Philipp Max

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Is absoluut een opdracht. En zeker gisteren, omdat je met Veerman geen speler hebt die aan de linkerkant blijf staan. Max moest daar dus voor zorgen.

En dat is met een normale restverdediging ook geen enkel probleem. Als Boscagli en Drommel dat bij de 1-0 normaal oplossen met z'n 2en hebben we het hier niet over. Ik vind dat we Max hier niet op kunnen afrekenen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Maar dat speelt dus wel een rol in de beoordeling. Als Max die opdracht krijgt is het niet zozeer zijn fout natuurlijk als hij niet op tijd terug is, dan klopt er tactisch helemaal niks van. Als Max die opdrachten niet krijgt, dan klopt er dus op gebied van coaching niks van. Dus hoe dan ook, ergens gaat er iets fout want bepaalde zaken hebben niks te maken met voetbal kwaliteiten maar gewoon positie kiezen en weten wanneer je wel/niet kan/mag gaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Hij kon op dat moment prima gaan, maarja als Sangaré een simpele bal inlevert valt daar niet tegenaan te lopen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik heb het zojuist nog even terug gekeken, Max gaat diep omdat hij ziet dat Sangaré overneemt en de bal eigenlijk vrij lijkt te spelen. Dat is volkomen logisch.
Vervolgens verliest Sangaré de bal en sprint Max direct terug. Echter is het binnen 7 seconde na het balverlies van Sangaré dat de bal al in het netje ligt.
Boscagli zet op de juiste manier Teze op een man, maar loopt vervolgens niet naar de andere vrijstaande man. Dat is een fout. Daarnaast kun je zeggen dat Drommel wellicht had moeten komen. De fout lag in dit geval in elk geval écht niet bij Max!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Struviet schreef: 03 mar 2022, 11:57 En dat is met een normale restverdediging ook geen enkel probleem. Als Boscagli en Drommel dat bij de 1-0 normaal oplossen met z'n 2en hebben we het hier niet over. Ik vind dat we Max hier niet op kunnen afrekenen.
Max gaat diep terwijl hij ziet dat Sangaré zichzelf in de problemen aan het brengen is, dat de restverdediging niet klopt is volledig de schuld van Max.

De tegengoal begint met dom balverlies van Sangaré en zowel Boscagli als Drommel maken ook fouten, maar de belangrijkste oorzaak is Max.
Voor de zoveelste keer gaat hij diep op een gevaarlijk/verkeerd moment en is hij daardoor te laat terug bij balverlies. Niet voor niets is het vaak zijn man die de assist of de goal verzorgt bij de tegenstander, dat is echt geen toeval meer.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wat mij betreft niet. Max moet daar in voorwaartse beweging zijn. Hij mocht verwachten dat Sangaré zich niet in de problemen brengt.

Vervolgens is de bal 10 seconden onderweg en vergeet Boscagli de dekking over te nemen en staat lucht te dekken en Drommel denkt 'hey! kijk een bal!' En blijft netjes op zijn lijn staan terwijl hij hoek 5 meter gebied ploft. Die had hem ook kunnen hebben.

Als Max (of aan de andere kant Mauro in een vergelijkbare situatie) niet gaat op zo'n moment want als eventueel misschien lever je veel te veel aanvallende power in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb het nu ook rustig teruggekeken en het is inderdaad niet Max zijn fout. Hij sprint meteen terug als hij ziet dat Ibi een fout maakt.
Een Drommel met vertrouwen komt de goal uit en grijpt hem denk ik.
Boscagli kon ook niet veel meer doen, omdat hij ook op die middelste spelers moest letten.
Gewoon een uitstekende goal van GAE qua uitspelen.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vond Max ook zeker niet de belangrijkste factor bij de tegengoal (hoewel ik dat in eerste instantie ook dacht). Dat is gewoon Sangare, net als afgelopen weekend overigens.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik denk ook dat dat duidelijk is. Er worden een reeks fouten gemaakt door meerdere spelers, dan is het eventueel uit positie lopen van Max nog de minst grote fout van de 4. Maar even los van deze goal, het overkomt Max extreem vaak dat hij nergens te bekennen is als zijn man een doelpunt of assist geeft. Moeten we dat niet anders aanpakken? Als hij nou de doelpunten en assists van Februmauro heeft, dan zou ik zeggen: laat 'm lekker daar op linksbuiten staan en neem die tegendoelpunten op de koop toe. Nu Max aanvallend nauwelijks iets brengt zou ik eerder pleiten om wat minder extreem ver naar voren te gaan staan. Zeker als we nog op eigen helft aan het bouwen zijn. Kies een afstand waarop je het een en ander nog kan repareren.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik weet niet of iemand de beelden van eerder in de wedstrijd ook terug kan kijken, maar toen lag het ook helemaal open aan de kant van Max, alleen gaf GAE de bal niet die kant op. En later in de 1e helft zeker nog een keer, maar toen kon Boscagli onderscheppen. Of het geheel aan Max ligt weet ik niet zeker, maar de wisselwerking met Boscagli is niet goed genoeg. Boscagli lijkt ook vaak niet goed een man over te nemen en Drommel zou hier ook meer moeten coachen denk ik.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nee vond Max ook de minst schuldige van de 4. Sangaré lijdt dom balverlies, Boscagli laat zijn man helemaal in vrij in de veronderstelling dat Drommel uitkomt en Drommel blijft staan in de veronderstelling dat Boscagli het duel aangaat. Een reeks fouten die tot de enige kans van GAE leidden.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

je kan ook zeggen dat max te vroeg was vertrokken en even had moeten wachten tot Sangare, die tussen 2 spelers stond, de bal veilig had gespeeld. Ik denk ook niet dat Drommel de reach had om die voorzet even te plukken; die was hard, strak en perfect op maat gespeeld.

Moeilijk om echt een schuldige aan te wijzen, maar als het dan toch moet: 1. Sangare, die wederom te slordig is en 2. Max die te eager was om naar voren te sprinten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 03 mar 2022, 16:31 je kan ook zeggen dat max te vroeg was vertrokken en even had moeten wachten tot Sangare, die tussen 2 spelers stond, de bal veilig had gespeeld. Ik denk ook niet dat Drommel de reach had om die voorzet even te plukken; die was hard, strak en perfect op maat gespeeld.

Moeilijk om echt een schuldige aan te wijzen, maar als het dan toch moet: 1. Sangare, die wederom te slordig is en 2. Max die te eager was om naar voren te sprinten.
Nee joh Menno, dit zijn serieus trainingsballen voor een keeper. Tijdens de eigen keeperstraining krijg je regelmatig van deze voorzetten. Letterlijk niemand om hem heen, een bal die lang onderweg is en op 6 meter valt. Als je dan niet uit durft te komen moet je heel snel je handschoenen inleveren en lekker veilig op dammen gaan. Ik irriteer me echt mateloos aan dit soort laf keepersgedrag. Nog meer dan een keer een bal door de benen wat elke keeper wel eens gebeurt.

24 gespeeld, 30 goals tegen. Waarvan een groot deel fouten of matig ingrijpen zijn van de keepers. Gewoon PSV onwaardig. De nummer 1 en nummer 9 posities zijn echt dramatisch ingevuld helaas. Anders kon je straks 100% zeker lekker in het zonnetje in Eindhoven de titel vieren. Ik neem het ergens nog wel op voor Drommel, zoals laatst, maar als hij dit soort laf keepersgedrag blijft vertonen is het snel klaar. Liever dat hij onder een bal doorduikt maar wel lef en initiatief toont dan als een bang vogeltje blijven staan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Oh, maar ik vind Drommel ook te matig voor PSV; zei ik al vanaf dag 1 en helaas gelijk in gekregen. Spits, keeper zijn absolute prioriteiten en ook een echt goede rechtsback zal een slok op een borrel schelen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Max kan toch niet wachten. Die moet daar gaan sprinten. Ook om elders ruimte op het veld te creëren. De afspraken achterin zijn niet goed nageleefd en wat Juancho al zegt: ook Drommel heeft een rol. En Sangaré belangrijkste reden voor de tegengoal? Hij staat in de middencirkel. Ja het was een fout, maar je mag daar toch risico nemen? Guti nam daar risico en dat werd een goal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het is een opeenstapeling aan fouten, niemand is de hoofschuldige. Sangare leidt onnodig balverlies, Boscagli heeft pas veel te laat oog voor de situatie in zijn rug (gebrek aan kijkgedrag), Max staat niet goed in de restverdediging, Drommel komt niet uit, Sangare en Guti lopen ook blind zonder onderlinge afstemming en worden niet gecoacht.

Schrijnend is alleen wel dat Max weer niet goed staat in de restverdediging. En dat gebeurd hem veelste vaak. Hij moet naar voren bewegen, maar ook zijn omgeving herkennen.

Potentiele overtal situatie bij balverlies spits/RB GAE t.o.v. Boscagli.
Afbeelding

Te ver doorgelopen op het moment dat Sangare de bal verliest, waardoor de afstand al niet meer te belopen is. Hij moet doorbewegen na de balverovering van Sangare, alleen er is geen reden om zover door te lopen, ook door het positioneren van Veerman. Je ziet hem ook volle bak terugsprinten en dat doet hij vrijwel altijd wel. Alleen de afstand is te groot.
Afbeelding

Had men 3 sec. later balverlies geleden bijv. bij Götze ofzo, dan had men hetzelfde probleem gehad.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

En toch ergerde ik me het meest aan Sangare in deze situatie. Ja, de rest moet beter staan en ingrijpen, maar het ging helemaal nergens over wat hij daar probeerde.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Klopt. ik begreep ook de vergelijking niet met Guti met de goal; die speelde de bal in 1 keer door naar Madueke, terwijl Sangare op de dribbel tour ging.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het leuke is in die afbeelding hierboven...dat Schmidt op nog geen 5m van Max staat. Ik geloof er niks van dat het met Max zelf te maken heeft maar gewoon dat Schmidt juist wil dat hij blijft gaan en dan anderen dan maar zijn zone moeten oppakken. Anders is het gewoon niet te begrijpen dat je Roger (of een medespeler) niet eens volledig uit zijn plaat ziet gaan richting Max als hij weer eens de boel blind achter zich laat. 1x kan, 5x misschien ook. Maar niet structureel en elke wedstrijd. Dan kan het bijna niet anders dan tactiek zijn en dan ligt de verantwoordelijkheid elders.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Die 2e foto van [mention]Heruone[/mention] maakt precies duidelijk wat ik bedoelde m.b.t. Max, zelfs als Sangaré de bal (net) verloren is is Max nog in voorwaartse beweging. Hij is ook de enige van heel het team die nog naar voren aan het rennen is terwijl hij uitstekend zicht op de situatie heeft, zo ontzettend dom en vreemd.

En dit overkomt hem elke wedstrijd meerdere malen.
Ik snap daarom echt niet waarom hij dit blijft doen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wordt wel tijd om afscheid te nemen denk ik.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tegen alle verwachting in toch een flinke miskoop gebleken
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Max bij alle tegengoals:Afbeelding
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 10 mar 2022, 21:46 Max bij alle tegengoals:Afbeelding
Max staat bij de tegengoals nog randje 16 tegenstander
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ongekend hoe slecht hij is, flikker maar lekker op. Helemaal klaar met deze flapdrol.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Max staat elke wedstrijd weer 1 helft langs de kant te rennen waar onze staf ook zit. Nooit zie je Schmidt hem eens coachen, of helemaal verrot schelden. Ik vind dat misschien nog wel meer bizar dan dat Max dat zelf niet aanvoelt in de wedstrijd. Wat ik al eerder zei, ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit gewoon bewust is en dat Max juist naar voren moet (blijven) rennen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Philipp Max