Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Prima dat ze excuses blijven zoeken, dan pakken ze de kern van het probleem niet aan en blijft het lekker etteren.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401488

[mention]ruuddevil[/mention] weer een mooie in de reeks 'how do I make this about Ajax'.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

De angst zit er goed in. Leo Driessen gisteren in voetbalpraat: "Is dit in het voordeel van PSV?"
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 16 mar 2022, 06:47 Onana zijn dealer al gebeld?
Het schijnt dat die in Rusland zit en momenteel moeilijkheden ondervindt om naar Nederland te komen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Balen voor hun, mij kan het weinig boeien. Al is het wel jammer dat het tegen een Portuguese club is. Gisteren zag iedereen dat Ajax kon voetballen, maar vooral ook kut is.

Boven dat natuurlijk van harte gefeliciteerd [mention]Persepolis[/mention] !
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Zeker kunnen ze voetballen, maar wat hier al een aantal keren gezegd is: een beetje blaffen, maar verder helemaal niets gecreëerd.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Maikel schreef: 15 mar 2022, 23:42 Afbeelding

Genieten dit soort beelden.
Kwam deze tegen op Twitter.

Heb 'm nu als sticker op WhatsApp hahaha
Waar op Twitter heb je deze gevonden als ik vragen mag?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 15 mar 2022, 23:14
Rickskeg schreef: 15 mar 2022, 23:08 Tot zover de mythe van de toptrainer EtH
Hmm niet helemaal, hoewel deze uitschakeling erg grappig is, is het nog altijd een meer dan prima trainer. Wij weten als geen ander hoe lastig het is om dit spel van Benfica te doorbreken. Al had hij wel echt weinig antwoord hierop. Ik had wat eerder dan in de blessuretijd nog wat meer gewisseld om frisheid én tijd te winnen want voor hetzelfde geld krijg je er maar 3 minuten blessuretijd bij. Nu kregen ze alsnog bonustijd, maar toch.

Ik bedoel meer hoe hij benaderd wordt vanuit de pers

Ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op gouden vondst a la Slot. Of een gouden wissel a la Roger.

Het ging pas lopen bij Ajax toen Ajax/Overmars de portemonnee trok en zo weg liep bij PSV..

Wat dat betreft zijn ze geworden waar ze ons van beschuldigde een koopclub
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Persepolis[/mention] gefeliciteerd! En welkom bij de club van Slapeloze Nachten 😊
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Jammer voor de coëfficiëntenlijst, zeker in een rechtstreeks duel met een Portugese ploeg. Die zijn nog met 2 ploegen actief, dus die inhaalrace is misschien wel voorbij.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We hebben nog een jaar. Ze spreken overal over crisis bij Ajax. Dat het een gevolg is van alle ellende buiten het veld en de ultra domme communicatie. En het scheelt ze bakken met geld. Lekker voor ze.

Ajax = kut.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als je ziet door welke Europese middelmaat ze nu al jaren worden uitgeschakeld… Ze zullen het zelf nog steeds niet willen begrijpen (want scheidsrechter, wij waren beter etc) maar het begint iets ridicuuls te krijgen die identiteitsproblematiek. De brullende tijger die eigenlijk een miauwende huiskat is.

Nu weer over naar PSV. Morgen Kopenhagen uitschakelen.
Hightower
Regelmatige invaller
3
Berichten: 314
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ben echt benieuwd hoe dit door gaat werken binnen de selectie, genoeg gebeurt binnen de club zelf. Zal me niets verbazen wanneer het in elkaar dondert daar.
Uitwedstrijden tegen AZ, Groningen en Vitesse en zondag thuis tegen Feyenoord, en iedereen zal nu bloed ruiken als ze tegen ze moeten spelen.

Hoop voor ons dat we nog een klein tikkie kunnen uitdelen door van Twente te gaan winnen.

Gefeliciteerd [mention]Persepolis[/mention] met de kleine en gefeliciteerd [mention]ShovingNE2[/mention] met je 20-jarig huwelijk, ook voor beide partners uiteraard.
NilisInOranje
Bankzitter
3
Berichten: 281
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het is toch wel sneu voor ze, dat ze als eerste Nederlands team Europees klaar zijn..
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018



Heerlijk, wat een jankbal😂. Kampioen worden ze wel, maar wat zou het heerlijk zijn om ze in de Kuip af te maken.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ajax gaat niet één prijs pakken dit seizoen. Denk echt dat ze in een enorme dip terecht komen. Zondag een lastige wedstrijd voor ze. Ik gun ze ook helemaal niks, ja diarree maar dat is het dan ook.

[mention]Persepolis[/mention] van harte gefeliciteerd en geniet ervan.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

DC_PSV schreef: 16 mar 2022, 08:38 Kampioen worden ze wel
Je hebt gezien dat we maar twee punten achterlopen?
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

En dit schreven ze in het buitenland over de wedstrijd:
https://www.vi.nl/nieuws/gemuilkorfde-h ... -over-ajax
Mithras
Lid 2e elftal
3
Berichten: 169
Lid geworden op: 4 nov 2020

[mention]Persepolis[/mention] Gefeliciteerd man! De kleine wel vernoemen naar de galscorer he? "Darwin Persepolis" klinkt geweldig als toekomstige topscorer van PSV :L
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Hadden hem kunnen zien aankomen

Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Rickskeg schreef: 16 mar 2022, 07:16
Grasmat schreef: 15 mar 2022, 23:14

Hmm niet helemaal, hoewel deze uitschakeling erg grappig is, is het nog altijd een meer dan prima trainer. Wij weten als geen ander hoe lastig het is om dit spel van Benfica te doorbreken. Al had hij wel echt weinig antwoord hierop. Ik had wat eerder dan in de blessuretijd nog wat meer gewisseld om frisheid én tijd te winnen want voor hetzelfde geld krijg je er maar 3 minuten blessuretijd bij. Nu kregen ze alsnog bonustijd, maar toch.

Ik bedoel meer hoe hij benaderd wordt vanuit de pers

Ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op gouden vondst a la Slot. Of een gouden wissel a la Roger.

Het ging pas lopen bij Ajax toen Ajax/Overmars de portemonnee trok en zo weg liep bij PSV..

Wat dat betreft zijn ze geworden waar ze ons van beschuldigde een koopclub
Er zijn heel wat kapitaalkrachtiger clubs die het afgelopen 3 jaar minder hebben gedaan. Natuurlijk is ETH een goede trainer; met de aankoop van (wissel) spelers van Southampton, Manu en West Ham heeft hij op CL niveau gepresteerd. Ik ben blij wanneer hij zal vertrekken.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Om te beginnen: [mention]Persepolis[/mention] gefeliciteerd!

Even de feiten op een rijtje van de zogeheten 'Europese topclub' Ajax, sinds het welbekende 'Dear Europe, we're back'-filmpje voorafgaand aan de EL-finale in 2017:
- Direct kansloos verloren van Manchester United
- In het seizoen daarna eerst in de voorronde CL uitgeschakeld worden door Nice, om daarna de boot in te gaan tegen Rosenborg voor de EL play-offs
- In 2018/19 beleven ze een geweldige Europese campagne (waar overigens nu nog steeds op wordt geteerd), maar worden ze ook afgestraft door Tottenham
- In het coronaseizoen overleven ze de relatief lichte groep in de CL niet (Chelsea, Valencia, Lille), en worden ze in de eerstvolgende ronde EL (kansloos) uitgeschakeld door Getafe
- In 2020/21 overwinteren ze wederom niet in de CL, in wederom een relatief lichte groep, met dit keer Liverpool, Atalanta en Midtjylland. De EL campagne daarna was leuk, maar ook hier komen ze niet verder dan de kwartfinale tegen AS Roma.
- Dit seizoen hadden ze het weer enorm getroffen met de loting, en volgens mij misten Dortmund, Sporting en Besiktas ongeveer de helft van de selectie in alle wedstrijden. Knappe prestatie die 6 overwinningen, maar tegen de eerstvolgende tegenstander die wel over een ongeveer volledig fitte selectie (Benfica) beschikt gaan ze wederom de boot in

Manchester United, Nice, Rosenborg, Tottenham, Valencia, Getafe, Atalanta, AS Roma, Benfica. Als deze tegenstanders de afgelopen 5 jaren het struikelblok zijn van Europees succes, hoe kun je dan in hemelsnaam het wordt 'top' in de mond nemen?
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Chucky schreef: 16 mar 2022, 09:02 Om te beginnen: @Persepolis gefeliciteerd!

Even de feiten op een rijtje van de zogeheten 'Europese topclub' Ajax, sinds het welbekende 'Dear Europe, we're back'-filmpje voorafgaand aan de EL-finale in 2017:
- Direct kansloos verloren van Manchester United
- In het seizoen daarna eerst in de voorronde CL uitgeschakeld worden door Nice, om daarna de boot in te gaan tegen Rosenborg voor de EL play-offs
- In 2018/19 beleven ze een geweldige Europese campagne (waar overigens nu nog steeds op wordt geteerd), maar worden ze ook afgestraft door Tottenham
- In het coronaseizoen overleven ze de relatief lichte groep in de CL niet (Chelsea, Valencia, Lille), en worden ze in de eerstvolgende ronde EL (kansloos) uitgeschakeld door Getafe
- In 2020/21 overwinteren ze wederom niet in de CL, in wederom een relatief lichte groep, met dit keer Liverpool, Atalanta en Midtjylland. De EL campagne daarna was leuk, maar ook hier komen ze niet verder dan de kwartfinale tegen AS Roma.
- Dit seizoen hadden ze het weer enorm getroffen met de loting, en volgens mij misten Dortmund, Sporting en Besiktas ongeveer de helft van de selectie in alle wedstrijden. Knappe prestatie die 6 overwinningen, maar tegen de eerstvolgende tegenstander die wel over een ongeveer volledig fitte selectie (Benfica) beschikt gaan ze wederom de boot in

Manchester United, Nice, Rosenborg, Tottenham, Valencia, Getafe, Atalanta, AS Roma, Benfica. Als deze tegenstanders de afgelopen 5 jaren het struikelblok zijn van Europees succes, hoe kun je dan in hemelsnaam het wordt 'top' in de mond nemen?
Dat zie je toch echt verkeerd hoor. Ligt allemaal aan het anti voetbal van de tegenstanders. De scheidsrechters konden er niets van. Onterechte kaarten en vrije trappen tegen. Het gras wat te lang is, de maan die te fel was en dus tegen Ajax was. En vergeet de stomme supporters van de tegenstanders niet, hoe durven ze te juichen tegen de beste ploeg van de wereld. En hoeveel pech heeft Ajax wel niet gehad zeg, zelfs in Oekraïne hebben ze minder pech. Het is ook niet eerlijk.

Deze samenvatting een beetje conform de gemiddelde Ajax fan? Nee serieus Chucky, je hebt helemaal gelijk. Ze zijn door middelmaat uitgeschakeld.
In plaats van naar zichzelf te kijken, zie ik de smoesjes vanmorgen alweer ruimschoots voorbijkomen. Ze leren het ook nooit. Zowel de fans als de media.

Hoe zou het vandaag gaan met Johan Cruijff?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is een mooi lijstje hoor, dat kopieer ik met veel liefde even naar een nieuwere pagina.
Samen met deze, waarvoor dank [mention]Maikel[/mention]:

Afbeelding
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Keihard van die wolk af geflikkerd. Overigens eentje die ze zelf kunstmatig hebben gecreëerd. Het was in het najaar al opvallend hoe alle tegenstanders, incl. PSV, allemaal niet compleet en op volle sterkte waren. Het waren allemaal extreem gunstige omstandigheden voor ze, het viel net goed. Maar sinds de winterstop krijgen ze zowel op als naast het veld een aantal behoorlijke dreunen. Mooi.

Als ik Schmidt was, zou ik dit interview van Tadic samenvoegen met de 2 competitiewedstrijden die we tegen Ajax hebben gespeeld en voor elke helft die we spelen in de kleedkamer opzetten. De PSV-spelers moeten ervan doordrenkt raken. Hongerig en dorstig als bloedhonden. Alsjeblieft PSV, laat niks meer liggen.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

El Sordo schreef: 16 mar 2022, 08:47
DC_PSV schreef: 16 mar 2022, 08:38 Kampioen worden ze wel
Je hebt gezien dat we maar twee punten achterlopen?
Ja. Ik heb ook gezien dat we bovenaan stonden en dat we alle toppers hebben verloren. Ik geniet van de malaise bij Ajax, maar die gasten worden heus wel kampioen. Daar zijn wij net niet stabiel genoeg voor.
#simplythebest

Ajax