Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De balans is echt wel dat dit positiever is. Geen 12,5 miljoen. Veel chagrijn. Media vindt Ajax kut. Telegraaf gaat Ten Hag afzagen. Spelers worden niet meer waard en raken makkelijker uit beeld als ze geen CL spelen.

Gevolg: spelers willen nu weg en Ten Hag ook. Konijn mag een nieuwe selectie samenstellen met Flap en dingus.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Eens hoor, maar nogmaals het is niet zwart-wit. Mijn onderbuikgevoel (Ajax=kut en dientengevolge moet je ze te allen tijde zomin mogelijk gunnen) wint het ook veelal 8) Kanniewachte op de tandem Konijn/Hag
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Madueke schreef: 16 mar 2022, 11:32 Wat verder behoorlijk onder de radar blijft is het interview met Pasveer voor de wedstrijd waarin hij Onana voor de bus gooit. Hopelijk groeit die weerstand nog verder en laat André er nog een heleboel 'per ongeluk' door.
Linkje naar dit interview?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ah, nog een ex-PSV'er (nou ja...) die disruptief bezig is? Nice 8)
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Brael schreef: 16 mar 2022, 11:44
Madueke schreef: 16 mar 2022, 11:32 Wat verder behoorlijk onder de radar blijft is het interview met Pasveer voor de wedstrijd waarin hij Onana voor de bus gooit. Hopelijk groeit die weerstand nog verder en laat André er nog een heleboel 'per ongeluk' door.
Linkje naar dit interview?
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401477
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Feyenoord heeft corona onder de leden, dus dat helpt ze zondag weer.
Verder kan het me niet hard genoeg roken en branden daar. De appgroepjes lijken op VI, bij succes hele epistels over hoe goed her gaat met de club, welke jeugd eraan komt en nu…… doodse, doodse stilte, noppes, niets. Enige reactie was dat Portugezen kutvolk zijn en aanstellers. Het gifje van rollende Martinez doet wonderen, man man man wat een ontiegelijke kutclub zonder karakter en moraal besef is het toch.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Droomscenario: Feyenoord wint van Ajax en na de interlandperiode doet Groningen dat nog eens dunnetjes over. Wij winnen van Fortuna en nemen dus een voorsprong van 4 punten terwijl Feyenoord met maar 2 punten achterstand Ajax in de nek hijgt.

Dat blijft zo tot 8 mei wanneer wij naar Rotterdam moeten en zoals altijd daar verliezen. Ajax gaat echter ook de bietenbrug op in Alkmaar en wordt voorbijgestoken door Feyenoord. Eindstand na 34 wedstrijden: 1 PSV, 2 Feyenoord, en 3 Ajax die het volgend seizoen in de EL mogen uitzoeken.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Waar is het stippellijntje?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Op weg naar nr 25 schreef: 16 mar 2022, 11:50 Feyenoord heeft corona onder de leden, dus dat helpt ze zondag weer.
Verder kan het me niet hard genoeg roken en branden daar. De appgroepjes lijken op VI, bij succes hele epistels over hoe goed her gaat met de club, welke jeugd eraan komt en nu…… doodse, doodse stilte, noppes, niets. Enige reactie was dat Portugezen kutvolk zijn en aanstellers. Het gifje van rollende Martinez doet wonderen, man man man wat een ontiegelijke kutclub zonder karakter en moraal besef is het toch.
Heb je dat gifje voor me aub?
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Juancho schreef: 16 mar 2022, 10:04 En toch had ik liever gehad dat Ajax nog 1 ronde verder kwam en zo de Portugezen eruit hadden gegooid. Voor mij weegt het belang van een betere coëfficiënten lijst voor PSV wat zwaarder dan een paar huilende Ajacieden die sowieso de CL echt never nooit hadden gewonnen.

Nederlandse clubs, en ook zeker PSV, mogen volgend seizoen weer flink aan de bak om de inhaalslag weer op te pakken.
Mee eens, de Nederlandse ploegen moeten zoveel mogelijk punten halen. Het alternatief is overal voorrondes voor moeten spelen als Nederlandse club. Bovendien is een 2e CL plek van levensbelang en ieder puntje helpt.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kampioen hoeft geen voorrondes te spelen. Wij kampioen, wij direct geplaatst. Ajax 2e, ajax niet direct geplaatst, misschien uitgeschakeld in voorronde. Wij dan heel veel grote centjes inlopen op ajax. Ik grote blij.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ah joh Ajax is nu kapot het stormt daar in de kleedkamer. Die latino’s zijn het ook zat om daar te spelen. Dat gaat als een kaartenhuis in elkaar zakken. Zeker als ze komende zondag verliezen tegen Feyenoord. Dan doet die tweede plek in CL er niet toe want wij worden 1e mits Sangaré en Max ook een beetje minder fouten gaan maken
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Normaliter zou ik dat ook vinden, maar het huidige financiële beleid van Ajax kraakt op dit moment flink met het gebrek aan verkopen, spelers met eenjarige contracten komende zomer en zelfs spelers die transfervrij weglopen waar Ajax heel anders op had gerekend. En dat vergroot de kans weer voor PSV om kampioen te kunnen worden als het zelf op orde is. Ajax is niet de enige ijzer die Nederland in het vuur heeft qua punten en het daar ook niet louter van moet hebben als ze Portugal uiteindelijk voorbij zouden willen gaan. Een verliezend Ajax vind ik altijd leuk, maar prioriteit zijn voor mij de kansen die ik voor PSV inschat en in het huidige geval gaat mijn voorkeur uit naar de uitschakeling van Ajax, omdat ik denk dat dit voor PSV beter is.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als ze Haller kunnen verkopen aan Inter voor 30 miljoen en vervolgens Brobbey voor 10 miljoen terug kopen gaan ze er nog niet eens veel op achteruit. Gravenberch vervangen moet ook nog wel lukken (wie weet zelfs met Q. Timber). Mazraoui was gisteren wel weer goed en Rensch komt nog niet echt in de buurt dus dat is wel een key position.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

11 Sir Tinus schreef: 16 mar 2022, 12:24 Als ze Haller kunnen verkopen aan Inter voor 30 miljoen en vervolgens Brobbey voor 10 miljoen terug kopen gaan ze er nog niet eens veel op achteruit. Gravenberch vervangen moet ook nog wel lukken (wie weet zelfs met Q. Timber). Mazraoui was gisteren wel weer goed en Rensch komt nog niet echt in de buurt dus dat is wel een key position.
En dan hebben ze daarnaast nog minimaal 1 goeie keeper nodig, en zijn sterkhouders Blind en Tadic ver over hun top heen.

Als Ten Hag dan ook nog weg gaat, moet er echt enorm gebouwd en gepuzzeld worden aan een behoorlijk nieuw team.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Brael schreef: 16 mar 2022, 12:43
11 Sir Tinus schreef: 16 mar 2022, 12:24 Als ze Haller kunnen verkopen aan Inter voor 30 miljoen en vervolgens Brobbey voor 10 miljoen terug kopen gaan ze er nog niet eens veel op achteruit. Gravenberch vervangen moet ook nog wel lukken (wie weet zelfs met Q. Timber). Mazraoui was gisteren wel weer goed en Rensch komt nog niet echt in de buurt dus dat is wel een key position.
En dan hebben ze daarnaast nog minimaal 1 goeie keeper nodig, en zijn sterkhouders Blind en Tadic ver over hun top heen.

Als Ten Hag dan ook nog weg gaat, moet er echt enorm gebouwd en gepuzzeld worden aan een behoorlijk nieuw team.
Eens, een complete rebuild incomming.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Madueke schreef: 16 mar 2022, 11:49
Brael schreef: 16 mar 2022, 11:44 Linkje naar dit interview?
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401477
Uit dat artikel:
Pasveer laat weten dat hij in Onana’s positie waarschijnlijk komende zomer niet transfervrij zou vertrekken.
Aldus Pasveer, die zelf TRANSFERVRIJ van vitesse naar ajax ging.
Afbeelding
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

En aansluitend daarop: Onana had al meerdere keren zijn contract verlengd en Ajax wou wel per se de hoofdprijs voor hem vragen bij een transfer. En schijnt hem ook een salarisverlaging aangeboden te hebben. Dat er nu spelers vaker transfervrij weglopen heeft ook te maken met hun eigen beleid om maar continu de hoofdprijs te vragen. Tagliafico zouden ze ook dik voor gaan vangen, die gaat nu ook voor een paar miljoen weg. En als ze voor Gravenberch per se 30-35 miljoen willen hebben ben ik benieuwd of die niet ook een jaar later alsnog transfervrij weg gaat.

Hier wel een pareltje (dus ook niet op de voorpagina te vinden) over de geweldige wedstrijd van Ajax.
https://www.vi.nl/pro/schieten-met-hage ... en-benfica
Hun grootste kans had een XG van 0,09 en dat was het kopballetje van Anthony in de 2e minuut.
De kans van Benfica was met 0,18 XG met afstand de grootste kans van de wedstrijd.
King Cobra
Bankzitter
5
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jan 2019

Is Ihattaren al uitgeschreven voor de CL?
“I am a traveler of both time and space, to be where I have been”
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dijkshoorn pakt Ajax nog een keer aan, die wordt echt persona non grata daar.
https://www.vi.nl/pro/erik-ten-hag-zett ... -ihattaren

Quotes:
Klaas-Jan Huntelaar is terug bij Ajax. Hij wordt opgeleid tot technisch directeur. De eerste gratis les: altijd je broek omhooghouden tijdens het werk. Tweede les: Erik ten Hag of welke andere toekomstige trainer dan ook in een wekelijks gesprek duidelijk maken dat het onverstandig is om het in het openbaar op te nemen voor iemand die door de telefoon aan zijn moeder vertelt dat hij een familielid wilde doodprikken.

Erik ten Hag deed een Beenhakkertje toen hij denigrerend over Ihattaren sprak en ik denk dat het dit keer minder gunstig zal uitpakken. Mohamed Ihattaren lijkt me iemand die zich niets laat zeggen door een stotterende dwerg uit de provincie. Het zou namelijk zomaar eens kunnen dat Ihattaren gewoon helemaal geen zin meer heeft om nog veel langer in de nihilistische en autoritaire voetbalwereld rond te hangen.

Misschien is Ihattaren gewoon helemaal klaar met profvoetbal, de enige bedrijfstak waarin een halve analfabeet met een half gymdiploma tegen je kan gaan schreeuwen dat je het helemaal verkeerd doet.

Erik ten Hag staat symbool voor die manier van denken. Dit weekend lanceerde hij zijn Red Ihattaren Door Hem Te Beledigen-plannetje en niet lang daarna plaatste hij een zeer doorzichtige aanval op de NOS, die hij, na een terechte vraag over Quincy Promes en de voorkennis van Ajax, probeerde weg te zetten als een omroep die altijd uit is op rottigheid. Toon de selectie dat je vecht voor rechtvaardigheid door keihard uit te halen naar een journalist die minder gecharmeerd is van jouw Russische manier van leiding geven bij Ajax.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik heb niet het gevoel dat Dijkshoorn erg onder de indruk is van Ajax.

Mooie teksten om te lezen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dijkshoorn is een wat rancuneuze columnist maar zegt in deze column wel precies hoe het zit. Door het “succes” in Europa in die jaren niet helemaal te nuanceren heeft het destijds ook vooral meegezeten maar men is in Amsterdam écht gaan geloven dat hun beleid uniek, geweldig en top was. Een trainer die woordvoerder is, een verstoppende AD en een elftal in verval.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit zijn de teksten en verhalen die je nu krijgt, die als ajax door was gegaan, nooit had gehad. Er wordt wat meer gezaagd, gezeurd en gepiept. Als ze door waren gegaan was er weer rust geweest.

Hier kan geen 12.5 miljoen tegenop.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is jammer dat Feyenoord komende zondag als vanouds de beentjes spreidt in Amsterdam. Als Ajax op zijn bek zou gaan staat de club in de fik.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Het is echt ongelofelijk, spelen ze weer tegen een B-elftal van Feyenoord zondag. Het zit ze echt nooit eens tegen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Struviet schreef: 16 mar 2022, 14:26 Het is echt ongelofelijk, spelen ze weer tegen een B-elftal van Feyenoord zondag. Het zit ze echt nooit eens tegen.
Gisteravond alweer vergeten? :opzijnkop:

Ajax