 22:05 Als dit nu naar buiten komt dan is het toch dicht bijna rond?
Vooral de manier waarop.

Rik en Marco op hetzelfde moment én met een uitgebreid premium/pro artikel. Die twee zaten dus te wachten tot het 22.00 uur was.
Precies, heeft dat te maken met dat andere kranten het niet meer kunnen publiceren morgenvroeg in de geprinte ochtendkrant?

Dat het geregisseerd naar buiten komt doet mij vermoeden dat ze de staf al samen aan het stellen zijn. Ooijer als 3e assistent is ook top maar kan ook naar Jong PSV.
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

Vind het volgende overigens ook niet verstandig:
Trainer: Van Nistelrooy - Onervaren
Technisch Directeur: De Jong - Semi onervaren/ niet goed genoeg
Algemeen directeur: Brands - Onervaren in deze functie

We zagen dit zo een paar jaar geleden ook misgaan bij het koppel Bommel - De Jong. Dat bleek ook te onervaren.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Standbeeld schreef: 21 mar 2022, 22:14
11 Sir Tinus schreef: 21 mar 2022, 22:10 Het is weinig ambitieus in ieder geval.
Of juist erg ambitieus, hangt ervan af hoe je het bekijkt.
Omdenken. Levenskunst.

Ga er vanuit dat Ruud deze constructie echt wel ziet zitten, en PSV hem niet het huis uitjaagt door hem nu publicitair onder druk te zetten terwijl hij er zelf écht geen trek in zou hebben.

Had het meer dan prima en ook hartstikke logisch gevonden wanneer hij eerst (een) Heerenveen was gaan trainen om ervaring op te doen op het hoogste niveau, maar wanneer hij het zelf ziet zitten en ervoor wil gaan met Rutten, mijn zegen hebben ze.

Opvolging Roger Schmidt