Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Roger zegt: We gaan echt niet alleen verdedigen.
Een aantal reacties hierboven: hoezo gaan we vol op de aanval. Schmidt snapt er niets van.

Volgens mij zit er veel verschil tussen “niet alleen verdedigen” en “volle bak aanvallen”.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Je moet toch ook echt een beetje gaan aanvallen/counteren om te scoren.
Met deze verdediging verwacht ik wel dat we geen 0 gaan houden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Robson de Souza schreef: 16 mar 2022, 22:15 Roger zegt: We gaan echt niet alleen verdedigen.
Een aantal reacties hierboven: hoezo gaan we vol op de aanval. Schmidt snapt er niets van.

Volgens mij zit er veel verschil tussen “niet alleen verdedigen” en “volle bak aanvallen”.
Daar zit ook veel verschil tussen, maar mensen reageren op meerdere uitspraken dan alleen de door jou hierboven aangehaalde quote.

Op basis van alle reeds gespeelde belangrijke wedstrijden was er al niet veel hoop, maar zo'n armoedige reflectie op Sociedad-uit brengt daar ook geen verandering in, zeg maar.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

We zijn op deze manier net even te vaak in het mes gelopen. Sociedad uiteraard, Kopenhagen vorige week, Feyenoord uit vorig seizoen. Het komt gewoon erg naief over als je tegen tegenstanders speelt die gelijkwaardig zijn of net iets beter, dat we volle bak op de aanval spelen, met deze wankele verdediging.

Dus ik deel de scepsis volkomen; hopelijk bewijst PSV eindelijk eens het tegenovergestelde door nu wel eens een 50/50 wedstrijd te winnen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het wordt inderdaad wel eens tijd dat dit soort wedstrijden gewonnen gaan worden. Het is geen toeval dat op Granada uit na dit al een kleine twee jaar vrijwel steeds verkeert valt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hoe zat dat bij zijn vorige clubs eigenlijk? Zelfde patroon?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Juancho schreef: 17 mar 2022, 10:23 Hoe zat dat bij zijn vorige clubs eigenlijk? Zelfde patroon?
Dat patroon ligt al jaren bij PSV. Bij alle trainers sinds Hiddink.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 17 mar 2022, 10:29
Juancho schreef: 17 mar 2022, 10:23 Hoe zat dat bij zijn vorige clubs eigenlijk? Zelfde patroon?
Dat patroon ligt al jaren bij PSV. Bij alle trainers sinds Hiddink.
Onder Rutten deden we het Europees niet eens zo slecht hoor, vergeleken met de afgelopen jaren dan.

Onder Advocaat is er een bepaalde arrogantie ontstaan dat we de EL zogenaamd niet serieus moeten nemen. Onder Cocu waren de Europese resultaten vooral zeer wisselvallig, maar hij had wel vaak een realistische speelwijze.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 17 mar 2022, 10:42
Ardbeg schreef: 17 mar 2022, 10:29

Dat patroon ligt al jaren bij PSV. Bij alle trainers sinds Hiddink.
Onder Rutten deden we het Europees niet eens zo slecht hoor, vergeleken met de afgelopen jaren dan.

Onder Advocaat is er een bepaalde arrogantie ontstaan dat we de EL zogenaamd niet serieus moeten nemen. Onder Cocu waren de Europese resultaten vooral zeer wisselvallig, maar hij had wel vaak een realistische speelwijze.
Ik moest even terugkijken naar hoe we het onder Rutten hebben gedaan. Wat je zegt inderdaad, in vergelijking met de laatste jaren was dat zeker niet verkeerd ivm nu. Ik zie nu ineens een 1-0 en een 0-1 overwinning tegen..Bnei Yehuda :')
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 17 mar 2022, 10:23 Hoe zat dat bij zijn vorige clubs eigenlijk? Zelfde patroon?
hmm wel een dingetje idd, uit zijn tijd bij Leverkusen slaat de balans tegen Bayern, Dortmund, Mönchengladbach, Wolfsburg allemaal flink in het negatieve met vaak maar 1 overwinning uit minimaal 5 onderlinge wedstrijden..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 17 mar 2022, 11:15
Juancho schreef: 17 mar 2022, 10:23 Hoe zat dat bij zijn vorige clubs eigenlijk? Zelfde patroon?
hmm wel een dingetje idd, uit zijn tijd bij Leverkusen slaat de balans tegen Bayern, Dortmund, Mönchengladbach, Wolfsburg allemaal flink in het negatieve met vaak maar 1 overwinning uit minimaal 5 onderlinge wedstrijden..
Ja daarom, het hoort misschien een beetje bij Roger en dat zal dan ook waarschijnlijk niet snel veranderen. Als dat zijn visie is en hij daar niet te veel concessies aan wil doen prima natuurlijk. Zijn keuze. Maar als ik als club een nieuwe coach zou zoeken en Roger interessant zou vinden zou ik deze feiten absoluut meenemen. Want blijkbaar is het geen uitzondering wat we bij PSV zien. Ik begreep ook dat hij na die wedstrijd tegen Ajax (die tot het overdreven aan toe werd uitgemeten) er keihard afging tegen een mindere club? Veelzeggend ook.

Misschien is de uiteindelijke conclusie gewoon dat Roger een prima coach is en een mooi mens maar dat hij geen toptrainer is. Nou had ik dat persoonlijk al geconcludeerd maar als het wordt bevestigd door zijn prestaties bij voorgaande clubs.... dan is dat wel veelzeggend. En al helemaal als het ook gebeurt in de topwedstrijden buiten een Bayern en Ajax om want die kan je immers verliezen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het is nog niet afgelopen, maar ik gooi hem er toch alvast in:

Lekker Roger! :pul:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

We zijn echt meer dan uitstekend bezig de laatste tijd. We worden gewoon kampioen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Jaaaaa
Assy
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 723
Lid geworden op: 4 nov 2020

Uitstekende wedstrijd, Cootsj. Graag meer hiervan als afscheidscadeau!!
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Optiefen!








































;)
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is Schmidt voetbal of iig wat ik vooraf gehoopt had. 90 min lang volle bak, hoog druk, er kort op zitten, de tegenstander geen moment rust gunnen. Fullgas op zn finest.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Boopboop
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Ongelooflijk goede match. Niets weggegeven en 90 minuten lang gedomineerd. Beste match onder Schmidt, echt fucking goed.
#simplythebest
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

DC_PSV schreef: 17 mar 2022, 20:35 Ongelooflijk goede match. Niets weggegeven en 90 minuten lang gedomineerd. Beste match onder Schmidt, echt fucking goed.
Eens..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Gewoon steeds in de winterstop zogenaamd opstappen en daarna de ploeg 'demissionair' kampioen maken, ik zou daar best een aantal seizoenen mee kunnen leven
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

We gaan hem missen!
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ik ben altijd zeer kritisch op Schmidt en ben ook nog steeds blij dat hij vertrekt, maar vandaag was echt heel goed. Dit is eigenlijk wat ik dacht dat we heel vaak zouden gaan zien toen PSV hem haalde.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Vandaag was top, maar wel flink bovengemiddeld en dat kan je niet de komende maanden elke keer verwachten. Desalniettemin mag hij (en wij) zeer tevreden zijn over vanavond en heeft PSV eindelijk in een wedstrijd waar het om ging een hoog niveau weten te halen.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Toptrainer hoor. Als je ziet hoe Mauro, Doan en Guti nu belangrijk voor het team zijn en onder van Bommel als dode vogeltjes op de bank zaten.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Schmidt is vooral een hele goede peoplemanager en juist tactisch wat minder dan verwacht

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt