Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

We leven in een klaagcultuur, dus snap je punt niet zo goed over die benzineprijs.

Desalniettemin is het echt te erg voor woorden dat zij daar vast zitten en geen kant op kunnen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Inderdaad enorm triest.

Maar dat Nederlanders - omdat mensen elders in de wereld in een enorm uitzichtloze situatie zitten - niet zouden mogen klagen over de benzineprijzen, zo werkt het helaas (of gelukkig) niet. Dat soort vergelijkingen hebben ook nooit zoveel toegevoegde waarde, als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als ik het zo allemaal lees:

De Russen zijn net zo erg als de SS. Prove me wrong.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ideaal. Vrijbrief om alles te onteigenen van de Oligarchen.

Chelsea verkopen voor 3 miljard en geld reserveren hiervoor.

Kapot maken. Tot op het bot. Fuck die zielige Oligarchen. Net als het land: succes in het stenentijdperk. Vreet maar sneeuw om in leven te blijven. Joep doei en de mazzel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gewoon dat geld van die bevroren bankrekeningen halen, Gaston naar Oekraïne sturen (wij blij, zij blij), en daar vanaf nu elke 10 minuten straatprijs. En voor elke bom die valt een bedrag ter hoogte van de oudejaarstrekking.

Afbeelding
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 15 mar 2022, 18:46 Ideaal. Vrijbrief om alles te onteigenen van de Oligarchen.

Chelsea verkopen voor 3 miljard en geld reserveren hiervoor.

Kapot maken. Tot op het bot. Fuck die zielige Oligarchen. Net als het land: succes in het stenentijdperk. Vreet maar sneeuw om in leven te blijven. Joep doei en de mazzel.
Ach ik ken nog wel een paar leuke vakantieveilingen in Griekenland en Zuid Frankrijk.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ach ja dat geld, boeien. 500 vliegtuigen, leuk maar waar kun je nog naartoe Vladimir? Ze gaan ook alle bezittingen van westerse bedrijven inpikken die zich teruggetrokken hebben, net alsof ze dan zelf IKEA onderdelen en Big Mac patties gaan maken...


In Mariupol vinden intussen oorlogsmisdaden plaats op haast industriële schaal. Burgers sterven nu aan de lopende band. Er zijn geruchten dat intussen busladingen vol mensen ontvoerd worden naar Rusland. Waar ze dan wellicht deel zullen moeten nemen aan een theater van zogenaamde Russische bevrijding.

Het duurt niet lang meer of de wereld moet en zal in actie komen. Tijd om de boel eindelijk eens om te draaien: per 23u vanavond een staakt het vuren zodat die mensen kunnen evacueren en alle burgers vrijlaten die je gevangen genomen hebt, anders gooien wij dat luchtruim dicht. We kunnen Poetin niet langer de spelregels laten bepalen, daarmee maakt de wereld zich medeplichtig aan wat hier gebeurt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Poah dan heb je wel ballen hoor. Totaal niet hoeven, maar het wel doen:

https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... p-24-maart

Of het verstandig is is een tweede, maar dit is wel letterlijk steun betuigen hoor.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 15 mar 2022, 20:02 Poah dan heb je wel ballen hoor. Totaal niet hoeven, maar het wel doen:

https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... p-24-maart

Of het verstandig is is een tweede, maar dit is wel letterlijk steun betuigen hoor.
Nou nou, zo te zien aan die foto hebben ze mensen gestuurd die anders ook nog maar enkele maanden te leven hebben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Is Rusland al kapot? Nee? Zonde.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 15 mar 2022, 17:22 Als ik het zo allemaal lees:

De Russen zijn net zo erg als de SS. Prove me wrong.
Hmmz eens kijken:

- Knagen aan gebiedjes met als argument dat landgenoten er in grote getale wonen (Sudetenland) (Krim, Georgie, Transnistrie, Donbass) CHECK
- Blitzkrieg tactiek: wel geprobeerd bij Oekraine maar niet gelukt CHECK
- Concentratiekampen: Ook oppositieleider Alexei Navalny zit momenteel een straf van 2,5 jaar uit in een strafkamp, dat hij vorig jaar omschreef als "een concentratiekamp". CHECK
- Eigenheid van andere volkeren ontkennen: Oekraine heeft geen bestaansrecht, het is geen eigen cultuur CHECK
- Allerlei verdragen schenden over niet aanvallen: Van Ribbentroppact / Verdrag van de Russen om de grenzen te respecteren van Oekraine CHECK
- Oppositie in eigen land actif vervolgen en gevangenzetten CHECK
- Staatspropaganda op een Goebbels achtige manier CHECK
- Onschuldige burgers vrouwen, kinderen ontvoeren CHECK
- NAZI Symboliek, o.a. door Dugin gebruikt bij zijn eigen denktenk CHECK
- Onderdrukking van minderheden en die als inferieur beschouwen zoals homoseksuelen CHECK
- Extreem rechtse groepjes zoals Mussert en co die er een grote leider in zien en met hem heulen (Baudet, Le Pen, etc.) CHECK
- Grote nationalistische parades van het leger om het buitenland te intimideren CHECK
- Als een dictator alleen met ja knikkers omringen CHECK
- Ultra nationalistisch rechts CHECK
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.ftm.nl/artikelen/china-rusl ... EssayChina
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Wel interessant, al vrees ik dat de Chinese top deze mening niet deelt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Al zou je de mening wel delen, het is in feite een bijzonder ongezonde motivatie om deze oorlog te stoppen. Er wordt met name gekeken naar de positie t.o.v. Amerika.

Tussen de regels door lees je ook hoe serieus deze man Rusland als land neemt. Het is vooral een handige bliksemafleider, zodat de VS zich niet volledig op China kan richten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nytimes.com/2022/03/15/opin ... r-iii.html


Dit is wat er zal gebeuren... Rusland zal zich nooit terugtrekken. Ik denk dat de onderhandelingen ook niet serieus zijn: no way dat zij in gaan stemmen met Krim, DPR+LPR en geen NAVO, daarvoor zijn de stakes nu al veel te hoog. We kunnen die onderhandelingen dus (vrees ik) zien als het zoveelste cynische theater van het Kremlin.

De houding van de wereld, inclusief al die sancties, laat maar één ding zien: angst. En die angst is niets anders dan een uitnodiging voor Poetin om vooral nog veel verder te gaan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 16 mar 2022, 11:11 https://www.nytimes.com/2022/03/15/opin ... r-iii.html


Dit is wat er zal gebeuren... Rusland zal zich nooit terugtrekken. Ik denk dat de onderhandelingen ook niet serieus zijn: no way dat zij in gaan stemmen met Krim, DPR+LPR en geen NAVO, daarvoor zijn de stakes nu al veel te hoog. We kunnen die onderhandelingen dus (vrees ik) zien als het zoveelste cynische theater van het Kremlin.

De houding van de wereld, inclusief al die sancties, laat maar één ding zien: angst. En die angst is niets anders dan een uitnodiging voor Poetin om vooral nog veel verder te gaan.
Ik ben even de precieze naam van het experiment vergeten maar ik moet denken aan die setting waarin twee auto's met hoge snelheid op elkaar afrijden en er altijd eentje zal moeten wijken en die 'verliest' of je hebt een enorme botsing waarbij alletwee dood zijn. Deze psychologische truc zitten ze zo onderhand in gevangen, Putin weet dat wij niet willen crashen en dus maakt hij daar gebruik van. Het probleem is dat als je dat weet en je opponent weet dat jij toch wel gaat wijken hij dus nog meer risico kan gaan nemen.

Het probleem is dus dat er voor Rusland te weinig risico is om het gedrag aan te nemen, de sancties zullen tegenvallen, de economie zal een klap krijgen maar voor een redelijk deel was daar al rekening mee gehouden. Je zult Rusland in een situatie moeten stoppen dat ze zeggen "shit, dat scenario moeten we zien te vermijden", noem het wat mijn part een vedesmissie of wat dan ook maar je za wat moeten als de grove mensenrechtenshendingen door blijven gaan. En je zal dat in alle assertiviteit moeten uitspreken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Prisoner's dilemma

On a sidenote, heeft even niks met de oorlog te maken, de man doe in een spelshow het prisoners dilemma weet te omzeilen:

Laatst gewijzigd door GillesdelaCroquette op 16 mar 2022, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 mar 2022, 11:11 https://www.nytimes.com/2022/03/15/opin ... r-iii.html


Dit is wat er zal gebeuren... Rusland zal zich nooit terugtrekken. Ik denk dat de onderhandelingen ook niet serieus zijn: no way dat zij in gaan stemmen met Krim, DPR+LPR en geen NAVO, daarvoor zijn de stakes nu al veel te hoog. We kunnen die onderhandelingen dus (vrees ik) zien als het zoveelste cynische theater van het Kremlin.

De houding van de wereld, inclusief al die sancties, laat maar één ding zien: angst. En die angst is niets anders dan een uitnodiging voor Poetin om vooral nog veel verder te gaan.
Als Poetin daadwerkelijk niét op andere gedachten gebracht kan worden, dan betekent militair ingrijpen alleen maar dat die derde wereldoorlog eerder dan later begint. Zo lang je het kunt afhouden, moet dát het streven zijn wat mij betreft.

Als puntje bij paaltje komt, en hoe erg ik het ook vind voor de lokale bevolking, offer ik Oekraïne graag op als dat betekent dat het hier rustig blijft. Van een derde wereldoorlog kom je niet meer terug, dat gaat nog veel meer doden opleveren dan WOII. Dan nog véél liever even enkele jaren uitzitten deze ellende, Rusland op economisch vlak naar niveau Zimbabwe brengen, en druk zetten op de opvolger van Poetin om zaken ongedaan te maken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Angst, eigenbelang, wegkijken, dat is dus hoe de tweede wereldoorlog begon. We hadden Hitler veel eerder moeten stoppen.

We moeten de boel m.i. nu echt om gaan draaien en actie ondernemen.
VeresRivne schreef: 16 mar 2022, 11:36Het probleem is dus dat er voor Rusland te weinig risico is om het gedrag aan te nemen, de sancties zullen tegenvallen, de economie zal een klap krijgen maar voor een redelijk deel was daar al rekening mee gehouden. Je zult Rusland in een situatie moeten stoppen dat ze zeggen "shit, dat scenario moeten we zien te vermijden", noem het wat mijn part een vedesmissie of wat dan ook maar je za wat moeten als de grove mensenrechtenshendingen door blijven gaan. En je zal dat in alle assertiviteit moeten uitspreken.
Vredesmissie lijkt me idd een prima optie, bijv. te beginnen met west Oekraïne een veilige plek te maken zodat de Oekraïners ergens naartoe kunnen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

China is de grote spelbreker voor dat economische afbraakmodel, daar zit een grote hiaat.

Persoonlijk denk ik ook niet dat een WO III in deze heel lang hoeft te duren. We zien hoe Oekraine momenteel al redelijk wat van het oorlogsapparaat vernietigt, zodra de NAVO er met zijn vliegtuigen bijkomt ben je in wezen al ver genoeg. Ik zou ook geen invasie van Rusland doen, en zodra Rusland nog ergens probeert aan te vallen heb je technologisch en numeriek zo'n overmacht dat het dan snel klaar is.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:



Ik meen opgevangen te hebben dat zij juist denken aan het noordoosten... zal er later wat meer induiken
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 mar 2022, 11:49 We hadden Hitler veel eerder moeten stoppen.
No shit. :mrgreen:

Klein verschilletje dat Dolfje niet een arsenaal aan bommen had die met 1 knop de hele wereldbevolking kunnen decimeren. Als Rusland niet nucleair zou zijn zouden ze allang gestopt zijn.

Helemaal eens met het stukje van [mention]Josef Dettelbacher[/mention] hieronder. Echt heel erg vervelend voor de Oekraïense bevolking en ja, zo oneerlijk als maar zijn kan, maar niet een WOIII waard, sorry.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 16 mar 2022, 12:06Echt heel erg vervelend voor de Oekraïense bevolking en ja, zo oneerlijk als maar zijn kan, maar niet een WOIII waard, sorry.
Je mist dan denk ik toch de kern van het betoog wat ik aanhaalde: de Tweede Wereldoorlog ontstond juist doordat we niet ingrepen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 16 mar 2022, 11:54 China is de grote spelbreker voor dat economische afbraakmodel, daar zit een grote hiaat.

Persoonlijk denk ik ook niet dat een WO III in deze heel lang hoeft te duren. We zien hoe Oekraine momenteel al redelijk wat van het oorlogsapparaat vernietigt, zodra de NAVO er met zijn vliegtuigen bijkomt ben je in wezen al ver genoeg. Ik zou ook geen invasie van Rusland doen, en zodra Rusland nog ergens probeert aan te vallen heb je technologisch en numeriek zo'n overmacht dat het dan snel klaar is.
Het zit em ook niet in de poppetjes, de grootte van Rusland, etc. Het zit em puur in de kernwapens. Daar kan in heel korte tijd zeer veel schade mee zijn aangericht. Zie hier ook de enige reden dat Noord Korea nog bestaat.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 mar 2022, 12:36
Grasmat schreef: 16 mar 2022, 12:06Echt heel erg vervelend voor de Oekraïense bevolking en ja, zo oneerlijk als maar zijn kan, maar niet een WOIII waard, sorry.
Je mist dan denk ik toch de kern van het betoog wat ik aanhaalde: de Tweede Wereldoorlog ontstond juist doordat we niet ingrepen.
Hitler had geen kernwapens in 1939
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne