Philipp Max

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Max staat elke wedstrijd weer 1 helft langs de kant te rennen waar onze staf ook zit. Nooit zie je Schmidt hem eens coachen, of helemaal verrot schelden. Ik vind dat misschien nog wel meer bizar dan dat Max dat zelf niet aanvoelt in de wedstrijd. Wat ik al eerder zei, ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit gewoon bewust is en dat Max juist naar voren moet (blijven) rennen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Je vraagt je dan ook meteen af wat ze bij (na)besprekingen doen. Elke week doe hij dit, er ontstaan tegengoals uit en de volgende wedstrijd doet hij gewoon weer hetzelfde.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Hij kan het fysiek gewoon niet aan. En heeft een beperkt repertoire waar verdedigen niet bij hoort.
Gebruikersavatar
PSV-DTC
International
3
Berichten: 861
Lid geworden op: 13 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Van vorig jaar hero naar dit seizoen zero. Hoe kun je ineens zo dalen in niveau?!
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

PSV-DTC schreef: 10 mar 2022, 23:17 Van vorig jaar hero naar dit seizoen zero. Hoe kun je ineens zo dalen in niveau?!
Kan snel gaan in het voetbal. Je ziet met Mauro juist weer het totaal tegenovergestelde gebeuren
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is wel één van de meest opmerkelijke verhalen bij PSV de afgelopen tig jaar. Van basisspeler bij Die Mannschaft en absolute steunpilaar tot een soort Behich in disguise. Zou Corona dan echt zó hard zijn aangekomen bij hem?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 10 mar 2022, 23:22 Het is wel één van de meest opmerkelijke verhalen bij PSV de afgelopen tig jaar. Van basisspeler bij Die Mannschaft en absolute steunpilaar tot een soort Behich in disguise. Zou Corona dan echt zó hard zijn aangekomen bij hem?
Dat Corona verhaal is is wel echt helemaal uit zijn verband gerukt volgens mij. Misschien moeten we gewoon accepteren dat hij een paaar maanden ver boven zijn kunnen heeft gepresteerd en het verder niet veel bijzonders is.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 10 mar 2022, 23:22 Het is wel één van de meest opmerkelijke verhalen bij PSV de afgelopen tig jaar. Van basisspeler bij Die Mannschaft en absolute steunpilaar tot een soort Behich in disguise. Zou Corona dan echt zó hard zijn aangekomen bij hem?
Behich pff, wat een tijden. Nee maar ik denk dat zijn eerste periode vooral een bevlieging was. Hij lijkt vroeg oud te zijn. Leeft Max wel voor de volle 100% voor de sport, vraag je jezelf dan af.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

trouwepsvfan schreef: 10 mar 2022, 23:23
nilssonH schreef: 10 mar 2022, 23:22 Het is wel één van de meest opmerkelijke verhalen bij PSV de afgelopen tig jaar. Van basisspeler bij Die Mannschaft en absolute steunpilaar tot een soort Behich in disguise. Zou Corona dan echt zó hard zijn aangekomen bij hem?
Dat Corona verhaal is is wel echt helemaal uit zijn verband gerukt volgens mij. Misschien moeten we gewoon accepteren dat hij een paaar maanden ver boven zijn kunnen heeft gepresteerd en het verder niet veel bijzonders is.
Ja kan, hoe goed was ie in Duitsland?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Als hij voor 7 miljoen aan PSV wordt verkocht kan het nooit meer dan een middelmatige back zijn geweest natuurlijk
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zijn laatste seizoen in Duitsland en dan met name 2e seizoenshelft was goed. Mensen waren verbaasd dat hij naar PSV kwam en toen gingen er al stemmen op om hem te selecteren voor Duitsland (al dan niet door gebrek aan beter want dat was net voor de echte doorbraak van Gosens meen ik).
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Denk dat het meer aan de speelstijl ligt. Afgelopen weekend speelde we ook 90 minuten vol op de aanval tegen Heracles en dan leek hij goed. Op het moment dat er weerstand geboden wordt in de zin van dat de tegenstander weleens aanvalt dan is hij vaak zoek
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Het is toch nooit een hoogvlieger geweest..
Heeft bij Karlsruher SC gevoetbald en Augsburg.. Augsburg dat steevast bijna altijd onderkant Bundesliga speelt met uitzondering van 1 of 2 seizoenen..
Voegt weinig toe aan PSV..
Mag zsm op de transferlijst wat mij betreft..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik vind het gewoon echt bizar dat hij werkelijk elke wedstrijd dezelfde fouten maakt. Niemand maar dan ook niemand die hem eens een trap onder z'n hol geeft kennelijk.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Ja precies ..er zit geen enkel corrigerend vermogen in dit PSV. Zelfde geldt voor boscagli. Niemand spreekt hem aan op zijn verkeerde loopacties.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet helemaal niks van zijn clubs en spel in Duitsland, maar als dat clubs waren die vooral onderin speelden dan voetbalt het natuurlijk wel anders. Vaker defensiever, alles korter op elkaar, compacter en dan veel ruimte voor je. Bij PSV ligt dat natuurlijk totaal anders. Vaak de betere ploeg, grotere ruimtes in de rug, meer voetballend vermogen. Dat vraag ook andere zaken van je zoals ruimtes scannen, moment herkenning, tactisch inzicht. Dat is bij een lager geklasseerde club toch vaak anders en meer een kwestie van wat je nu ziet: dom rennen en vliegen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

hij kan wel rennen, maar niet voetballen.
Heeft ook nul gevoel voor positie
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 10 mar 2022, 23:40 Ik weet helemaal niks van zijn clubs en spel in Duitsland, maar als dat clubs waren die vooral onderin speelden dan voetbalt het natuurlijk wel anders. Vaker defensiever, alles korter op elkaar, compacter en dan veel ruimte voor je. Bij PSV ligt dat natuurlijk totaal anders. Vaak de betere ploeg, grotere ruimtes in de rug, meer voetballend vermogen. Dat vraag ook andere zaken van je zoals ruimtes scannen, moment herkenning, tactisch inzicht. Dat is bij een lager geklasseerde club toch vaak anders en meer een kwestie van wat je nu ziet: dom rennen en vliegen.
Max stond structureel bovenaan qua assists in de Bundesliga, en dat zagen we ook in de eerste fase bij PSV. Een energieke back die 90 minuten lang gaat en ballen in de '16' legt. Een heerlijke speler.

Na die vernedering tegen Spanje was het klaar. Toen was Max al een aantal klassen minder, dat was het kantelpunt. Niet corona, hoewel ik best geloof dat een stevige coronabesmetting zijn fysiek geen goed heeft gedaan. Ik denk alleen ook dat het probleem niet eens zozeer fysiek is, het is gewoon een hele matige speler geworden. Defensief was hij altijd al kwetsbaar, nu is kwetsbaar een understatement. Zijn techniek is ook niet meer wat het geweest is: balaannames die mislukken, voorzetten die niet aankomen, passes die verkeerd zijn. Positioneel is het niet geweldig en zonder bal vind ik hem sowieso heel erg armoedig op dit moment. Maakt heel vaak de verkeerde keuzes ook. Dat heeft allemaal niet zoveel met corona te maken.

Het werkt verder ook niet mee dat we zonder spits spelen. Zet er Luuk de Jong neer en Max krijgt in elk geval nog een assists of 8-12 op z'n naam. Nu is dat allemaal toch wat lastiger.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 10 mar 2022, 23:48
Juancho schreef: 10 mar 2022, 23:40 Ik weet helemaal niks van zijn clubs en spel in Duitsland, maar als dat clubs waren die vooral onderin speelden dan voetbalt het natuurlijk wel anders. Vaker defensiever, alles korter op elkaar, compacter en dan veel ruimte voor je. Bij PSV ligt dat natuurlijk totaal anders. Vaak de betere ploeg, grotere ruimtes in de rug, meer voetballend vermogen. Dat vraag ook andere zaken van je zoals ruimtes scannen, moment herkenning, tactisch inzicht. Dat is bij een lager geklasseerde club toch vaak anders en meer een kwestie van wat je nu ziet: dom rennen en vliegen.
Max stond structureel bovenaan qua assists in de Bundesliga, en dat zagen we ook in de eerste fase bij PSV. Een energieke back die 90 minuten lang gaat en ballen in de '16' legt. Een heerlijke speler.

Na die vernedering tegen Spanje was het klaar. Toen was Max al een aantal klassen minder, dat was het kantelpunt. Niet corona, hoewel ik best geloof dat een stevige coronabesmetting zijn fysiek geen goed heeft gedaan. Ik denk alleen ook dat het probleem niet eens zozeer fysiek is, het is gewoon een hele matige speler geworden. Defensief was hij altijd al kwetsbaar, nu is kwetsbaar een understatement. Zijn techniek is ook niet meer wat het geweest is: balaannames die mislukken, voorzetten die niet aankomen, passes die verkeerd zijn. Positioneel is het niet geweldig en zonder bal vind ik hem sowieso heel erg armoedig op dit moment. Maakt heel vaak de verkeerde keuzes ook. Dat heeft allemaal niet zoveel met corona te maken.

Het werkt verder ook niet mee dat we zonder spits spelen. Zet er Luuk de Jong neer en Max krijgt in elk geval nog een assists of 8-12 op z'n naam. Nu is dat allemaal toch wat lastiger.
Symptomen van Long COVID(RIVM):
Vermoeidheid (90%), concentratieproblemen (74%) en kortademigheid (70%) springen eruit als meest genoemde klachten bij de deelnemers
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat is me bekend, maar mijn punt is dat corona niet de voornaamste verklaring kan zijn. De voetballer Max zakte al ver voor zijn besmetting door de ondergrens, namelijk na die interlands. In die periode lijkt de grootste oorzaak te liggen. Dat er daarna ook nog een eventuele zware infectie langskomt is misschien een ander deel van de verklaring, maar het is al veel langer heel erg matig en het beperkt zich niet alleen tot fysiek of concentratie.

Ik vind het ook wel jammer, want je ziet wel dat hij heel graag wil. Geen speler op het veld legt er meer passie en beleving in, maar zijn andere kwaliteiten laten hem al heel lang in de steek.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 10 mar 2022, 23:48
Max stond structureel bovenaan qua assists in de Bundesliga, en dat zagen we ook in de eerste fase bij PSV. Een energieke back die 90 minuten lang gaat en ballen in de '16' legt. Een heerlijke speler.
Structureel bovenaan qua assists in de Bundesliga ? Haha, nog niet misschien. Heeft één opmerkelijk seizoen gehad qua assists, meer niet.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij was zeker een van de meest productieve backs daar. Maar vergeef me het gebrek aan meer nuances op dat tijdstip van de dag ;)
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Staat positioneel vaak helemaal verkeerd en blijft die ballen ook vaak maar 'dom voorgeven' zonder dat ik de indruk heb dat hij daadwerkelijk kijkt waar die bal exact moet komen. Helft van de keren komt die voorzet voorbij de eerste verdediger, die hem dan gemakkelijk kan blokken. Zonde, maar hij is echt minder. Hij begon zo goed bij ons, maar als Mwene straks terug is, is Max ook z'n plek kwijt aan Mauro op linksback. In de zomer bij een goed bod verkopen.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 11 mar 2022, 11:16 Hij was zeker een van de meest productieve backs daar. Maar vergeef me het gebrek aan meer nuances op dat tijdstip van de dag ;)
Ik had het toevallig pas een keer opgezocht, omdat ik nieuwsgierig was, vandaar.. ;)

2019/2020 gedeeld 38e (5 assists)
2018/2019 gedeeld 112e (2 assists)
2017/2018 gedeeld 2e (13 assists)
2016/2017 gedeeld 100e (2 assists)
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Voijke schreef: 10 mar 2022, 23:42 hij kan wel rennen, maar niet voetballen.
Heeft ook nul gevoel voor positie
Ja naar voren rennen. Terug loopt hij met een zak aardappelen op zijn rug.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Dit kan echt, echt niet meer. Verdedigend echt zo extreem kwetsbaar.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Philipp Max