Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Josef Dettelbacher schreef: 03 mar 2022, 20:12 Die oligarchen he, de vraag is natuurlijk wat daar van overblijft als Putin er echt een dictatuur van weet te maken. Dan kan hij die lui gewoon onteigenen. De meeste van die lui zijn namelijk rijk geworden met het spotgoedkoop verwerven van staatsbedrijven na de val van de Sovjet-Unie, dus weet hij daar vast wel een draai aan te geven dat het eigenlijk van Vladimir zelf is. Hij zal gewoon omgelegd moeten worden door iemand die hier van binnenuit aan meewerkt.
Deze echt even kijken ;)



https://drimble.nl/regio/noord-holland/ ... ekend.html
Ok ok kom maar met die Duivendrechtgrappen. :opzijnkop: :opzijnkop: :opzijnkop:

Ohja toen deze Jorrit Fraassen dus in Moscow een verkeersakkefietje kreeg met een rijke Rus die bankdirecteur was en die dacht hem wel even de baas te kunnen, strafte Putin de boel af door hem de bak in te draaien en zijn bedrijf te onteigenen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Duizenden Russische academici protesteren tegen oorlog
Inmiddels hebben bijna zevenduizend Russische academici in een open brief aan de Russische president Vladimir Poetin "krachtig" geprotesteerd tegen "zijn" oorlog in Oekraïne. De vele jaren die zijn gebruikt voor het opkrikken van de reputatie van Rusland als een vooraanstaand wiskundig centrum zijn helemaal voor niets geweest, aldus de ondertekenaars. Ze spreken over een ongeziene militaire agressie "van ons land". De ruim 6.900 academici moeten door hun kritiek op de machthebbers rekening houden met boetes of gevangenschap. De brief was eerder deze week op een website gezet. nu.nl
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

[mention]VeresRivne[/mention] een aantal interessante punten, dank voor je uitgebreide uiteenzettingen (dat geldt trouwens voor al je bijdragen over dit onderwerp).

Ten eerste: het wordt inderdaad interessant "als" de mensen bij de ATM zich tegen Putin gaan keren. De "als" is tweeledig. Het is een "indien" en een "wanneer". Die beide onzekerheden moeten positief verlopen, wil het effect gaan hebben op Putin. Voorlopig is daar nog niks van te zien. En als het effect heeft op Putin, is het nog steeds de vraag of hij dan opeens Oekraïne loslaat. Dat lijkt me sterk. Of wordt het dan juist nog meer het verhaal van de kat in het nauw, die bovendien hartstikke machtsgeil is en veel te veel kernkoppen tot zijn beschikking heeft?

Je hebt een punt dat veel andere gesanctioneerde landen vaak een suikeroom hadden (vaak Rusland zelf) maar vergeet ook zeker niet hoe veel Rusland samen met bondgenoot China zelf al kan produceren. De Russen hebben, als ze zich eenmaal hebben ingesteld op sancties uit het Westen, het Westen misschien wel minder nodig dan andersom. Zeker als ze China als bondgenoot weten te behouden. En enerzijds wist Rusland natuurlijk dat er sancties aankwamen. Anderzijds blijken de sancties bij bepaalde oligarchen toch harder aan te komen dan ze verwacht hadden, dus dat is prima. Sancties die voornamelijk oligarchen treffen, daar ben ik (nogmaals) ook helemaal voorstander van. Maar sancties waar de gewone Rus de dupe van is, niet.

Je stuk over de boycot dat ik even samenvat als "ja het is erg voor de Russen die hun baan kwijt raken, maar dat is niks vergeleken met de ellende die de Oekraïners nu doormaken", daar ben ik het wel mee eens, maar dat vind ik eigenlijk geen relevant argument vóór een boycot. Het is geen wedstrijd wie de naarste periode moet doormaken, het zijn allemaal mensenlevens waar we het over hebben. Hoe minder ellende, hoe beter. En dat geldt wat mij betreft net zo goed voor alle onschuldige Russen.

Ook het argument vóór een boycot met als idee "we moeten wel iets", zie ik niet zo. We moeten alleen boycotten als het zin heeft.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 03 mar 2022, 21:50 @VeresRivne een aantal interessante punten, dank voor je uitgebreide uiteenzettingen (dat geldt trouwens voor al je bijdragen over dit onderwerp).

Ten eerste: het wordt inderdaad interessant "als" de mensen bij de ATM zich tegen Putin gaan keren. De "als" is tweeledig. Het is een "indien" en een "wanneer". Die beide onzekerheden moeten positief verlopen, wil het effect gaan hebben op Putin. Voorlopig is daar nog niks van te zien. En als het effect heeft op Putin, is het nog steeds de vraag of hij dan opeens Oekraïne loslaat. Dat lijkt me sterk. Of wordt het dan juist nog meer het verhaal van de kat in het nauw, die bovendien hartstikke machtsgeil is en veel te veel kernkoppen tot zijn beschikking heeft?
Ik denk dat het loslaten van Oekraine niet per se het doel is. Het doel is het van binnenuit wegwerken van Poetin.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Freaky zeg, ik dacht dat hier opeens het luchtalarm afging... blijkt het die 4x4 livestream uit Kiev te zijn die hier nog ergens in een tabblad open staat (ik had er geen idee van dat daar geluid onder zit)


Afijn die kunnen hun hart dus weer vasthouden...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 03 mar 2022, 22:06 Freaky zeg, ik dacht dat hier opeens het luchtalarm afging... blijkt het die 4x4 livestream uit Kiev te zijn die hier nog ergens in een tabblad open staat (ik had er geen idee van dat daar geluid onder zit)


Afijn die kunnen hun hart dus weer vasthouden...
😅

Ik had vrijdag, toen ik ook een live cam op had staan de schrik van mijn leven toen er ineens onweer was en ik een split second dacht 'het zal toch niet'....

Waarschuwing: maandag om 12u gaat het oefenalarm weer af, niet schrikken 😉
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 03 mar 2022, 17:38Verder is een terugtrekking van de Ikea natuurlijk vooral symboliek. Laten we nou niet doen of het niet kunnen kopen van een Bjorn Stapelbed of een Bennie tafeltje de grootste offers in iemands leven zijn.
https://www.nu.nl/291743/video/russen-m ... iting.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Lekker bezig, Google & tripadvisor

🤦‍♂️

https://www.businessinsider.com/google- ... ine-2022-3
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Staat er éindelijk wat in die reviews wat niet gelogen is...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

https://www.volkskrant.nl/economie/oekr ... ~bbd28114/

Interessant stuk. Ik weet niet in hoeverre het simpele rekensommetje op feiten gebaseerd is, maar een kern van waarheid zit er natuurlijk wel in, wat betreft die stijgende gasprijzen en de Russen die daar natuurlijk het hardst van profiteren.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is mij wel duidelijk ja... toen Poetin de Krim innam betekende dat ook de diefstal van olie- en gasvelden in de Zwarte Zee (inclusief werkende boorplatforms enz), op Bloomberg werd de waarde daarvan destijds op minimaal duizend miljard dollar geschat.

Poetin die zich druk zou maken over etnische Russen, het idee alleen al.

Die prijsstijgingen zijn vast idd ook wel iets wat bedacht is. Maar of dat meer opbrengt dan de inname van dat hele land incl. de velden?


Intussen zijn er dagen geleden alweer door allerlei landen vliegtuigen beloofd maar ze komen maar niet, wtf?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 03 mar 2022, 23:06 Is mij wel duidelijk ja... toen Poetin de Krim innam betekende dat ook de diefstal van olie- en gasvelden in de Zwarte Zee (inclusief werkende boorplatforms enz), op Bloomberg werd de waarde daarvan destijds op minimaal duizend miljard dollar geschat.

Poetin die zich druk zou maken over etnische Russen, het idee alleen al.

Die prijsstijgingen zijn vast idd ook wel iets wat bedacht is. Maar of dat meer opbrengt dan de inname van dat hele land incl. de velden?


Intussen zijn er dagen geleden alweer door allerlei landen vliegtuigen beloofd maar ze komen maar niet, wtf?
Waarschijnlijk vindt men het te duur om straaljagers te doneren. Ik denk dat het zo simpel is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Russen lijken nu dus bewust een 2e tsjernobyl te creëren. Ik denk dat we als westen echt spit gaan krijgen dat we niet meteen (militair) ingegrepen hebben.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

De Russen lijken de NATO uit te dagen? Prikken totdat de NATO wel gaat ingrijpen en dan een reden hebben om WW3 te beginnen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Poetin weet, zeker nu het zo stroef gaat in Oekraïne en hij amper bondgenoten over heeft, dat hij in een wereldoorlog totaal kansloos zou zijn dus ik denk niet dat hij daar op uit is.

Waarom je dan op een kerncentrale gaat schieten? Goeie vraag, maar als tankbemanning zou je toch ook moeten kunnen bedenken dat dat gekkenwerk is en potentiële zelfmoord. Brand is inmiddels onder controle, hopelijk laten ze het hierbij.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Blijkbaar hebben de Russen deze kerncentrale nu veroverd.
Dus ze zullen er niet meer op schieten lijkt me.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ok gelukkig. Oekraine wil het natuurlijk ook zo gevaarlijk mogelijk laten lijken voor Europa, om zo de hulp te krijgen die hij wil.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Oh wel? Nou dat zal al schelen inderdaad. Kerncentrales zijn op zich loeiveilig, maar je moet niet met raketten erop gaan zitten ouwehoeren, teringrussen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Er worden dus bewust bommen gegooid op een kerncentrale.

Nog steeds mensen hier die Russische soldaten zielig vinden en dat je ze niet zo maar allemaal af mag slachten? Of begint hier ook door te dringen wat voor een leger het is. Ze moeten gewoon allemaal dood.

Ik denk dat Putin bewust een kerncentrale laat klappen en zo een ramp veroorzaakt waarbij Tsjernobyl in het niet valt. We gaan regelrecht een nucleaire oorlog in.
Maar oh die zielige soldaatjes en het zielige Russische volk.

We moeten ze nog veel harder treffen daar in Rusland. Ze moeten zo in de hele diepe ellende komen dat ze maar 1 uitweg zien: het Kremlin bestormen en de huidige machthebbers eruit gooien. Kijken of er nog steeds maar en paar honderd demonstranten zijn als ze niet meer te vreten hebben. Ook de Olicharchen worden nog lang niet hard genoeg getroffen. Ze moeten financieel helemaal kapot gemaakt worden.

Oh nee. De bevolking kan er ook niets aan doen natuurlijk. Niet te hard aanpakken. Jullie al jodiumpillen gekocht? Je gaat ze nodig hebben als dit zo door gaat. :monkey:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Dn Trol schreef: 04 mar 2022, 02:47 Russen lijken nu dus bewust een 2e tsjernobyl te creëren. Ik denk dat we als westen echt spit gaan krijgen dat we niet meteen (militair) ingegrepen hebben.
Als het westen binnenrijd komt er direct een kernbom onze richting uit. Dan is dit nog de minst risicovolle optie.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 mar 2022, 07:53 Er worden dus bewust bommen gegooid op een kerncentrale.

Nog steeds mensen hier die Russische soldaten zielig vinden en dat je ze niet zo maar allemaal af mag slachten? Of begint hier ook door te dringen wat voor een leger het is. Ze moeten gewoon allemaal dood.

Ik denk dat Putin bewust een kerncentrale laat klappen en zo een ramp veroorzaakt waarbij Tsjernobyl in het niet valt. We gaan regelrecht een nucleaire oorlog in.
Maar oh die zielige soldaatjes en het zielige Russische volk.

We moeten ze nog veel harder treffen daar in Rusland. Ze moeten zo in de hele diepe ellende komen dat ze maar 1 uitweg zien: het Kremlin bestormen en de huidige machthebbers eruit gooien. Kijken of er nog steeds maar en paar honderd demonstranten zijn als ze niet meer te vreten hebben. Ook de Olicharchen worden nog lang niet hard genoeg getroffen. Ze moeten financieel helemaal kapot gemaakt worden.

Oh nee. De bevolking kan er ook niets aan doen natuurlijk. Niet te hard aanpakken. Jullie al jodiumpillen gekocht? Je gaat ze nodig hebben als dit zo door gaat. :monkey:
Hoewel een kernramp voor iedereen kut is, staat dit ding behoorlijk dicht bij de Russische grens. Dan moet ie wel echt super terminaal ziek zijn wil hij dat echt van plan zijn.

Maar ja, als jij roept dat ze allemaal dood moeten, dan is dit inderdaad de snelste manier.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Brael schreef: 03 mar 2022, 22:59 https://www.volkskrant.nl/economie/oekr ... ~bbd28114/

Interessant stuk. Ik weet niet in hoeverre het simpele rekensommetje op feiten gebaseerd is, maar een kern van waarheid zit er natuurlijk wel in, wat betreft die stijgende gasprijzen en de Russen die daar natuurlijk het hardst van profiteren.
Het klopt. Maar je zult ook de mensen in Groningen en Friesland moeten compenseren.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 04 mar 2022, 09:02 Dan moet ie wel echt super terminaal ziek zijn wil hij dat echt van plan zijn.
Er zijn al bommen op gegooid. Dus hij doet het gewoon.

De soldaten he. Die moeten kapot. Het volk moet je de ellende in sanctioneren, misschien dat ze dan in opstand komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 04 mar 2022, 07:53 Er worden dus bewust bommen gegooid op een kerncentrale.

Ik denk dat Putin bewust een kerncentrale laat klappen en zo een ramp veroorzaakt waarbij Tsjernobyl in het niet valt.
Als Putin bewust een kerncentrale had willen laten klappen, had hij dat al lang kunnen doen.
Verder zie ik geen enkele reden waarom Putin dat zou willen doen. Wat heeft hij er volgens jou mee te winnen?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mr.top schreef: 04 mar 2022, 09:03
Brael schreef: 03 mar 2022, 22:59 https://www.volkskrant.nl/economie/oekr ... ~bbd28114/

Interessant stuk. Ik weet niet in hoeverre het simpele rekensommetje op feiten gebaseerd is, maar een kern van waarheid zit er natuurlijk wel in, wat betreft die stijgende gasprijzen en de Russen die daar natuurlijk het hardst van profiteren.
Het klopt. Maar je zult ook de mensen in Groningen en Friesland moeten compenseren.
Ik zou veel meer op electrification inzetten. Je kunt je huis ook verwarmen met airconditioning, koken op inductie, en sanitair water via doorstroomverwarmers of electrische boilers. We staren ons blind op warmtepompen, maar er zijn veel meer opties. Weilanden kunnen we vol gooien met zonnepanelen. Krijg je elektraboeren ipv melkboeren. De overheid moet vervolgens het laatste zetje geven door de belasting op stroom fors te verlagen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Klein probleempje is dat ons elektriciteitsnet dat helemaal niet aan kan.

Maar dat is dan weer een heel andere discussie.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne