Eredivisie in Europa

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sensation schreef: 25 feb 2022, 13:53
Op weg naar nr 25 schreef: 25 feb 2022, 13:41 We spelen dus tegen de nummer 1 van Denemarken, ik ben benieuwd op basis van wat wij favoriet zijn volgens sommige kenners.
Als we omhoog kijken dan kijken we altijd vooral naar budgetten en marktwaarden. De marktwaarde van de selectie van PSV ligt bijna 100 miljoen (!) euro hoger dan de marktwaarde van Kopenhagen (153mil om 55mil). Kopenhagen heeft in september (ja lang geleden) verloren van Midtjylland terwijl wij daar (weliswaar in andere vorm) moeiteloos van wonnen. Kopenhagen moet precies tussen de wedstrijden tegen ons in tegen Midtjylland die slechts 1 puntje achter ze staan, kans dat de focus meer daarop ligt dan op de wedstrijden tegen ons aangezien dat dus ook de een na laatste wedstrijd van de competitie daar is. Met een overwinning stellen ze het kampioenschap dus veilig, daar een verliespartij juist betekend dat de kans groot is dat ze het kampioenschap daarmee weggeven.

Desalniettemin idd bekend als een stugge ploeg die echter wel zelfs tegen ploegen als Bratislava en Lincoln FC tegendoelpunten incasseerden en verloren thuis tegen PAOK, wat toch ook geen geweldenaars zijn. Maar over het algemeen weinig doelpunten tegen en scoren zelf altijd wel (zowel Europees als in de competitie).
Rikkert1234 schreef: 25 feb 2022, 13:53
Op weg naar nr 25 schreef: 25 feb 2022, 13:41 We spelen dus tegen de nummer 1 van Denemarken, ik ben benieuwd op basis van wat wij favoriet zijn volgens sommige kenners.
Omdat Midgetland op 1 punt volgt en zij totaal kansloos waren tegen ons.
Dan schat ik Kopenhagen dus te hoog in vermoed ik :grin:
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Rikkert1234 schreef: 25 feb 2022, 13:53
Op weg naar nr 25 schreef: 25 feb 2022, 13:41 We spelen dus tegen de nummer 1 van Denemarken, ik ben benieuwd op basis van wat wij favoriet zijn volgens sommige kenners.
Omdat Midgetland op 1 punt volgt en zij totaal kansloos waren tegen ons.
Die hadden wel veel afwezigen.

Maar ja dan is PSV nog wel altijd favoriet. Onze selectie zal vast beter zijn dan die van Kopenhagen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Zou mooi zijn als in ieder geval PSV, AZ en Feyenoord doorgaan.
Dan pakken we die Portugezen echt aan.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

En hopen dan Lyon wint van Porto. Mag Benfica deze ronde nog wel winnen van Ajax en de volgende er ook uit vliegen.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Lyon dus gisteren gewonnen van Porto. In de uitwedstrijd. Goed nieuws dus!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sporting ligt eruit, Porto thuis verloren, Braga een lastige tegenstander. Benfica mag dus gewoon winnen van mij.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Afhankelijk van vanavond. Indien PSV AZ en Feyenoord een mooi uitgangspunt kunnen bemachtigen want dan zou het toch fantastisch zijn als Benfica Ajax eruit knikkert en daarna eruit gaat tegen Bayern Munchen. En dat kunnen we met zn allen zeggen dat PSV Feyenoord AZ en Vitesse langer in Europa actief zijn geweest dan Ajax.... mooie framing zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja, en krijgen we ook niet de bullshit dat we alleen dankzij Ajax zijn gestegen. Alhoewel, dat zal sowieso wel blijven. Toch ben ik voor Benfica volgende week.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

100%.
#FreeGeneratie4
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 10 mar 2022, 16:01 Sporting ligt eruit, Porto thuis verloren, Braga een lastige tegenstander. Benfica mag dus gewoon winnen van mij.
Er gaan ook wat Nederlandse clubs uit deze zelfde ronde he. Ik zie AZ en Vitesse echt niet doorbekeren.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

PSV moet doorgaan, Feyenoord moet doorgaan, Ajax geef ik (helaas) ook een prima kans. AZ lastig en Vitesse lijkt me vrij kansloos.

We pakken ze gewoon.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat een belachelijke penalty kreeg AZ tegen zeg, waardoor ze nog verloren. Onvoorstelbaar dat daarvoor werd gefloten.

Ook onvoorstelbaar wat voor een kansen Openda miste vandaag.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is echt ongelooflijk dat redelijk wat voetbalsupporters de Conference League verketteren. Sjoerd slaat de spijker op zijn kop:
Het laat nog maar eens zien wat de Champions League is verworden: een flitsend toneelstuk van weergaloos voetbal, vanuit de coulissen gespeeld door megalomane poppenspelers, de sport verkrachtend voor eigen gewin.

Laat de elite vooral lekker de elite blijven, met hun miljardairs en hun Super League, met hun oliegeld en hun mega-schulden.
Clubs die Louis van Gaal nu misschien voor ‘Jut en Jul’ zou verslijten, maar die samen een toneel vormden van enigszins gelijke kansen, van durven dromen, van onvergetelijke avonturen in alle uithoeken van Europa.

Voetbal leeft bij de gratie van hoop en verwachting. De Conference League is zo ongeveer het beste wat het Nederlandse voetbal kon overkomen.
https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/c ... ~a34b2921/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 15 feb 2022, 19:08 Het is voor Nederland het beste als de Portugezen verliezen. Ja dus ook Ajax dat wint van Benfica. We moeten gewoon in en uitlopen op Portugal om in de toekomst bij een tweede plaats ook de Champions League inkomsten te krijgen.

Echt nooit verwacht dat deze woorden nu 300% gedraaid zijn. Heerlijk die uitschakeling en die arrogante koppen te zien.
Soms moeten ze ff zo'n wedstrijd verliezen om te zien hoe heerlijk het is.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

We moeten kampioen worden, de rest is mooi meegenomen (incl het verlies en gejank van die neuzen).
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Tijd voor PSV om (eindelijk eens) op te staan in Europa.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heerlijk om Ajax te zien verliezen. Maar de grote mond van we gaan als Nederland het tweede rechtstreeks CL ticket pakken kan wel weg. Ben toch bang dat we daarop gaan rekenen en dat dan niet gaat lukken. Verschil met Portugal is maar klein en het gaat ook nog over volgend seizoen, we moeten dus volgend seizoen ook meer punten dan Portugal halen om dat ticket te halen. Dit seizoen erg goed gegaan voor Nederland met alle clubs die voorronden doorkwamen en twee Portugeze clubs die in voorronde werden uitgeschakeld, maar dat kan volgend seizoen zomaar anders zijn.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sjonge jonge, ajax als eerste eredivisieclub uitgeschakeld in Europa. Moet de rest zeker weer voor de Nederlandse punten gaan zorgen.



:mrgreen:
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Benfica haalt normaal gesproken geen punt meer in de volgende ronde tenzij ze Atletico of Villarreal loten en Ajax had normaal gesproken ook geen punten meer gehaald afhankelijk van de loting natuurlijk.

Nu is het tijd dat AZ en PSV op staan en ons nog net over die Portugezen heen wippen samen met Feyenoord. Ironisch gezien zouden we dit juist voor Ajax doen mochten ze nu toevallig 2x niet kampioen worden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Park schreef: 15 mar 2022, 23:32 Heerlijk om Ajax te zien verliezen. Maar de grote mond van we gaan als Nederland het tweede rechtstreeks CL ticket pakken kan wel weg. Ben toch bang dat we daarop gaan rekenen en dat dan niet gaat lukken. Verschil met Portugal is maar klein en het gaat ook nog over volgend seizoen, we moeten dus volgend seizoen ook meer punten dan Portugal halen om dat ticket te halen. Dit seizoen erg goed gegaan voor Nederland met alle clubs die voorronden doorkwamen en twee Portugeze clubs die in voorronde werden uitgeschakeld, maar dat kan volgend seizoen zomaar anders zijn.
Precies dit. Ik vind dat ik om mij heen en in de media veel te veel mensen zich rijk rekenen. Nederland kan met een goede ronde donderdag waar er dan 3 clubs van doorgaan nog wat uitlopen, maar dit seizoen zit het Nederland heel erg mee met 5 van de 5 clubs door terwijl dit er ook 3 hadden kunnen zijn. (Zelfs 2 als PSV 3x in de voorrondes verloren had) terwijl Portugal van de 4 tot 6 ploegen op het minimum zat op het aantal ploegen in de groepsfase. Het kan best dat Nederland Portugal volgend jaar voorbij gaat, maar dat wordt zeker geen ABC-tje en een paar tegenvallers komende zomer kan de boel weel omdraaien.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Az staat op 1-1
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

En nu 2-1 voor
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Goed nieuws
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Gaat goed zo
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nou hup AZ, nog ff snel een goaltje.
Assy
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 723
Lid geworden op: 4 nov 2020

Wat een welkome overwinning is dit zeg!!! Ondanks al die gewonnen wedstrijden stonden we nog maar op 7 punten. Hopelijk kunnen we nog een aantal rondes verder komen en een wat betere uitgangspositie creëren voor de lotingen volgend jaar.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie in Europa