John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Om te janken inderdaad, dat wijf in de goal en die spits die er niet is.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En de verdediger die hij had moeten halen. Klootviool.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wat we eigenlijk allemaal wisten komt nu uit.

Niet genoeg kwaliteit achterin en je hebt niemand anders om in te brengen want er is niemand meer.
Klasse gehandeld na de blessure van Ramalho.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Laat er aub één vrouw opstaan en zeggen dat ze een dick pic heeft gehad. Is ie tenminste weg.
#FreeGeneratie4
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

PCGC schreef: 10 mar 2022, 21:48 Laat er aub één vrouw opstaan en zeggen dat ze een dick pic heeft gehad. Is ie tenminste weg.
Dan gaat hij vanuit huis werken. ;)
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Dat je reserve nummer 10 (Mauro) in de ontknoping van het seizoen de meest betrouwbare verdediger blijkt te zijn kan volledig op het conto van John worden geschreven. Hoeveel zomers en winters mag John nog gaan verneuken?
Laatst gewijzigd door Chucky op 11 mar 2022, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Volledig mee eens. Gecombineerd met een coach die niet altijd te volgen is, zitten we weet opgescheept met een raar seizoen. Een seizoen dat nog niet eens afgeschreven is, maar wel al weinig voldaan voelt doordat er zoveel structurele problemen in de ploeg zitten.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Wat het vooral kansloos maakt is dat we het allemaal wisten. John de Jong zag het niet, of had er geen oplossing voor.

De belangrijkste probleem posities:

Keeper
Dat Drommel er niet veel van kan was voor bijna iedereen duidelijk. Een mislukte voetballer die een keepers shirt heeft aangetrokken. Slechtste keeper ooit bij PSV. Het jaar ervoor een dure Zwitser gehaald die er ook geen klote van kan.

Rechtsback
Het was al tijden bekend dat Dumfries ging vertrekken. Wij gokten op Teze die als rechtsback volledig door de mand viel. Selectie opvulling Mwene bleek nog de beste optie, nu die geblesseerd is staat daar een linksbenige middenvelder. Die het beter doet dan een aankoop van John de Jong. En die ervoor zorgt dat linksback ook niet in de lijst probleem posities staat.

Scorende middenvelder
Hebben we na jaren eindelijk met Veerman. We hadden er wel het vervroegde pensioen van Propper voor nodig, anders had ie nu bij Feyenoord gespeeld.

Spits
Net als bij Dumfries was al tijden bekend dat Malen ging vertrekken. John de Jong kon niets beters bedenken dan Luuk de Jong en wachtte daar op tot een week voor het eind van de window. Toen Luuk, die daarvoor ook niet stond te trappelen om de Spaanse zon achter zich te laten, naar Barcelona ging begreep John eindelijk dat er een alternatief nodig was. Hij had alleen geen idee dus ging hij door zijn mailbox heen om te kijken wie er allemaal werden aangeboden. Zo kwamen we aan een spits die niet zo lang geleden centrale verdediger was. Een type spits waarvan niemand wist dat we die zochten.

John, ga iets anders doen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Fout ingeschat met Drommel Propper en Teze en het mislopen van Luuk (waar ik op dat moment niet eens voorstander van was, want ik wilde een nieuwe Luuk) lijkt me wel de kern van het beleid dit jaar.

De drang om NL spelers te halen als NL topclub is dus net als ze in Engeland (topclubs betalen 200% voor minder kwalitwit) weten toxic. Ajax deed het ook met bv Promes Blind Klaassen Pierie en voorheen Sinkgraven en dat soort artiesten.

Met Veerman gooide John een tripje 20 zoals Brands voorheen bij Pröpper, v Ginkel, Strootman en Wijnaldum ook de hoofdprijs pakte. Heel veel vaker gaat het juist mis.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

John heeft vooral met het invullen van de keeperspositie en de spits enorm gefaald. En wat die keepers betreft heeft hij teveel de oren laten hangen naar Roger die graag een voetballende keeper wil. Nou die hebben we..... Drommel heeft de uitstraling van een blik knakworst en het zelfvertrouwen van een geile pandabeer. En Mvogo is nog slechter. Dat vind ik zelfs de slechtste keeper na Waterman en die kost ons gewoon bijna 5!!!! Miljoen. In de spits is Vinivius een enorme flop gebleken. Die heeft John zich mooi laten aansmeren. De beste man kan echt helemaal niks met een bal en dan druk ik me nog zacht uit. Doorselecteren deze zomer a.u.b. Twee nieuwe keepers en twee nieuwe spitsen. Een fatsoenlijke rechtsback zou ook fijn zijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 10 mar 2022, 21:48 Laat er aub één vrouw opstaan en zeggen dat ze een dick pic heeft gehad. Is ie tenminste weg.
Dan moeten we het ook beter doen dan Ajax: een kerel moet dit zeggen!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

We hebben niet gewonnen en de usual suspect gaan weer los.
Helemaal niet voorspelbaar en altijd leuk die zoveelste herhaling van zetten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 11 mar 2022, 08:04 Fout ingeschat met Drommel Propper en Teze en het mislopen van Luuk (waar ik op dat moment niet eens voorstander van was, want ik wilde een nieuwe Luuk) lijkt me wel de kern van het beleid dit jaar.

De drang om NL spelers te halen als NL topclub is dus net als ze in Engeland (topclubs betalen 200% voor minder kwalitwit) weten toxic. Ajax deed het ook met bv Promes Blind Klaassen Pierie en voorheen Sinkgraven en dat soort artiesten.

Met Veerman gooide John een tripje 20 zoals Brands voorheen bij Pröpper, v Ginkel, Strootman en Wijnaldum ook de hoofdprijs pakte. Heel veel vaker gaat het juist mis.
In Engeland hebben ze bepaalde quota die ze moeten halen. Bepaald deel van de selectie moet Engels zijn. Dat is hier niet het geval
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Rikkert1234 schreef: 11 mar 2022, 09:27
11 Sir Tinus schreef: 11 mar 2022, 08:04 Fout ingeschat met Drommel Propper en Teze en het mislopen van Luuk (waar ik op dat moment niet eens voorstander van was, want ik wilde een nieuwe Luuk) lijkt me wel de kern van het beleid dit jaar.

De drang om NL spelers te halen als NL topclub is dus net als ze in Engeland (topclubs betalen 200% voor minder kwalitwit) weten toxic. Ajax deed het ook met bv Promes Blind Klaassen Pierie en voorheen Sinkgraven en dat soort artiesten.

Met Veerman gooide John een tripje 20 zoals Brands voorheen bij Pröpper, v Ginkel, Strootman en Wijnaldum ook de hoofdprijs pakte. Heel veel vaker gaat het juist mis.
In Engeland hebben ze bepaalde quota die ze moeten halen. Bepaald deel van de selectie moet Engels zijn. Dat is hier niet het geval
I know maar we speelden 1 wedstrijd zonder NL veldspelers en iedereen viel erover. Het is geen harde grens maar een gevoelsmatige grens om het zo maar te zeggen.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ren Höek schreef: 11 mar 2022, 09:21 We hebben niet gewonnen en de usual suspect gaan weer los.
Helemaal niet voorspelbaar en altijd leuk die zoveelste herhaling van zetten.
Het is eigenlijk helemaal niet leuk om elke (serieuze) wedstrijd weer bevestigd te zien worden dat John een wijf van een doelman heeft gehaald, een krakkemikkige verdediging het blok wedstrijden laat spelen waarin de prijzen verdeeld gaan worden en geen enkele fatsoenlijke spits heeft kunnen halen.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ren Höek schreef: 11 mar 2022, 09:21 We hebben niet gewonnen en de usual suspect gaan weer los.
Helemaal niet voorspelbaar en altijd leuk die zoveelste herhaling van zetten.
Altijd leuk om wederom een wedstrijd van een beetje niveau (lees: gelijkwaardige tegenstander) niet te winnen:
- Ajax (2x)
- Feyenoord (1x)
- AZ (1x)
- Benfica (2x)
- Sociedad (2x)
- Monaco (2x)
- Kopenhagen (1x)

Dus omdat we een structureel probleem zien mag het niet meer benoemd worden?

Gelukkig staan daar tegenover dat potje zomeravondvoetbal in de Arena en de uitoverwinning in Alkmaar (tegen een AZ wat in het rechterrijtje stond).waar de 'usual suspects' nog steeds op kunnen teren.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

50 goals tegen in 45 wedstrijden, prestatie op zich.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 11 mar 2022, 08:10 John heeft vooral met het invullen van de keeperspositie en de spits enorm gefaald. En wat die keepers betreft heeft hij teveel de oren laten hangen naar Roger die graag een voetballende keeper wil. Nou die hebben we..... Drommel heeft de uitstraling van een blik knakworst en het zelfvertrouwen van een geile pandabeer. En Mvogo is nog slechter. Dat vind ik zelfs de slechtste keeper na Waterman en die kost ons gewoon bijna 5!!!! Miljoen. In de spits is Vinivius een enorme flop gebleken. Die heeft John zich mooi laten aansmeren. De beste man kan echt helemaal niks met een bal en dan druk ik me nog zacht uit. Doorselecteren deze zomer a.u.b. Twee nieuwe keepers en twee nieuwe spitsen. Een fatsoenlijke rechtsback zou ook fijn zijn.
Mvogo kost 3,5 miljoen, niet 5. Verder eens, deze 2 cruciale posities zijn ontzettend matig bezet en hebben ons al zat punten gekost. Ook wat mij betreft prioriteit nr 1 en 2 in de zomer, dit kan echt niet.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Persepolis schreef: 11 mar 2022, 11:07
Joenepsv schreef: 11 mar 2022, 08:10 John heeft vooral met het invullen van de keeperspositie en de spits enorm gefaald. En wat die keepers betreft heeft hij teveel de oren laten hangen naar Roger die graag een voetballende keeper wil. Nou die hebben we..... Drommel heeft de uitstraling van een blik knakworst en het zelfvertrouwen van een geile pandabeer. En Mvogo is nog slechter. Dat vind ik zelfs de slechtste keeper na Waterman en die kost ons gewoon bijna 5!!!! Miljoen. In de spits is Vinivius een enorme flop gebleken. Die heeft John zich mooi laten aansmeren. De beste man kan echt helemaal niks met een bal en dan druk ik me nog zacht uit. Doorselecteren deze zomer a.u.b. Twee nieuwe keepers en twee nieuwe spitsen. Een fatsoenlijke rechtsback zou ook fijn zijn.
Mvogo kost 3,5 miljoen, niet 5. Verder eens, deze 2 cruciale posities zijn ontzettend matig bezet en hebben ons al zat punten gekost. Ook wat mij betreft prioriteit nr 1 en 2 in de zomer, dit kan echt niet.
Mvogo en Zahavi gaan vertrekken, dus er moet sowieso iets bij op die posities. Het moet verdomme wel een keer goed gebeuren. Dus een duidelijke nieuwe eerste keeper en geen twijfelaar die het met Drommel uit moet gaan vechten. En vooral géén bankzitter zonder ervaring, die bij een grote club drie jaar stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling.

Ook een duidelijke nieuwe eerste spits die vanaf het begin meteen kan leveren moet er komen. Een spits die door PSV zelf gescout is en die zijn goede vorm meeneemt naar PSV. Niet dat halve werk dat we dit seizoen gehad hebben.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

We hebben gewoon 3 extreem zwakke plekken in ons team en dat blijft ons maar opbreken als we tegen een tegenstander spelen die een bepaald niveau heeft. Keeper blijft ruk, komen een goede CV te kort en hebben gewoon geen goede spits. Dat is en blijft gewoon te veel voor een topploeg in Nederland die internationale ambities heeft. Dan hebben we het niet nog niet eens over de LB positie, Max is een gevaar voor zijn eigen ploeg.

Deze drie plekken hebben echt prioriteit, maar we gaan minimaal 2 basisspelers verliezen en moeten van veel brandhout af. Heeft de Jong de capaciteiten om dit op te lossen? laten we het hopen, maar ik heb persoonlijk sterk mijn twijfels.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Overbodige spelers waar de gemiddelde PSV fan niet tevreden over is lozen is easy, er iets voor terug krijgen is een tweede. Maar als het aan de meerderheid hier lag waren Doan Mauro en Guti vorige zomer verkocht terwijl er nu een case valt te maken dat Doan Madueke, Mauro Max en Guti Veerman uit de basis speelt.

Een basiswaardige keeper en een basiswaardige nr 9 toevoegen aan de huidige selectie is genoeg om kampioen te worden.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Totaal geen vertrouwen in John dat hij deze komende zomer goed gaat aanpakken. Er staat zo ontiegelijk veel te gebeuren en hij had al moeite om malen dumfries en unnerstall te vervangen waar die alle tijd voor had. Laat staan dat ie straks een speler of 8 a 10 moet gaan vervangen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Doan mag van het lijstje miskopen af van John, de lijst wordt korter!
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Lekker keepertje gekocht John. Volgend seizoen de carrière van RvN naar de klote helpen met je kutaankopen?
Arno27
Lid 2e elftal
3
Berichten: 197
Lid geworden op: 9 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Kan veerman jou wel bekoren?
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hopen dat Marcel nog wat lijstjes heeft liggen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong